Здравейте имам няколко въпроса :
1.Колко км се разработва двигател след основен ремонт( сегменти,основни,биелни лагери,гарнитури от.н.)?
2. Максимални обороти който могат да се развиват ?
3. Какво масло да налея за разработката и на колко км да го сменя ?



Golf 4 1.8T AGU 98 г. - Разработка след основен ремонт?
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Разработка на МК 4 98г. 1.8т AGU след основен ремонт
Покарай 100-ина км със старото масло,каквото има да се опили/напасне да падне в картера.
Смени го и покарай 3000км,без резки ускорения,до към 3000 об/мин.
И пак го смени.
Сутрин го оставяй да поработи две-три минути на място.
Смени го и покарай 3000км,без резки ускорения,до към 3000 об/мин.
И пак го смени.
Сутрин го оставяй да поработи две-три минути на място.
- Tipsy
- Мнения: 1087
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
Re: Разработка на МК 4 98г. 1.8т AGU след основен ремонт
Аз като минах по този път ми казаха първото масло да е до 500км, второто до 2000км. Маслото с вискозитета, който смяташ да караш.
Казаха ми да не подминавам 2000 оборота. Това беше на 5та с 80км/ч и се получи тръпка когато на междуградско трябваше да изпреваря бус, който кара със 70. Ситуацията си я спомням много добре понеже малко преди това беше избило масло от едно несменено гумено съединение и доста ми пилиха на главата, че съм се отпуснал и съм дал газ. След това още поне 10 000км ми казаха да не се унасям много в оборотите.
Приятел с голяма турбина дори ми беше казал, че той изолира турбото като разработа и забожда конусен филтър директно на дросела.
Казаха ми да не подминавам 2000 оборота. Това беше на 5та с 80км/ч и се получи тръпка когато на междуградско трябваше да изпреваря бус, който кара със 70. Ситуацията си я спомням много добре понеже малко преди това беше избило масло от едно несменено гумено съединение и доста ми пилиха на главата, че съм се отпуснал и съм дал газ. След това още поне 10 000км ми казаха да не се унасям много в оборотите.
Приятел с голяма турбина дори ми беше казал, че той изолира турбото като разработа и забожда конусен филтър директно на дросела.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Golf 4 1.8T AGU 98 г. - Разработка след основен ремонт?
Ще се изненадате колко грешна представа имате за разработването...
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.8T AGU 98 г. - Разработка след основен ремонт?
pe6kata написа:Ще се изненадате колко грешна представа имате за разработването...
Да те чуем /прочетем тогава...
Re: Golf 4 1.8T AGU 98 г. - Разработка след основен ремонт?
pe6kata написа:Ще се изненадате колко грешна представа имате за разработването...
Пешка ,я кажи от твоя НЕ малък опит какво ще ме съветваш ,че трябва да я паля след два дни ....
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 1.8T AGU 98 г. - Разработка след основен ремонт?
Не съм Пешката, ама на 2 пъти си отварях мотора на Пассата (втория път- защото бях пропуснал едно единствено нещо първия
)
... та да си кажа...
Караш си нормално, според ограниченията за скоростта и без да се стремиш да си първи на светофара.
Колко точно ще са оборотите почти няма значение, стига да ги достигаш плавно, без ударно натоварване.
Е, в никакъв случай не бих влизал в 'лютеницата', де!
До 3-3 500 няма никакви грижи.
Слагаш си нормално масло ( в твоя случай 5W-40 ), за да не се налага другия месец да правиш турбина.
Лично бих препоръчал да се смени след 4-5000км.
До колкото разбирам, ти не си шлайфал цилиндри, така, че единствено има да се напаснат сегментите по лекото и неизбежно износване, което си имал, както и да се 'притрият' лагерите.
Сегментите бързо си намират местото, а лагерите - още по-бързо, защото са меки
@Типси: това на твоя човек, дето изолирал турбината, ми звучи почти като идеята на Здравко да сипеш старото масло в началото
Е, не чак толкова, де, амаа....
Навремето битуваха 2 теории з разработване на двигатели.
Едната беше да се кара на ниска предавка, с ниски обороти и без резки натоварвания.
Другата - на високи обороти, с ниска предавка и без резки натоварвания.
Както виждате, общото е избягване на натоварването на агрегата
(обяснението за високите обороти беше следното: При ниски обороти микрограпавините по силиндрите се откъртват и съответно остават микродупчици. При по-високи обороти грпавините не успяват да се откъртят, а се замазват.)

... та да си кажа...
Караш си нормално, според ограниченията за скоростта и без да се стремиш да си първи на светофара.
Колко точно ще са оборотите почти няма значение, стига да ги достигаш плавно, без ударно натоварване.
Е, в никакъв случай не бих влизал в 'лютеницата', де!
До 3-3 500 няма никакви грижи.
Слагаш си нормално масло ( в твоя случай 5W-40 ), за да не се налага другия месец да правиш турбина.
Лично бих препоръчал да се смени след 4-5000км.
До колкото разбирам, ти не си шлайфал цилиндри, така, че единствено има да се напаснат сегментите по лекото и неизбежно износване, което си имал, както и да се 'притрият' лагерите.
Сегментите бързо си намират местото, а лагерите - още по-бързо, защото са меки
@Типси: това на твоя човек, дето изолирал турбината, ми звучи почти като идеята на Здравко да сипеш старото масло в началото

Е, не чак толкова, де, амаа....
Навремето битуваха 2 теории з разработване на двигатели.
Едната беше да се кара на ниска предавка, с ниски обороти и без резки натоварвания.
Другата - на високи обороти, с ниска предавка и без резки натоварвания.
Както виждате, общото е избягване на натоварването на агрегата
(обяснението за високите обороти беше следното: При ниски обороти микрограпавините по силиндрите се откъртват и съответно остават микродупчици. При по-високи обороти грпавините не успяват да се откъртят, а се замазват.)
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 4 1.8T AGU 98 г. - Разработка след основен ремонт?
radotom написа:се замазват.)
Това замазване лесно се превръща в задиране

Аз бих карал с ниски обороти няколко стотин километра и тва е.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 01 ное 2009 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Tryavna
Re: Golf 4 1.8T AGU 98 г. - Разработка след основен ремонт?
За разработка най-добре е да се използват масла без модификатори на триенето и с много ZDDP, аз лично съм използвал ето това - Amsoil Break-In Oil SAE 30: http://www.amsoil.com/shop/by-product/m ... il-(sae-30)/?code=BRKQT-EA.Налива се пали се двигателя, гледа се за течове,5-6 пъти газ на място до 4-5000 оборота и без да се гаси на най-близката бензиностанция,след това 300-400 км преход с променливо натоварване и даване на газ.Аз вдигнах 2.. км в първите 20 км по
магистрала Люлин.След хиляда км смених маслото по спецификация.Мотора стана железен и не гори грам масло,вече 20к след ремонта.
магистрала Люлин.След хиляда км смених маслото по спецификация.Мотора стана железен и не гори грам масло,вече 20к след ремонта.
-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 1.8T AGU 98 г. - Разработка след основен ремонт?
Ако ремонта е направен кадърно то едва ли човек трябва да се притеснява и да кара като бабичка и всяка минута да се кахъри че нещо ще се случи с мотора.
Лошото е че такива ремонти обикновено са направени набързо и двигателя не изкарва много , собственика да покара поне няколко месеца то ще си проличи как е направен ремонта.
Лошото е че такива ремонти обикновено са направени набързо и двигателя не изкарва много , собственика да покара поне няколко месеца то ще си проличи как е направен ремонта.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта