


Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
Здравейте,проблема е че задното дясно колело задържа.Прави го само след като съм използвал ръчна спирачка.Някакси лостчето което се задвижва от жилото на ръчната(лостчето което е на спирачния апарат) не ще да се върне колкото трябва след освободена ръчна спирачка и трябва да го бутна с ръка лягайки под колата.Рядко ползвам ръчна но понякога се налага,а днес спрях на един баир и си трябваше. Дори я използвах в малко по натегнат режим и после минавайки 10 километра диска не можеше да се барне и си миришеше доволно на прегрято.Легнах под колата и добутах лостчето в изходно положение.Задните дискове и накладки са сменени с нови.Цилиндърчетата са раздвижени,дясното вървеше малко по трудно при раздвижването ама в крайна сметка го прибрах само с помоща на ключ за флекс.Спирачната течност е сменена.Водачите на спирачния апарат са нови и смазани(имаше ги в комлекта с дисковете и накладките).Проблема идва само след използване на ръчна и то не всеки път,понякога се е случвало десния диск да е с една идея по топъл но незначително но като днес не бях го прегрявал.Въпроса ми е може ли да се направи някакъв ремонт който да даде резултат и какво точно да се направи.Раполагам с заден спирачен апарат ляв обаче(там превъртя пробката за обезвъздушаването и го смених).Та ако може да се вземат части от него,а за тренажор за учене при разглобяване е идеален.Ако някой е в час с проблема моля да помогне.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
Виждал съм да се слага пружина, за да се връща по-лесно лостчето. Дали е добро решение обаче не мога да кажа. Евентуално нов апарат.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
Идеята ми е да го ремонтирам.Това с пружината не е лошо като идея.Когато търсих ляв спирачен апарат видях от ауди а3 имаше такива пружини отвън на спирачния апарат може би затова са ги сложили.Нов апарат на старо само в краен случай.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
Смени си жилото откъм зaдържaщaтa стрaнa и рaздвижи мехaнизмa!
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
Какво да очаквам от смяната на жилото.В момента при отпусната ръчна не стои натегнато.Проверил съм го от механизма който е под ръчката за ръчната спирачка който опъва двете жила едновременно.И двете жила са отпуснати еднакво без да има каквото и да е усилие към тях.Кой механизъм да раздвижа и как става.При смяната на накладките съм раздвижил цилиндърчето накрая го прибрах в най-отворено положение само с помоща на ключ за флекс с не много големи усилия.За кой механизъм става въпрос и как става.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
Сваляш апарата и разглобяваш механизма за ръчната.Изчистваш хубаво,смазваш и после няма да има ядове.
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
Имах същият проблем. Оправи се с рециклиране на апаратите. Не стана с раздвижване, положението беше много зле. Рециклирането излезе около 200 лв. Нов апарат излизаше доста по-скъпо.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
tapata77 написа:Имах същият проблем. Оправи се с рециклиране на апаратите. Не стана с раздвижване, положението беше много зле. Рециклирането излезе около 200 лв. Нов апарат излизаше доста по-скъпо.
Колега,кое ти излезе 200 лв?

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
A кaто откaчиш жилото от aпaрaтa лостa връщa ли се сaм?
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
goppa написа:A кaто откaчиш жилото от aпaрaтa лостa връщa ли се сaм?
Връща се да,жилото се движи свободно.
- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
И при мен беше съсщия филм ! След ремонт на апарата отново
Има един магазин за авточасти на Вардар където даваш твоя апарат и срещу 90 лв. взимаш рециклиран !
В този магазин продават и всякакви ремонтни комплекти за спирачни апарати.

Има един магазин за авточасти на Вардар където даваш твоя апарат и срещу 90 лв. взимаш рециклиран !
В този магазин продават и всякакви ремонтни комплекти за спирачни апарати.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
Stoycho Nedelchev написа:Проверил съм го от механизма който е под ръчката за ръчната спирачка който опъва двете жила едновременно.
Демек нищо не си проверил.
Или си смени жилото с ново или свали това и напълни кожуха с масло.
Щом като откачиш жилото, ръчката се връща, значи жилото задържа прекалено много.
И хубаво раздвижи апарата още веднъж.
Последна промяна от ktamen на Съб 08 окт 2016 9:03, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK 4 1999г. 1.6 AKL - задържане на задно дясно колело
При мен апарата си работи когато се използва само крачна спирачка не мисля че трябва да се рециклира.Вчера минах 20 километра с интензивно използване на крачна спирачка и накрая и двата задни диска си бяха с еднаква температура даже проблемния беше с една идея по студен.При няколко дръпвания и отпускания на ръчната се забеляза и някакво раздвижване и механизма вече се връща.Сега ще отида да си поиграя да разглобя спирачния апарат да видим може ли да се смаже механизма.А това с рециклирането за 90 лева просто го забравете спирачни апарати на втора ръка много за по 30-40 лева.Аз превъртях пробката на левия спирачен апарат и си взех такъв врора ръка -работи перфектно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта