Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот barutchiev » Сря 03 ное 2021 10:10


vandu написа:Сменил съм 3 дросела и 1 педал на газта (електронен) никога не ми е правила мизерии при пускане на климатика. Дросела е така направен че при загрял автомобил стои леко отворен, дори и при скъсана пружина на дросела празния ход си го държеше стабилен. Не съм пробвал само да вадя буксата да видя дали ше работи на празен ход, но според мен няма да има проблем.
колата е с AUS двиг.


Само да уточня,че откачи ли се буксата,колата гасне веднага и забива грешки за дроселовата клапа.
Дросела трябва да стои леко отворен и когато не работи.Като градуси трудно бих казал колко са,но съвсем леко е отворен. Тези дни ми се наложи да сменям моя,защото се бяха изронили зъбите на колелцата вътре.Държеше си оборотите на място,но леко играеха в порядъка на 50 тина оборота и се чуваше стържене.
Ето снимка на новата клапа.

Изображение

Изображение




vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот vandu » Сря 03 ное 2021 20:21


Доколкото си спомням при гасене на автомобила дросела затваря малката хлабина. Стъпковия мотор обръща посоката. Затова си мисля че при иззвадена букса трябва да продължи работа на празен ход, но може и да се бъркам.

ПП: С неработещ дросел съм минавал 50 км., на баирите (Кнжево - Владая) макс 10 км/ч и повече от 1-ва не можеше.
ПП2: Дано ти е читав дросела!


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот barutchiev » Чет 04 ное 2021 9:47


vandu написа:Доколкото си спомням при гасене на автомобила дросела затваря малката хлабина. Стъпковия мотор обръща посоката. Затова си мисля че при иззвадена букса трябва да продължи работа на празен ход, но може и да се бъркам.

ПП: С неработещ дросел съм минавал 50 км., на баирите (Кнжево - Владая) макс 10 км/ч и повече от 1-ва не можеше.
ПП2: Дано ти е читав дросела!


Не,не я затваря напълно.Вижда се от снимката как стои.Прав си за неработещата дросел клапа,но компютъра получава сигнал от стъпковото моторче в тялото на дросела.При извадена букса обаче,как компютъра ще командва стъпковото моторче? Няма информация от компютъра,а то няма как да работи без захранване и управление и гасне.Изпробвано преди 3-4 дена.Гасне и забива 3 грешки.Не ги помня обаче като номера.Не съм го тествал с умисъл,а защото не ми се беше закопчала буксата(Гумичката вътре се беше раздула) ,а трябваше да пробвам дросела и на 3 пъти се откопчаваше (докато не премахна гуменото уплътнение и не закопчее)
Дросела сега работи идеално.Забелязвам заковаване на стрелката,когато е на място,на точните обороти.Другото,което виждам е,че някак си лага които имаме с тази електронна газ,е станал по-малък.Усеща се по-бързо реагиране на педала.
Така,че сега ако колегата иска дросел за тест,мога да му изпратя старият.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот vandu » Чет 04 ное 2021 15:31


На снимката е положението на празен ход, а при изгасване затваря напълно до угасване на автомобила и пак застава в положението на празен ход.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Сря 04 май 2022 13:45


Може би за тримовете е добре да направя отделна тема тъй като проблема с климатика отпадна след случайното самооправяне.
Може да кажа че ламбда сондите поне изглежда че работят защото битовете 100,111 на каналите се мърдат. и все пак тримовете са си все 0.0, 0.0 винаги.
===
Тази година на техническия преглед ми казаха че след като закачат газ анализатора директно с ДАИ и т.н. ... колата няма вече да мине техническия преглед .. дори и с EURO 2 по документи въпреки че двигателя е EURO3/4 според различни сайтове с данните за двигателя и т.н. (+два катализатора).
Не е неочаквано защото газовете излизат с миризма на "ацетон" та и сам предполагах, че нещата не са наред.

Допълнително може да кажа че таблото освен връзка с проблема на климатика има и странна утечка която ту я има ту я няма.
Преди няколко месеца ми падна акумулатора (беше стар 5-6 годишен, Vega нещо си).
Сложихме новия и на проверката за утечка имаше такава. Не мога да се сетя дали беше 60ма или 100ма.
След изваждане на бушона на таблото нещата влязоха в нормата. (при затворени врати и пусната аларма).
Повторихме тестовете и в някои случаи таблото заспиваше правилно в друго .. не точно.
Няма да се учудя ако таблото е виновно и за бъгването на fuel trim-овете.

И тук ме притеснява момента че дори да взема два нови катализатора Bosal примерно (1500лв+-) и да влезе в нормите то липсата на активен fuel trim може би ще ги изгори / унищожи доста по-бързо от очакваните хиляди километри :)

Също така обмислям и покупката на Dacia Jogger но заради абсурдните срокове на доставки и факта че чакам Etech хибрида който ще бъде обявен в началото на Октомври .. а техническия ми е Февруари .. все пак може да ми е по-евтино два катализатора от кола под наем/таксита .. докато сглобят и доставят колата (освен ако не се откажа или ми хрумне нещо друго)


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Чет 18 май 2023 12:47


Момчета за съжаление мистерията защо тримовете ми седят на 0.0 най-вероятно ще си остане неразрешена.
Все пак постигнахме някакъв късмет с климатика ...

Изненадаха ме че Dacia Jogger Hybrid-а не го чакам началото на 2024-та, а до края на Юни.
Това естествено ми улесни живота защото няма да се чудя дали да карам със зимните гуми или да сложа напуканите летни, ще трябва ли да сменям маслото след още 5к км
и ще ми се карат ли на следващия ГТП че изгорелите ми газове не са добре, нищо че имам катализатор
и прочие.

Единствения ми проблем е ... да се мъча ли да я продам, дали някой ще иска да му я подаря или да си бракувам за скрап (мъка) :)
Все пак имам време до Февруари 2024-та и може да продължа да си мъкна боклуци и строителни материали, че жената ме гледа на криво като и кажа че ~1800cm3 обем на новата е много подходяща за цимент, строителни отпадъци, стандартни отпадъци и т.н. от село до града и обратно :dummy


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот vandu » Чет 18 май 2023 16:26


Аз на моята и взех около 2700 с доста забележки. Тръгнала ръжда, изгорял лак, заминали амортисьори, 320 хил. на километраж. Преди да я продам претапицирах тавана и слагах втулка за катализатора, че набиваше грешка. Плюса беше газовата. В автокъщата където я оставих при един познат, като ми каза че ще я пусне за 3-3500 очите ми станаха на понички. Аз си я оценявах на 2000 лева.
Казваш че има проблем с климатика и някой да си троши главата.
Като решиш да я продаваш направи снимки и ги качи тук.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 164 госта