Golf MK1 - Не работи оборотмер с електронно запалване.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 259
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Golf MK1 - Не работи оборотмер с електронно запалване.

Мнениеот me4ou » Съб 10 дек 2016 21:32


Здравейте, колеги,
Имам голф 1, който е преправен от чукче на електронно запалване. За съжаление делкото е слагано от майстор и е от някоя френска тояга. Имам голф 2 на който знам, че сигналът за оборотметъра се връзва на 7-ми пин на комутатора, но на този комутатор има само 3 пина. В момента сигналната жица е вързана на (-)минуса на бобината и уредът не отчита. Прослушал съм жицата и съм почистил старателно крачето на куплунга.
Баща ми развива теория, че когато колите са с чукче бобините са с по-високо съпротивление, а с електронното - с по-ниско и съответно сигналът е различен.
Настоящият комутатор е Magneti Marelli mtr02

Остава или уредът да е заминал или да трябва да е вързан за някъде другаде.
Как мога да проверя, дали уреда е изправен?
Има ли някой, който се е сблъсквал с подобни перипети да даде съвет или информация?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19165
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Не работи оборотмер на голф 1 с електронно запалване.

Мнениеот stefan4o » Нед 11 дек 2016 0:23


Баща ти е прав за бобините. С различно съпротивление на вторичната намотка са според зависи дали са с електронно или с чукче. Мисля, че сигналът може да се вземе и от сигналния пин на датчика на хол в делкото - там са три - минус, плюс и сигнал.


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 259
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Не работи оборотмер на голф 1 с електронно запалване.

Мнениеот me4ou » Нед 11 дек 2016 0:45


Комутатора е монтиран върху самото делко и от всичко са достъпни само 3-те пина на комутатора.
Ако правилно си спомням 15 е + през контакт, 31 е маса. Клема 1 не знам за какво е, освен на него да пробвам.

Там където пише Phase imp + и - не виждам да има каквито и да било контакти.

Изображение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19165
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf MK1 - Не работи оборотмер с електронно запалване.

Мнениеот stefan4o » Нед 11 дек 2016 8:08


Какъв мотор е на тоя голф, че се е наложило да вземате делко и комутатор от друга марка... :gruebel


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK1 - Не работи оборотмер с електронно запалване.

Мнениеот ktamen » Нед 11 дек 2016 8:20


На моя голф съм пробвал оборотомер от лада, закачих го за минуса на бобината и си работеше чудесно. Бобините наистина са с различни първични намотки, но не разбирам какво значение има това.
Преди година продадох делко, комутатор, бобина и кабели от голф 2 1,6. Момчето каза, че щели да ги слагат на шкода от едновремешните. Защо и ти не си взе такава запалителна система?


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 259
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK1 - Не работи оборотмер с електронно запалване.

Мнениеот me4ou » Нед 11 дек 2016 11:05


:D Така я взех колата. Хич не ми се ще да има френски работи по нея ама... Голфът е 1.1 GG. Предполагам, че е имало проблем, защото делкото е на разпределителния вал, а не на паразитния както при повечето мотори. В момента няма как да се сдобия с друго делко, пък и колата си работи нормално, като изключим оборотмера.
Ktamen какъв е твоят голф, с електронно или с чукче?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19165
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf MK1 - Не работи оборотмер с електронно запалване.

Мнениеот stefan4o » Нед 11 дек 2016 11:13


1.1 и 1.3 моторите са си точно там делката им :) Да не мислиш, че някой го е свалил от паразитния долу на блока и го е качил на главата, оти му е кеф :Mr Green Fun Намери си от карбураторен Голф Мк2 1.3 делко с хол-датчик, комутатор, бобина и си 6 точки.


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 259
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK1 - Не работи оборотмер с електронно запалване.

Мнениеот me4ou » Нед 11 дек 2016 11:38


Аз знам, че са там, това не обяснява защо първоначално не са сложили делко от VW, вероятно са били на принципа "квото има". Както казах, на този етап няма как да се сдобия с друго, така че ще движи така...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK1 - Не работи оборотмер с електронно запалване.

Мнениеот ktamen » Нед 11 дек 2016 19:56


Старият беше с чукче, сегашният е без. Не помня на кой съм пробвал, но съм сигурен, че и в двата случая ще работи съвсем нормално.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Golf MK1 - Не работи оборотмер с електронно запалване.

Мнениеот vasko__2 » Нед 11 дек 2016 22:14


Закачи го на кл.1 и ще тръгне.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikname и 46 госта