Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот KBK » Сря 18 юли 2018 8:02


Колега, компютъра не харесва някой стойности от някой датчик по смесообразуването и затова нулира дългосропните корекции. Преди време имах такъв проблем и го разбрах чак след като започна да набива грешка за дебитомера. След смяната му тримовете в 032 започнаха да се променят.




drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Вто 24 юли 2018 16:19


Ходих при колегата от Русе с AZD мотор.
Неговата кола имаше подобно движение на lambda % и lambda bit-ответе 111 + 110 . на 32-ри канал в началото стойностите бяха 0.0 и 0.0 но след 5-10 минути idle станаха -3.0% 0.0%.
Това което ми закова вниманието беше че неговия Readiness беше като по учебник 0000 0001 (няма катализатор и съответно втората ламбда набива грешка и няма как catalytic readiness-а да е 0.
При мен обаче по-спомен oxygen sensor-ите и evap-а са ми failed or incomplete. Най-вероятно трябва да се ориентирам към опити да пускам тестове и да правя drive cycle test или каквото дойде за да ги накарам да станат success или да запише някаква грешка която да ме ориентира какво не е наред.

EDIT: оказа се по-зле Readiness-а е Failed or Incomplete:
1. EGR
2. Oxygen sensors
3. EVAP
4. Catalyst

интересното е че от всичките тестове, които имам в Basic settings:
033 - тест на втората сонда S1-B2 - натискам спирачката и теста се стартира и минава съответно
034 - aging на първата сонда. колкото и да пробвах не успях да го стартирам. Натисках спирачката .. дигах оборотите до 2200 ... карах малко така че температурата се дигна до 340 градуса и продължава да не се стартира
046 - тест на катализатора но трябва 034 да бъде мине
070 - EVAP отново не можах да го стартирам. натискам спирачката .. форсирам . задържам на 2200 оборота .. не и не ..
075 - EGR не мога да го стартирам .. натискам спирачка ... форсирам няколко пъти така че оборотите да се дигнат до 1800-3600 както пишеше на едно място. Карах я няколко км по агресивно и така и не се стартира

По принцип преди 6 дена карах 200 км извън града, а преди 3 дена още 200 км извън града ... вярно не са супер мега много км, но би трябвало да е достатъчно за да може ECU-то да си стартира автоматично тестовете.

Readiness-ите които са Success са следните
1. Oxygen sensor heating
2. Air conditioning
3. Secondary air injection
4. Catalyst heating

Не знам откъде да почна. фактически излиза че въпреки сменените EGR който фейлна при адаптация (стария), а новия минава адаптацията 074 .. двете нови ламбда сонди ... колата като че ли не ги използва и monitor-ите (readiness) не се активират.
Проверих с кабела дали мога да се закача в OBD2 и да видя RAW данните и по-скоро mode 6 , обаче vcsd-то каза че колата не била ISO не знам си какво и ако е VW да отворя всеки модул индивидуално както сега.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пет 14 юни 2019 11:59


От миналата година до сега всичко е все така прецакано.
Въпреки че съм се примирил донякъде, че ще го търкалям така прецакан .. все още тая някаква надежда някой да има идея :D
Ако не климатика то поне защо тримовете са 0-ли да оправим :)


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот vandu » Пет 14 юни 2019 14:41


Прочетох само част от мненията и ако си писал или коментирал подобен въпрос се извинявам. Също и някой по-запознат с електрониката в колата да изкаже мнение.
Предположението ми е че компа не получава информация кога е включен климатика и затова не компенсира натоварването на двигателя. Прекъснат кабел или прочие, а не софтуерен проблем.
Опитах се да намеря схема кой пин на ECU-то за какво е но не успях.
Може да се поинтересуваш в тази насока.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот freelancer » Пон 17 юни 2019 6:52


Колега, колкото и тривиално да прозвучи, за да гасне на празен ход, означава, че не може да го задържи, за това са отговорни компа и дросела, пробвал ли си с друга клапа?
Вземи от колега да си ги размените или от някоя морга пробвай.
Ако всичко останало е ок, не дърпа въздух, проблемът е в клапата, не знам, какво си адаптирал на егр клапана, от МАП не може да гасне, налягането ти е добре, според мен.
Аз бих пробвал с друга дросел клапа.
Краткосрочнте адаптации се нулират при всяко палене, обаче ако дългосрочните не мърдат, значи, може и да има проблем с компа, това не е нормално според мен.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот vandu » Пон 17 юни 2019 12:11


Ако е от София може да му дам един дросел за проба от AUS. Да пише на ЛС.
Но според мен не е от дросела. Това значи дросела да го няма никакъв между 800-900 оборота. Ако беше от него щеше да му светне EPC, понеже все при някаква температура на празен ход ще трябва да мине през тях.
Като за начало да пробва на студен двигател как се държи. Сутрин на празен ход държи около 1000 оборота независимо дали е пуснат климатика или не.
За мен има 4 варианта за проблем.
1. Софтуерен.
2. Някъде някой датчик не казва на компа че климатика е пуснат. Търсих ел. схема но не можах да намеря. Според мен компа взима информация или от самия климатик или от бутона в таблото. Ако е от таблото то проблема може да е в него.
3. Прекъснат кабел от климатика към компа. Кабелите са тънки и при ремонта кой знае какво са подпрели на него.
4. Мен най-малко ме съмнява, но някакъв механичен дефект в самия климатик.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Сря 04 сеп 2019 15:57


След като всички сервизи ме отсвириха по проблема с fuel trim-овете които са нула .. и ходих да ми заредят климатка и отново му липсваше 400 грама фреон като се оказа че губи от ТРВ-то което или е спукано или гумички (сигурно е спукано).
Допълнително за да ми скъса нервите още повече заден ляв спирачен апарат ми се разтече на връщане от морето и на 60 км от русе започна да плаче за спирачна течност та доливах и така 55 км само с ръчна. Оказа се че апарата се е изкривил нещо тъй като въпреки новото бутало и гумички продължавал да тече а пък бил от алуминий TRW.
При същото това посещение сложихме нов датчик за външната температура тъй като бил ударян я от камъче я от нещо друго, но на пук на всичко продължава таблото да не показва външната температура докато на климатроника се вижда съответно ми сложиха стария датчик . та нищо не е вред :|

Та ходих до Hobby Cars в русе, които са дилърите на VW и преди 2-3 години ме отсвириха че колата била много стара.
Според тях при това поведение ECU-то най-вероятно се е смахнало ИЛИ някой се е правил на хакер и го е резетнал.
Разбрахме се да направим диагностика на колата на 10.09.2019 ...... всичките ми надежди са концентрирани в тази насока.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Вто 10 сеп 2019 15:13


и в VW се отрекоха от мойта кола :)
2 часа я бавиха и накрая нищо.
Изразиха лично мнение че може би е софтуерен проблема и да си търся друга кола :)


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Вто 17 сеп 2019 16:38


Намерих две ECU-та 036 906 034 AM едното в румъния за 150 LEI, другото в испания за 175 евро.
испанското е с по-нов софтуер 37хх докато румънското е със същия като моя 3290.
Поради разликата в цената мисля да пробвам с румънското.

Правилно ли разбирам че тъй като колата е с immo 2 не би трябвало да ми трябват пинове или каквото и да било и ще е достатъчно само да сложа новото ECU и да го адаптирам към таблото от съответния канал ?
====
Ходих в така наречния сервиз Юви в Русе където ми обърнаха внимание, но в общи линии нищо кой знае какво. Според тях е възможно или да имам проблем с вакумите или когато са отваряли двигателя нещо по механиката на вала или клапаните или нещо друго да не е напаснато правилно. Не трябва ли в една такава ситуация ECU-то да иска примерно 900 оборота но поради механическата невъзможност това да се случи да отчита по-нискити обороти 650 а не както вмоя случай иска 650 държи 650 с климатик или без климатик ? Другото което отбелязах е че съм разкачал маркуча на EVAP-а който фактически е след дросела и води до огромен air leak и въпреки че колата се дави и едва едва не гасне не отчита никакви проблеми с бедна смес , air leak или промяна в нулевите trim-ове. Все пак ми обърнаха внимание което не е малко, но не ми се връзва с повечето факти. А и при механичен проблем може би ще го има винаги а не само когато компресора работи.
Другото което ми препоръчаха е да не сравнявам подобни коли AUS, AZD, BCB а да намеря точно същата ATN и само с нея да сравнявам което пак малко не ми изглежда много логично. Възможно ли да е има някаква супер голяма разлика в 4-те 1.6 16V двигателя и специално само моя вариант който е 2-ри от 4-те по старост .. разбирайте 2-ри е по-нов от AUS но по-стар от BCB AZD .. та само при него климатика да не трови двигателя и въпреки че ECU и на AUS & ATN е 4MV .. но различни оем кодове само моята да няма нужда от повече обороти и да извлича енергия от космоса , а другите разновидности да са прецакани и да хабят гориво за повече обороти :)
====


Потребителски аватар
hardener
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 01 дек 2012 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот hardener » Съб 06 мар 2021 1:30


Темата е стара но да дам мнение.
Мисля и съм чувал че,
Колеги са имали проблем я със електронният педал
Я със дросел клапата и че там имало някво микро ключе
Което като пуснеш газта и се включвало системата за обороти на празен ход и когато ключето не бачка колата не включва режима празен ход и работи на някви обороти и еко не знае
Кво да прави. И е вероятно да гасне при товар.

На мен ми се случваше когато просто колата загрее лятото
повече, понеже климатика я товари допълнително да угасне на сетофара просто ей тъй без причина.
Е оказа се прегрят датчик колянов вал.
Смених го и се оправи проблема.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот vandu » Съб 06 мар 2021 18:00


Сменил съм 3 дросела и 1 педал на газта (електронен) никога не ми е правила мизерии при пускане на климатика. Дросела е така направен че при загрял автомобил стои леко отворен, дори и при скъсана пружина на дросела празния ход си го държеше стабилен. Не съм пробвал само да вадя буксата да видя дали ше работи на празен ход, но според мен няма да има проблем.
колата е с AUS двиг.


Потребителски аватар
hardener
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 01 дек 2012 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот hardener » Съб 06 мар 2021 19:57


Моята е голф 5 1.6 /102 коня двигател BSE на който оборотите са 600-650 със VCDS ги вдигнах на 800 .
Интересното е че колата пали студена на 800-1000 оборота след минута и половина ги сваля на 650 и така ги държи ниски чак докато загрее до 70 градуса и когато стигне 70-72 изведнъж си ги вдига сама на 800-830 и вече си ги държи постоянно.
При пускане на климатик винаги си ги вдига поне със 100 оборота независимо на колко е в момента.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Чет 15 юли 2021 11:04


Толкова съм тъп и упорит че все още карам колата и все още не съм се отказал. :)

Да припомним става въпрос за два проблема които може би са свързани:
1) fuel trim-овете ми винаги са 0.0 дори когато има air leak симулиран с откачане на тръби след дросела
2) при включване на компресора колата ECU-то невижда това и респективно не си дига оборотите.
- ако седи 1-2 минути на място в горещо време ги вдига поради някаква причина и след 50 метра се връща на стандартните 650 оборота
2.1) на таблото не ми изписва външната температура а седи само "C", докато на климатроника я изписва (пробвано е с нов датчик)
(пробван е друг модул на перките без промяна)

двете ламбди, egr, бубина, кабели, свещи, регулатора на алтернатора , темп датчик на антифриза, едната перка и т.н. са сменени и по същество няма никакви грешки или проблеми.
има си катализатор, гърнета и т.н. почти всичко механично което може да се смени.

Тази година може би за последно .. догодина ако пиша може и да не е последно мисля да се напъна със следните неща:
- да взема от германия климатроник със софтуерна версия 2.0.0 от пасат или по-нов голф. в момента софтуера е 0.7.0
- да взема G65 нов и външен датчик за температурата и не само да се пробва а да го оставя нищо че стария привидно работи
- тъй като привидно горните две едва ли ще променят нещо .. да намеря вариант да изключа втората ламбда сонда след катализатора. имам спомен че втората сонда е универсална и имам няккаво вътрешно усещане че е възможно нещо да не е наред и да забива ECU-то
- да се напъна .. финансово и да взема за около 250 лв ECU от полша (само там намирам такова) с версия на софтуера 3771 докато моя е 3290 с надеждата ИЛИ да се оправи ИЛИ да изпише грешка която да насочи усилията в някаква посока . (уж пише че immo-то е OFF и ако е така този вариант би си струвал)
ДРУГ вариант е .. да взема комплект табло, ECU, запалителен ключ, два ключа и две ключалки за вратите от германия за 250 лв от германия .. тоест няма да има проблем с immo-то но ще е доста по широко упражнение да се смени всичко .. със следната особеност - софтуера отново ще е 3290 .. колата е била VW Bora ATN тоест същата.
- да разгледам какви са вариантите за дросел от германия или olx за проба ... че той е едно от нещата които не са сменяни или пробвани с други

Да отбележа че на по-новите разновидност BCB, AZD които са с друг ECU по-нов като модел заради 4-те бубини за всеки цилиндър .. има едни канали 137 примерно където се виждат стойности докато при мен ATN на канал 137 няма нищо .
не знам дали е възможно .. ECU-то да се е изпържило в определена част и тази комуникация да липсва между отделните модули докато основното - колата да върви . да не е засегнато. Друг вариант е по-новия ECU да ги има тези опции а по-старите просто да ги нямат и да работи без тях.

Един много маниашки вариант е някой да предложи някой Golf 1.6 16V който е за моргата заради неработещ двигател и да прехвърлим частите за хиляди $$$ от моята бракма на него :D


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот vandu » Чет 15 юли 2021 19:09


Колега прочетох цялата тема от-до че и някои от линковете към други теми.
Карам 1.6 AUS с климатик това лято ми се прецака. Включвам копчето, вдига обороти, ама климатика не тръгва. При мен проблема се оказа скъсан кабел на датчика за външна температура.
Ти си с климатроник, при теб би трябвало да има датчик и за вътрешната температура. Не знам как точно функционира, ама може да играе някаква роля в работата на климатика.
Другото което ми се върти в главата е релето под акумулатора, или някой от кабелите от него.
Според мен проблема трябва да го потърсиш в някой скъсан кабел в следствие на ремонта.
Ако все още се съмняваш за дросела имам един оборотен. Може да ти го пратя за пробата. Със скъсана пружина е, набива грешка ама като като загрее на 90° работи. Зимата го ползвах 1 седмица докато ми дойде новия.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Нед 08 авг 2021 17:49


Мисля че разреших проблема.
Взех климатроник версия 2.0 но проблема остана. (за сметка на това Auto режима работи по-различно. в момента fan speed-а се променя (намаля/увеличава се автоматично според разликата в температурата. с версия 0.7.0 имаше авто режим но скоростта на вентилаторите се променяше ръчно докато авто режима продължаваше да работи. сега имам 11-ти канал с Idle speed increase, който респективно се променя. имам и други канали които не са приложими за моята кола (map cooling) )

Днес свалих таблото и датчик на външната температура ,отворих пленума, дадох на късо всички пичове на таблото иии сега имам температура на таблото и при загрят двигател оборотите се вдигат при включен компресор.


Супер мега много се радвам
===

Единствения проблем, който остана е fuel trim-овете които на 32-ри канал продължават да са винаги 0-ли.
Надявам се да извадя някакъв късмет и да искарам ECU -то от open loop-а :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: w_smith и 72 госта