
Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 21 яну 2015 19:16
- Автомобил: Golf MK 5 FSI 1.6 BLP 115 K.S
- Двигател: BLP020105
Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
Здравейте, свтна ми EPC колата почна да пали трудно и да работи на 1300 оборота, така го карах около 1 час като палех гасех без никаква промяна. След 4 часа го двързах за диагностика, оказа се че има 5 грешки, изчистиха ги пробвахме да запалим колата и се оказа, че въобще не ще да пали. Пак го свързахме за диагностика и изписа грешка за Engine speed control. Преди седмица заваля много дъжд и се наложи да мина през доста дълбоки локви съигащи до врата, може ли заради това да е причината. След този дъжд 1 седмица не съм карал колата и сега ми се появи този проблем. Търсих Engine speed control сензора за да видя буксата дали не е засегнат от водата, но не успях да я намеря. Някъкви идеи за причината и къде се намира сензора. Благодаря
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
EPC ти е "електронната газ"(педала за газта)!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
EPC може да свети поради много причини, ориентирай се по кодовете за грешки.
Примерно:
При мен ЕРС светва, ако стиснеш някой маркуч за вакуума, променя се налягането във всмукателя, компа засича тази рязка промяна чрез МАП сензора и набива грешка за недействителен сигнал от МАП-а. При пропуск във вакуума се получава същото. За всеки двигател е различно, зависи, как е свързана системата (Electronic powertrain control).
Примерно:
При мен ЕРС светва, ако стиснеш някой маркуч за вакуума, променя се налягането във всмукателя, компа засича тази рязка промяна чрез МАП сензора и набива грешка за недействителен сигнал от МАП-а. При пропуск във вакуума се получава същото. За всеки двигател е различно, зависи, как е свързана системата (Electronic powertrain control).
- KKamenov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Сря 29 яну 2014 10:36
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: 1.6 FSI
- Местоположение: София и Перник
Re: Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
използвай търсачката... качил съм техническите наръчници и там има всичко за електронната система. Никой не може да ти реши проблема без да знаеш точните кодове на грешките... коментара на pas1.8mi е безценен :)
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
Нали!
А Колегата търси буксата на Engine speed control сензора. 


- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
Търси сензора, защото явно му дава грешка :00513 - Engine Speed Sensor (G28)! Трябвало е да пусне кода. Това е датчика на коляновия вал, който "чете" оборотите, просто колегата не се е изказал подробно.
Възможно е и да не е сензора, а да е разтегната веригата, нали тези двигатели имаха такъв проблем, доколкото съм чел?
При моя двигател, ако прескочи ремъка, набива грешка за датчик колянов вал.
Губи синхронизация, колянов и разпределителен вал и от там сервизен режим и ограничени обороти, ниска мощност!
Определението "Педал на газта" е много общо казано, така са го описали в сервизната книжка заради потребителите, иначе лампата не свети само заради проблем в педала на газта, респективно, педал с реостат, кабел, дросел и еку. Това, че дросела не може да задържи оборотите не го прави "виновен" за проблема.
И още нещо, дросела или педала на газта е едно от последните неща на тези коли, които се прецакват, имам два дросела и единия съм го разглобявал на съставните му части, ами кораво животно е, на около 140 хил километра е, като нов, единственото, което забелязах, като евентуален проблем е, че роторчето на моторчето на клапата леко ръждясва, но това е само козметичен проблем. Дросела спокойно може да изкара едни 400-500 хил км без проблеми, преди да се изтрият пътечките на потенциометрите.
Възможно е и да не е сензора, а да е разтегната веригата, нали тези двигатели имаха такъв проблем, доколкото съм чел?
При моя двигател, ако прескочи ремъка, набива грешка за датчик колянов вал.
Губи синхронизация, колянов и разпределителен вал и от там сервизен режим и ограничени обороти, ниска мощност!
Определението "Педал на газта" е много общо казано, така са го описали в сервизната книжка заради потребителите, иначе лампата не свети само заради проблем в педала на газта, респективно, педал с реостат, кабел, дросел и еку. Това, че дросела не може да задържи оборотите не го прави "виновен" за проблема.
И още нещо, дросела или педала на газта е едно от последните неща на тези коли, които се прецакват, имам два дросела и единия съм го разглобявал на съставните му части, ами кораво животно е, на около 140 хил километра е, като нов, единственото, което забелязах, като евентуален проблем е, че роторчето на моторчето на клапата леко ръждясва, но това е само козметичен проблем. Дросела спокойно може да изкара едни 400-500 хил км без проблеми, преди да се изтрият пътечките на потенциометрите.
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 21 яну 2015 19:16
- Автомобил: Golf MK 5 FSI 1.6 BLP 115 K.S
- Двигател: BLP020105
Re: Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
Благодаря за саветите, колата се оправи от само себеси след 2 дена, запалих я и всичко си дойде на мястото изгазна и лампичката за EPC. Явно някъде нещо се е намокрило, но това леко ме тровожи защото то при всеки пороен дъжд има риск колата да ме зарежи.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
Колега, аз бих напръскал около сензора, за да възпроизведа дефекта, после пусни кода, пълното описание с номера във форума, може да го провериш и в сайта на Рос-Тех.
Ако проблема е в сензора, колата би трябвало да изгасне или пак да започне да пали трудно, пръскай само сензора и ще разбереш.
Щом се оправя след, като изсъхне, значи не е веригата, ако е веригата щеше да се чува и тракане.
Смени го този датчик, че може да те остани на пътя, ако е проблемен.
Ако проблема е в сензора, колата би трябвало да изгасне или пак да започне да пали трудно, пръскай само сензора и ще разбереш.
Щом се оправя след, като изсъхне, значи не е веригата, ако е веригата щеше да се чува и тракане.
Смени го този датчик, че може да те остани на пътя, ако е проблемен.
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Сря 21 яну 2015 19:16
- Автомобил: Golf MK 5 FSI 1.6 BLP 115 K.S
- Двигател: BLP020105
Re: Golf 5 1.6 fsi 115 кс свети EPC
Да това е идея, но проблема е, че незнам проблемния сензор или датчик къде се намира и как да го открия. Ако може снимки или някоя схема по която да се орентирам ще съм благодарен.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта