Джета 1990 г. PN Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Здравейте, колеги. Пак съм аз.
Започнах да разглобявам задните спирачки - да ги демонтирам от задния мост. Обаче се оказва, че двата апарата са различни - единият е Гирлинг 38, другият - Лукас 38. Според вас кой е по-добрият вариант да си оставя него, ясно е, че ще взема спирачен апарат, няма да карам с два различни. Забелязах, че Лукас няма пружина отвън за механизма за ръчната, а Гирлинг има. Поразгледах някои теми из нета, а и в нашия форум. Останах с впечатление, че Лукас е по-добрият вариант (относно механизма на ръчната), това така ли е? Всякакви съвети биха ми били от полза. Интересно е, че като потърся в нета с различните номера, взети от ЕТКА, все ми вади картинки с Гирлинг... На какви коли се монтират двата варианта?
535 615 423 е единият вариант, а 1H0 615 423B е другият. Кой от двата е Лукас? Мерси предварително.
Започнах да разглобявам задните спирачки - да ги демонтирам от задния мост. Обаче се оказва, че двата апарата са различни - единият е Гирлинг 38, другият - Лукас 38. Според вас кой е по-добрият вариант да си оставя него, ясно е, че ще взема спирачен апарат, няма да карам с два различни. Забелязах, че Лукас няма пружина отвън за механизма за ръчната, а Гирлинг има. Поразгледах някои теми из нета, а и в нашия форум. Останах с впечатление, че Лукас е по-добрият вариант (относно механизма на ръчната), това така ли е? Всякакви съвети биха ми били от полза. Интересно е, че като потърся в нета с различните номера, взети от ЕТКА, все ми вади картинки с Гирлинг... На какви коли се монтират двата варианта?
535 615 423 е единият вариант, а 1H0 615 423B е другият. Кой от двата е Лукас? Мерси предварително.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Като сменил 3 чифта апарати , заради задържащо(не връщаще добре и до край)жило, съм с 2 ръце за тези с пружината.
Не знам като е навън и е подложена на всичката мизерия, каква работа върши, но по-добре да я има.
Не знам като е навън и е подложена на всичката мизерия, каква работа върши, но по-добре да я има.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
То и другият има, ама мисля, че е вътре.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Имах в предвид, че е по - добре да е отвън.
Моите и те имат, но петлето не се връщаше всеки път и по-трудно намерих проблема.
А и трябва да се разглобява апарата.
Моите и те имат, но петлето не се връщаше всеки път и по-трудно намерих проблема.
А и трябва да се разглобява апарата.
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Точно така. Пружината и като цяло механизма на ръчната е в апарата. Вграждат се в голф 3(но мисля в последните години чак?), като ъпгрейд да ги наречем на 2ковите апарати. По-добрият вариант са от тези с пружината отвън, но от 4ка са най-добрите. Аз като слагах задни апарати взех от г4..с маркучите ми излезе около 60лв.
Лукас и Гирлинг не са ли всъщност еднакви, просто различни фирми?
Лукас и Гирлинг не са ли всъщност еднакви, просто различни фирми?
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Различни фирми са, но и имат малки конструктивни разлики. Иначе спирачната сила и на двата би трябвало да е еднаква. Просто механизмът на ръчната е малко по-различен. От Мк4 ще паснат ли апаратите на супорта? Те с какво са по-добри от тези, с които разполагам аз?
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Пасват да, аз съм с мк2 супорт. Алуминиеви са, много по-рядко да се предадат в сравнение с мк2 апаратите. Разликите са че мк4 са с банджо болт, ползва се маркуч от пастет б5 преден. Ако не ти се занимава с мк4, вземи си 3кови(тези с механизма в апарата).
За жалост/щастие не съм ползвал 2кови апарати, за да сравня с 4ковите. Направих жалък опит да ги ревизирам и направо ги хвърлих.
За жалост/щастие не съм ползвал 2кови апарати, за да сравня с 4ковите. Направих жалък опит да ги ревизирам и направо ги хвърлих.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Ще търся Лукас, който е с механизма отвътре. Видях 4ковия апарат на картинка - почти същия изглежда механизмът за ръчната.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Абе и от 4-ка не са много стока.
- w_smith
- Мнения: 2191
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Факт, не знам какво им се превъзнасят. Като са алуминиеви, та голяма работа. Не е да не задържат или да не текат.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
То теченето и задържането е без значение материала, от който е изработен апарата. Просто си искат хубава профилактика. Така или иначе ще ги профилактирам и ще сложа нови гумички.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
При Мк4 пружината е отново вътре.
Виждал съм, че на В5 е отвън.
Виждал съм, че на В5 е отвън.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
Колеги, има развитие вече. Най-накрая моста с дисковете е на колата. Ходих при един пич с малък сервиз и работата стана с общи усилия. Обаче обезвъздушихме само задните колела. Сменени са тръбите от помпата отпред докрай заедно с маркучите. Сложих рестриктори вместо кантар (моят работеше, учудващо). Обаче сега педалът хваща по-долу - т.е. има свободен ход. Аз все си мисля, че трябваше и предните колела да се обезвъздушат при такива подмени на тръби. Прав ли съм или бъркам? Възможно ли е да има останал въздух по системата и затова така да хваща педалът, и да е леко по-мекичък?
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за задни дискови спирачки - апарати, кой да избера?
По-скоро си прав. Винаги като съм си мислиш че ще мина само с обезвъздушаване само на 1 ос, съм имал по-дълъг ход и по spongy спирачки.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 240 госта