Golf2 или Golf3 e по стабилен(и на завои)?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora

Golf2 или Golf3

Golf2
96
34%
Golf3
184
66%
 
Общо гласове: 280
Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Golf2 или Golf3 e по стабилен(и на завои)?

Мнениеот SnowMaster » Вто 27 дек 2005 21:34


Значи възникна спор с приятел-Golf2 или Golf3 e по стабилен(и на завои)?решихма че сравняваме еднакви кубатури и еднакав цолаж и големина гуми,без подобрения по окачването(стандартно от завода).аз съм на мнение че по при по големи скорости 3-ката е по стабилна заради тегло и аеродинамика.и поради същата причина на завои е обратно-това дотук на теория.
НА практика-карал съм венто 1.9тд и то доста а имам голф2.вентото е страшно нестабилно.
Помогнете да защитя тезата или да призная грешка!
Моля да говорите от опит или да споделите факти!

анкетата е редактирана от модератор по искане на създателя и

Последна промяна от SnowMaster на Вто 27 дек 2005 22:00, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Вто 27 дек 2005 21:36


Темата не е коректно зададена! Стабилността на Голф 3 и Венто в завои е коренно различна!!! Същото важи и за Голф 2 и Джета, но в по-малка степен...
SnowMaster написа:Значи възникна спор с приятел-Golf2 или Golf3 e по стабилен(и на завои)?решихма че сравняваме еднакви кубатури и еднакав цолаж и големина гуми,без подобрения по окачването(стандартно от завода).аз съм на мнение че по при по големи скорости 3-ката е по стабилна заради тегло и аеродинамика.и поради същата причина на завои е обратно-това дотук на теория.
НА практика-карал съм венто 1.9тд и то доста а имам голф2.вентото е страшно нестабилно.
Помогнете да защитя тезата или да призная грешка!

1. Аеродинамиката не ти играе в завои, още повече на скорост под 70-80км/ч.
2. Теглото... е много относително - високото тегло е по-стабилно до един момент, в който подхлъзне.. оттам нататък става много по-тръдно за удържане! Правилно си отбелязал, че Вентото е много склонно към поднасяне на задницата в завой - именно заради теглото и рамото, упражнявано от багажнина на задния мост.
3. Малките мотори на Голф 2 нямат стабилизираща щанга на предницата, на Голф 3 мисля, че всички мдели имат.
4. Окачването на Голф 2 и 3 е 99% същото, да не кажа 100% същото.
5. Мисля, че Голф 2 и 3 са с еднакво поведение по завоите, виж за Джета и Венто темата е съвсем друга!
6. Разстоянието на Голф 3 между гумите и стъпката е по-голямо от Голф 2, затова гласувах за Голф 3, макар че е мнооого относително!

Последна промяна от Vento на Вто 27 дек 2005 21:44, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Вто 27 дек 2005 21:43


приемам забележката.в крайна сметка спора беше за голф2 и голф3.анкетата не успях да променя.не знам как.ако може някой от модераторите да изтрие jetta i vento.ако не става просто да заключи или изтрие темата.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Вто 27 дек 2005 21:57


Много ясно че Golf 3 е по-стабилна във всяко едно отношение :wink:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 27 дек 2005 22:12


С двойката съм бил по таван. С тройката не съм опитвал още :D
Ама все тая е и двете са нестабилни . тройката съм я пробвал да я разклатя на прав път / с амортисорите е наред и окачването / е не ми харесва. По-висока е от самолета и по-къса и по-лека.
Макар че съм в червата VW фен - засега за мен най- стабилна е самолет 155 . И братушките си го пишат взема завоите все едно върви по релси. Изпитал съм го и твърдя , че е така.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Вто 27 дек 2005 22:36


Стабилността на автомобил в завой зависи от различни неща и ще се опитам да ги изброя.
1. междуосие, клиренс(височина)
2. широчина на автомобила
3. център на тежестта
4. едно от най важните разпределение на масите м/у преден и заден мост.
5. Размер на гумите (най-вече широчина). Колкото са по-широки гумите толкова по-висока скорост в завой можем да постигнем, недостатък е че се губи усещането към пътя. Т.е гумите трябва да са съобразени с шасито, окачването, мощността и центъра на тежестта на автомобила

Има два основни модела за поведение на автомобил в завой understeer и overstreer. ПЪрвото означава недозавиване и характерно за всички почти всички серийни автомобили. Това пътно поведение се характеризира с изнасяне на предницата при влизането в завоя ибягане от идеалната линия. При oversteer, се наблщдава изнасяне на задница при влизане с по-висока скорост.
На почти всички серийни автомобили са настроени да имат лек или по-голям understeer защото той е по сигурен от oversteer и дава информация на "пилота" шофьора кога е достигнал граничния режим на сцепление с пътната настилка. При автомобил, които се характеризира с overstreer може да се влиза с по-голяма скорост в завойте, но по-трудно се усеща кога идва грачния момент на сцепление и много лесно можем да се завъртим (утепаме).
При серийните автомобили при влизане в завой първо идва understeerа и после oversteer и почваме да правин след това
powerslide ако сме със задно (и с предно става ама трудно)
Управлението на всички автомобили с предно предаване се характеризира със силен underrsteer, поради тежката предница и задвижването на предните колела.
Серийните автомобили, които са настроени неутрално или повече към oversteer са Ferrari 360, 430(неутрално) ;Porsche 911 (особено по старите модели преди 1998 и 911 GT3) и затова е известно, че те са по коварни, но ако се научиш да ги караш както трябва са много по бързи от автомобилите с предно разположени двигатели.

Та да си дойдем на темата и Г2 и Г3 не са drivers cars и имат сколонност към сигурния, но скучен understeer. Г3 има по-голям междуосие и по-голяма следа, което следва да е по-стабилен. По принцип колкото е по-широк един автомобил толкова е по-стабилен, но не винаги е така. Пример за това е как Carrera GT има по-добро управление и е по-бързо на писта от по-мощното и по-широко Феррари Ензо. Същотото е положението при Porsche 911 Turbo, 911 GT3 сравнение с Ferrari F360 Modena. Също така колкото е по-широк един автомобил толкова той е по-малко повратлив и дава по-малко информация на шофьора за това кога е достигнат граничния режим на сцепление и какво става на пътя (това се нарича feedback).
Пример за това ще ти дам с Dodge Viper, който е много широк и с много широки гуми 305, 315мм и въпреки това не може да стъпи на малкия пръст на 911, Ф360 и други автомобили от неговия клас, защото има много проблеми. Коревет Z06 е по бърз на писта и се управлява по-добре от Вайпера въпреки, че е по-малък и не е толкова мощен.
Проблемите на Vipera се крият в това, че шасито му не е настроено добре и не дава никаква обратна връзка към пилота и той не може да разбере кога автомобила ще поднесе (кога ще достигне граничния режим на сцепление), а когато поднесе пък не може да се контрира и да се върне заради супер широките гуми

П. П
Аз мойта Г3 тройка сега като е със зимните гуми много лесно я карам да поднесе задницата. Първо влизам в завоя плавно с около 35-40км/ч и плавно навивам волана за да насоча предницата и след това го навивам много рязко и задницата тръгва. Първо навивам волана леко за да избегна именно този understeer иначе предницата тръгва да се изнася много силно.

Последна промяна от niikoo_1 на Съб 07 яну 2006 7:00, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Вто 27 дек 2005 22:50


niikoo_1 радвам се на това което си написал(дълго)но ако можеше да го свържеш още малко с темата.за тези коли дет пишеш ще мечтая наистина(колкото и да сам ден на VW)моля да четеш и малко по внимателно-приемаме че гумите са еднакви.а защо моя курник и двата пъти когато съм се въртял задницата иска да ме изпревари?
ПРИЕМАМ още една забележка-моята бегачка беше без стабилизираща шанга отпред(сложих от сеат толедо).замислям се и за отдзад


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Вто 27 дек 2005 22:57


Г3 (венто) е по стабилно от Г2 (респективно Джета) според мен, защото окачването м/у двата автомобила е сходно и Г3 има:
1. по дълго междуосие
2. по-голяма следа

Широчината на гумите не е най-важна, виж WRC и автомобилите от туристическите шампионати - техните гуми на ВРЦ са на 205-225, а не са на 315 или 305мм. Колкото по-голяма е гумата толкова повече се губи усещането.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 27 дек 2005 23:07


Като оставим ТТ данните тройката е по-стабилна по мои наблюдения.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Вто 27 дек 2005 23:10


е сега ми дойде на акъла-качеството на гумите(каучук,марка) май оказва сериозно влияние


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Вто 27 дек 2005 23:12


Най-голямо влияние при завои оказва състоянието на амортисьорите,пружините и ширината на гумите udivitelna


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Вто 27 дек 2005 23:18


е даскале-както във физиката пренебрегваме тез работи.имаме голф 2 и г3 с еднаква кубатура,гуми(и техните пропорции),еднакви амортесори и пружини(стандартни-последните модели на г2 са 1=1 откъм това-без пълнители на предните амортесори)


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 27 дек 2005 23:32


Даскала написа:Най-голямо влияние при завои оказва състоянието на амортисьорите,пружините и ширината на гумите udivitelna
Айде да сложиш и център на тежеста!А?ПРУЖИНИ СЕ ПОДРАЗБИРА -КАКТО СИ ПИСАЛ!

Последна промяна от веселин на Вто 27 дек 2005 23:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 27 дек 2005 23:40


Едно леко допълнение само - от личен опит: някой Голф 3 модели нямат стабилизираща щанга отпред.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Сря 28 дек 2005 0:04


niikoo_1 написа:Г3 (венто) е по стабилно от Г2 (респективно Джета) според мен...
no-no
Не си прав! 5г. карах Jetta 2, сега 6г. карам Vento! Джетата е ПО-СТАБИЛНА! Вентото има най-лигавото задно окачване, което съм виждал! Джетата е с по-лека задница и по-трудно поднася... Винаги тествам всички коли на един и същи завой (големия на Коматевския възел - за пловдивчани), та до болка знам Джета и Венто - минавал съм го хиляди пъти с различни скорости!
Добрата новинка е, че с едни пружинки -40mm (или по-ниски), нещата стават почти идеални... :lol:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 74 госта