Здравейте колеги!
Търся съвет и се надявам да можете да ми помогнете.
Преди около месец смених за втори път в рамките на последната година и половина радиатора. Имаше сериозен теч на антифриз и се наложи.
Сега въпросът е, мога ли да изкарам някакви пари от стария радиатор - дали мога някъде да го залепя, така че да ми седи като резервен или е безсмислена кауза.
Просто ме е супер яд и не ми се иска да го изхвърлям.



VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Хвърляй го, не се занимавай с глупости да го лепиш.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Самия радиатор ново менте ли беше или втора употреба оригинален?
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Радиаторът беше нов, мисля че италиански - някъде около 100 лева ми излезна
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Със Стефанчо няколко пъти сме спорили за надеждността на новите ментета и античните, но оригинални чаркове. Твоята тема добавя една точка в моя полза. Ти вероятно пак си купил ново менте, дано имаш повече късмет с него. Радиаторите са едни от частите, дето никога не бих си купил нов, ако има откъде да купя стар оригинален.
ПП Залагам 30ст, че радиатора ти е китайски, без значение на приказките на търговеца, от който си го купил.
ПП Залагам 30ст, че радиатора ти е китайски, без значение на приказките на търговеца, от който си го купил.
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Преди години имах лека катастрофа и тогава ми се спука радиатора, та се наложи да го сменя. Тогава купих оригинален, но втора ръка. Изкара 2-3 години и също се спука.
Така че и двете мнения ги има, но да, по принцип и аз предпочитам да купувам винаги оригинални части.
Така че и двете мнения ги има, но да, по принцип и аз предпочитам да купувам винаги оригинални части.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Камене, ти можеш да спориш, колкото си искаш. Аз съдя по собствения си опит. Давам пример -
1. Стара ми Джета - смених радиатора с Хела-Бер купен от Косер с отстъпка, карах го няколко месеца - никакви проблеми, катастрофирах, стои ми в мазето така нов ползван два месеца.
2. На сегашната ми - купих я с течащ радиатор, купих й китаец за 30 кинта нов, карах го 2 или 3 години. Миналото лято сложих климатик и взех чисто нов от колегата anrus на Делфи - предполагам е малко по-добър от китайския - проблеми никакви - втора година го карам.
Специално за тези части залагам на чисто новите, макар и евтини алтернативи, понеже и с трите не виждам разлика в държанието на колата. Виж за парното вече... там е малко по-друга хавата. Изчистих си едно старо оригинално Валео от 90-та година, което имах за резерва от един Голф, който разглобихме навремето с помощта на Стефан zfa159 и го метнах в кутията на парното/климатика. Работи добре.
Та всеки си преценя сам за себе си.
1. Стара ми Джета - смених радиатора с Хела-Бер купен от Косер с отстъпка, карах го няколко месеца - никакви проблеми, катастрофирах, стои ми в мазето така нов ползван два месеца.
2. На сегашната ми - купих я с течащ радиатор, купих й китаец за 30 кинта нов, карах го 2 или 3 години. Миналото лято сложих климатик и взех чисто нов от колегата anrus на Делфи - предполагам е малко по-добър от китайския - проблеми никакви - втора година го карам.
Специално за тези части залагам на чисто новите, макар и евтини алтернативи, понеже и с трите не виждам разлика в държанието на колата. Виж за парното вече... там е малко по-друга хавата. Изчистих си едно старо оригинално Валео от 90-та година, което имах за резерва от един Голф, който разглобихме навремето с помощта на Стефан zfa159 и го метнах в кутията на парното/климатика. Работи добре.
Та всеки си преценя сам за себе си.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
А,според мен ,системата надува и затова сменяш радиатори-там явно е най-слабото място.Това го казвам от преки наблюдения -с радиаторите на един приятел.
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Тоест смятате, че няма смисъл да се опитвам да го лепя този радиатор?
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Със сигурност.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Водния дух1 написа:А,според мен ,системата надува и затова сменяш радиатори-там явно е най-слабото място.
Това за кого се отнасяше?
Моя оригинален в момента на подписване договора при нотариуса се разкапа,на 11 години беше.
В момента заместника му-най-евтиното за тогава китайско менте е на 12 години.
Никога не бих сложил радиатор втора употреба...с изключение на парното.
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Iezekil написа:Водния дух1 написа:А,според мен ,системата надува и затова сменяш радиатори-там явно е най-слабото място.
Това за кого се отнасяше?
Моя оригинален в момента на подписване договора при нотариуса се разкапа,на 11 години беше.
В момента заместника му-най-евтиното за тогава китайско менте е на 12 години.
Никога не бих сложил радиатор втора употреба...с изключение на парното.
Вероятно за моя проблем и има логика, защото е крайно ненормално да сменям радиатор за втори път за малко повече от година.
Не разбирам, обаче, какво точно има предвид колегата под 'системата надува'.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Издухана гарнитура.
Демек пробив на гарнитурата и високото налягане в цилиндрите си пробива път към охлаждащата течност, резултатът е твърди маркучи и е много вероятно да пострадат радиаторите.
Моя радиатор е втора употреба, взех го преди няколко години, преди година и половина започна да се поти по шевовете заради издухана гарнитура. Като я смених потенето намаля драстично, още със със същия радиатор, доливам около литър на 10 000км.
Демек пробив на гарнитурата и високото налягане в цилиндрите си пробива път към охлаждащата течност, резултатът е твърди маркучи и е много вероятно да пострадат радиаторите.
Моя радиатор е втора употреба, взех го преди няколко години, преди година и половина започна да се поти по шевовете заради издухана гарнитура. Като я смених потенето намаля драстично, още със със същия радиатор, доливам около литър на 10 000км.
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Не са твърди маркучите, доста пъти съм ги проверявал.
Гарнитурата мисля също е сменена.
Май не е от това проблема.
Гарнитурата мисля също е сменена.
Май не е от това проблема.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: VW Golf 3 1997, 1.6 101 к.с. - спукан радиатор
Всъщност,твоя единствен проблем е,че си купил нов радиатор,който те е изкарал 1,5 години.
Та е възможно,да е някакво тънко алуминиево менте например,да е ударен някак с нещо-при ремонт,или от камъче.....
За тази цел му намери пробойната,да я коментираме.
Духнала гарнитура е често срещана диагноза,която тук се дава доста лесно.Щото не си казал имаш ли газ и подходящ изпарител,предразположен също да си духва гарнитурата....
Може пък да си карал с менте агресивен антифриз,чист концентрат....и да си разял нежното радиаторче...примерно
Може и капачката на разширитела да не работи..Или да се е задържала много влага на гредата,да не е монтиран правилно.Да има шупла.
При толкова варианти е несериозно да слагаме диагнози и то без да знаем симптомите....колеги доктори.
Та е възможно,да е някакво тънко алуминиево менте например,да е ударен някак с нещо-при ремонт,или от камъче.....
За тази цел му намери пробойната,да я коментираме.
Духнала гарнитура е често срещана диагноза,която тук се дава доста лесно.Щото не си казал имаш ли газ и подходящ изпарител,предразположен също да си духва гарнитурата....
Може пък да си карал с менте агресивен антифриз,чист концентрат....и да си разял нежното радиаторче...примерно
Може и капачката на разширитела да не работи..Или да се е задържала много влага на гредата,да не е монтиран правилно.Да има шупла.
При толкова варианти е несериозно да слагаме диагнози и то без да знаем симптомите....колеги доктори.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта