Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 2.0 AQY 115 к.с. тресе и няма мощност

Мнениеот martinesto » Пон 04 апр 2016 13:01


Здравейте, колеги ! Пиша от името на мой приятел със Голф 4. 2.0 бензин, 115 к.с, код на мотора AQY. Историята е следната, вкараха я във сервиз за смяна на гумички на клапани и гарнитура на капак клапани, защото за 4.хил.км гореше 3 л. масло като преди влизането за ремонта работеше нормално. След тази манипулация, колата почна да работи на 3 цилиндъра, тресеше и нямаше мощност. Във последствие майстора избягваше повторното влизане на колата при него, явно има някаква причина, за да си оправи магариите. Съответно, както за пореден път оправям бъркотиите на Севлиевските "факири" се започна една проверка на кабели, свещи, модула за запалване на свещите, кабели, дебитомери, диагностика. При закачането на ВАГ КОМ-а ми, колата нямаше грешки, нормални показания на живи данни, гледахме ламбда сондите, като при тоя двигател са 2, дебитомер, впръсквано гориво и т.н. Оборотите играят от 760 до към 800, което ми направи впечатление, но съм закачал и други коли и горе долу може да се приеме, че е нормално.
Сменихме свещите и колата заработи на 4 цилиндъра, но продължава да тресе и да няма мощност, буквално е като умрял кон. Независимо студена или загряла, проблема си е на лице....
Бихте ли ми дали съвет какво друго да проверим или съответно каква може да е причината, за това тресене и загуба на мощност ?

Благодаря ! :th_up




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 04 апр 2016 13:03


Центровката е избягала.
Огледайте кабелите и бобината.


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот martinesto » Пон 04 апр 2016 13:15


Кабели и бобината сме ги прегледали, не е от тях. Мен също ме навява мисълта за центровката...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 04 апр 2016 13:26


Реално няма какво друго да е.


Потребителски аватар
martinesto
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 11:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот martinesto » Пон 04 апр 2016 13:29


Ще пиша веднага като оправим проблема.

Колега, благодаря за бързия отговор. :beer


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот freelancer » Вто 05 апр 2016 6:45


Този двигател е с електронна газ и центровка не се регулира ръчно, нали така?
Адаптация на клапата правена ли е? 060 блок.
Всмукателния колектор махан ли е? Нещо по вакуумите да е разкачано?
Виж с ваг-ком на място, колко показва ламбда сондата, регулиращата, краткосрочните адаптации колко са (STFT). Ако на празен ход (голям вакуум) бичи на 25% явно смуче от някъде!
Ако подадеш газ и корекциите отидат около 0 - та означава пробив във вакуума.
Предполагам е с дебитомер, не е с МАП датчик. Вижте колко показва дебитомера. Налягането във всмукателя колко е, колко е потока на въздуха.
На ваг-кома показва ли ти налягането в милибари колко е?
Няма как да тресе и това да не се записва от компа, може би ще го запише след време, трябва да има някакви мисфайъри, почти съм сигурен, че има, погелдни я пак. :c020
Предварението (ignition timing) колко е?
Ламбда содната жива ли е?
Няма как да не записва някакви грешки.
Какво е налягането в колектора?
Ако са разкачали колектора явно смуче въздух от О - пръстените на всмукателния колектор, но трябва да видиш, какво показва ваг-кома, няма как да тресе, да няма мощност и всичко да е в норми. :mhihi


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 апр 2016 8:07


На този мотор дросела се управлява с жило.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот freelancer » Вто 05 апр 2016 12:20


По скоро се подава газ с жилото, но пак се прави адаптация на дросел клапата.
Ако е пуснат педала компа преминава в режим на празен ход.
Болт за настройка на предварението има ли?
Самият компютър си определя предварението на базта на показанията на датчиците, вдигането на оборотите, ако е възможно ръчно обикновено заобикаля проблема, примерно ако смуче въздух.
Не виждам причина в сервиза да са му разбазикали дросела. Как ще избяга центровката?
Ъгъла на запалване го определя пак компютъра.
Коя година е този двигател?
За мен дърпа въздух от някъде, предполагам, че проблема е най-вече на празен ход, когато вакуума е най-голям.
А, това колебание на оборотите е нормално, не е там проблема!


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 апр 2016 12:56


freelancer написа:Не виждам причина в сервиза да са му разбазикали дросела. Как ще избяга центровката?
Ъгъла на запалване го определя пак компютъра.

Казваш,че не трябва да е на белези мотора,щото компютъра определя предварението?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот freelancer » Вто 05 апр 2016 13:31


:icon_lol
Е, чак пък да не са му зацепили ремъка правилно, сервиз е все пак, един ремък на голф, ако не могат да зацепят, за какво говорим. :mhihi
Ами, по пътя на логиката е наистина много вероятно да са си оставили ръцете, като се има предвид, че проблема се появява след последната интервениця. :c020
Напълно възможно.
А, няма ли да има и трудно палене, ако е таква причината? Колегата също така казва, че след смяна на свещ и проврка на запалването, двигателят е заработил на 4 цилиндъра, т.е. имало е подобрение.
Паленето как е? При проблем с бобината се държи по същия начин.
Пак казвам, да я закачи отново и ще излязат грешки, сигурен съм!


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 05 апр 2016 13:41


виж адаптацията на дросела, имах подобен случая с такъв голф само, че 1600сс -101к.с. след адаптация на дросел всичко си дойде на мястото. Човека беше обиколил 3 сервиза, беше сменил, свещи, кабели, бобина, вакууми, дори бяха сваляли дросела да го чистят... Дърпане на въздух от някъде прави същите магарии, но това се чува ако от опитно ухо. Може да се помогне с шише с вода, поливаш една по една отделни зони, ако двигателя почне да глъхне и да присвърва някъде то там е кражбата на въздух. Бобината ако е спукана прави същите драми. Хлабави свещи, леко излязъл кабел от свеща или от бобината.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот freelancer » Вто 05 апр 2016 14:40


Няма смисъл да полива двигателя, ако влиза повече въздух се вижда с ваг-ком, описал съм по горе какво да се гледа. Ако влиза въздух, точно така прави, "пърди" тресе и след време записва мисфайъри на определени цилиндри или на всичките. Може да даде и грешка за ламбда сондата и датчик налягане, дебитомера.
Увеличава инжекторното време и аванса, при мен ъгъла на запалване скачаше почти двойно, от 6-12, както е нормата, отиваше на 21-23 градуса и както се сещате двигателя въобще не работеше добре.
Също имах ниско налягане във всмукателния колектор, явно хайванина затваряше клапата за да обогатява сместа.
Ако има проблем с клапаните, клапан, мисля, че пак ще има подобно поведение.
Доста неща съм правил по моя двигател, само не съм го отварял и нямам голям опит, но възможно ли е нещо да са сгафили със смяната на гумичиките на клапаните?
Предполагам, че са му сваляли главата за смяната, ако са демонтирали и всмукателния колектор, но не са подменили О - пръстените, ето едно място, от където може да смуче въздух.


Потребителски аватар
vwgolf3gl
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 20 юли 2011 18:52
Автомобил: VW Golf 4 Variant
Двигател: AQY
Местоположение: Sevlievo

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот vwgolf3gl » Вто 05 апр 2016 18:33


Здравейте колеги!
Колата е Голф 4 комбир двигател AQY 2.0 115 к.с.
Преди да вкарам колата в сервиза всичко си беше добре( няма да прекъсва, набираше добре) само проблема с маслото (5300 км - около 2,5 литра масло съм долял).
За смяна на гумички на клапаните майстора ми каза, че не се сваля главата. Прочетох в една книга, която наскоро купих и в нея пише следното:
"Подмяната на маслосъбирателните капачки на клапаните може да се извърши, без да се сваля главата от блока на цилиндрите.
За работата е необходим компресор (с достигнато налягане не по-малко от 2 бара) с преходник за резба за отвора на свеща за подаване на сгъстен въздух
в цилиндъра"
За да се сменят въпросните гумички на клапаните се свялят: тръбопровода към дроселовата клапа; дроселовата клапа задно с всмукателния колектор; горивната система за едно с
дюзите; високоволтовите проводници и свещите; капака на клапаните; маслотражателя; разпределителния вал; освобождаване на клапаните от пружините и чак тогава се стига до тях.
След като взех колата от сервиза забелязах, че прекъсва и притръсва в движение.
След проверка на кабелите и смяна на свещи колата е мудна и няма мощност - повече от 120 км на 5 предавка не мога да вдигна.
Поради проблема не мога да разбера дали след смяна на гумичките има ли разход на масло.
Утре ще я закарам в друг сервиз за да видим - центровка, зацепване на зъбния ремък, съвпадение на отметките на комяновия вал и разпределителен вал.
Благодаря на моя приятел martinesto за темата и на колегите за отговорите.
За майстора няма да коментирам и да изпадам в подробности.
Ще пиша като разбера причината за този проблем.
:beer


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13398
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 апр 2016 18:54


Пак повтарям,не са нагласили центровката.
И двата автомобила в темата започват с проблемите след посещение в "сервиз".
Втория колега,не искам да те плаша,но със смяната на гумичките не си решил проблема с разхода на масло.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 2.0 тресе и няма мощност

Мнениеот freelancer » Вто 05 апр 2016 19:38


Коя година е този двигател? Ако има датчик на колянов вал със сигурност записва грешка при неправилно зацепен ремък!
Засича го с другия на разпределителния вал, който е за ГМТ.
Колегата каза, че грешка няма, а тази грешка е много важна и няма как да не я запише.
Не се сетих навреме. :c020

Малко объркващо стана колеги с тази тема, 2 ма човека пишат за една кола и един и същи проблем, даже сте подвели колегата по горе, че става на въпрос за 2 коли. :c020
Както и да е.

Това, което мога да ви кажа със сигурност е, че О пръстените (гарнитурите) на всмукателния колектор се сменят задължително с нови, ако е бил демонтиран колектора, но в този случай, проблема едва ли се дължи само на неизмерен въздух от дебитомера, защото прекъсва в движение.
Колегата с ваг-кома да види на блок 32 какви са корекциите, трябва да са до 10%, идеално около нулата, ако са големи стойностите е възможно да обеднява във високите. Аз нямам дебитомер имам само МАП сезнор и нямам опит с дебитомерите, но принципа е един и същ, компа гледа да запази сместа опитмална.
Предполагам, че ще има проблем и с празния ход, на празен ход как е? Иска ли да гасне? На студен двигател вероятно ще има проблем, няма да може да държи празния ход.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта