Здравейте колеги, имам няколко питания относно въпросната клапа. Преди два месеца на магистралата със 140-150 ми светна чека и компютъра. Колата умря и повече от 40-50, а на върло 10-20 км/ч. Отидох в сервиз почистиха и адаптираха дросела и нямах проблеми до днес. Същата история 140 по магистралата и след 15 мин. светнаха грешките.
В други теми пише че лесно се сваля и почиства, а може и без сваляне само с WD 40. Къде точно се намира тази клапа на моя двигател и какво трябва да махна за да стигна до нея ?
Дроселите имат ли някакъв номер по който да се различават за различните модели, и ако да, как да разбера моя, за купуване на дросел втора ръка ?
Имам и съмнение за темп. датчик, какво би станало ако го изключа при работещ двигател ?
ПС: На диагностика съм планувал да ходя след 3 дни, че няма как по-рано.
Golf 4 1.6 16v 105 h.p. - проблем с дросел клапа, почистване?
Golf 4 1.6 16v 105 h.p. - проблем с дросел клапа, почистване?
Последна промяна от vandu на Чет 09 фев 2017 8:48, променено общо 1 път.
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
Моят съвет е да не чистиш дросела с wd40... Моя го чистих преди няколко месеца с Carb cleaner и стана като нов.
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
Имам същата кола и ми препоръчаха да не си я чистя сам ,защото е електронна. Тоест няма жило ако не си забелязал. Работата била там ,че и трябва адаптация след почистване което можел и компютъра на колата да извърши ,но ще е в продължение на 100км някъде ако не се лъжа и имало големи шансове през това време да не те слуша много колко газ подаваш и да гасне когато си поиска. Имам познат който се прецака така и след ден два ходи да му я адаптират щото не слушаше педала много. Аз лично ходих да ми я адаптират ,зада видя дали ще се оправи леко мудната реакция при настъпване на педала ,но така и не се оправи. Май и нямало как. Ако ще го правиш поне имай едно на ум. Намира се точно под кутията където е филтъра за въздуха.
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
Първия път когато ми я почистиха след това не я адаптираха. Изминах 2000 км. до следващата авария. Затова искам да отида първо на диагностика и да видя дали ще я адаптират и какъв ще е резултата. Но си мисля че е заминала, понеже след почистването оборотите си се менеха, в много малки граници 100 об./мин, но се менеха и колата нямаше никакви проблеми с вървенето. Вчера на празен ход държи 1200 об и повече от 2000 не иска да вдигне.
Другото което ме съмнява е темп. датчик, но си мисля че колкото и грешна температура дава към компютъра няма да е толкова "спъната".
Другото което ме съмнява е темп. датчик, но си мисля че колкото и грешна температура дава към компютъра няма да е толкова "спъната".
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
Дроселовата клапа е на 4 винта малко по дълги с торкс глава, чистене само със свалянени без wd 40. Колегата по горе е писал за спрей за карбуратор аз само с такъв чистя, пробвах и с кореселин и обезмаслител meglio, обикновен бензин - не става само с този спрей.
Нищо сложно. Няма смисъл от адаптация с vag com, на контакт сама се адаптира след като спре да бучи, за около 20 сек. Пиша от телефона и имам грешки, колегата с темата виж какви грешки имаш може и да не е дроселовата клапа. wd 40 е за смазване не за чистене.
Нищо сложно. Няма смисъл от адаптация с vag com, на контакт сама се адаптира след като спре да бучи, за около 20 сек. Пиша от телефона и имам грешки, колегата с темата виж какви грешки имаш може и да не е дроселовата клапа. wd 40 е за смазване не за чистене.
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
Благодаря, днес ще се пробвам да я закарам на диагностика да се види точно какво и е.
Но някой може ли да ми каже точния модел на моята дроселова клапа ?
Но някой може ли да ми каже точния модел на моята дроселова клапа ?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
владислав написа: wd 40 е за смазване не за чистене.
"Смазване" с много кратък ефект.
Код а двигателя е ?
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
AUS
ПС: гледам че за някои модели датчика за положението на дроселовата клапа се продава отделно, ама за моя не можах да разбера дали е към корпуса или не.
ПС: гледам че за някои модели датчика за положението на дроселовата клапа се продава отделно, ама за моя не можах да разбера дали е към корпуса или не.
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
При теб дросела може и да не е на четири винта и една букса за ел. педала, не е лошо да разгледаш. При код AZD и BCB е лесно. Датчика трябва да е в дросела.
Ако е вярно това трябва да са едни и същи:
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-GOLF-IV-1J ... 1823097417
Ако е вярно това трябва да са едни и същи:
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-GOLF-IV-1J ... 1823097417
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
по -добре от морга донор със същия код на двигателя, че в горния линк цената е 1/2 от цената на Голчо.
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
Аз цена не съм гледал, исках да видя дали са същите дросели 1,6 16v. най добре с номера на vag да се види при търсене на алтернативна, но дано не е тя.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
Колега, как реши да сменяш дросела? Някой ти каза, че прави проблеми ли?
Първо, на дросела се прави адаптация със софтуер (кабел + софтуер = около 40 лв), много хора имат. Това, че бучи не означава, че се адаптира, на VCDS дава със сигурност дали се адаптира, ако даде грешка се чисти, ако пак даде грешка или има изтрити пътечки на потенциометрите, тогава се мисли за нов, че са скъпи по принцип и не знае на какъв ще попаднеш, ако купиш втора употреба.
Симптомите с дросела се проявяват на студен двигател, основно и ако е много зле и на топъл, не при висока скорост! Същото е и с датчика на антифриза, няма да може да палиш при студен или топъл старт, температурата, която показва датчика пак се вижда със софта.
Дросела се сваля и чисти със някакъв разтворител, енджин клийнър ползвам аз. Ако има проблем, тогава се сваля капачето и се чистят пътечките на потенциометрите със спрей за потенциометри, ползвам на Вюрт.
Според мен нямаш проблем с дросела, иначе щеше да имаш други симптоми.
Направи диагностика и виж за какво ти свети чека, може да е пробив на въздух, може и дебитомера да е мръсен, пак се чисти, може и да е прецакан.
При проблем с дросела двигателят не може да държи обороти на студен двигател, пали вдига си оборотите и гасне, и така няколко пъти, след това при пускане на консуматори пак не може да държи обороти, това не означава, че имаш проблем с дросела, може причините да са други, за това диагностика и публикувай грешките във форума!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
АУУУ М.Марели ужасТ. Не , че Симоса е цвете де.
Дросела се адаптира при загрял двигател 85-98 гр или с лъжлив "датчик" - резистори , нопърво дай грешките , които ти излизат.
Дросела се адаптира при загрял двигател 85-98 гр или с лъжлив "датчик" - резистори , нопърво дай грешките , които ти излизат.
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
kris11 написа:по -добре от морга донор със същия код на двигателя, че в горния линк цената е 1/2 от цената на Голчо.
ПО скоро струва цял шаран ,приятел от англия си взема като твоята катафалка за 100 паунда
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: пролем с дросел клапа, голф 4 1,6 16V 105 h.p.
Soldier90 написа:kris11 написа:по -добре от морга донор със същия код на двигателя, че в горния линк цената е 1/2 от цената на Голчо.
ПО скоро струва цял шаран ,приятел от англия си взема като твоята катафалка за 100 паунда
Колега, ти изпълзя от модула, и пак драпаш за там.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта