Колеги, помпата ми държи 2бара ниско и 12-15бара високо налягане.
Когато преките са на 1-ва степен студи идеално и тече конденз за страх, но вдигне ли налягане и пусне 2-ра степен смукателната тръба и изпарителя замръзват , а перките почват да играят 1-2-1-2 степен нонстоп.
Заредил съм го с 850 г. фреон, масло и т.н , смених ТРВ-то , нов модул на перките и пак замръзва.
Разбирачите да помагат със съвети какъв може да е проблема, защото ми писна да ми взимат парите и климата да работи по тоя начин.

Въпрос за фабричен климатик голф 3
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
Датчикът (термостат), който следи Т на изпарителя не работи,( или е изолиран, или сондата му е изведена извън изпарителя). Идеята е да изключва компресора, за да се избегне обледеняване на изпарителя, досущ като работата на хладилник е.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
Нямам такъв датчик, свалях жабките и перката да мия изпарителя и огледах добре, но не намерих
датчик.
93 г е Голфа
датчик.
93 г е Голфа
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
В изпарителя стои самата сонда, датчика представлява една черна пластмасова кутийка , в която влизат два кабела и излиза въпросната сонда - алуминиева тръбичка. Стои близо до клапана за клапата за рециркулация. Задължително трябва да го иимаш , щом колата ти е 93г и е с климатик.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
Нямам тази кутия имам друга шитня ,която си виси и в аутодата се зове шортинг линк конектор не знам за какво е.
Компресора никога не ми е изключвал, Сеата ми го гасеше,но на тая кола никога.
Компресора никога не ми е изключвал, Сеата ми го гасеше,но на тая кола никога.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
Днес огледах всичко под жабката и на 1000 процента нямам термодатчик
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
възможно е и някой да го е разкарал, като е вързал двата му кабела един за друг, затваряйки веригата и тогава няма да го намериш.
В големите жеги няма да има проблем, поне докато вентилатора е включен на последна степен.
При климатроника няма термостат, но пък има датчик, който мери Т след изпарителя, преди духалките и като падне под определена стойност (отчитайки и Т вътре в купето) пак гаси компресора.
Спасението е или да си сложиш термостат, или да си гасиш периодично сам компресора.
В големите жеги няма да има проблем, поне докато вентилатора е включен на последна степен.
При климатроника няма термостат, но пък има датчик, който мери Т след изпарителя, преди духалките и като падне под определена стойност (отчитайки и Т вътре в купето) пак гаси компресора.
Спасението е или да си сложиш термостат, или да си гасиш периодично сам компресора.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
Мисля , че кабелите са тоя шорт линк конектор за който говоря.
Във ауто дата ги дава на една верига и пише ,че някои модели са с тоя конектор...
ТРВ не трябва ли да регулира тоя процес със замръзването, защото миналата година вееше студ за стах?
Други причини за тоя дефект има ли, само дехидратора не съм сменил?
Във ауто дата ги дава на една верига и пише ,че някои модели са с тоя конектор...
ТРВ не трябва ли да регулира тоя процес със замръзването, защото миналата година вееше студ за стах?
Други причини за тоя дефект има ли, само дехидратора не съм сменил?
- stefan4o
- Мнения: 19319
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
По кой начин ТРВ да го регулира... То дефакто си е все едно вид вътрешно тяло на климатик, ако нямаш датчик на него кое да каже на компресора да се изключи? Аз в момента си монтирам климатик на колата и ми се наложи да попрочета и поразпитам някои хора из форума кое как работи. Ако има вариант да го добавиш - не се колебай. Като вдигне налягане и перката се пусне на втора степен компресорът не трябва ли да изключи? Едни казват да, други не...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
погледнaх в аутодата и там пише, че до 07.1993г колите с климатик са оборудвани с въпросния термостат (AC evaporator temperature switch)
знам, че по-новите модели фв с климатик го нямат, което е голяма глупост, понеже такава система задължително трябва да разполага с термостат.
Не е проблем да си го добавиш. Вързва се последователно във веригата копче(master switch) - пресостат.
Наляганията, които си посочил, са нормални за системата. ТРВ-то регулира притока на фреон и работното налягане, оттам и темературата на изпарение на фреона. Има доста сложна работа между другото. Има трв, които позволяват регулиране, при някои японски коли е така, та като натегна ТРВ-то (слиза на около 1 бар всмукателно налягане) и извадя сондата на термостата, и съм вадил по -14, -18 градуса на духалките, по желание на собственика и. Това не е нормална работа на климатика обаче.
ТРВ-то на голф3 няма тази възможност за реглаж, но следи Т на фреона на изхода на изпарителя и би трябвало да повиши всмукателното налягане, като оттам повиши и Т на изпарение на фреона, недопускайки замръзване. Това е и логиката да няма термостати при по-новите модели фв с климатик. Така също, компресора на голф3, - Sanden 7V16, е много хубав и мощен компресор, който по механичен път си намалява мощността и пак регулира системата.
Има някои странности, които споменаваш - нормално е, когато климатика произвежда повече студ, отколкото е необходимо, работното му налягане - високото, да падне и да не се стига до включване на втора степен. Имам предвид условия, като включен вентилатор в купето на ниска степен, по-хладно време и т.н. Това постонянно преминаване от 1-2 степен не е нормално, но колата трябва да е на място, за да се проверят по-задълбочено някои неща.
Частично подпушване на дехидратора може да доведе до това постоянно превключване, но не и до обледеняване. Може и пресостата да се ебава, но трябва да се види точно при какви налягания го прави
знам, че по-новите модели фв с климатик го нямат, което е голяма глупост, понеже такава система задължително трябва да разполага с термостат.
Не е проблем да си го добавиш. Вързва се последователно във веригата копче(master switch) - пресостат.
Наляганията, които си посочил, са нормални за системата. ТРВ-то регулира притока на фреон и работното налягане, оттам и темературата на изпарение на фреона. Има доста сложна работа между другото. Има трв, които позволяват регулиране, при някои японски коли е така, та като натегна ТРВ-то (слиза на около 1 бар всмукателно налягане) и извадя сондата на термостата, и съм вадил по -14, -18 градуса на духалките, по желание на собственика и. Това не е нормална работа на климатика обаче.
ТРВ-то на голф3 няма тази възможност за реглаж, но следи Т на фреона на изхода на изпарителя и би трябвало да повиши всмукателното налягане, като оттам повиши и Т на изпарение на фреона, недопускайки замръзване. Това е и логиката да няма термостати при по-новите модели фв с климатик. Така също, компресора на голф3, - Sanden 7V16, е много хубав и мощен компресор, който по механичен път си намалява мощността и пак регулира системата.
Има някои странности, които споменаваш - нормално е, когато климатика произвежда повече студ, отколкото е необходимо, работното му налягане - високото, да падне и да не се стига до включване на втора степен. Имам предвид условия, като включен вентилатор в купето на ниска степен, по-хладно време и т.н. Това постонянно преминаване от 1-2 степен не е нормално, но колата трябва да е на място, за да се проверят по-задълбочено някои неща.
Частично подпушване на дехидратора може да доведе до това постоянно превключване, но не и до обледеняване. Може и пресостата да се ебава, но трябва да се види точно при какви налягания го прави
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
Разбрах те колега и много благодаря за урока.
Ще го карам на ндкой читав доктор!
Ще го карам на ндкой читав доктор!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
В профила ти пише, че си от София, виж Стефан от форума (zfa) - elbatron сервиз, ще свърши работа. Очевидно нещата са по-тънки и е добре да го погледне човек, дето е в час с материята. Успех.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
Да само там не съм ходил 

-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
Да се похваля днес климатика приключи курса...
Компресор се включва, перки вътят а вътре студа го няма.
Приказно
Компресор се включва, перки вътят а вътре студа го няма.
Приказно

- stefan4o
- Мнения: 19319
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за фабричен климатик голф 3
Отивай при адаша. Не се чуди...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта