здравейте колеги моля да ме извините ако темата ми не е в правилния раздел
колата е Vw Vento 1.8 75ks. AAM 1995г. с газово е намирам се в германия и тук по сервизите взимат по 80 € на час :)
искам или не трябва да си оправя сам (с ваша помощ) или да я дам за желязо което хич не ми се иска :(
Значи когато е студена пали с пипане на ключа
като загрее и я изгася след това върти около 8 10 сек. колата пали парво на газ и след 2000 оборота превключва автоматично
като я подкарам и понастъпя всякаш забива нос и придърпва да се форцира прави го на газ и бензин
при студен мотор държи около 1000 1100 оборота което мисля че е нормално
като загрее оборотите падат на 900 и почват да играят
когато я спра по световарите се опитва да изгасне за момент и после пак си вдигаt оборотите на 900 и играят между 800 и 1000
Брат ми има същото венто със същия мотор и газова
ми неговия мотор направо мърка като коте кове оборотите на 900 върви си прилично не забива и не прави никви присецвания
колата вдига 90 градуса като работи на място около 5 мин. при външна температура + 2 3 градуса
смених температурния датчик с този на брат ми няма промяна
явно е нещо в самото табло което лъже
смених само моното без дроселовата клапа понеже буксата на дросела на другата кола е с 4 а пък на моята е с 6
смених и гумения тампон под моното
иии промяна няма :(
прежалих някои лев и за диагностика
тя показа само температурния датчик но с него няма разлика
откачих и буксата на акомулатора не става
посъветрвайте ме от къде да започна
Възможно ли е проблема да е в дросела там нали влизат некви букси и има некви електроники
благодаря предварително и се извинявам за правописните грешки
ще черпя нищо че не съм в бг



Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
Когато на таблото покаже 90* - загрели ли са маркучите към радиатора?
И губиш ли антифриз?
И губиш ли антифриз?
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 29 юни 2014 8:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
гория е топъл но долния е студен
антифриз не губи
стрелката на температурата стига за около 5 мин 90 и все там си стои
но след около 20 30 мин. работа на място термостата отваря перката си се включва а температурата не мърда.
с колко температурни датчика е този мотор ?
антифриз не губи
стрелката на температурата стига за около 5 мин 90 и все там си стои
но след около 20 30 мин. работа на място термостата отваря перката си се включва а температурата не мърда.
с колко температурни датчика е този мотор ?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
Вероятноста ААМ да има климатик не е голяма, така, че климатишките датчици няма да ги смятаме.
Следователно имаш само един сдвоен за таблото и за инжекциона и един термошалтер за перката на радиатора.
Сдвоения ти е на пластмасовия фланец, от който тръгва горния маркуч за радиатора.
Термошалтера е на самия радиатор и се грижи само за вентилатора.
Щом не губиш антифриз вероятно няма драстично 'надуване' на двигателя.
По-скоро бих заложил на превъртяла турбинка на водната помпа.
Или спукано платно на изпарителя
... всъщност - май пиша глупости, защото не чета!
Я раздуй по-подробно за тази грешка.
Точно какво показва.
Освен това спри временно газовата, ама директно от бутилката още
Мисля, че имаш 2 проблема - единия свързан с охлаждането и друг - с опит да се 'оправи' първия по най-балъшкия възможен начин
Следователно имаш само един сдвоен за таблото и за инжекциона и един термошалтер за перката на радиатора.
Сдвоения ти е на пластмасовия фланец, от който тръгва горния маркуч за радиатора.
Термошалтера е на самия радиатор и се грижи само за вентилатора.
Щом не губиш антифриз вероятно няма драстично 'надуване' на двигателя.
По-скоро бих заложил на превъртяла турбинка на водната помпа.
Или спукано платно на изпарителя
... всъщност - май пиша глупости, защото не чета!

darkdayster написа:прежалих някои лев и за диагностика тя показа само температурния датчик но с него няма разлика
Я раздуй по-подробно за тази грешка.
Точно какво показва.
Освен това спри временно газовата, ама директно от бутилката още
Мисля, че имаш 2 проблема - единия свързан с охлаждането и друг - с опит да се 'оправи' първия по най-балъшкия възможен начин
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 29 юни 2014 8:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
ами показа просто температурен датчик аз и много много не го разбирам немския
но човека ми посочи с пръст датчика
смених го с другата кола на брат ми но ефект няма,същата работа си е :(
не мисля че има общо газовата понеже колата го прави същото и на бензин
възможно ли е да е от дросела ?
но човека ми посочи с пръст датчика
смених го с другата кола на брат ми но ефект няма,същата работа си е :(
не мисля че има общо газовата понеже колата го прави същото и на бензин
възможно ли е да е от дросела ?
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 29 юни 2014 8:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
прочетох една тема на един колега
имал е подобен проблем оказало се някакъв ТПС
този ТПС на дросела ли е ?
имал е подобен проблем оказало се някакъв ТПС
този ТПС на дросела ли е ?
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 29 юни 2014 8:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
спрях газта и пак същата работа
ще стане ли дросел с моно от 90 коня ?
ще стане ли дросел с моно от 90 коня ?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
Да,ще стане.Трябвало е да смениш цялото моно,моторчето е с 6 крачета тоето,но то се сваля и прехврля отделно.Тпс е на дросела,да.
Обаче:
Щом ти играят оборотите на двете горива...или смуче въздух от някъде,или стъпковото е прецакано,или ТПС е свършил.
Има по темите схеми за замерване на стъпковото,или си сваляш Аутодата и гледаш от там/също и за тпс/.
Но принципно най-лесния начин е с изключване.На загряла кола,на газ,изключи стъпковото и пиши,дали оборотите продължават да играят.Същия чалъм и с ТПС-буксата от дясно на моното.На загряла кола изключи ТПС и покарай,забележи дали оборотите играят.Имай на предвид,че първоначално колата ще се опита да изгасне,слагаш пак буксата на ТПС и пак я махаш.
По-нататък,като стесним кръга ще ти дам още варианти за проверка.
Понеже не знаем изпълнението на газовата какво е,не е лошо да споделиш дали ти се изключва бензиновата помпа на газ,имаш ли ламбда емулатор.
Палене:
Колегата по-горе е предположил с право,че е възможно да смесва горивата.За целта караш само на бензин със свършила напълно или спряна от бутилката газ.Това за 5-6 паления в рамките на деня ще покаже има ли ефект.И обратното-ако нямаш реле,вадиш бушона за бензиновата помпа и палиш,и караш само на газ 1 ден.
Преди всичко това се ослушай около моното за съскане,огледай маркучетата и опипай тия зад моното за скъсване,огледай тапичките на клапана на тръбата към сервото,да не дЪрпа от някъде въздух и да бърка сместа,.Както и маркучето към въздушния филтър,за клапата.Извади и провери с уста клапата работи ли,затапи маркучето и следи за ефект.Напомпи спирачките и гледай оборотите тогава ли пропадат и с колко.
Всичко това е трудната част за диагностика по палене,вървене и обороти.За температурата е отделно.
Ако имаш под ръка друго работещо на 100% моно+стъпково,можеш да го монтираш и покараш за ефект,хем ще пренаредиш и огледаш вакумите.
Обаче:
Щом ти играят оборотите на двете горива...или смуче въздух от някъде,или стъпковото е прецакано,или ТПС е свършил.
Има по темите схеми за замерване на стъпковото,или си сваляш Аутодата и гледаш от там/също и за тпс/.
Но принципно най-лесния начин е с изключване.На загряла кола,на газ,изключи стъпковото и пиши,дали оборотите продължават да играят.Същия чалъм и с ТПС-буксата от дясно на моното.На загряла кола изключи ТПС и покарай,забележи дали оборотите играят.Имай на предвид,че първоначално колата ще се опита да изгасне,слагаш пак буксата на ТПС и пак я махаш.
По-нататък,като стесним кръга ще ти дам още варианти за проверка.
Понеже не знаем изпълнението на газовата какво е,не е лошо да споделиш дали ти се изключва бензиновата помпа на газ,имаш ли ламбда емулатор.
Палене:
Колегата по-горе е предположил с право,че е възможно да смесва горивата.За целта караш само на бензин със свършила напълно или спряна от бутилката газ.Това за 5-6 паления в рамките на деня ще покаже има ли ефект.И обратното-ако нямаш реле,вадиш бушона за бензиновата помпа и палиш,и караш само на газ 1 ден.
Преди всичко това се ослушай около моното за съскане,огледай маркучетата и опипай тия зад моното за скъсване,огледай тапичките на клапана на тръбата към сервото,да не дЪрпа от някъде въздух и да бърка сместа,.Както и маркучето към въздушния филтър,за клапата.Извади и провери с уста клапата работи ли,затапи маркучето и следи за ефект.Напомпи спирачките и гледай оборотите тогава ли пропадат и с колко.
Всичко това е трудната част за диагностика по палене,вървене и обороти.За температурата е отделно.
Ако имаш под ръка друго работещо на 100% моно+стъпково,можеш да го монтираш и покараш за ефект,хем ще пренаредиш и огледаш вакумите.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 29 юни 2014 8:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
благодаря ти а бързия отговор
газовата е zavoli и има една пласмасова кутия в която влизат две букси с всички кабели от газовата
не е газов инжекцион но мисля че това е някакъв компютър на газовата
поръчах моното с дросела комплект да видя,ще има ли ефект и ще пиша
само не разбрах относно това че заглъхва и не върви както трябва може ли да играе някаква роля ТПС ?
газовата е zavoli и има една пласмасова кутия в която влизат две букси с всички кабели от газовата
не е газов инжекцион но мисля че това е някакъв компютър на газовата
поръчах моното с дросела комплект да видя,ще има ли ефект и ще пиша
само не разбрах относно това че заглъхва и не върви както трябва може ли да играе някаква роля ТПС ?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
Щом те карам да го изключиш и караш на газ без него,за проба,значи не влияе на обикновена АГУ.
Вместо да поръчваш дросел,можеше да пробваш идеите ми.Плюс това,че аз съм купувал 2-3 монота и нито едно не беше с адаптиран ТПС.Друго е ти да го свалиш от сигурна кола.
Обаче при теб тая кутия може и да оказва влияние,трябва да видиш дали случайно не взима сигнал с кабел от ТПС,от ламбдата и дали случайно в нея няма подобие на стъпков мотор.Не съм в час точно с този вид изпълнение,но от срещаното по форума знам,че ако е такова прави проблеми и по-добре без него.Та огледай го,ако има вътре такв вид кран,със съчма,го профилактирай,виж дали работи и евентуално ще го шунтираме за в бъдеще.Но понеже проблема е и на бензин-проследи целоста на жиците/най-вече от тпс/,направи опитите препоръчани от мен + още един-изключи ламбдата и покарай без нея.Понеже ако ламбдата ти е свършила е възможно да бърка смесите.
Вместо да поръчваш дросел,можеше да пробваш идеите ми.Плюс това,че аз съм купувал 2-3 монота и нито едно не беше с адаптиран ТПС.Друго е ти да го свалиш от сигурна кола.
Обаче при теб тая кутия може и да оказва влияние,трябва да видиш дали случайно не взима сигнал с кабел от ТПС,от ламбдата и дали случайно в нея няма подобие на стъпков мотор.Не съм в час точно с този вид изпълнение,но от срещаното по форума знам,че ако е такова прави проблеми и по-добре без него.Та огледай го,ако има вътре такв вид кран,със съчма,го профилактирай,виж дали работи и евентуално ще го шунтираме за в бъдеще.Но понеже проблема е и на бензин-проследи целоста на жиците/най-вече от тпс/,направи опитите препоръчани от мен + още един-изключи ламбдата и покарай без нея.Понеже ако ламбдата ти е свършила е възможно да бърка смесите.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Нед 29 юни 2014 8:15
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Vento 1.8 75ks. AAM заглъхва и мени обороти като загрее
probvah vsichko kolega neshte i neshte
prodadoh kolata
ako iska moderatora da istrie temata
prodadoh kolata
ako iska moderatora da istrie temata
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: vitangt и 78 госта