Golf MK4 1998г. 1.6 AKL - перката на радиатора се включва само при климатроник

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dijon
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 16 юли 2011 9:54
Автомобил: VW Golf MK4 1.6 SR
Двигател: AKL 1998
Местоположение: Варна

Golf MK4 1998г. 1.6 AKL - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот dijon » Съб 23 юли 2016 18:55


Днес установих интересен проблем. Сменяха ми антифриза и майстора реши да вдигне на 90 градуса да види всичко редовно ли е с парното и перката - перката не се включи.

Само като се включи климатроника се пускат и двете перки.

Форсира докато стигна 95 градуса и перките отново не се включват... пуснахме климатроника, за да се включат.

Прегледах си бушоните - редовни са. Казаха ми, че може да е датчика на тези перки.

Нямам представа откога я карам така, но повече от 90 градуса не е минавала стрелката.

Въпросът ми е - това да не би да е нормално? Защото срещнах из форумите, че 4-ките имал голям радиатор и охладителната система е много добра, и трудно може да се загрее двигателя повече от 90 градуса.

Разбрах, че трябва да окъся буксата, която е за тези перки, но не съм сигурен къде да търся тази букса, за да я окъся. : ) Можете ли да ме насочите? Отстрани до голямата перка видях една букса, която има ТРИ кабелчета. Мисля си за нея, но ме достраша.

Това ли представлява датчика? - http://goo.gl/KWzNdy

Изображение

Последна промяна от dijon на Нед 24 юли 2016 9:31, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7917
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: MK4 '98, 1.6 ALK - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот goppa » Съб 23 юли 2016 19:35


Да това е термошалтера.Намира се на радиатора, на около 2/3 от височината му между двата маркуча (ако са от едната страна на радиатора). Включва първа степен на 95 градуса а втората на 102.
Ти как разбра че температурата на антифриза в радиатора е 95 градуса, че да включи перката?


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: MK4 '98, 1.6 ALK - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот M3ntata » Съб 23 юли 2016 19:42


Датчика е този който дава сигнал към управляващия ел. блок за вентилаторите. Датчика се намира някъде около долният воден маркуч на радиатора от страната на акумулатора.

Самите букси трябва да са две долу където е самият датчик за който казах по горе. Ето снимка, за да го пробваш в момента не мога да намеря схема, но се сещам (ако не се бъркам) че на 1 и 3 от пиновете (те са обозначени) е 2-ра степен.... Преди около 2 месеца гледах моя и вече съм забравил :banghead :mhihi


Потребителски аватар
dijon
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 16 юли 2011 9:54
Автомобил: VW Golf MK4 1.6 SR
Двигател: AKL 1998
Местоположение: Варна

Re: MK4 '98, 1.6 ALK - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот dijon » Съб 23 юли 2016 20:06


goppa, благодаря за отговора. Ще огледам утре сутринта. За температурата - гледах градусите на таблото в колата. Или това не е критерии при прясно налят антифриз? Значи има вероятност майстора ми да ме е подвел, че не ми работят коректно перките?

M3ntata, благодаря и на вас за отговора. По тези снимки съдя, че ще ми трябва канал? Ще потърся утре на светло.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7917
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: MK4 '98, 1.6 ALK - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот goppa » Съб 23 юли 2016 21:32


Като пуснете климатроника пада ли температурата?


Потребителски аватар
megatone
Мнения: 486
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: MK4 '98, 1.6 ALK - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот megatone » Съб 23 юли 2016 22:29


Не търси проблеми, когато ги няма.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: MK4 '98, 1.6 ALK - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот M3ntata » Съб 23 юли 2016 22:33


Колега прегледай тази тема "Golf MK4 как се калибрира стрелката за вода с VAG COM" не разчитай на стрелката. Уверих се че и при мен лъже, тази седмица ми се наложи да връзвам често колата на диагностика и веднъж ми направи впечатление. VCDS показваше 75С, а таблото беше почти 90С (вероятно 85 по стрелка).

А да те питам, че не стана много ясно и двете ли перки не се включиха като "уж" сте я нагряли до 95С или само едната се включи.

Колега не ти трябва канал ако не си културист просто ти трябва трупче (или две за двете колела) да качиш колата върху него от страната която ще работиш. Лягаш от долу махаш си корите (на двигателя) ако имаш такива и работиш. А по принцип съм сменял въпросния датчик/шалтер и от горе на голф 1.4, но при него мотор има много пространство.

Тест:
Пробваш перките с директна връзка от акумулатора, разкачаш буксите им и пробваш (намерих някаква схема) 3-ти пин ти е "минус" 1 и 2 пин са ти "плюсове" 1-ва и 2-ра степен. Един кабел ти трябва от акумулатора до буксите.
Идва ред на шалтера, трябва ти гаечен ключ мисля 29мм за да го развиеш, внимавай със стягането!
Ако и след смяната му все още не работят перките "адекватно" значи е от управляващия блок "релето" той се намира под гредата като видиш буксите за вентилаторите и шалтера няма как да го пропуснеш. КЛИП

Преди всичко според мен намери някой с кабел закачете я загрейте я хубаво и следете температурата от vagcom, а не от борда. Ако не знаете къде в 01 канал ще го видите. :c020


Потребителски аватар
dijon
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 16 юли 2011 9:54
Автомобил: VW Golf MK4 1.6 SR
Двигател: AKL 1998
Местоположение: Варна

Re: MK4 '98, 1.6 ALK - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот dijon » Нед 24 юли 2016 8:44


Да, като се включи климатроника температурата падна под 90С.

Доста ме разколебахте, да не се вкарвам във филми, може и наистина да няма проблем, понеже я карам от три години и не съм забелязал проблем с температурата.

Благодаря много на всички за съветите и информацията.

M3ntata, това за пускане на ток от акумулатора не е за мен. : ) Мога да сменя само шалтера, не съм опитен в тази област, просто исках да се запозная с нещата и ако има нещо дребно за тестване да го сторя, а не да ходя на сляпо по сервизи и да се шашкам напразно.


Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: MK4 '98, 1.6 ALK - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот ivostefanov » Нед 24 юли 2016 9:29


Оправи си заглавието според шаблона

viewtopic.php?f=5&t=352508


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7917
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: MK4 '98, 1.6 ALK - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот goppa » Нед 24 юли 2016 10:30


dijon написа:Да, като се включи климатроника температурата падна под 90С.



Термостата е за смяна. Вероятно е блокирал в отворено положение и не може да се отвори докрай. Затова ти вдига температура.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1127
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Golf MK4 1998г. 1.6 AKL - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот nikolay_ss » Пон 25 юли 2016 12:41


Пипни дали двата маркуча от радиатора са еднакво горещи, ако не са най-вероятно термостата ти е останал в затворено положение или леко отворено. Перките можеш да ги провериш през буксата и двете им степени, виж в този клип https://youtu.be/S77LFqhIhFE?t=455 как става, елементарно е.


Потребителски аватар
dijon
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 16 юли 2011 9:54
Автомобил: VW Golf MK4 1.6 SR
Двигател: AKL 1998
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1998г. 1.6 AKL - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот dijon » Пон 25 юли 2016 18:40


nikolay_ss, благодаря за съвета. Ръчках до сега с един кламер в буксата - нищо не се случи.

После като покарам ще напипам маркучите.

EDIT:

И двата маркуча са еднакво горещи.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1127
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Golf MK4 1998г. 1.6 AKL - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот nikolay_ss » Пет 29 юли 2016 12:47


И двете степени ли пробва? По спомен, мисля че бързата степен се пуска само когато си на контакт и направиш мост на буксата, а бавната трябва да се пуска само с мост без да има нужда от контакт.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Golf MK4 1998г. 1.6 AKL - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот gergeto » Пет 29 юли 2016 15:06


Не вярвай само на показанията на темп. по табло-моята 2 пъти е "закачана" от 2 майстори на 2 различни компа ,и двата показаха 85 и 87 гр. ,при положение че на таблото показвше точно 90 гр.


Потребителски аватар
dijon
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 16 юли 2011 9:54
Автомобил: VW Golf MK4 1.6 SR
Двигател: AKL 1998
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1998г. 1.6 AKL - перката на радиатора се включва само при климатроник

Мнениеот dijon » Вто 02 авг 2016 18:21


Навъртях едни 1200км без да пипам нищо по колата. Нямаше проблеми.

Обаче имам нагар по единия бушон над акумулатора, които са:

Изображение

До колкото четох из форума, този бушон е точно за перките.

Въпросът ми е чисто нов модул ли да закупя или да търся от морга? Новите надеждни ли са?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта