:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот GolfHighL » Чет 13 авг 2015 19:50


Здравейте колеги, имам един въпрос към вас. Дали ако махна катализатора ще има промяна към лошо? Тоест загуба на мощност или разни грешки. И дали звука ще стане гаден, иначе след катализатора до края съм с оригинален eisenmann exhaust. Искам да го махна, защото все пак без него на колата й е по-леко... Бяхме махнали на едно канго 1.2 бензин и почна да върви повече и педала на газта стана по-адекватен. Ето снимка на моя катализатор.

kat.jpg




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот lrlmodo » Пет 14 авг 2015 11:45


Ако нямаш проблеми с него - не го махай!
Ако пък се скапе - сложи иедин нов универсален :smile


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот zografski » Пет 14 авг 2015 12:17


Аз моя го върнах за вторични, направих софтуерна изолация на всички възможни ламбда сонди и колата лети! След махане на кат., вероятно ще започне да ти свети чека и ще трябва да мислиш варианти за изолиране на сондите, емулатор или софт изолиране, за да не ти свети чека и да нямаш леко завишение на разхода. Мимуси има само за екологията, за съжаление... инак на колата ще и е в пъти по-леко :wink Поо принцип живота на кат. го дават не повече от 100К км, така че със сиг не е цвете, а да купуваш 2ра ръка, забрави, аз лично универсален боклук не бих сложил също.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот GolfHighL » Пет 14 авг 2015 13:13


А ако го махна и софтуерно изолирам ламбда сондата разхода на гориво ще се повиши ли ? Или разхода на гориво ще е същия, но поне колата ще върви по-добре? И друго питане, тъй като на мойта ламбда сондата както се вижда на снимката ми е преди катализатора, има ли вариант да не ми светне нищо и да не прави проблеми?


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот zografski » Пет 14 авг 2015 14:06


Мисля че няма как да не светнеш(но може и да бъркам), инак ако го махнеш, дори и да не изолирате сондата, т.е. със светещ чек, пак ще усетиш отпушване, а и при твоя мотор май можеш да минеш по-евтино с емулатор или няква др врътка. Ако светнеш, просто ще имаш едно много леко завишаване на разхода, което даже трудно можеш да хванеш, ако крака ти е тежък. Мен лично най-много ме дразнеше светещия чек и си направих ремап, заедно с изолиране на всички сонди що има по колата, а при мен бяха общо 4, но аз имах и др доработки и колата просто литна след ремапа. При всички положения на колата ти ще и е по-добре без този катализатор, който със сигурност е запушен и отдавна не работи!


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот GolfHighL » Пет 14 авг 2015 20:37


И аз мисля, че без него ще е по-добре. А горе долу за какви пари говорим за тоя емулатори и т.н. знаеш ли колега ?


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот ewipito » Съб 15 авг 2015 1:27


По схемата в Autodata за 2.3 VR5 код AGZ, втора ламбда няма :confused
Оня ден слизах под едно пасатче такъв мотор, и при него нямаше 2-ра..


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот GolfHighL » Съб 15 авг 2015 2:25


да така е аз имам само 1 ламбда и тя се вижда на снимката


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот feniksgod » Нед 16 авг 2015 11:29


Точно така. След махането на катализатора, няма да светне чека, защото то няма такъв като цяло.
НО все пак не мога аз лично да ти кажа колега, дали няма да има някакъв отрицателен ефект.
Ако все пак решиш да го направиш кажи моля те има ли някаква разлика, колата на баща ми е 2.3 V5 AGZ и ми е интересно дали няма проблем след такава интервенция. :)


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13390
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 16 авг 2015 14:26


След махане на катализатор проблем със светването на чек-а има само при двигатели с две ламбда сонди.
Една пред,и една след катализатора.
За съжаление и моя мотор е с две ламбда сонди,това ме спира за сега да го изкормя.


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот didich » Нед 16 авг 2015 22:05


Както казаха колеги по нагоре след като си с една сонда няма да имаш проблем с чекове и т.н., на мястото на катализатора слагаш резонатор и си ти, разлика в звука почти няма да усетиш, ако сложиш права тръба там може да очакваш промяна в звука.
На голф 1,6 SR я правих тая операция и разлика във вървежа и звука няма, ще усетиш разлика във вървежа единствено ако катализатора по някакъв начин ти е правил тапа на изпускателната система, действай смело :beer


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот GolfHighL » Нед 16 авг 2015 23:32


И аз мисля да го махам... едва ли ще слагам резонатор просто ще го цепна, ще го изтърбуша от вътре и пак ще затворя, мисля че така няма да промени звука нали?(мисля че става същото като резонатор или греша?) Но все пак не съм на 100% сигурен, след като го махна и газовете като почнат да излизат по-спокойно(по-бързо), да не вземе да изгуби мощност или нещо от сорта? Единствено за това се притеснявам... :gruebel


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот zografski » Пон 17 авг 2015 9:34


Живота на катализатора е 100-150К км, мислиш ли че има голф4 с работещ изправно кат.? Аз лично не мисля, че има такъв голф 4! Със или без 2ра ламбда, отрицателен ефект във вървежа няма как да имаш, единствено ще усетиш отпушване, дори и да имаше 2ра ламбда и да ти светне чека, това пак нямаше да има негативен ефект във вървежа, само щеше да има 1 леко завишение на разхода, но това е! Колата ако инак е изправна, само добър ефект можеш да имаш, според мен, най-добре 1 резонаторно гърне и си капитан, със старата обвивка на катализатора ще имаш един дразнещ звук на тенеке от коша на катализатора!
Това че някой има и след кат. л.с., не означава че катализатора не може да се махне, маха си се без пр и пак ефекта е положителен, но тогава идва момента с това как ще направиш чека ти да спре да свети, но варианти има 2-3 за това, така че дори и да имаше, това трябва да ти е най-малкия пр., аз лично имах 2 отпред и 2 л.с. след катализатора(отзад), в момента и 4те са изолирани (софтуерно) и работят със забити стойности, та даже задните 2 са премахнати изцяло от всякъде, а предните си седят по местата, но реално компа не следи нищо от тях.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот GolfHighL » Вто 18 авг 2015 1:23


Благодаря колеги за мненията, в най-скоро време ще го махна и ще съобща за резултата. :beer


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.

Мнениеот Dagestan » Вто 18 авг 2015 7:44


Моя катализатор е изтърбушен отвътре и му седи само корпуса затворен. Като се кара с постоянна скорост при по-високи обороти(3000 и нагоре) бучи много неприятно. По-добре да се сложи един резонатор за 40-50лв., отколкото да бучи така неприятно, ако е с права тръба пак може да е по-добре.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта