Здравейте колеги,
Блъскам си главата с един проблем от около година и вече започват да ми свършват идеите какво се случва и какво може да е. Ето и симптомите: на празен ход, колата работи неравномерно и неспокойно. В купето се получава една доста неприятна вибрация на празен ход, а в движение когато пусна газта и колата е на скорост започва да присецва и придърпва. Оборотите не ги клати значително, но ясно се чува как в генерацията детонира (пука) непрекъснато. Когато задържа газта на 2000 оборота (или 3000, без значение) отново се чува как пука в генерацията, т.е. не изчиства при високи обороти. Ето и повече информация за самата кола и какво съм правил до момента: 1995г, 1.8 моно ААМ БЕЗ газ, с разпределителен вал от 2Е и компютър от АДЗ (АБС) мотор. До момента са сменени ламбда сонда с нова Бош (проверена, работи), датчик на температурата с нов оригинален (замерен, работи в норми), свещи, кабели, капачка + палец, цялата моноинжекция (ТПС + дюза), тампон на моното, бензинова помпа + филтър, компютър смених за проба, моя е от АДЗ, сложих от АБС, оригинален от ААМ за съжаление нямам. Промяната след всичко това няма или е толкова малка, че е неуловима. Разхода беше доста висок, но след смяна на кабели и свещи и капачка се оправи. Единствено не съм сменил все още бобина и датчик на хол (сменяно е цялото делко, тъй като моето даде фира преди години, но с втора злоупотреба, т.е. не съм сигурен дали това е читаво). Ако и тези две неща не са към какво друго да се насоча? Има ли възможност проблема да е вътре в двигателя? Всякакви мнения ще са ми от полза защото аз се изчерпах...
Golf mk3 1.8 моно - Детонации (Решен)
Golf mk3 1.8 моно - Детонации (Решен)
Последна промяна от GLI на Пон 27 фев 2017 9:33, променено общо 1 път.
- Daniel Kuntov
- Мнения: 820
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: GTI 2.0 8V AGG
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Провери първо центровката.С този вал работила ли е равномерно преди ?
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Карах я да я гледат центровката, уж е добре. Честно казано вече не си спомням кога точно се появи този проблем, но не се появи след като сложих вала, щеше да ми направи впечатление.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Има ADZ с нок сензор. Ако ЕБУ е от такъв, а той не е свързан, дали няма да липсва ограничението на аванса. Писали сте, че има малка промяна със смена на ЕБУ, но дали има наистина. Все пак основния проблем вероятно е центровката. Проверете я със стробоскоп, ако може ваш приятел, или вие наблюдавайте, за да сте сигурни.
П.П. ако не е спешно, може да се уговорим да си взема стробоскопа и да я замерим.
П.П. ако не е спешно, може да се уговорим да си взема стробоскопа и да я замерим.
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Това не го знаех, че има моно с нок сензор. Това би обяснило проблема, но в момента я карам с ЕБУ от АБС и не виждам особена разлика... да не кажа, че си е същото. Карах няколко дни с компа от АБС, върнах тоя АДЗ, нямаше подобрение. В момента съм пак с такъв от АБС, от първите.
Ще я водя пак да я прегледат, така и така съм за ремъци и ролки.
Ще я водя пак да я прегледат, така и така съм за ремъци и ролки.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Другата разлика е, че не съм виждал ADZ с 4 пиново МПХ. АBS, има и 4 и 6 пиново. Имаше колега от форума, който беше пробвал различни ЕБУ, и беше писал, че с ADZ усещал колата пъргава, но нямала стабилен празен ход. Хубаво щеше да е да има как да я пробваш на алтернативно гориво. При диагностика какво показва? TPS-a в какво състояние е?
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Доста работи си сменил, но ангренажен ремък сменян ли е?
Аз също мисля за центровка на запалването.
Отвори и тапата на скоростната кутия, там също има белег за правилна центровка.
Аз също мисля за центровка на запалването.
Отвори и тапата на скоростната кутия, там също има белег за правилна центровка.
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Благодаря ви за мненията.
Моята оригинално е с 6 пиново моторче, тази от която взех компютъра също. АБС-овото ЕБУ обаче е от кола с 4 пиново. Има ли възможност това да ме бърка? Привидно изглежда ЕБУто да работи добре с 6 пиново моторче... На диагностика съм я преглеждал многократно, абсолютно нищо няма като грешки. Днес мерих ТПС-а по данни от Аутодата, всичко е в норми.
Повечето неща за щастие наистина си бяха за смяна, не са сменяни залудо. Ангренаж е сменян, сега пак е време, защото кара 5та година, та ще прегледаме центровката обстойно.
Моята оригинално е с 6 пиново моторче, тази от която взех компютъра също. АБС-овото ЕБУ обаче е от кола с 4 пиново. Има ли възможност това да ме бърка? Привидно изглежда ЕБУто да работи добре с 6 пиново моторче... На диагностика съм я преглеждал многократно, абсолютно нищо няма като грешки. Днес мерих ТПС-а по данни от Аутодата, всичко е в норми.
Повечето неща за щастие наистина си бяха за смяна, не са сменяни залудо. Ангренаж е сменян, сега пак е време, защото кара 5та година, та ще прегледаме центровката обстойно.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Някой беше описал че при счупена шпонка на шайбата на коляновия вал пак може да има проблеми с центровката. Периодично оглеждай белезите. Даже още сега ги огледай, и можеш да провериш палеца на делкото на какво разстояние е от белега му. Ангренажа от вътрешната страна как е? http://audibg.com/forum/index.php?/topi ... nt-2473180 тук най-отдолу всичко за белезите и центровката е кратко и точно описано. Трикчето за центровка без стробоскоп, също върши работа и може да го провериш.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Компютрите от Голфове ли са всичките,или пробваш и с такива от Пасат,без значение кода на двигателите?Има значителна разлика в зададените обороти на празен ход! На АДЗ от 1995г трябва да има имобилайзер- как го палиш?Моно с детонационен датчик на съм срещал,а и мисля ,че няма такъв.
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Нее, всичките са от Голфове, със сигурност, не бих взел от Пасат. Този от АДЗ е със имобилайзер, както и колата ми, и мой приятел го преобучи за моя чип с vag-com. Този от АБС обаче няма имобилайзер, което ми дойде добре дошло, защото тъкмо започна да ми прави проблеми и чат-пат да сработва без да има нужда.
При счупена шпонка няма ли положението да е много, много зле? Мисля си, че всички белези ще избягат и колата изобщо няма да може да запали, че ако не и да удари бутало? Айде, може и да не удари, щото е доста разредена, но все пак...
Благодаря за линка, доста полезен е, днес като ми остане време ще прегледам всичко. Иначе ремъка видимо е добре, но така или иначе новия ми е в багажника вече и ще го сменям скоро.
При счупена шпонка няма ли положението да е много, много зле? Мисля си, че всички белези ще избягат и колата изобщо няма да може да запали, че ако не и да удари бутало? Айде, може и да не удари, щото е доста разредена, но все пак...
Благодаря за линка, доста полезен е, днес като ми остане време ще прегледам всичко. Иначе ремъка видимо е добре, но така или иначе новия ми е в багажника вече и ще го сменям скоро.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
При счупена/смачкана шпонка наистина ще е много зле, но просто се сетих, че и от там може да се губи центровка, и не само. Имаше тема, в която наш колега, беше описал такъв проблем. Едва ли при теб е това, просто да сме сигурни, че ремъка е здрав, центровката, и шайбите са си стабилни. Те са 4 основни белега, които могат да се наложат без да се разглобява нищо. Да отвърлим това, и да продължаваме нататък.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Колега това детониране като металически звън ли го чуваш?Цапа ли свещите?
Колата може да си е с идеална центровка и на белези,но от делкото да ти идва проблемът.
Моето като беше на 11 градуса ,чукаше аванс за страх, сега е на 6.5 и е идеално.
Колата може да си е с идеална центровка и на белези,но от делкото да ти идва проблемът.
Моето като беше на 11 градуса ,чукаше аванс за страх, сега е на 6.5 и е идеално.
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Благодаря ви отново за мненията.
Ремъка е здрав все още, но е на финалната права и чакам моя майстор да се освободи малко и ще го сменим. Колкото до центровката - сега се сетих, че сложихме вала директно с колелото и реално това колело в момента не е от моя мотор. Днес го гледахме с един приятел и не видяхме изобщо да има надсписче О.Т. ? Има някакъв прорез, ама... не си спомням последно при кой ходих да прегледат центровката, но ми казаха, че така е ОК и нямам проблем там. Даже ако не се лъжа Ваското1 я гледа със стробоскоп и каза, че проблема ми не е там. Та въпроса с центровката остава отворен и ще се опитам да си намеря моето си колело и да го сменя.
Иначе не цапа свещите. Детонациите ги усещам основно като вибрации в купето, и се чуват много ясно в генерацията. Днес пробвах и с друга бобина ( даже две други) и нищо, все същото си е. Делкото си остава заподозряно, но първо ще сменя колелото, за да съм сигурен, че там всичко е точно и тогава ще го гледаме пак.
Днес бях при мой приятел, с който отново прегледахме всичко, да не би да съм изпуснал нещо и според него повдигачите ми тропат доста. Не било изключено цялата тази драма да е от тях, и ме посъветва да ги махнем и почистим като за начало.
Ремъка е здрав все още, но е на финалната права и чакам моя майстор да се освободи малко и ще го сменим. Колкото до центровката - сега се сетих, че сложихме вала директно с колелото и реално това колело в момента не е от моя мотор. Днес го гледахме с един приятел и не видяхме изобщо да има надсписче О.Т. ? Има някакъв прорез, ама... не си спомням последно при кой ходих да прегледат центровката, но ми казаха, че така е ОК и нямам проблем там. Даже ако не се лъжа Ваското1 я гледа със стробоскоп и каза, че проблема ми не е там. Та въпроса с центровката остава отворен и ще се опитам да си намеря моето си колело и да го сменя.
Иначе не цапа свещите. Детонациите ги усещам основно като вибрации в купето, и се чуват много ясно в генерацията. Днес пробвах и с друга бобина ( даже две други) и нищо, все същото си е. Делкото си остава заподозряно, но първо ще сменя колелото, за да съм сигурен, че там всичко е точно и тогава ще го гледаме пак.
Днес бях при мой приятел, с който отново прегледахме всичко, да не би да съм изпуснал нещо и според него повдигачите ми тропат доста. Не било изключено цялата тази драма да е от тях, и ме посъветва да ги махнем и почистим като за начало.
Re: Golf mk3 1.8 моно - Детонации
Meсец по-късно - проблема си е все същият. Колата е вече с нов ремък, оригинално зъбно колело на разпр. вал, чисто нов датчик на хол и е центрована със стробоскоп. Имам подобрение във вървежа, респонса и може би много леко в разхода. Но детонациите си продължават.
Днес смених и ТПСа с чисто нов, китайски. Сложих го на дросела, премерих с мултицет стойностите и го наместих така че да влязат в тези от тази тема: viewtopic.php?f=17&t=174901&start=0&hilit=%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BB%2A
Запалих колата и О, ЧУДО! Заработи прекрасно. Не трепери, не прескача, не пука, закова празен ход - просто идеално. И така около 1 минута. След това си започна старата песен на нов глас. Ама 1:1. Махнах акумулатора за 40тина минути, след закачането положението се повтори - паля, работи прекрасно около 1 минута, след което отново започва да детонира. На път съм много сериозно да се откажа и да я засиля в някое дърво, макар че е хубава кола.
Нещо изпускам ли? Нищо друго не съм правил, само замених ТПСите. Старият и новият датчик са абсолютно идентични като размери (четох, че дебелината е от значение). Понеже изглежда доста като датчик на температурата - проверявал съм ги и 2та многократно. Бетон са, даже мога да прикача логовете от преди 2-3 седмици. Много плавно покачване от студено към топло, без падове или скокове.
Какво ми прави впечатление: Когато откача датчика на дросела от буксата има подобрение, но не е перфектно (нормално, предполагам). Но ако предположим, че проблема все още е при ТПСа, как може 3 различни датчика да дават едни и същи симптоми?
Другото, което е, когато откача моторчето на празният ход (на топъл мотор) положението се влошава драстично. Не, че падат оборотите, ами започва да работи все едно съм и откачил кабел на свещ. Какво е отношението на МПХ към смесообразуването? Според мен няма никакво, но защо се променя работата на мотора като го откача?
Днес смених и ТПСа с чисто нов, китайски. Сложих го на дросела, премерих с мултицет стойностите и го наместих така че да влязат в тези от тази тема: viewtopic.php?f=17&t=174901&start=0&hilit=%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BB%2A
Запалих колата и О, ЧУДО! Заработи прекрасно. Не трепери, не прескача, не пука, закова празен ход - просто идеално. И така около 1 минута. След това си започна старата песен на нов глас. Ама 1:1. Махнах акумулатора за 40тина минути, след закачането положението се повтори - паля, работи прекрасно около 1 минута, след което отново започва да детонира. На път съм много сериозно да се откажа и да я засиля в някое дърво, макар че е хубава кола.
Нещо изпускам ли? Нищо друго не съм правил, само замених ТПСите. Старият и новият датчик са абсолютно идентични като размери (четох, че дебелината е от значение). Понеже изглежда доста като датчик на температурата - проверявал съм ги и 2та многократно. Бетон са, даже мога да прикача логовете от преди 2-3 седмици. Много плавно покачване от студено към топло, без падове или скокове.
Какво ми прави впечатление: Когато откача датчика на дросела от буксата има подобрение, но не е перфектно (нормално, предполагам). Но ако предположим, че проблема все още е при ТПСа, как може 3 различни датчика да дават едни и същи симптоми?
Другото, което е, когато откача моторчето на празният ход (на топъл мотор) положението се влошава драстично. Не, че падат оборотите, ами започва да работи все едно съм и откачил кабел на свещ. Какво е отношението на МПХ към смесообразуването? Според мен няма никакво, но защо се променя работата на мотора като го откача?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта