Значи възникна спор с приятел-Golf2 или Golf3 e по стабилен(и на завои)?решихма че сравняваме еднакви кубатури и еднакав цолаж и големина гуми,без подобрения по окачването(стандартно от завода).аз съм на мнение че по при по големи скорости 3-ката е по стабилна заради тегло и аеродинамика.и поради същата причина на завои е обратно-това дотук на теория.
НА практика-карал съм венто 1.9тд и то доста а имам голф2.вентото е страшно нестабилно.
Помогнете да защитя тезата или да призная грешка!
Моля да говорите от опит или да споделите факти!
анкетата е редактирана от модератор по искане на създателя и
Golf2 или Golf3 e по стабилен(и на завои)?
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Golf2 или Golf3 e по стабилен(и на завои)?
Последна промяна от SnowMaster на Вто 27 дек 2005 22:00, променено общо 1 път.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Темата не е коректно зададена! Стабилността на Голф 3 и Венто в завои е коренно различна!!! Същото важи и за Голф 2 и Джета, но в по-малка степен...
1. Аеродинамиката не ти играе в завои, още повече на скорост под 70-80км/ч.
2. Теглото... е много относително - високото тегло е по-стабилно до един момент, в който подхлъзне.. оттам нататък става много по-тръдно за удържане! Правилно си отбелязал, че Вентото е много склонно към поднасяне на задницата в завой - именно заради теглото и рамото, упражнявано от багажнина на задния мост.
3. Малките мотори на Голф 2 нямат стабилизираща щанга на предницата, на Голф 3 мисля, че всички мдели имат.
4. Окачването на Голф 2 и 3 е 99% същото, да не кажа 100% същото.
5. Мисля, че Голф 2 и 3 са с еднакво поведение по завоите, виж за Джета и Венто темата е съвсем друга!
6. Разстоянието на Голф 3 между гумите и стъпката е по-голямо от Голф 2, затова гласувах за Голф 3, макар че е мнооого относително!
SnowMaster написа:Значи възникна спор с приятел-Golf2 или Golf3 e по стабилен(и на завои)?решихма че сравняваме еднакви кубатури и еднакав цолаж и големина гуми,без подобрения по окачването(стандартно от завода).аз съм на мнение че по при по големи скорости 3-ката е по стабилна заради тегло и аеродинамика.и поради същата причина на завои е обратно-това дотук на теория.
НА практика-карал съм венто 1.9тд и то доста а имам голф2.вентото е страшно нестабилно.
Помогнете да защитя тезата или да призная грешка!
1. Аеродинамиката не ти играе в завои, още повече на скорост под 70-80км/ч.
2. Теглото... е много относително - високото тегло е по-стабилно до един момент, в който подхлъзне.. оттам нататък става много по-тръдно за удържане! Правилно си отбелязал, че Вентото е много склонно към поднасяне на задницата в завой - именно заради теглото и рамото, упражнявано от багажнина на задния мост.
3. Малките мотори на Голф 2 нямат стабилизираща щанга на предницата, на Голф 3 мисля, че всички мдели имат.
4. Окачването на Голф 2 и 3 е 99% същото, да не кажа 100% същото.
5. Мисля, че Голф 2 и 3 са с еднакво поведение по завоите, виж за Джета и Венто темата е съвсем друга!
6. Разстоянието на Голф 3 между гумите и стъпката е по-голямо от Голф 2, затова гласувах за Голф 3, макар че е мнооого относително!
Последна промяна от Vento на Вто 27 дек 2005 21:44, променено общо 2 пъти.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
С двойката съм бил по таван. С тройката не съм опитвал още
Ама все тая е и двете са нестабилни . тройката съм я пробвал да я разклатя на прав път / с амортисорите е наред и окачването / е не ми харесва. По-висока е от самолета и по-къса и по-лека.
Макар че съм в червата VW фен - засега за мен най- стабилна е самолет 155 . И братушките си го пишат взема завоите все едно върви по релси. Изпитал съм го и твърдя , че е така.

Ама все тая е и двете са нестабилни . тройката съм я пробвал да я разклатя на прав път / с амортисорите е наред и окачването / е не ми харесва. По-висока е от самолета и по-къса и по-лека.
Макар че съм в червата VW фен - засега за мен най- стабилна е самолет 155 . И братушките си го пишат взема завоите все едно върви по релси. Изпитал съм го и твърдя , че е така.
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Стабилността на автомобил в завой зависи от различни неща и ще се опитам да ги изброя.
1. междуосие, клиренс(височина)
2. широчина на автомобила
3. център на тежестта
4. едно от най важните разпределение на масите м/у преден и заден мост.
5. Размер на гумите (най-вече широчина). Колкото са по-широки гумите толкова по-висока скорост в завой можем да постигнем, недостатък е че се губи усещането към пътя. Т.е гумите трябва да са съобразени с шасито, окачването, мощността и центъра на тежестта на автомобила
Има два основни модела за поведение на автомобил в завой understeer и overstreer. ПЪрвото означава недозавиване и характерно за всички почти всички серийни автомобили. Това пътно поведение се характеризира с изнасяне на предницата при влизането в завоя ибягане от идеалната линия. При oversteer, се наблщдава изнасяне на задница при влизане с по-висока скорост.
На почти всички серийни автомобили са настроени да имат лек или по-голям understeer защото той е по сигурен от oversteer и дава информация на "пилота" шофьора кога е достигнал граничния режим на сцепление с пътната настилка. При автомобил, които се характеризира с overstreer може да се влиза с по-голяма скорост в завойте, но по-трудно се усеща кога идва грачния момент на сцепление и много лесно можем да се завъртим (утепаме).
При серийните автомобили при влизане в завой първо идва understeerа и после oversteer и почваме да правин след това
powerslide ако сме със задно (и с предно става ама трудно)
Управлението на всички автомобили с предно предаване се характеризира със силен underrsteer, поради тежката предница и задвижването на предните колела.
Серийните автомобили, които са настроени неутрално или повече към oversteer са Ferrari 360, 430(неутрално) ;Porsche 911 (особено по старите модели преди 1998 и 911 GT3) и затова е известно, че те са по коварни, но ако се научиш да ги караш както трябва са много по бързи от автомобилите с предно разположени двигатели.
Та да си дойдем на темата и Г2 и Г3 не са drivers cars и имат сколонност към сигурния, но скучен understeer. Г3 има по-голям междуосие и по-голяма следа, което следва да е по-стабилен. По принцип колкото е по-широк един автомобил толкова е по-стабилен, но не винаги е така. Пример за това е как Carrera GT има по-добро управление и е по-бързо на писта от по-мощното и по-широко Феррари Ензо. Същотото е положението при Porsche 911 Turbo, 911 GT3 сравнение с Ferrari F360 Modena. Също така колкото е по-широк един автомобил толкова той е по-малко повратлив и дава по-малко информация на шофьора за това кога е достигнат граничния режим на сцепление и какво става на пътя (това се нарича feedback).
Пример за това ще ти дам с Dodge Viper, който е много широк и с много широки гуми 305, 315мм и въпреки това не може да стъпи на малкия пръст на 911, Ф360 и други автомобили от неговия клас, защото има много проблеми. Коревет Z06 е по бърз на писта и се управлява по-добре от Вайпера въпреки, че е по-малък и не е толкова мощен.
Проблемите на Vipera се крият в това, че шасито му не е настроено добре и не дава никаква обратна връзка към пилота и той не може да разбере кога автомобила ще поднесе (кога ще достигне граничния режим на сцепление), а когато поднесе пък не може да се контрира и да се върне заради супер широките гуми
П. П
Аз мойта Г3 тройка сега като е със зимните гуми много лесно я карам да поднесе задницата. Първо влизам в завоя плавно с около 35-40км/ч и плавно навивам волана за да насоча предницата и след това го навивам много рязко и задницата тръгва. Първо навивам волана леко за да избегна именно този understeer иначе предницата тръгва да се изнася много силно.
1. междуосие, клиренс(височина)
2. широчина на автомобила
3. център на тежестта
4. едно от най важните разпределение на масите м/у преден и заден мост.
5. Размер на гумите (най-вече широчина). Колкото са по-широки гумите толкова по-висока скорост в завой можем да постигнем, недостатък е че се губи усещането към пътя. Т.е гумите трябва да са съобразени с шасито, окачването, мощността и центъра на тежестта на автомобила
Има два основни модела за поведение на автомобил в завой understeer и overstreer. ПЪрвото означава недозавиване и характерно за всички почти всички серийни автомобили. Това пътно поведение се характеризира с изнасяне на предницата при влизането в завоя ибягане от идеалната линия. При oversteer, се наблщдава изнасяне на задница при влизане с по-висока скорост.
На почти всички серийни автомобили са настроени да имат лек или по-голям understeer защото той е по сигурен от oversteer и дава информация на "пилота" шофьора кога е достигнал граничния режим на сцепление с пътната настилка. При автомобил, които се характеризира с overstreer може да се влиза с по-голяма скорост в завойте, но по-трудно се усеща кога идва грачния момент на сцепление и много лесно можем да се завъртим (утепаме).
При серийните автомобили при влизане в завой първо идва understeerа и после oversteer и почваме да правин след това
powerslide ако сме със задно (и с предно става ама трудно)
Управлението на всички автомобили с предно предаване се характеризира със силен underrsteer, поради тежката предница и задвижването на предните колела.
Серийните автомобили, които са настроени неутрално или повече към oversteer са Ferrari 360, 430(неутрално) ;Porsche 911 (особено по старите модели преди 1998 и 911 GT3) и затова е известно, че те са по коварни, но ако се научиш да ги караш както трябва са много по бързи от автомобилите с предно разположени двигатели.
Та да си дойдем на темата и Г2 и Г3 не са drivers cars и имат сколонност към сигурния, но скучен understeer. Г3 има по-голям междуосие и по-голяма следа, което следва да е по-стабилен. По принцип колкото е по-широк един автомобил толкова е по-стабилен, но не винаги е така. Пример за това е как Carrera GT има по-добро управление и е по-бързо на писта от по-мощното и по-широко Феррари Ензо. Същотото е положението при Porsche 911 Turbo, 911 GT3 сравнение с Ferrari F360 Modena. Също така колкото е по-широк един автомобил толкова той е по-малко повратлив и дава по-малко информация на шофьора за това кога е достигнат граничния режим на сцепление и какво става на пътя (това се нарича feedback).
Пример за това ще ти дам с Dodge Viper, който е много широк и с много широки гуми 305, 315мм и въпреки това не може да стъпи на малкия пръст на 911, Ф360 и други автомобили от неговия клас, защото има много проблеми. Коревет Z06 е по бърз на писта и се управлява по-добре от Вайпера въпреки, че е по-малък и не е толкова мощен.
Проблемите на Vipera се крият в това, че шасито му не е настроено добре и не дава никаква обратна връзка към пилота и той не може да разбере кога автомобила ще поднесе (кога ще достигне граничния режим на сцепление), а когато поднесе пък не може да се контрира и да се върне заради супер широките гуми
П. П
Аз мойта Г3 тройка сега като е със зимните гуми много лесно я карам да поднесе задницата. Първо влизам в завоя плавно с около 35-40км/ч и плавно навивам волана за да насоча предницата и след това го навивам много рязко и задницата тръгва. Първо навивам волана леко за да избегна именно този understeer иначе предницата тръгва да се изнася много силно.
Последна промяна от niikoo_1 на Съб 07 яну 2006 7:00, променено общо 3 пъти.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
niikoo_1 радвам се на това което си написал(дълго)но ако можеше да го свържеш още малко с темата.за тези коли дет пишеш ще мечтая наистина(колкото и да сам ден на VW)моля да четеш и малко по внимателно-приемаме че гумите са еднакви.а защо моя курник и двата пъти когато съм се въртял задницата иска да ме изпревари?
ПРИЕМАМ още една забележка-моята бегачка беше без стабилизираща шанга отпред(сложих от сеат толедо).замислям се и за отдзад
ПРИЕМАМ още една забележка-моята бегачка беше без стабилизираща шанга отпред(сложих от сеат толедо).замислям се и за отдзад
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Г3 (венто) е по стабилно от Г2 (респективно Джета) според мен, защото окачването м/у двата автомобила е сходно и Г3 има:
1. по дълго междуосие
2. по-голяма следа
Широчината на гумите не е най-важна, виж WRC и автомобилите от туристическите шампионати - техните гуми на ВРЦ са на 205-225, а не са на 315 или 305мм. Колкото по-голяма е гумата толкова повече се губи усещането.
1. по дълго междуосие
2. по-голяма следа
Широчината на гумите не е най-важна, виж WRC и автомобилите от туристическите шампионати - техните гуми на ВРЦ са на 205-225, а не са на 315 или 305мм. Колкото по-голяма е гумата толкова повече се губи усещането.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Айде да сложиш и център на тежеста!А?ПРУЖИНИ СЕ ПОДРАЗБИРА -КАКТО СИ ПИСАЛ!Даскала написа:Най-голямо влияние при завои оказва състоянието на амортисьорите,пружините и ширината на гумите udivitelna
Последна промяна от веселин на Вто 27 дек 2005 23:37, променено общо 1 път.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
no-noniikoo_1 написа:Г3 (венто) е по стабилно от Г2 (респективно Джета) според мен...
Не си прав! 5г. карах Jetta 2, сега 6г. карам Vento! Джетата е ПО-СТАБИЛНА! Вентото има най-лигавото задно окачване, което съм виждал! Джетата е с по-лека задница и по-трудно поднася... Винаги тествам всички коли на един и същи завой (големия на Коматевския възел - за пловдивчани), та до болка знам Джета и Венто - минавал съм го хиляди пъти с различни скорости!
Добрата новинка е, че с едни пружинки -40mm (или по-ниски), нещата стават почти идеални...

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 74 госта