Golf Mk3 1994г. 2.0 ABF-проблем с климатроника,постоянно зацепен компресор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 252
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Golf Mk3 1994г. 2.0 ABF-проблем с климатроника,постоянно зацепен компресор

Мнениеот ilia_d008 » Нед 27 яну 2019 16:40


Колата е Голф 3 АБФ 94г. с първо поколение климатроник.
Изображение
Изображение
Проблема е че,при стартиране на систамата дори настроена на висока температура зацепва и компресора,от там включва перките за охлаждане и автомобила загрява по бавно.До колкото знам първото поколение е със автоматично управление чрез датчици,и затова няма копче ECON(за принудително спиране на компресора).Смених 4-пиновия температурен датчик който е на фланеца на главата(също и 2-пиновия който е завит на главата),този датчик бе видимо амортизиран и се въртеше леко в корпуса си.На диагностика не отчита грешка в системата но ми направи впечатление на данните от датчика на околна среда дава високи стойности при външна температура около 10-12 градуса.На диагностиката показва 36 гр. а на управлението вътре 11 гр. колкото беше и реалната външна температура.
Първата графаИзображение
Този датчик е сравнително нов и оригинален(стария умря и показваше -51 гр.)Пробвах със други 2 датчика и показваха подобни стойности,като го загрея повишаваше температурата.
Това са другите стойности в момента на закачване на диагностика(при запалена кола,настроена вътрешна температура на 28 градуса,външната температура 10-12 градуса)Измерванията са вечерта по тъмно,соларния датчик го осветих с фенерчето на телефона и работи.
Изображение
Изображение
Притеснява ме разликата в отчитанията на датчика за външна температура на таблото и на диагностиката,лятото в жегите този датчик се счупи и показваше -51 гр на таблото и тогава не искаше да зацепи компресора,замених го с нов оригинален.Ако показанията му не са коректни не трябва ли и на таблото да показва колкото на диагностиката?
Ще съм благодарен за всякакви насоки за разрешаване на проблема и разяснение на принципа на работа на системата.




Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 252
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: Golf Mk3 1994г. 2.0 ABF-проблем с климатроника,постоянно зацепен компресор

Мнениеот ilia_d008 » Пет 08 фев 2019 0:23


:arrow


magentis
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 23:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf Mk3 1994г. 2.0 ABF-проблем с климатроника,постоянно зацепен компресор

Мнениеот magentis » Сря 16 окт 2019 0:15


Колега, и аз имам същия проблем, някакво решение?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf Mk3 1994г. 2.0 ABF-проблем с климатроника,постоянно зацепен компресор

Мнениеот pe6kata » Сря 16 окт 2019 12:28


Голф3 НЕ ползва постоянно зацепен компресор! Тоя компресор се появява в автомобилите 10-на години след появата на голф3.

От прочетеното не видях да има проблем да има какъвто и да е проблем в работата на климатроника, живите данни са ОК...
В цялата история за мен лично, ако има някакъв проблем, то той не е в автомобила.


Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 252
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: Golf Mk3 1994г. 2.0 ABF-проблем с климатроника,постоянно зацепен компресор

Мнениеот ilia_d008 » Сря 23 окт 2019 23:57


ilia_d008 написа:Проблема е че,при стартиране на системата дори настроена на висока температура зацепва и компресора,от там включва перките за охлаждане и автомобила загрява по бавно

Благодаря за инфото какви компресори НЕ ползва Голф 3,проблема ще го търся в ремаркето явно!

Ще опитам да го обясня по друг начин.Настроена температура 28 градуса,външна не повече от 10-11 и ако системата е изправна не би трябвало да е зацепен компресора!Реално ситуацията е -Търся топлото от парното но същевременно ми работи и климатика!"Проблема" който виждам аз в живите данни е че, на табло показва 11 градуса външна температура колкото реално си беше но диагностиката показва 36.
Идва застудяване и проблема е пак на дневен ред.Благодаря отново предварително за съвети и насоки.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Golf Mk3 1994г. 2.0 ABF-проблем с климатроника,постоянно зацепен компресор

Мнениеот pe6kata » Чет 24 окт 2019 19:07


при изправна охладителна система, това дали ти работят перките или не, НЯМА никакво отношение към времето за загряване на колата :exclaim

При включен компресор и климатик въобще, колата загрява по-бързо :exclaim

При по-старите климатроници е така, не е предвидено компресора да се гаси, идеята е да се контролира влажността в купето. При ниски Т на околната среда, компресора се изключва / обикновено е под 4-5 градуса/ . Поради ред прични, следващият климатроник вече е с функция "екон"

Не е проблем разминаването в показанията на Т датчици в твоя случай, както виждаш всичко си работи коректно. Ако искаш зимния период да не ти пуска компресора, има много начини да бъде изключен.

Проблем с климатроника нямаш, единствено има непознаване от твоя страна на системата :exclaim


Потребителски аватар
ilia_d008
Мнения: 252
Регистриран на: Пон 01 окт 2007 17:29
Автомобил: VW Golf III GTI
Двигател: ABF 1995
Местоположение: Панагюрище

Re: Golf Mk3 1994г. 2.0 ABF-проблем с климатроника,постоянно зацепен компресор

Мнениеот ilia_d008 » Чет 24 окт 2019 22:32


pe6kata написа:
При по-старите климатроници е така, не е предвидено компресора да се гаси, идеята е да се контролира влажността в купето. При ниски Т на околната среда, компресора се изключва / обикновено е под 4-5 градуса/ . Поради ред прични, следващият климатроник вече е с функция "екон"

Не е проблем разминаването в показанията на Т датчици в твоя случай, както виждаш всичко си работи коректно. Ако искаш зимния период да не ти пуска компресора, има много начини да бъде изключен.

Това вече е доста полезна информация,благодаря за което. :th_up


.. единствено има непознаване от твоя страна на системата :exclaim

Факт!Затова е поста,ако има хора със нужните познания да помогнат!


Потребителски аватар
tokercho
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 1:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJQ
Местоположение: София/Шумен

Re: Golf Mk3 1994г. 2.0 ABF-проблем с климатроника,постоянно зацепен компресор

Мнениеот tokercho » Вто 05 ное 2019 20:35


Аз вграждах климатроник(за съжаление първо поколение), и съм със същата съдба. Сега зимно време просто откачам бялата букса, за да не включва компресора, но пък перките продължават да си работят. Другия вариант е зимата да откачиш буксата на пресостата и така няма да тръгне нито компресора, нито перките. :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 124 госта