Здравейте,
Гледах, че има и други такива теми, но не успях да прочета за толкова голям разход, за колкото ще говоря аз. И така... Въпросния Голф го имам от 2009 или 2010 г. и до момента е минал повече от 120 000км. като при мен не е прегрявал със сигурност... нито един от двигателите, хах. Още като го купих си правеше разход от около 1л/1000км. В края на миналата година стария двигател тотално се скапа и го смених. "Новият" правеше абсолютно същия разход. Последва основен ремонт - сегменти, клапани, шлайфане и т.н. - пълна процедура. След него колата харчеше "само" по около 200-250мл/1000км. Оттогава е минала около 30000км и сега след последната смяна за 5000км съм долял 3,5лт. Пробвал съм различни масла - Motul, Mobil и т.н. и разлика не откривам. Въпросът ми е следния - има ли какво да направя и да не би всичките тия двг да са си фабрично прецакани - доколкото знам цилиндрите им са алуминиеви, или просто да сменям колата и това е.



Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Явно и на предишния ти мотор,който си сменил,и на този блоковете им са тотално износени.
Какво да правиш?
Въпрос на личен избор.
Какво да правиш?
Въпрос на личен избор.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Или се оттърваш от колата или доливаш(като мен).
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
И като се отърве от нея, ще се нахендри на друг маслояд. По-добре да си я направи колата и да си я кара 

- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Правиш основен ремонт и си караш, или продаваш и си купуваш TDI и забравяш за проблема ! Едно че имат проблем с горенето на масло, ами имат и проблем със ск. кутии късат нитове, 2-ра употреба е около 700 лева и се намират трудно, защото това си е фабричен дефект и ги купуват за отрицателно време !
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Увеличава ли се разхода с времето? Или някакви други проблеми по мотора, които да се влошават с времето? Защото ако е не - 7 л масло на 10000 км не е кой знае колко голям разход като пари - една туба масло в багажника и готово. Прилично масло 10/40 да кажем струва 50 лв/5 л. По груби сметки - 3 туби са 15 л и струват примерно 150 лв, достатъчни за 20к
Ако си върви колата нормално и разхода на масло не прогресира с времето, аз не бих правил основен ремонт.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
При такива количества масло, което изгаря този двигател, се натрупват огромни количества нагари по клапаните и по свещите. Идва момент, когато през 2000км трябва да сменяш свещи или поне да ги чистиш, а следващата фаза е много ниска компресия на цилиндрите заради нагара по клапаните, защото спират да уплътняват. През периода, в който доливате без да ремонтирате, намалявате шанса за ремонт на двигателя жестоко, защото сегментите изстъргват блока и после като решите да го правите - изненада - блока е фира и не може да се оправи и вече ви трябва друг двигател.
В случая колегата вече е правил един ремонт, което е свалило доста разхода (250мл на 1000км за кола с нови сегменти никак не е много, докато се разработи), само че явно нещо не е донаправено, щом този огромен разход се е върнал - дали кофти сегменти (или неправилно сложени), дали кофти гумички, дали друго. Може и блока да си е бил износен още тогава и затова ремонта да не е успешен...няма как да се каже на 100 %. Доливането, както вече казах, е временно решение, ама не го приемам за трайно решение за кола, на която искаш да разчиташ. Иначе да - TDI-тата нямат такива проблеми и не чупят ск. кутии толкова често. Да, имат по-скъп ангренаж и съединител, ама и направо хвърчат, спрямо тези
.
Или продаваш така (ако не ти пука, че ще прецакаш някой друг), или се опитваш да оправиш този мотор (разглобяваш и гледаш какво му е този път), или разпродаваш колата на части, взимаш някакви пари от нея и си купуваш друга (марка, модел и двг, по твой избор).
Ако питаш мен, отвори двигателя и виж какво му има. Може да са 1000 неща. Виждал съм какво ли не, примерно извадени гумички на клапаните от водачите (дефектни някакви), направилно сложени сегменти (слагат се на 120 градуса цепките им по принцип),както и всякакви глупости. Разглоби го, виж какво става вътре и прецени какво да го правиш.

В случая колегата вече е правил един ремонт, което е свалило доста разхода (250мл на 1000км за кола с нови сегменти никак не е много, докато се разработи), само че явно нещо не е донаправено, щом този огромен разход се е върнал - дали кофти сегменти (или неправилно сложени), дали кофти гумички, дали друго. Може и блока да си е бил износен още тогава и затова ремонта да не е успешен...няма как да се каже на 100 %. Доливането, както вече казах, е временно решение, ама не го приемам за трайно решение за кола, на която искаш да разчиташ. Иначе да - TDI-тата нямат такива проблеми и не чупят ск. кутии толкова често. Да, имат по-скъп ангренаж и съединител, ама и направо хвърчат, спрямо тези

Или продаваш така (ако не ти пука, че ще прецакаш някой друг), или се опитваш да оправиш този мотор (разглобяваш и гледаш какво му е този път), или разпродаваш колата на части, взимаш някакви пари от нея и си купуваш друга (марка, модел и двг, по твой избор).
Ако питаш мен, отвори двигателя и виж какво му има. Може да са 1000 неща. Виждал съм какво ли не, примерно извадени гумички на клапаните от водачите (дефектни някакви), направилно сложени сегменти (слагат се на 120 градуса цепките им по принцип),както и всякакви глупости. Разглоби го, виж какво става вътре и прецени какво да го правиш.

-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
plamikcho написа: Ако си върви колата нормално и разхода на масло не прогресира с времето, аз не бих правил основен ремонт.
Ей тука много бъркаш.
Разхода на масло ще прогресира,а колата ще продължи да не върви,да увеличава разхода на гориво,и собственика да го е яд да я кара.
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Отговарям по ред. Доливането не е опция или поне при всички положения перспективна - рано или късно двигателят просто ще изпуши отново и тогава хайде още 1500-2000лв. Иначе колата е с газов инжекцион и прави разход около 7,5-9лт, което дори и като прибавиш харчовете за масло пак е много добре, а аз пътувам много и това много ме облекчава. Отделно нито имам желание да се отказвам от колата, нито да прецакам някого като му я продам така. В нея съм налял много време и пари и всичко работи перфектно, няма болтче или тапичка, които да не са на мястото си. Със скоростите не съм имал проблем досега и дано да нямам. Колкото до TDI-тата, да, не харчат масло и нямат проблем със ск. кутия, но пък за сметка на това си имат турбо, дюзи и т.н., които също струват много. А пък и честно казано съм си фен на бензиновите коли.
На стария двг разхода на масло си стоя поне 4-5 години 1лт/1000км, а новия както съм написал е сложен преди около 30000 км и в момента го качва. Предполагам, че скоро отново ще стигне до литър и ще спре. Иначе двигателя работи перфектно, разхода си е един и същ и нямам други забележки. Със стария беше същото... Сега, тук има и един друг момент - доста я юркам колата и често се движи със висока скорост, обаче не мисля, че такъв разход е нормален дори и при такова каране. Извинявайте, ама имам и един Вартбург 1,3 и той масло вижда само през 10000км, а все пак е 10 години по-стар! Не е нормално. И така.
Добре, можете ли да ми дадете акъл къде да ида, за да го отворят и да видим какво ще излезе отвътре? Просто не познавам човек, на които да имам доверие да ми бърника по двигателя.
Благодаря ви много за отговорите!
На стария двг разхода на масло си стоя поне 4-5 години 1лт/1000км, а новия както съм написал е сложен преди около 30000 км и в момента го качва. Предполагам, че скоро отново ще стигне до литър и ще спре. Иначе двигателя работи перфектно, разхода си е един и същ и нямам други забележки. Със стария беше същото... Сега, тук има и един друг момент - доста я юркам колата и често се движи със висока скорост, обаче не мисля, че такъв разход е нормален дори и при такова каране. Извинявайте, ама имам и един Вартбург 1,3 и той масло вижда само през 10000км, а все пак е 10 години по-стар! Не е нормално. И така.
Добре, можете ли да ми дадете акъл къде да ида, за да го отворят и да видим какво ще излезе отвътре? Просто не познавам човек, на които да имам доверие да ми бърника по двигателя.
Благодаря ви много за отговорите!
-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
treshold написа: Добре, можете ли да ми дадете акъл къде да ида, за да го отворят и да видим какво ще излезе отвътре?
Ако кажеш кое населено място обитаваш,може и да те насочим в някаква посока.
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Най-често Кюстендил, Пловдив и София и не е проблем да я закарам, в които и да е от трите града - просто си зависи от майсторлъка на майстора.
-
- VW експерт
- Мнения: 13398
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
treshold написа:Най-често Кюстендил, Пловдив и София
Разгледай раздела за сервизи и си избери.
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Същия случай и при мен, харч 1л на 1000км., след отваряне сегментите бяха за кофата, след ремонта на мотора му се налива само motul 5w40 8100 x-cess и за 10 000км харча му е нормален, смисъл доливам макс. около 200гр. и така вече близо 25-30 000км., колата се кара предимно градско от жена ... с мното тежък крак
Мнението го пускам да оборя тезата, че мотора бил маслояд, нема такова нещо

Мнението го пускам да оборя тезата, че мотора бил маслояд, нема такова нещо

Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Не знам, възможно е да е така. Аз обаче съм с много лошо впечатление за отношението на този двигател към маслото. Е, не е изключено просто да съм попаднал на два развалени двг, но все пак ми се вижда странно.
Сега колколто повече си ги мисля нещата ми се струва че проблема не може да е в главата - от гумичките на клапаните не може да прави чак такъв разход. Новите сегменти пък доколкото си спомням бяха уж някакви хубави и скъпи. Сиреч най-вероятно е или да има нещо направено-недонаправено от майстора или и този блок да си е бил поначало скапан. Съответно пък възможностите са две или отваряне с надеждата, че е нещо, което може да се оправи или да си го джиткам така и да доливам докато не изпуши и този двигател съвсем.
Между другото вчера вечерта погледнах буталата на стария двигател и ми се струва, че имат нагар в рамките на нормалното.
Сега колколто повече си ги мисля нещата ми се струва че проблема не може да е в главата - от гумичките на клапаните не може да прави чак такъв разход. Новите сегменти пък доколкото си спомням бяха уж някакви хубави и скъпи. Сиреч най-вероятно е или да има нещо направено-недонаправено от майстора или и този блок да си е бил поначало скапан. Съответно пък възможностите са две или отваряне с надеждата, че е нещо, което може да се оправи или да си го джиткам така и да доливам докато не изпуши и този двигател съвсем.
Между другото вчера вечерта погледнах буталата на стария двигател и ми се струва, че имат нагар в рамките на нормалното.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 SR, 101hp, 2000, AEH - гори масло
Без проблем може от главата да харчи толкова, че дори и повече масло. Ако гумичките не са си на местата или водачите са се нацепили, може да харчи и по 1Л на 100км, защото маслото, което се стича около разпр. вал и повдигачите тече направо в цилиндрите през стеблата на клапаните. 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: apolon и 64 госта