Здравейте.
Влязох в някакъв филм с моят автомобил,но по големият пробем е,че се намирам в UK което ми ограничава възможностите за сервиз до минимум,особено заради мястото на което се намирам. Та по същество.
Преди около 3 седмици смених маслото на голфа (голф 3 GTI Edition 2.0 8V 1995). Сложих му Motull 6100+ мисля. Единственото което ми направи впечатление беше масленият филтър,който си пасна на мястото,но дупките по самият филтър бяха по малки и повече на брой,от колкото на старият. Както и да е...продължавам.
горе доло по него време се появи друг проблем...колата след като е поработила известно време започна да ми прекъсва в ниските. Все едно не и достига ток,или гориво. Прави го само и единствено в ниски обороти...примерно на потегляне или когато карам на по висока предавка с по малко газ.
Чрез игра със съединителя и газта успявам да я карам горе доло безпроблемно,но изтърва ли я,започва да се мъчи да гасне и ми светва само и единствено лампата за маслото.
Преди 4 дена ми светна акумолаторчето на таблото- динамото е сдало багажа. Предполагам,от това са и всички останали проблеми, но .... Днес ми пристигна новото динамо,което го закачих и колата запали от раз. Заработи чудесно.....първите 200 метра. След това започна да работи изключително неравномерно,едва задържаше някакви обороти докато не спря изцяло. Тогава забелязах и колко глупаво съм постъпил... динамото не е същото. Поръчах Валео 90Ампера (такова беше и старото) а са ми изпратили Бош-70Ампера. В момент на радост и бързане изобщо не съм погледнал какво пише на динамото а направо го монтирах. В момента колата е в частен двор където няма да мога да я държа още много. Въпроса ми е дали това,че не може да запали е всички проблеми описани по горе се дължат на динамото,или просто е съвпадение и трябва да търся още проблеми? Възможно ли е да се е случило нещо по лошо след като съм монтирал по слабият алтернатор ?



Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
- megatone
- Мнения: 486
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
- Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Алтернатора, произвежда ток, захранва ел. консуматорите и зарежда акумулатора ако има нужда. В повечето случаи, ако се повреди - спира да зарежда, акумулатора си изтощава и след 1-2 дни вече няма да можеш да запалиш. Обикновено проблема е износени четки, сменя се блока с четките и реле-регулатора, не е скъпо.
Огледай кабели, свещи, капачка палец, да не си разбутал нещо покрай ремонтите.
Огледай кабели, свещи, капачка палец, да не си разбутал нещо покрай ремонтите.
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пет 07 авг 2009 16:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Нищо не съм разбутал. Кабелите са скоро сменяни,свещите ги смених профилактично преди 10 дена. Капачката и палеца са като нови. Забравих да спомена,че колата е с газов инжекцион. Ще погледна копченцето за газ/бензин дали не се е прецакало нещо.
Иначе,след като колата изгасна и не пожела повече да запали я мъчих сигурно 20 мин. Т.е. акумолатора върти ... дори и динамото да не го зарежда ок,акумолатора си върти.
Иначе,след като колата изгасна и не пожела повече да запали я мъчих сигурно 20 мин. Т.е. акумолатора върти ... дори и динамото да не го зарежда ок,акумолатора си върти.
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Здравей,колега.Предполагам,че двигателят е с код ADY?
Относно проблема-с мултицет измери напрежението на динамото при работещ мотор,после на клемите на акумулатор-пак при работещ мотор...трябва да е в границите на 13-14в.Виж и какво напрежение има на клемите на акумулатора при неработещ двигател-около 12в.Прегледай минусовите кабели към замасяването на двигателя-дебелият кабел към блока,замасяването около бобината,замасяването на купето-около акумулатора или под него/ зависи от годината на производство на колата-може и да няма замасяване около акумулатора/.Прегледай и плюсовите кабели идващи на стартера.Ако има окисляване,ръжда или нещо те съмнява състоянието на кабели,клеми и т.н.-сваляш,почистваш до лъскаво и пак стягаш...Ако нещата са ОК и напреженията са в нормите,потърси начин за диагностика на двигателя...Като крайна мярка/без диагностика/-при здрав акумулатор,динамо и напрежения в нормите,пробвай да я запалиш с теглене-като имай в предвид,че на мотора му трябва време да поизчисти работата си особенно в ниските обороти...Относно амперите на динамото-мисля,че 70-те А не са проблем,а Бош е по-доброто динамо...
Успех!
Относно проблема-с мултицет измери напрежението на динамото при работещ мотор,после на клемите на акумулатор-пак при работещ мотор...трябва да е в границите на 13-14в.Виж и какво напрежение има на клемите на акумулатора при неработещ двигател-около 12в.Прегледай минусовите кабели към замасяването на двигателя-дебелият кабел към блока,замасяването около бобината,замасяването на купето-около акумулатора или под него/ зависи от годината на производство на колата-може и да няма замасяване около акумулатора/.Прегледай и плюсовите кабели идващи на стартера.Ако има окисляване,ръжда или нещо те съмнява състоянието на кабели,клеми и т.н.-сваляш,почистваш до лъскаво и пак стягаш...Ако нещата са ОК и напреженията са в нормите,потърси начин за диагностика на двигателя...Като крайна мярка/без диагностика/-при здрав акумулатор,динамо и напрежения в нормите,пробвай да я запалиш с теглене-като имай в предвид,че на мотора му трябва време да поизчисти работата си особенно в ниските обороти...Относно амперите на динамото-мисля,че 70-те А не са проблем,а Бош е по-доброто динамо...
Успех!

-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пет 07 авг 2009 16:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Да ADY е мотора. Не знам какво се случва и съм в някаква дупка в момента. Утре на отпочинало съзнание ще опитам да последвам съветите ти. Благодаря ти все пак.
П.П. Относно замерването на работещ мотор- колата изобщо отказа да запали.
П.П. Относно замерването на работещ мотор- колата изобщо отказа да запали.
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Здравейте колега .
Един от проблеми при ниски обороти и трудно палене се получава от нехерметични въздушни пътища и/или претаковани вакуми. Вакуми макркучлета и тръбички как са ?
При мен последователно се прецакаха вакуумини магистрали ; после тръбата от кутията на филтъра до двигатела; последно имах прилкючения със контактите на маф и датчик температура . Всички тези гадинки водят до тресене на ниски обороти , и много трудно палене .
Е ли е възможно при смяна на маслото да са се разбутали: жичка, маркучле, някой датчик ???
Един от проблеми при ниски обороти и трудно палене се получава от нехерметични въздушни пътища и/или претаковани вакуми. Вакуми макркучлета и тръбички как са ?
При мен последователно се прецакаха вакуумини магистрали ; после тръбата от кутията на филтъра до двигатела; последно имах прилкючения със контактите на маф и датчик температура . Всички тези гадинки водят до тресене на ниски обороти , и много трудно палене .
Е ли е възможно при смяна на маслото да са се разбутали: жичка, маркучле, някой датчик ???
Последна промяна от petrushkov на Пет 05 авг 2016 21:23, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
датчик 1 цил колянов вал.Или той или кабела към него е с изронена изолация /прекъснати проводници, Гледай точно над масления филтър - особено щом си сменял филтъра. В понеделник мога да ти дам номера и картинка.
С дефектен датчик няма палене.
С дефектен датчик няма палене.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Не е проблем, ако алтернаторът е 70 вместо 90А. Поне не е проблем, заради, който колата да угасне. Преди да сменяш, е трябвало да намериш причината, тя не винаги е в алтернатора, пък и в него да е, пак трябва да намериш причината, щото повредата може да се повтори.
Откачи жиците от алтернатора, изолирай ги и пробвай да запалиш без алтернатор. И пиши тук какво е станало.
Откачи жиците от алтернатора, изолирай ги и пробвай да запалиш без алтернатор. И пиши тук какво е станало.
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пет 07 авг 2009 16:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
kriss11 ще съм ти благодарен за снимка.Към останалите- благодаря за намесата. Днес слетобед ще я огледам добре.
Забравих да напиша какво друго ми направи впечатление..
Преди да сменя динамото,както писах по горе колата прекъсваше в ниските освен ако не ги подържам по високи дори когато съм на едно място. След като смених алтернатора вчера започна да ми прекъсва не в ниските,а във високите....т.е когато я изфорсирвах и колата прекъсваше ... и минута по късно "умря". За това проблема го преписах и на динамото но ...
Забравих да напиша какво друго ми направи впечатление..
Преди да сменя динамото,както писах по горе колата прекъсваше в ниските освен ако не ги подържам по високи дори когато съм на едно място. След като смених алтернатора вчера започна да ми прекъсва не в ниските,а във високите....т.е когато я изфорсирвах и колата прекъсваше ... и минута по късно "умря". За това проблема го преписах и на динамото но ...
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Едно малко уточнение може ли ?
Правилно ли разбирам че всичко е започнало да се натакова след смяната на маслото "след пипане по колата"
Правилно ли разбирам че всичко е започнало да се натакова след смяната на маслото "след пипане по колата"
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пет 07 авг 2009 16:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Да,може и така да се каже. Струва ми се,че от тогава започна всичко... но какво общо да има ?
Ето това виждам на пръв поглед... ако това е датчика за 4-ти цилиндър то кабелчето (зеленото) до колкото виждам е леко заголено и закъсано. В последствие датчика се счупи. След малко вероятно ще ми донесът нов такъв. Дано е от това. Преди малко пробвахме да я запалим с бутане... никакви индикации да запали. Замириса на пресен бензин и до там. От бубината ток идва. По късно ще проверим кабелите и свещите. . поне да се започне по метода на изключване ..
Ето това виждам на пръв поглед... ако това е датчика за 4-ти цилиндър то кабелчето (зеленото) до колкото виждам е леко заголено и закъсано. В последствие датчика се счупи. След малко вероятно ще ми донесът нов такъв. Дано е от това. Преди малко пробвахме да я запалим с бутане... никакви индикации да запали. Замириса на пресен бензин и до там. От бубината ток идва. По късно ще проверим кабелите и свещите. . поне да се започне по метода на изключване ..
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Я вземи си прегледай "под лупа" окабеляването и контактите на датчиците,щото като гледам снимките май оттам ще ти излязат проблемите-ми то нищо читаво няма,кабел прекъснат,датчик счупен,окислен контакт...От това малко проблем,от другото малко пробелем ,от 3-то проблем и ..накрая голям проблем-не пали.
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пет 07 авг 2009 16:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Мерси gerge за компетентното мнение. Датчика не е окислен и както писах по рано,най вероятно аз го счупих докато вадих буксата от него.Кабела му е закъсан (претопен) и ме интересува това ли е въпросният датчик за който колегата по горе беше писал ...
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
Датчика,който си счупил и снимал е за температурата на маслото на двигателя,показвана на борд-компютъра и няма връзка с паленето...Отвийте някоя свещ и вижте дава ли добра искра.Датчика,за който говори колегата/хол-датчик/ е точно под лапата на предният тампон на двигателя,а кабела излиза на тройна букса при кръглата букса на двигателната инсталация.Проследи/може и с пипане/кабела от буксата до самият датчик.Ако има нарушение на изолацията/изгоряло,скъсано и т.н. ще трябва да го смениш и него...
На снимката е в най-лява позиция...http://slaveiko67.snimka.bg/automobiles/abf-20-02-15.855296.34956724
На снимката е в най-лява позиция...http://slaveiko67.snimka.bg/automobiles/abf-20-02-15.855296.34956724
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голям проблем с golf 3 2.0 8V..моля за помощ
slaveiko67 написа:Датчика,за който говори колегата/хол-датчик/ е точно под лапата на предният тампон на двигателя,а кабела излиза на тройна букса при кръглата букса на двигателната инсталация.Проследи/може и с пипане/кабела от буксата до самият датчик.Ако има нарушение на изолацията/изгоряло,скъсано и т.н. ще трябва да го смениш и него...
На снимката е в най-лява позиция...http://slaveiko67.snimka.bg/automobiles/abf-20-02-15.855296.34956724
Да този в ляво е. При смяна на м. филтър има допир /може и натиск към него/
Последна промяна от kris11 на Вто 09 авг 2016 10:21, променено общо 1 път.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта