
Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
Здравейте колеги, имам един въпрос към вас. Дали ако махна катализатора ще има промяна към лошо? Тоест загуба на мощност или разни грешки. И дали звука ще стане гаден, иначе след катализатора до края съм с оригинален eisenmann exhaust. Искам да го махна, защото все пак без него на колата й е по-леко... Бяхме махнали на едно канго 1.2 бензин и почна да върви повече и педала на газта стана по-адекватен. Ето снимка на моя катализатор.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
Ако нямаш проблеми с него - не го махай!
Ако пък се скапе - сложи иедин нов универсален
Ако пък се скапе - сложи иедин нов универсален

- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
Аз моя го върнах за вторични, направих софтуерна изолация на всички възможни ламбда сонди и колата лети! След махане на кат., вероятно ще започне да ти свети чека и ще трябва да мислиш варианти за изолиране на сондите, емулатор или софт изолиране, за да не ти свети чека и да нямаш леко завишение на разхода. Мимуси има само за екологията, за съжаление... инак на колата ще и е в пъти по-леко
Поо принцип живота на кат. го дават не повече от 100К км, така че със сиг не е цвете, а да купуваш 2ра ръка, забрави, аз лично универсален боклук не бих сложил също.

- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
А ако го махна и софтуерно изолирам ламбда сондата разхода на гориво ще се повиши ли ? Или разхода на гориво ще е същия, но поне колата ще върви по-добре? И друго питане, тъй като на мойта ламбда сондата както се вижда на снимката ми е преди катализатора, има ли вариант да не ми светне нищо и да не прави проблеми?
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
Мисля че няма как да не светнеш(но може и да бъркам), инак ако го махнеш, дори и да не изолирате сондата, т.е. със светещ чек, пак ще усетиш отпушване, а и при твоя мотор май можеш да минеш по-евтино с емулатор или няква др врътка. Ако светнеш, просто ще имаш едно много леко завишаване на разхода, което даже трудно можеш да хванеш, ако крака ти е тежък. Мен лично най-много ме дразнеше светещия чек и си направих ремап, заедно с изолиране на всички сонди що има по колата, а при мен бяха общо 4, но аз имах и др доработки и колата просто литна след ремапа. При всички положения на колата ти ще и е по-добре без този катализатор, който със сигурност е запушен и отдавна не работи!
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
И аз мисля, че без него ще е по-добре. А горе долу за какви пари говорим за тоя емулатори и т.н. знаеш ли колега ?
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
По схемата в Autodata за 2.3 VR5 код AGZ, втора ламбда няма
Оня ден слизах под едно пасатче такъв мотор, и при него нямаше 2-ра..

Оня ден слизах под едно пасатче такъв мотор, и при него нямаше 2-ра..
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
да така е аз имам само 1 ламбда и тя се вижда на снимката
- feniksgod
- Мнения: 751
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGU 1999
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
Точно така. След махането на катализатора, няма да светне чека, защото то няма такъв като цяло.
НО все пак не мога аз лично да ти кажа колега, дали няма да има някакъв отрицателен ефект.
Ако все пак решиш да го направиш кажи моля те има ли някаква разлика, колата на баща ми е 2.3 V5 AGZ и ми е интересно дали няма проблем след такава интервенция. :)
НО все пак не мога аз лично да ти кажа колега, дали няма да има някакъв отрицателен ефект.
Ако все пак решиш да го направиш кажи моля те има ли някаква разлика, колата на баща ми е 2.3 V5 AGZ и ми е интересно дали няма проблем след такава интервенция. :)
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
След махане на катализатор проблем със светването на чек-а има само при двигатели с две ламбда сонди.
Една пред,и една след катализатора.
За съжаление и моя мотор е с две ламбда сонди,това ме спира за сега да го изкормя.
Една пред,и една след катализатора.
За съжаление и моя мотор е с две ламбда сонди,това ме спира за сега да го изкормя.
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
Както казаха колеги по нагоре след като си с една сонда няма да имаш проблем с чекове и т.н., на мястото на катализатора слагаш резонатор и си ти, разлика в звука почти няма да усетиш, ако сложиш права тръба там може да очакваш промяна в звука.
На голф 1,6 SR я правих тая операция и разлика във вървежа и звука няма, ще усетиш разлика във вървежа единствено ако катализатора по някакъв начин ти е правил тапа на изпускателната система, действай смело
На голф 1,6 SR я правих тая операция и разлика във вървежа и звука няма, ще усетиш разлика във вървежа единствено ако катализатора по някакъв начин ти е правил тапа на изпускателната система, действай смело

- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
И аз мисля да го махам... едва ли ще слагам резонатор просто ще го цепна, ще го изтърбуша от вътре и пак ще затворя, мисля че така няма да промени звука нали?(мисля че става същото като резонатор или греша?) Но все пак не съм на 100% сигурен, след като го махна и газовете като почнат да излизат по-спокойно(по-бързо), да не вземе да изгуби мощност или нещо от сорта? Единствено за това се притеснявам... 

- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
Живота на катализатора е 100-150К км, мислиш ли че има голф4 с работещ изправно кат.? Аз лично не мисля, че има такъв голф 4! Със или без 2ра ламбда, отрицателен ефект във вървежа няма как да имаш, единствено ще усетиш отпушване, дори и да имаше 2ра ламбда и да ти светне чека, това пак нямаше да има негативен ефект във вървежа, само щеше да има 1 леко завишение на разхода, но това е! Колата ако инак е изправна, само добър ефект можеш да имаш, според мен, най-добре 1 резонаторно гърне и си капитан, със старата обвивка на катализатора ще имаш един дразнещ звук на тенеке от коша на катализатора!
Това че някой има и след кат. л.с., не означава че катализатора не може да се махне, маха си се без пр и пак ефекта е положителен, но тогава идва момента с това как ще направиш чека ти да спре да свети, но варианти има 2-3 за това, така че дори и да имаше, това трябва да ти е най-малкия пр., аз лично имах 2 отпред и 2 л.с. след катализатора(отзад), в момента и 4те са изолирани (софтуерно) и работят със забити стойности, та даже задните 2 са премахнати изцяло от всякъде, а предните си седят по местата, но реално компа не следи нищо от тях.
Това че някой има и след кат. л.с., не означава че катализатора не може да се махне, маха си се без пр и пак ефекта е положителен, но тогава идва момента с това как ще направиш чека ти да спре да свети, но варианти има 2-3 за това, така че дори и да имаше, това трябва да ти е най-малкия пр., аз лично имах 2 отпред и 2 л.с. след катализатора(отзад), в момента и 4те са изолирани (софтуерно) и работят със забити стойности, та даже задните 2 са премахнати изцяло от всякъде, а предните си седят по местата, но реално компа не следи нищо от тях.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
Благодаря колеги за мненията, в най-скоро време ще го махна и ще съобща за резултата. 

- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Golf MK4 2.3 V5 150HP Въпрос за катализатора.
Моя катализатор е изтърбушен отвътре и му седи само корпуса затворен. Като се кара с постоянна скорост при по-високи обороти(3000 и нагоре) бучи много неприятно. По-добре да се сложи един резонатор за 40-50лв., отколкото да бучи така неприятно, ако е с права тръба пак може да е по-добре.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта