Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Здравейте колеги! Колата е Голф 4 двигател акл бензин 1999г. Запалва безупречно сутрин и вечер , но трудно когато е стояла на слънце. Завъртам стартера и се налага да натисна и газта, защото иначе няма обороти след това няма проблем. Интересното е че когато е загряла спирам двигателя и мога веднага да запаля без проблем . Трудното стартиране е само когато е стояла няколко часа на слънце. Слънчасва ли ,какво и става не знам Някой имал ли е подобен проблем?
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Голф 4 трудно запалване след престой на слънце.
А когато запалва трудно, работи ли като задавена и трябва да я изфорсираш?
Re: Голф 4 трудно запалване след престой на слънце.
Да точно така! Запалва на 300-400 оборота и като натисна педала за газ се изфорсирва и после няма проблем държи постоянни и нормални обороти
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Мисля, че изпускат дюзите и ти ''дави''.
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
пропуснах да кажа,че колата има и газов инжекцион. Смених акумулатора и свещите , карах на бензин с добавка Бардал ,но проблема си остава.Когато е студена няма никакви проблеми с запалването. Когато е загряла и минат 15 - 20 минути няма проблем с запалването. Обаче ,ако стои един час на слънце запалва на 100-200 оборота и гасне. При второто звъртане на двигателя вече пали. Направих диагностика -няма грешки. Моля за помощ , защото ми свършиха идеите.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Според това, което прочетох ми идва наум, че може нещо по копчето на газовото в купето да прави мизерии. Като стане на фурна вътре от слънцето нещо може да забива, а след като отвориш колата и се поохлади малко- се оправя. При мене имаше такъв проблем с мигачите на предишната ми кола. Има и друг вариант- пак имах подобен слънчев проблем със старото ми Тико. То беше само на газ- нямаше бенз.помпа. Понякога, ако е пълна догоре бутилката и колата седи много време на слънце, не искаше или със зор отваряше клапана за газта преди изпарителя, заради повишеното налягане от жегата в бутилката. Налагало се е 2 3 пъти да изпускам газ от гайката по 200 300 грама, за да може да отвори и да запали. Ти на бензин ли палиш или на газ? направи си експеримент. Като е седяла на слънце колата- отвори я, остави я 10 15 минути да избяга жегата, и тогава пробвай. Ако запали тогава без проблем- имаш нещо вътре дето не носи на жега...
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Т датчика,мръсни дюзи за бензин. Трим времето как е?
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Смених и датчика за температура на антифриза -същата работа ,няма ефект.
- Ник никишето
- Мнения: 750
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Колега карй колата докато свърши газта и пробвай без газ в системата ако е ок значи газовата ти е проблема от скромен опит ти казвам пробил изпарител фука газ през вакума или инжектори не затваря и изпуска газ от изпарителя до рейката .
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Свърших газта в бутилката ,даже разкачих и маркуча след изпарителя и карах само на бензин - същата работа! Естествено ходих на диагностика всичко е на ред, питах майстори за ремонт ,но никой за сега не може да разреши проблема.Има нещо което е свързано с нагряването ,но какво е нямам вече на идея.При завъртане на стартера ако натисна педала за газ пали веднага, ако не е натиснат не може. Изключвам от контакт и отново завъртам стартера тогава запалва.Имам чувството , че не достига бензина пъвоначално,смених и бензиновия филтър. Някой ако може да помогне или да каже къде да отида за ремонт?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
По-горе, колега е написал, да се прегледат Trim времената на диагностика. Компютърът може да е адаптирал грешно стойностите на дюзите, заради газовата уредба и затова пали така (това означава, че ще впръсква или много гориво или твърде малко гориво, както и времето на впръскване ще е различно, най-вече по-голямо от необходимото). Трябва да се направи ресет на базовите настройки на компа и ако тогава паленето се оправи, значи проблема е ясен.
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Слагай хубав бензин. Аз лично моята като я взех първите няколко дена я карах с бензина от Италия и палеше докато завъртиш ключа. После изведнъж почна от втори трети път. Ама слагах А95 ,а те били за А98 ама не на всякъде има и сложих А100 и като по чудо се оправи и от тогава нямам проблеми. Не е казано ,че е това ,но ако не видиш др решение не пречи да посвършиш стария бензин и да заредиш за 15лв от тоя. Отделно виж казваш ,че ако настъпиш педала на газта пали. Може да ти е зацапан дросела. По спомени твоята е с жило и не компенсира с леко доотваряне на клапата ако наистина е мръсна, а зацапването хич не е рядко срещано. Също така има едно клапанче на канистъра дето е до тубичката за водата за чистачките. Като вземе да сдава багажа колата пали трудно ,защото стои отворено и разваля вакуума. Може да разкачиш буксата просто за проба ,но ще излезе веднага грешка. Или просто да извадиш маркуча от него и да го затапиш.
Тея настройки за тримовете не би ли трябвало да си оказват влияние без значение дали е на слънце или скрита в гаража?
Тея настройки за тримовете не би ли трябвало да си оказват влияние без значение дали е на слънце или скрита в гаража?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Често каране на бензин.
Добавка в бензина.
Избягвай 100 октана на малки бензиностанции.
Остарял е.
Като е напечена Т на антифриз е близка до прехвърляне на газ.
Дюзите пускат малко бензин. Ако са и мръсни....
Добавка в бензина.
Избягвай 100 октана на малки бензиностанции.
Остарял е.
Като е напечена Т на антифриз е близка до прехвърляне на газ.
Дюзите пускат малко бензин. Ако са и мръсни....
Re: Голф 4 1.6 74kW AKL 1999 г. трудно запалване след престой на слънце.
Смених клапана за регулиране налягането на горивото и проблема изчезна.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kalin09, vasilkr159 и 235 госта