Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот jordancho » Сря 20 юли 2016 22:43


Здравейте колеги,
Наскоро смених малката перка на радиатора (тази която е за климатика). Новата перка си върви заедно с ново моторче - марката е "Vika" нямам никаква идея какво производство е.
Та ситуацията е следната - забелязах, че когато перката върти, вътре в моторчето нещо свети, все едно има ел. крушка вътре. Светва веднага като се включи перката и загасва веднага като се изключи. Когато перката работи на втора степен, не свети. Предполагам, че това което свети е съпротивлението за първа степен, но да грее толкова много, че чак да свти, не ми се вижда нормално.
Въпросът ми е нормално ли е това, и има ли някой колега със същата перка да сподели малко опит ?
Питам защото вече съм се палил веднъж и не желая да се повтори :icon_sad




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот pas1.8mi » Пон 25 юли 2016 10:23


Според мен по-вероятно е да виждаш "искренето" на четките! :c020


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот zografski » Пон 25 юли 2016 10:33


Ако перките са като на v6, имат голям проблем с 1вата степен и бързо се прецаква. Има много писано по UK форумите, честно казано нямам идея какво свети, но може би не е мн нормално. При мен 1вата не работеше и я ремонтирах така:
viewtopic.php?f=11&t=417272


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот jordancho » Пет 23 сеп 2016 0:21


Ето и последното развитие по темата.
В крайна сметка се оказа, че това което е светило наистина е било съпротивлението за първа степен, но също така се оказа, че не е нормално да свети толкова силно.
Двете ми перки са паралелно вързани, и двете са двустепенни. Проблема при този тип свързване е, че когато изгори съпротивлението за първа степен на една от перките, целия ток за първа степен на двете перки минава през все още здравото съпротивление на едната перка и съответно то не изкарва дълго. Точно това се е случило и при мен, за това съпротивлението за първата степен на чисто новата ми перка е светело като крушка - през него реално е минавал почти двойно по-голям ток от колкото би трябвало. Е вече не свети и първата степен и на двете перки отново не работи.
Сега вече като знам какъв точно е проблема, ще изведа външни съпротивления и ще си възстановя първата степен. Но вместо скъпи резистори или модулатори, смятам в ролята на съпротивления да сложа 2 халогенни крушки по 55W. Получава се перфектна първа степен - вече го пробвах.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот pe6kata » Пет 23 сеп 2016 6:54


1 степен, двете перки последователно
2 - в паралел
Подобен тип свързване се ползва от някои марки... Умно.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот jordancho » Пет 23 сеп 2016 7:00


Това е добра идея, ще я обмисля. :)


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот zografski » Пет 23 сеп 2016 8:52


При мен вече 3та година всичко работи перфе. Скъпи, колко да са скъпи? Двата транзистора бяха за общо 50-60лв (по спомен), другите разходи са ти малко кабеляк, 1 ал. плоча и 40-50мин свободно време, мнооого е скъпо :D А перките за моя голф са 600лв! За мен лично това е без пари, спрямо цената на нови.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13404
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 23 сеп 2016 9:00


Ще споделя и аз нещо.
Наскоро си замина голямата перка, по препоръка на Стефан, от сервиз Елбатрон сложиш Термотек.
С прилична отстъпка излезе 72лв.
zografski, на шест цилиндровите по- различни ли са?


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот zografski » Пет 23 сеп 2016 10:16


да ;) към 600-650лв бяха нови 2те ;)


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот muko » Пет 23 сеп 2016 11:07


Най-лесно става с кантал да се направи резистор или да се вземат 2 резистора от стари моточета за парно. Едната ми е направена с кантал,другата е с резитстор от моторче на Голф 3.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 2.3 V5 малка перка на радиатора

Мнениеот jordancho » Пет 23 сеп 2016 15:48


Е, аз го направих с една крушка Н4 вместо двете съпротивление за около 1 час работа. Излезна ми 5 лв.
За сега работи отлично. Неудобството е, че трябва да се избере подходящо място за крушката.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: moreg и 44 госта