Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот freelancer » Пон 21 авг 2017 14:21


Колегата барутчиев е описал, какво става при него, при пускане на климатика, явно трябва да държи по-високи обороти, при теб това не се случва. Или някой датчик не казва на компа, че климатроникът е включен или екуто известно, като Магнети Умрели нещо се е смахнало. Ако решиш да пробваш с друго еку имай на предвид, че може само да се смени пина на "новото" да не ти блокира имобилайзера запалването.
Аз съм пробвал заради моето гаснене с друго еку, но компа ми беше Бош, Магнети Марели според доста хора и човека, който ми сменя екуто са склонни да дават дефекти.




drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пон 28 авг 2017 14:18


Здравейте,
преди малко се видях с един колега съгражданин с 1.6 16V AZD, който както знаем има определени различия но посъщество са едни и същи двигатели/системи.
с vag-com на 50-ти канал третата му стойност "Request for A/C" се променя на On при включване на компресора, което при мен не се случва. Също така коригира оборотите а в модула на климатроника има повече стойности но въпреки това волтажа на N25 при него също липсва .. даже е празна стойност , но работи тоест това не е проблема. В същия контролер обаче Idle speed increase при него се променя на On & Off докато при мен държи n/a.
Също така при него има един канал 137 който при мен липсва и също е свързан с климатичната система както и още един канал 132 мисля който при мен също липсва.
Надявам се че с майсторите ще успеем да измислим нещо ...


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пет 01 сеп 2017 22:19


Отново греда ... уж говорихме с майстора да провери ел инсталацията той вдействителност гледа диагностиката видя че всички онея битове и неща се променят дето и аз ги бях гледал .. пробва да промени idle като еку-то естествено не го позволи ... и каза всичко било наред компресора се виждал и прочие и нищо непровери по инсталацията вдействителност ... опитах се няколко пъти да натъртя че другите подобни и същи коли го правят но някакси беше игнорирано ....
та продължавам да търся всякаква информация и други ATN / AUS мотори за паралелна диагностика защото въпреки че AZD е подобен той е и подобрен и може някои неща да се случват една идея по различно.

едит: малко след като се разделихме с майстора (след 3 паления) ... спирайки за престой .. колата ООО чудо задържа 1000 оборота празен ход с работещ климатик и компресор ... закачих диагностиката но така и неразбрах какво я караше да поддържа този висок idle .. на 50-ти канал третата стойност си беше Off .. а другите данни бяха в нормата (температуратура на антифриза , налягане от duty cycle-а на G65 и т.н. в нормата). естествено след 10 метра каране след престоя вече това нормално поведение отново изчезна и закова 650 оборота ...........


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот barutchiev » Съб 02 сеп 2017 9:15


Защо не пробваш от някоя морга един комп за този мотор? Все си мисля, че там се крие проблема. Моят е Магнети Марели и за тези 5 години откакто я имам-никакви ядове(въпреки репутацията им)


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот vasko__2 » Съб 02 сеп 2017 22:29


На октавия така гаснеше от датчик колянов вал, грешки не записваше просто гаснеше като натовариш хидравликата в крайно положение или пуснеш климатика. Ако имаш за проба- пробвай.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Нед 03 сеп 2017 21:18


Здравейте,
колегата barutchiev се оказа изключително отзивчив и съм му много благодарен. Според мен той потвърди предположението на freelancer за проблем с ЕКУ-то поне на пръв поглед.
Той е с 4LV версия на софтуера 3408. моята версия е 3290 .. в официален сервиз ъпдейт на версията не могат да ми направят защото колите преди 2004-та въобще ги няма на сървърите им вече.
Та той има канал 137 който се води AC requirements, който аз като цяло нямам също така AZD колите го имат.
Канал 50 стойност 3 която се води с оригинален vagcom по label-а "AC Readiness" при мен е OFF а при тях се променя на ON.
от там нататък останалите неща изглеждат еднакви и нормални както при тях така и при мен.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Чет 10 май 2018 15:50


Охладителния сезон започна, а проблемът ми е все още актуален.
Честно казано бих отхвърлил проблем с ECU-то както си бях навил .. звучи ми екзотично. Всичко друго си работи перфектно.

Преди седмица забелязах следното при пуснат климатик и компресор и загряла кола и горещо време като поседи на място примерно 5 минути на слънце .. дига оборотите на 1000 .. ECU-то иска 980 тя ги дига на около 1000, но да кажем тази минимална разлика не е важна. Съмнявам се обаче че може би заради горещото време и седенето на място просто дига температурата на антифриза и включва втората степен на перките и му трябва повече ток съответно повече обороти. Отвън се чува като хеликоптер, но не съм проверил кои перки и колко бързо ги върти. Със сигурност обаче стойността на 50-ти канал за AC-Readiness в този момент продължава да е Off, а ако се раздвижи колата сваля оборотите до нормалните за празен ход 650 въпреки че компресора работи :)


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Сря 20 юни 2018 13:11


Майстора днес .. след малък ремонт по маркучите на предните чистачки , пробва с нов модул за перките. За съжаление това също не помогна и нямало разлика в начина на работа. Имах тайничко надежда тъй като управлението на магнитния съединител минава от там, че може да е от него.
Остава ми да пробвам да оправя таблото да показва външната температура. Показва само C (градуси), но без стойност. Климатроника показва външната температура. Вариантите тук са или студена спойка на 26-ти пин или таблото да се е бъгнало и да трябва резетване (сваляне на акумулатора или премахване на двата бушона за таблото) или дефектирал датчик в бронята. Нямам големи очаквания за подобрение, но е поне нещо което не функционира в момента.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Сря 11 юли 2018 15:17


В един чуждестранен форум получих няколко отговора, които като цяло ме насочиха да разбера защо fuel trim-овете са 0.0 и 0.0 на канал 032 независимо дали се кара бавно или на втора от 10 до 50 km тримовете не мръдват. теста за втората ламбда сонда минава. другите тестове нещо не можат да ги подкарам. контролните битове на канал 030 се променят на първата сонда седят 111 , а на втората тръгват от 100 после стават 110 и си остават така.
Като цяло успях да навържа следното .. когато няма fuel trim-ове ECU-то би трябвало да влиза в open loop control system където игнорира MAP-а и данните от ламбда сондите и използва статични таблици за да смесообразува.

Насочил съм се към следните неща за проба:
- да откача ламбда сондата преди и след катализатора и да видя дали тримовете ще се мръднат
- да сваля акумулатора за да зануля ECU-то
- да почистя заземяващите точки в двигателния отсег (под акумулатора) и тези които са под чистачките вляво и дясно на ECU-то ... и в plenum кутията.
- да се опитам да развакуумирам малко всмукателния колектор след дросела (air leak) или да използвам propan за да предизвикам богата смес
- след като нищо не накара подейства и остана с 0.0 и 0.0 ... fuel trim-ове .. ще продължа да се лъжа че 18 годишна кола има перфектна смес 14:7:1 с най-евтиното гориво, което се продава в Русе :D :D


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот KBK » Сря 11 юли 2018 16:16


Колега възможно е тримовете да са ти нули защото компютъра не ти харесва или стойностите на MAF или на MAP сензора.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Сря 11 юли 2018 16:22


Сутринта гледах MAP-а на канал 004 мисля че беше и на празен ход показваше 240-300 mbar, а при изгасен двигател (на контакт) показваше около 1015 mbar. Сверих в сайт с прогнозата за времето и за Русе даваха атмосферното налягане около 1024 mbar. При изгасен двигател стойността трябва да е близка до атмосферното налягане ..разликата е малка за да е вярна. в движение съответно се променя според зависи. Не съм сигурен как по друг начин може да се пробва дали е наред.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот freelancer » Пон 16 юли 2018 13:45


Дроселът ти реагира бавно и изпуска празния ход, с друг дросел пробвал ли си?
С електронна газ ли е или с жило? Мисля, че е с електронна, като моя.
Иначе стойностите на мапа са ти ок, моите и те са същите, 250-300 мбар е нормално разреждане според мен, аз съм с 1.4. Освен налягането мапа мери и температурата и то много точно.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Пон 16 юли 2018 13:53


С електронна газ съм. Не съм пробвал с друг дросел, но не съм и търсил. Предполагам че трудно ще се намери точно такъв за проба, а новите са скъпо удоволствие.
Все още не ми се е отдала възможност да пробвам със симулирането на на air leak или откачане на ламбда сондите за да проверя дали ECU-то ще реагира, както и дълго отлаганото откачане на акумулатора с надеждата че резетвайки го може да се получи някакво раздвижване. Ще имам впредвид и ленивия дросел .. предполагам е напълно възможно да е адаптиран и да не дава грешки, а вдействителност да не функциона коректно.


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Вто 17 юли 2018 13:24


Днес направих едно видео, което демонстрира необяснимото за мен дигане на оборотите когато седи на едно място.
Навън е горещо . Според климатроника 32 градуса. Компресора е пуснат и колата седи около 2 минути на място след което сама си дига оборотите до около 1000. Първия път като ми се случи успях да карам около 1 км след което отново падна на 650 и мъката продължи както обикновено. Като пристигнах за където бях тръгнал я оставих 2-3 минути за да заснема двете видеа. След изгасяне на двигателя веднага след това отново пали на 650 оборота. Не зависи от това, дали е пуснат или е спрян климатика, но когато го направи е блаженство да се кара докато не паднат отново на 650 :D https://my.pcloud.com/publink/show?code ... Af7VVnuMzy


drekinov
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 02 юли 2017 8:30
Автомобил: Golf 4
Двигател: ATN 2000

Re: Golf 4 1.6 16V ATN 2000 - климатика гаси двигателя

Мнениеот drekinov » Вто 17 юли 2018 21:06


усетих се, че най-лесно е да направя air leak като откача тръбата която свързва канистера.
Бях прав откачайки тръбата се усещаше как дърпа и буквално си я засмукваше отново на канистера.
Когато тръбата се откачи веднага налягането почва да се увеличава към атмосферното и оборитоте почват да играят което е очаквано. стигна 700 mbar и там вече е на ръба на угасването. въпреки няколкото откачания на тръбата и мъката на колата да не угасне - не угасна .. но и на 32-ри канал си останаха познатите ми стойности 0.0 0.0 . записа грешки за налягането и че има air leak (усети се).
Ако се задържи air leak твърде дълго време колата влиза в авариен режим най-вероятно и държи обороти 1100 1200 и почти не реагира на педала на газта . След изгасяне и ново запалване със закачен маркуч всичко е наред.
След като видях че това не помогна с нищо . най-накрая се реших и свалих акумулатора. 25 минути седя с откачена клема .. още в първата минута дадох на контакт и релетата цъкнаха и фаровете оставих така че смятам че всеки възможен ток и го източих. Закачих клемата , адаптирах дросела, адаптирах EGR-а, запалих и всичко е както обикновено 0.0 на 32-ри канал, климатика продължава да се мъчи на 650 оборота та прогрес никакъв. освен че тримовете ми седят 0.0 дори когато има air leak симулиран и достатъчно голям за да вкара колата в авариен режим.
С малко повече късмет може да взема друг маркуч който да му сложа тапичка и много малка дупка така че leak-а да е достатъчен за да вкарва достатъчно гориво за да държи оборотите по-високи като съм на климатик :D ...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта