голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Деян.Банкин
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 15 юли 2017 17:37
Автомобил:
Двигател:

голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот Деян.Банкин » Съб 30 мар 2019 15:47


здравейте колеги имам следния проблем с автомобилът.
колата е голф 3 1.8моно 90кс абс код на мотора,имах проблем с паленето при топъл двигател колата държеше 70градуа,а не искаше да запали когато е студена нямаше проблеми.
захфанах се и смених температурният датчик след което колата заработи нормално по път за село колата на празен ход стигна до 100 110 радуса след като тръгнах падна пак на 90 градуса ,
сега след като я погледнах в казанчето няма нищо а маркучите са пълни с течност и е образувало нещо като ваздушна възглавница и немога да отворя капачката а маслото е наред няма никакви признаци да го е омешало въпросът ми е следния мога ли да я карам още около 40 км до най близкия сервиз и какви ще са щетите ако го направя или някой който се е сблъсквал с това да даде съвет как да го оправя ако мога




niki_k
Мнения: 249
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: 1,8 моно 90 кс проблем с температурата

Мнениеот niki_k » Съб 30 мар 2019 15:54


Изчакай да изстине,трябва да отвориш капачката на разширителния съд и да долееш течност/дори и вода да е/.Тогава вече,ако ти загрява на пътя-сервиз!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19563
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот radotom » Съб 30 мар 2019 15:59


При това описание на състоянието в момента, ясно е, че колата е сериозно прегряла :no
И, че не е от сега проблема....
Не рискувай да тръгваш така без достатъчно охлаждаща течност и толкова високо налягане в охладителната система!
Шанса да се пръсне някой маркуч или радиатор е сериозен.
Изчакай да изтине напълно, развий капачката и допълни казанчето.
Със сигурност част от водата ще се върне там - запали на отворена капачка и форсирай леко няколко пъти, за да избута въздуха в системата и тогава пак долей.
И не търси най-близкия, а най-сериозния сервиз, дето можеш да намериш - ще има доста работа по мотора, преди да стане пак на кола и трябва сериозен човек, дето нама да те претупа или да ти одере кожата!
За да стане както трябва, ако се сменя гарнитура - задължително щлайф на глава. силно желателно е смяна на водачи и гумички на клапаните. Както и 'водна проба' на главата, макар, че подобни пукания са запазена марка на нафтените печки.
Твое е решението (и финансовите възможности) дали да продължиш и надолу за смяна на лагери на валове и сегменти.

Само с обезглавяване може да минеш с между 300 и 500лв.
Тръгнеш ли и надолу - и хилядарка може да подминеш - зависи от човека, който ще го прави.

От къде си? (ннай-добре допълни в профила Местожителство и код на мотора)


Потребителски аватар
Деян.Банкин
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 15 юли 2017 17:37
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот Деян.Банкин » Съб 30 мар 2019 17:57


а ако купя глава втора употреба пак ли трябва да мина през шлайф


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12805
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 30 мар 2019 18:38


На фона на разходите, които ти се очертават,20-50лв за шлайф няма да те бутнат.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот nikson85 » Съб 30 мар 2019 19:17


Деян.Банкин написа:а ако купя глава втора употреба пак ли трябва да мина през шлайф

Много умен въпрос. Ако главата е чисто нова от завода може без шлайф. :Mr Green Fun
Ама не се знае в какво състояние е била. За това по-добре да се замери при специалист демек шлайфист.
Но това се прави ако сегашната ти глава не става за нищо.


Потребителски аватар
Деян.Банкин
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 15 юли 2017 17:37
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот Деян.Банкин » Съб 30 мар 2019 19:34


ами обмислям варианта да я сваля от кола за части, така че благодаря за информацията.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот xalerrelax » Съб 30 мар 2019 20:02


В крайна сметка, колата прегряла ли е ?
Аз като чета поста, разбирам, че е вдигнала градус.
Ако е само това иска хубаво обезвъздушаване.
Имал съм голф с този двигател, голяма игра пада докато излезе въздуха.Аз пусках и парното.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот nikson85 » Съб 30 мар 2019 20:52


Аз моята бях я прегрял 3 пъти по 110 градуса. Там е работата че трябва да я загасиш на 90гр. а не на 110. В крайна сметка карах още 30 000км. После взе да ми набива масло в антифриза. Така че колега ако не прави проблем си карай колата нищо и няма за едно загряване от 110гр. А сега съм вече на 50 000км от смяната на гарнитурата. С едно загряване не може да повредиш двигателя освен ако не е дигнал над 130гр. Иначе карах 15 000км с масло в антифриза до ремонт и доливах по 1л на 2000км щото и имаше теч от гарнитурата. Незнам как оцеля тая кола аз мислих да я бракувам но оцеля. При тебе може да се окаже или теч или термостата така както обясняваш.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12805
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 30 мар 2019 21:42


Хубави съвети даваш.


bullyboybg
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 18 юни 2011 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот bullyboybg » Съб 30 мар 2019 21:45


Тоя двигател е железен , на пасата ми няколко пъти е прегряван и пак си вървеше, два пъти забравях да завия капачката след доливане и изхвърляше водата, доливам и газ :)


VidolNikolov
Мнения: 60
Регистриран на: Сря 15 авг 2018 7:14
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот VidolNikolov » Нед 31 мар 2019 5:57


Попринцип, ако на колата и е първо прегряване и е Голф 2/3 шансът да си наложи шлайф е много малък, както казаха и голните колеги. Старата ми джета която карах 7 години два пъти ходи до 120 и нито ми е пила вода, нито нищо. Проверявах я веднъж на 6 месеца за вода и масло.

Предвид факта, че в казанчето след прегряването не е имало никой явно има проблем, след като няма теч.
Не, че не може да караш и така, но не е ок.
Един шлайф в Мнт е 30лв, гарнитурата е 18лв на Виктор рейнц, болтовете за главата са евтини някакви левчета са( а може да затвориш и с твоите)
Масло и антифриз са ти 50лв.
Нови водни маркучи са ти 30на лева.
Общо взето 130-150лв ти е тоя ремонт. Може и по-малко, зависи от частите и отстъпките.


niki_k
Мнения: 249
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот niki_k » Нед 31 мар 2019 8:44


Според мен,колегата не трябва да бърза да сваля главата,има вероятност след смяната на температурния датчик,колата просто да не е била обезвъздушена.Наливане на охладителна течност,палене на място,проверка дали термостата отваря,/маркуча трябва да се нагрява постепенно от към тялото на термостата/,може да пусне малко охлаждаща течност от маркуча излизащ от радиаторчето на парното/за обезвъздушаване/.Ако и тогава стигне много високи градуси,или изхвърли течност от казанчето/със завита капачка/,значи има проблем наистина.Тогава следва тест за изгорели газове в казанчето и чак тогава сваляне на главата.Може да е заминала само гарнитурата и да мине само с шлайф на главата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19153
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: голф 3 1.8 моно 90кс ABS проблем с температурата

Мнениеот stefan4o » Нед 31 мар 2019 8:47


Колега, температурният датчик и аз съм си го сменял. Не е от него, повярвай ми. Махаш единия и слагаш другия за няколко секунди, даже и капка не теква навън. По принцип тези коли се самообезвъздушават. Аз си играя да обезвъздушавам само, когато съм сменял нещо, при което е изтекъл половината антифриз примерно и в системата е влязъл МНОГО въздух. За такива дребни подмени затваряш капачката и караш.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта