Здравейте!
Имам голф 4 с климатроник и казаха, че компресора не включва, а в системата си има фреон.
Ако сменя компресора със сигурност ли ще се оправи проблема или може да е от нещо друго?
До буксата за за хранване на компресора кога идват 12Волта - и на угасен двигател или само на работещ?
Аз подавах 12Волта на компресора на угасен двигател и не се чуваше никакво цъкане.
Въпрос за климатроник на Голф 4
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Започва се с диагностика на климатроника,има ред причини да не иска да пусне компресора - грешка за налягането на фреона (неизправен датчик),липса на сигнал на някой от температурните датчици (започва да мери -50,примерно,а на -50 вярвай ми,няма да пусне компресора),показанието на градусите на дисплея може да си е нормално,това нищо не значи.Такава диагностика се прави с VAG-Com и се преглеждат всички данни.
Ако там всичко е ок,минаваш на фаза две - вадиш буксата от компресора и мериш - на зеления проводник трябва да имаш + 12V при запален двигател,пуснат климатроник и режим,различен от Econ (на Econ компресора не работи).Също така трябва и перките да въртят на 1-ва степен тогава.
Ако този сигнал го няма,а перките се въртят,тръгваш по проводника,стигаш до черната кутийка,която е под акумулатора и отговаря за компресор и перки - гледаш дали е изгнила,ако е - сменяш,ако не е,пак сменяш с друга,за проба.Обикновено на 4-та или 5-та кутийка попадаш на здрава,която работи.Има номер на нея и буква,гледаш да отговаря напълно.
Ако и компресора и перките не тръгват,тогава преглеждаш предпазителите над акумулатора (нагарят и спират да дават контакт).Ако са ок,сменяш черната кутийка.
Ако имаш 12V на буксата и перките тръгват,тогава проблемът е в съединителя на компресора и в най-добрия за теб случай минаваш с една бобина - нова около 100-120лв,втора ръка около 30-тина.Разбира се това не значи,че след това компресора ще тръгне да работи и ще задуха студено,защото за това вече,зависи какво е механичното състояние на компресора и системата.
Тези бобини не горят от нищото,обикновено изкуква черната кутийка и започва да праща импулсно напрежение към компресора,вместо постоянно и той цъка като луд през 2-3 секунди и накрая или механично се чупи и се разпада или изгаря бобината,така че го прегледай.
Мога да ти дам и ел. схема,но не мисля,че ще ти е нужна на този етап.

Ако там всичко е ок,минаваш на фаза две - вадиш буксата от компресора и мериш - на зеления проводник трябва да имаш + 12V при запален двигател,пуснат климатроник и режим,различен от Econ (на Econ компресора не работи).Също така трябва и перките да въртят на 1-ва степен тогава.
Ако този сигнал го няма,а перките се въртят,тръгваш по проводника,стигаш до черната кутийка,която е под акумулатора и отговаря за компресор и перки - гледаш дали е изгнила,ако е - сменяш,ако не е,пак сменяш с друга,за проба.Обикновено на 4-та или 5-та кутийка попадаш на здрава,която работи.Има номер на нея и буква,гледаш да отговаря напълно.
Ако и компресора и перките не тръгват,тогава преглеждаш предпазителите над акумулатора (нагарят и спират да дават контакт).Ако са ок,сменяш черната кутийка.
Ако имаш 12V на буксата и перките тръгват,тогава проблемът е в съединителя на компресора и в най-добрия за теб случай минаваш с една бобина - нова около 100-120лв,втора ръка около 30-тина.Разбира се това не значи,че след това компресора ще тръгне да работи и ще задуха студено,защото за това вече,зависи какво е механичното състояние на компресора и системата.
Тези бобини не горят от нищото,обикновено изкуква черната кутийка и започва да праща импулсно напрежение към компресора,вместо постоянно и той цъка като луд през 2-3 секунди и накрая или механично се чупи и се разпада или изгаря бобината,така че го прегледай.
Мога да ти дам и ел. схема,но не мисля,че ще ти е нужна на този етап.

Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Благодарение на колегата zfa159 открихме проблема.
Липсваше съединителя на компресора.
Монтирахме от друг компресор заредихме с фреон и газ
Много съм ти признателен Стефане
Благодаря и всичко най-хубаво ти желая
Липсваше съединителя на компресора.
Монтирахме от друг компресор заредихме с фреон и газ

Много съм ти признателен Стефане

Благодаря и всичко най-хубаво ти желая

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 23 авг 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Най напред трябва да видиш като работи колата на място като включиш климатроника от купето да се чува едно щракване и дава и отражение на самия двигател.И на мен ми казаха така,а се оказа че трябва да се долее фреон и след 5-6 месеца да сменя една част дето обира влагата от компресора.Ако си от София мога да ти дам адрес на сервиза в кв. Драгалевци.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Това за обиране на влагата ме смущава и мен. Като спра колата и започва да капе вода (чиста вода), предполагам че това е някакъв конденз образуван в тези големи жеги.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
на колегата toni4ko са му казали да смени дехидратора - той обира влагата от самата система
това ,че капе конденз е от затоплянето на почти замразената пита (евапоратора) и е съвсем нормално
ако не капе лошо щото тогава ще ти се лее в краката
това ,че капе конденз е от затоплянето на почти замразената пита (евапоратора) и е съвсем нормално
ако не капе лошо щото тогава ще ти се лее в краката

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 23 авг 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Благодаря на колегата 1994 VW Vento AAM за помоща.Точно така се казваше часта ми за смяна.ще го сменя и ще видя дали ще се оправи напълно климатроника.лек ден.
- Ivo 1983
- Мнения: 502
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
toni4ko78 написа:Благодаря на колегата 1994 VW Vento AAM ...
Да му купиш една риза


- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Темата е малко стара, ама не искам да пускам нова и да създавам работа на админите, но ако решат нека изтрия поста, ако не е за тук.
Значи колата е Голф 4, 1.8 125 коня 98г. Пускам климатроника да духа примерно на 25 градуса, студено а навън показва, че е 32градуса. Почват да работят и двете перки на 2-ра степен. Почва да охлажда, и трабите са студени над дехидратора и т.н. Но след 8м. време не минава на 1-ва степен, а си върти на 2-ра? Май има проблем или се бъркам?
Значи колата е Голф 4, 1.8 125 коня 98г. Пускам климатроника да духа примерно на 25 градуса, студено а навън показва, че е 32градуса. Почват да работят и двете перки на 2-ра степен. Почва да охлажда, и трабите са студени над дехидратора и т.н. Но след 8м. време не минава на 1-ва степен, а си върти на 2-ра? Май има проблем или се бъркам?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Има нещо нередно.Прегледай бушоните над акумулатора
- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Ами гледах ги, здрави са :( Прави ми впечатление, че доста често ми забива модула за температурата. Навън сигурно е 40 градуса, на мен ми показва 24, 21 градуса, което не е нормално, дали това не ми прави тоя проблем с перките!?
Бучи си на 2-ра степен и си охлажда, но не спират... Поне 10 мин, ги изчаках и изгасих климатроника :(
Бучи си на 2-ра степен и си охлажда, но не спират... Поне 10 мин, ги изчаках и изгасих климатроника :(
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Провери перките дали работи първа степен.Подаваш + на червено-белия кабел и ако не завъртят,значи са им гръмнали съпротивленията.
- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
На охлаждане, без климатроник си въртят 1-ва степен на перките. Това май няма нищо общо с 1-ва степен на климатроника или греша?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
Значи може проблема да е в модула под акумулатора.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за климатроник на Голф 4
И гледай да оправиш това невключване,защото само с втора степен товариш компресора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: videlin85 и 85 госта