Става въпрос за ABF.
Въпроса ми е след като шайбата на разпра. вал е на белег и маховика също е на белег има ли значение как ще е зацепен междинния вал? Белязах го ,но след като завъртях 2 оботота и всички други белези са на мястото си този на межд. вал не е.



СПЕШЕН въпрос за зацепване на валовете при смяна на ремък
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
Има значение, защото межденният вал задвижва делкото и ще се промени центровката на запалването, ако не е напаснат правилно.
ПС. Всъщност за ABF двигател не съм съвсем сигурен, че това е така, както го написах.
ПС. Всъщност за ABF двигател не съм съвсем сигурен, че това е така, както го написах.
Последна промяна от zdr_spasov на Сря 09 май 2007 13:47, променено общо 1 път.
- toncheff
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 7:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Здравейте...
Поразрових се малко с търсачката и попаднах на тази тема...
И аз вчера сменях ангренажен ремък и майстора ми каза подобно нещо. Понеже не им чаткам много на тези неща, може и да не съм разбрал точно, но той каза, че зацепването на единия от валовете бяга с 2 зъба, но това било правилното зацепване. И си мисля, че това не може да бъде коляновия и разпределителния вал, защото иначе ще е объркан целия газоразпределителен механизъм. Затова предполагам, че 2 зъба изместване са на третия вал. Не знам това до каква степе влияе на нещо, но колата си върви така добре, както и преди смяната. Става дума за 1.6i АЕК.
Майстора се замсили и ме пита дали съм сменял съединител и при моя отрицателен отговор сподели, че може би при предишна смяна на съединителя се е получило това изместване с 2 зъба....
Пак казвам, че не съм сигурен за кой вал говореше, но по пътя на логиката си мсиля, че е за междинния.
От друга страна пък, той какво общо има със съединителя и въобще от страната на съединителя се съмнявам да има някаква шайба и т.н. Ако пък този вал върти делкото или нещо такова, то ще има объркана центровка на запалването, нали?
Значи, колата си върви много добре, но се зачудих дали това е оптималния вариант....
Надявам се да сте разбрали какво пиша, че малко объркано май стана...
Ако някой има наблюдения, нека да сподели.....

Поразрових се малко с търсачката и попаднах на тази тема...

И аз вчера сменях ангренажен ремък и майстора ми каза подобно нещо. Понеже не им чаткам много на тези неща, може и да не съм разбрал точно, но той каза, че зацепването на единия от валовете бяга с 2 зъба, но това било правилното зацепване. И си мисля, че това не може да бъде коляновия и разпределителния вал, защото иначе ще е объркан целия газоразпределителен механизъм. Затова предполагам, че 2 зъба изместване са на третия вал. Не знам това до каква степе влияе на нещо, но колата си върви така добре, както и преди смяната. Става дума за 1.6i АЕК.
Майстора се замсили и ме пита дали съм сменял съединител и при моя отрицателен отговор сподели, че може би при предишна смяна на съединителя се е получило това изместване с 2 зъба....

Пак казвам, че не съм сигурен за кой вал говореше, но по пътя на логиката си мсиля, че е за междинния.
От друга страна пък, той какво общо има със съединителя и въобще от страната на съединителя се съмнявам да има някаква шайба и т.н. Ако пък този вал върти делкото или нещо такова, то ще има объркана центровка на запалването, нали?
Значи, колата си върви много добре, но се зачудих дали това е оптималния вариант....
Надявам се да сте разбрали какво пиша, че малко объркано май стана...

Ако някой има наблюдения, нека да сподели.....


- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
- toncheff
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 7:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Колега zdr_spasov, аз нямах предвид, че това е нормално, а точно обратното - майстора каза, че има нещо нередно в цялата ситуация. Идеята ми беше, ако делкото се задвижва от този междинен вал, то тогава ще ми е избягала центровката. А колата си върви и се чудих дали не е коригирана някакси тази центровка по друг начин, за да се компенсира разликата от тези 2 зъба (ако е възможно въобще това) и просто дали това е оптималния вариант. Защото майстора ми каза, че при ситуацията , при която намира колата за смяна на ангренажен ремък, това е правилното за ситуацията (а не заводското) зацепване. Но и той се зачуди защо е така....
Някой знае ли дали този вал задвижва делкото при АЕК мотора...?

Някой знае ли дали този вал задвижва делкото при АЕК мотора...?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта