Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Пет 07 юли 2017 21:16


Превет колеги,
имам следния проблем и моля ако някой се е сблъсквал с него да даде съвет:

Когато колата е студена работи перфектно. След като загрее и ако продължително време я натоваря напр. при изкачване на наклон при постоянна газ, колата започва да прекъсва или по-скоро "кълве", губи мощност. След като спра колата и отворя капака видимо се вижда, че двигателя леко претриса от нормалното, получава се леко изфорсвирване на свободен ход, и гасне лесно. При този тип шофиране, а именно при изкачване наклон, след спускането му, като чели двигателя се нормализира и започва да си работи нормално. Следва се има предвид, че са сменени свещи, кабели за свещи, бобина, чистене на дросел, смяна температурен датчик, като също след закачане на колата на Ваг ком не ми набива грешки. Колата е на 30 000 километра след основен ремонт на двигателя, а именно: смяна О пръстени, гумички, обслужване на глава + хидротестове, смяна клапани и сигменти. Колата не гори масло.
Проблема се появи в последните два месеца, като първоначално си помислих, че проблема е в свещите, все пак бяха на 25 000 км, но явно не е така, а проблема е по-сериозен!

:c010 :c010 :c010




barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот barutchiev » Съб 08 юли 2017 5:39


Аз бях с такъв проблем, но беше от главата(два не затварящи изпусквателни клапана) Тресеше, когато загрее и то най-осезаемо в ниските. След ремонта компресия мерил ли си? Елкон диагностика правил ли си? Няколко теми има за сменени кабели и прегорели за няколко стотин км.


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Съб 08 юли 2017 8:37


Между другото, един от многобройните майстори, през които минах ме насочи, че симптомите на проблема го насочват към клапани в главата, но аз не го взех много присърце, тъй като всичко съм правил по двигателя преди 30 000 км и съм много доволен от ремонта. Минах и Елкон, казаха, че няма нищо притеснително, тогава смених температурния датчик, тъй като казаха, че показвал завишени стойности, но същото не се отрази на основния проблем. Компресията не съм мерил, освен от тук да продължа, като по отношение на кабелите на свещите, същите са сменени вчера, наистина усети се промяна в работата на мотора, но при един нарочен тест, както съм писал горе, колата пак започна да кълве, съответно проблема не е решен!


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот barutchiev » Съб 08 юли 2017 12:41


Нали ти писах, за моето тресене и то когато загрее. В жегите, направо люшкаше. Отзад ауспуха пльокаше. Когато ми измериха компресията беше съответно 12-8-12-8. Точно на тези цилиндри имаше по един клапан който отзяваше по 2-3 мм. Сега(след облужване на главата) все едно карам друга кола. Преди това минах всичко, елкон, инжектори..... и нищо. Грешки-никакви. Странното е, че при мен всичко стана след едно облужване. Нарочих си в началото за виновник маслото и дори мислих да го сменям, но когато отворихме главата-видях че нямаше да помогне. После се сетих, че малко преди това използвах флакон на 6в1 на Бардал. Може и да няма нищо общо и просто да и си е дошло времето, но с добавките съм ДО ТУК! Удари една проверка на компресия, но преди това я загрей!


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Нед 09 юли 2017 10:50


Тази седмица ще измеря компресията на загрян двигател, па да видим. Интересното e, че вчера доста въртях с колата и симптомите се увеличават, което ще рече, че в скоро време ще има развръзка на сагата :D колкото и да не ми е смешно. Като паркирах снощи колата пред вкъщи в режима на придръпване, ако мога така да се изразя, просто се усещаше и от шума от ауспуха, че нещата са не са наред, едно неравномерно шумене и колата постоянно леко се форсираше, ту свали на 800-900 оборота и вдигне до 1100-1200, пак свали - пак вдигне, все едно се стреми да нормализира работата на двигателя, но не може. И аз като теб обаче съм нарочил маслото, тъй като съм почти на 10 000 км. с Тотал 10w40, и тука ми обясняваха некви теории, че тъй като тея двигатели са с хидравлични повдигачи може вече смазочните свойства на маслото да са заминали, и като загрее маслото става по-течно и започва да прави мизерии. И това още е в сферата на теориите. Ще държа в течение темата, може пък и някой друг страдал от проблема да даде съвет. Благодарско Барутчиев


vandu
Мнения: 704
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот vandu » Пон 10 юли 2017 11:12


Пиши ако има някакъв развой че имам сходни проблеми с двигател AUS. Сменил съм дросела и тем. датчик и за 2000 км нямаше проблем. И от седмица пак, с тази разлика че при мен притриса когато е студена (около 20-40 градуса), като загрее по-рядко, но се случва.
Искам да ми проверят вакуумните маркучи, но все нямам време.


gddbg
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот gddbg » Вто 11 юли 2017 4:39


Как се проверяват тея вакууми някой наясно ли е? Пробвах с дезодорант ама нещо не ми се струва много надеждно. Ако някой може и да уточни кои са тези вакуумни маркучи точно?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот freelancer » Вто 11 юли 2017 7:10


Неизмерен въздух се хваща с VCDS. Отиваш на блок 033 и гледаш краткосрочните адаптации, ако дърпа въздух отиват на 25% и като задържи корекциите 20 секунди, претръсква двигателя, иска да гасне, защото се получава бедна смес, след време показанията стават на 0 и като подадеш малко газ пак започват да се променят процените, това са показанията на ламбда сондата, гледа се на празен ход, когато вакуумът е най-голям, тогава, ако има пробив оказва най-голямо влияние.
Ако смуче много, компютъра се мъчи да обогати сместа, стига до 25% и след като не може, изключва ламбда регулацията.
На блок 030 има три единици, 111, като първата от време на време става нула, това е подгрева. Когато компа излиза от ламбда регулация тези три единици стават на нули.
Със спрей пробата не е меродавна и може много лесно да запалиш двигателя, аз без малко да го запаля с карбуратор клийнър и то зимата, а сега не ми се мисли, рискът е огромен.


vandu
Мнения: 704
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот vandu » Вто 11 юли 2017 13:23


Когато сменявах дросел клапата и темп. датчик, като кажех на един от работниците какви проблеми ми прави автомобила и двата пъти ми вика: "най-вероятно е потенциометъра на газта". Смених и дросела и датчика, ама притрисането си го има на моменти и лекото играене на обороти на празен ход. Та се замислих дали наистина проблема не е потенциометъра :question , и най-вече има ли изобщо потенциометър ?
Някой имал ли е проблеми с него и какви са симптомите за повредата му?
Друго което ми идва на акъл е не що по софтуера на компютъра.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот freelancer » Вто 11 юли 2017 13:40


С електронна газ ли си? Обикновено потенциометрите се замърсяват или се изтриват на определени участъци, аз имам 2 клапи и съм ги чистил многократно, отделно дроселите не реагират на моменти много бързо, моторчето ли е бавно, нямам идея точно, но дросела е супер елементарен, особено този с електронната газ. Чистя потенциометрите с един спрей на Вюрт и клечки за уши. Ако смуче неизмерен въздух, дросела пак няма да работи, както трябва, а при тези стари коли и толкова много гумени и пластмасови детайли подобен проблем е гарантиран на 100%. С времето все отнякъде започва да дръпа и си омазва адаптациите.
Когато е стдуена и претриса, като пуснеш духалката рязко на 4 и ако са пуснати фаровете гасне ли ти двигателя?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13396
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 12 юли 2017 16:09


barutchiev написа: че малко преди това използвах флакон на 6в1 на Бардал. Може и да няма нищо общо и просто да и си е дошло времето, но с добавките съм ДО ТУК!

А защо се наложи да я използваш тази добавка?


barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот barutchiev » Сря 12 юли 2017 16:15


Амииии уж профилактично :D. Не съм фен на добавките, ама реших, че е доста прехвалена и може да поизчисти системата и т. н. Въпреки, че мина около месец откакто я използвах, ама вече си имам едно на ум.


Потребителски аватар
van_kris
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 фев 2013 18:12
Автомобил: Vw Golf 4
Двигател: 1.6 AVU
Местоположение: Smolyan

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот van_kris » Сря 12 юли 2017 17:27


След около три месечно лутане, сагата приключи и проблема е решен! Установи се, че колата когато загрее e работила на градуси 95-110 (след прочитане с Ваг-ком), които не са били нормалните за нея - безспорно. И преди да почнат коментари от сорта как не си го забелязал и т.н. казвам: преди около година максимум две бях сменял термостата, като сложих такъв на Беру, индикатора на таблото винаги си е работил в норми, имам предвид, че си заковава на 90 градуса и само при натоварване мърда леко стрелката и връща веднага на 90. При още един нарочен тест, както съм описал в началото на темата, се установи, че маркучите надуват и се включва само малката перка. С оглед моите елементарни познания по автомобилите, карам си аз, чувам, че перка се включва и изключва и си казвам всичко е ок по охладителната система, но не беше така. Перката, която е включвала е била тази която е за климатика (малката) и същата не е могла да охлажда в достатъчна степен двигателя, като същата се явява допълнителна. Голямата перка на радиатора беше изгоряла и при проверка и на термостата, се установи, че и той си е заминал - не отваряше. И тук възниква въпроса как при положение, че охладителната система не е работила въобще в норми, тоя прекрасен индикатор на таблото за температурата въобще не е сигнализирал? Аз не мога да отговоря на тоя въпрос, препоръката ми към следващите колеги, които се натъкнат на такъв проблем е да четат температурата на антифриза само на Ваг-Ком. След смяната на перката и термостата, колата утихна, няма претрисане, няма кълвене, няма гаснене, супер приятно върви, това е моята кола. Единственото, което ме притеснява, е че за периода, в който съм я карал така, дано не съм изпържил двигателя, тъй като за този тримесечен период явно съм я карал с работна температура 95-110 градуса. Времето ще покаже. Благодаря за съветите на всеки, който се опита да помогне :)


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот vlado_tonev » Сря 12 юли 2017 17:41


Двете перки работят винаги едновременно според температурата на съответната степен.Няма точно определена за кондензатора. :c020


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13396
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4, 1.6 SR, AVU мотор, 102 к.с. Прекъсва

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 12 юли 2017 20:36


Нищо и няма, 110° не е толкова много.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта