Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот Cekcu » Нед 16 окт 2016 12:44


Здравейте колеги. Имам няколко въпроса за новата си придобивка - Голф 4 1.8т GTI 1999г. Колата е внесена от Швейцария на 300 000км. Идеята ми за автомобила е да му сложа чип и след това ГИ. Дотук добре. Но докато ровех по книжките намерих някакъв сертификат от Adler Auto (От там е купена колата и е сервизирана там първите 5 години), на който пише че колата още 2004 е със сложен чип на 84000км. Питам се възможно ли е все още да е с чип ? Как да разбера колко коня ми е колата, за да знам какъв изпарител и тръби да искам за газовия инжекцион. Имам Ваг ком, с него ми излиза само 1 грешка и тя е свързана със смесите грешка 00561 нещо такова беше. Врях се зад мотора да видя турбото, но не мога посмърно да видя марка или модел. А искам да знам дали е оригиналното. Всичко зад мотора е опаковано в някакви кожуси. Колата ми харесва много как върви. Знаете ли дали ще мога да разбера през Ваг ком дали има все още чип ? Другият ми въпрос е за съединителя. Той отделя доста ниско, но почти няма ход полусъединителя. Това нормално ли е ? Почти на всяко тръгване на първа ми превърта гуми. А и също така по някой път по трудно влиза първа скорост, леко нещо прищраква, като чели не съм натиснал хубаво скоростния лост. На какво може да се дължи това ?? А и сега се сещам още един въпрос за това турбо... Трябва да сменя маслото. Насочил съм се към Castrol 5w40, но ако ми е сменено търбото с някакво друго дали ще е подходящо това масло ? Имам един въпрос и за джантите. Искам за зимата да сложа железни джанти 15 цола. Дали ще паснат ? Резервната ми е желязна, но е 16. Другото странно в моята нова кола е, че всеки път като не е палена повече от 1 час автоматично се включва климатроника щом дам на контакт. Това нормално ли е ? Иначе много бързо загрява колата, чак не мога да повярвам.  Засега е това колеги. Ако имам други въпроси(а сигурно ще имам) ще попитам.




Потребителски аватар
Galin79
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот Galin79 » Нед 16 окт 2016 13:10


аз имам същия голф но 2000 г за климатроника не е нормално,и съединителя също за маслото по добрия вариант е мотул че на кастрол много ментета за чипа ако можеш сравни я с някой друг със стоков как върви най точно трябва да се замери в сервиз за целта за 15 джанти малко грозновато но по евтини сам преценяваш


Потребителски аватар
Tipsy
Мнения: 1086
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот Tipsy » Нед 16 окт 2016 18:48


Питам се възможно ли е все още да е с чип ?
- 99та е вероятно с код на мотора AGU, на 5та с пълна газ ако ти дава моментен разход над 25 значи има чип. Друг не толкова лесен вариант е да сложиш манометър и да измериш налягането, минава ли над 0.6 бара значи е пипана.

Как да разбера колко коня ми е колата, за да знам какъв изпарител и тръби да искам за газовия инжекцион.
- колко коня е само на дино. за тази кола тръбите са 8мм, няма какво да му се чудиш. Изпарител хубав и стабилен.

Имам Ваг ком, с него ми излиза само 1 грешка и тя е свързана със смесите грешка 00561 нещо такова беше.
- според рос-тех има поне 10 симптома и още толкова решения за грешката и е препоръчително да си я оправиш преди да газираш, че друг основен причинител е газта и неправилната настройка. Казваш също, че ти харесва как върви колата, ами то тая грешка като е налице колата е като спряла, представи си като я оправиш.

Другият ми въпрос е за съединителя. Той отделя доста ниско, но почти няма ход полусъединителя. Това нормално ли е ?
- зависи колко ниско е това ниско

Трябва да сменя маслото. Насочил съм се към Castrol 5w40, но ако ми е сменено търбото с някакво друго дали ще е подходящо това масло ?
- въпрос на избор, стига да си сигурен в произхода

Имам един въпрос и за джантите. Искам за зимата да сложа железни джанти 15 цола. Дали ще паснат ?
- ако е със стандартните 288мм дискове ще станат, но трябва да гледаш и ет-то на самата джанта - 45 не стават

Другото странно в моята нова кола е, че всеки път като не е палена повече от 1 час автоматично се включва климатроника щом дам на контакт. Това нормално ли е ?
- не е нормално, но май имаше нещо в кодирането, пробвай през вагком-а ако не се оправи значи си за нов модул.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот M3ntata » Нед 16 окт 2016 20:47


Чрез vagcom не може ли да разбере дали е счип, по точно на канал 03 да види стойностите на дебитомера.


Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот Cekcu » Нед 16 окт 2016 22:10


А турбото как да разбера дали е заводското ? Има ли някой идея от къде мога да се добера до него, без да разглобя половината кола.


Потребителски аватар
dhcp
Мнения: 160
Регистриран на: Пон 12 сеп 2016 7:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот dhcp » Пон 17 окт 2016 1:55


С ваг-ком и да гледа показанията на дебитомера, има инфо в нета, има я и формулата по която се смята колко коня е. Лично съм го изпитал този метод, диното показа 335 коня, а по дебитомер излизаха 3-5 (не помня точно колко) коня по-малко което е нищо.


Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот Cekcu » Пон 17 окт 2016 17:44


Tipsy написа:
Имам Ваг ком, с него ми излиза само 1 грешка и тя е свързана със смесите грешка 00561 нещо такова беше.
- според рос-тех има поне 10 симптома и още толкова решения за грешката и е препоръчително да си я оправиш преди да газираш, че друг основен причинител е газта и неправилната настройка. Казваш също, че ти харесва как върви колата, ами то тая грешка като е налице колата е като спряла, представи си като я оправиш.



Благодаря за отговорите на всички колеги.
Днес сутринта я изтрих грешката, понеже се надявах да е заради минималния бензин който имаше колата, когато я купувах. Но уви след цял ден каране, грешката е отново на лице.
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded


Тъй като следващите дни искам да сложа газ на колата, може ли да ме посъветвате от къде да тръгна да търся проблема. Може би да сменя ламбда сонда или ?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот pas1.8mi » Пон 17 окт 2016 18:31


Погледни как са живите данни от Дебитомера( MAF).Обслужен ли е двигателя? Горивният филтър сменен ли е?


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот M3ntata » Пон 17 окт 2016 19:57


Смени горивен и въздушен филтър след което тествай колата/дебитомера в движение както по горе казах, ако ти дава по ниски стойности от 120g/s значи дебитомера е за чистене или смяна (най вероятно второто). Ако показва повече от 120g/s значи си с чип, а грешката може да е от чипа.


Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот Cekcu » Вто 18 окт 2016 13:30


Благодаря ви колеги за съветите. Ще сменям утре филтрите и маслото, ще пробвам след смяната дали пак ще излиза тая грешка.
Междудругото на 3 канал ми излизат в първото поле оборотите, 2рото поле волтаж, а 3то и 4то поле да ми температъри някакви... Сигурен ли си колега, че дебитомера е на 3ти канал ? Или моя Ваг ком може да е прецакан нещо... Знам ли.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот M3ntata » Сря 19 окт 2016 20:35


Сигурен съм, но все пак за да се уточним погледни това ТУК и по точно "Air system part I: MAF"


Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот Cekcu » Пон 31 окт 2016 22:45


Tipsy написа:Питам се възможно ли е все още да е с чип ?
- 99та е вероятно с код на мотора AGU, на 5та с пълна газ ако ти дава моментен разход над 25 значи има чип. Друг не толкова лесен вариант е да сложиш манометър и да измериш налягането, минава ли над 0.6 бара значи е пипана.


Моментен ми даде 26.8 - 26.9 с пълна газ на 5-та около 180км/час

M3ntata написа:Смени горивен и въздушен филтър след което тествай колата/дебитомера в движение както по горе казах, ако ти дава по ниски стойности от 120g/s значи дебитомера е за чистене или смяна (най вероятно второто). Ако показва повече от 120g/s значи си с чип, а грешката може да е от чипа.


Дебитомера ми даде стойности между 132 - 137 с пълна газ на 5-та предавка със скорост около 180 км/час. Въздушния филтър го смених. Горивния филтър още не съм го сменял.


Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот Cekcu » Чет 03 ное 2016 14:53


Здравейте колеги. Имам следния проблем. Оставих колата на газаджия да ми монтира газов инжекцион Романо обд. Вечерта си я взех и всичко си е супер. Газаджията ме предупреди обаче, че имам проблем с маркуча за картерните газове.... бил скъсан и не може да я настрой в движение и ще я настрой на място. Каза също, че заради този маркуч колата дърпа въздух и турбото не надува както трябва. Дотук добре.. Обаче сутринта я покарах малко и я паркирах. След 10 мин не мога да я запаля вече. Пали и след 1 секунда гасне. Опитах директно на газ да я запаля но същата работа пали и гасне. Опитах с другия ключ..... същата работа. Опитах да закача на ваг ком... Не мога да се свържа с компютъра на колата. Откачих акумулатора и пак го закачих и запали.... Вече 3 паления няма проблем. Според вас какъв може да е проблема и имали нещо общо с газовия инжекцион?


val4ana
Мнения: 289
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 18:45
Автомобил: Бора
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот val4ana » Чет 03 ное 2016 22:54


Прилича на имобилайзер


Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8т GTI - питане за нова кола

Мнениеот Cekcu » Чет 03 ное 2016 23:14


Да и аз си мисля, че е имобилайзер. Но ми е странно, че е точно след монтажа на газовия инжекцион се случва. Днес я палих и карах цял ден и нямаше проблем до преди малко. Пак почна да пали и гасне. Откачих минуса на акумулатора за 2 минути и всичко е ОК. Странното е , че Ваг ком не мога да и закача. Дава ми, че не е открит интерфейс, а до преди монтажа на Ги-то нямаше проблем. Ако е имобилайзер той какво се прави, сменя ли се или се ремонтира ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта