Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот Ton4o_84 » Сря 17 апр 2019 19:12


Здравейте,
-Пускам тема, относно щеката за масло на двигател АЕЕ, дано да е на точното място!
Искам да отстраня само пластмасовата тръбичка в която влиза щеката за маслото, без да махам металната - но така, че да мога да си я върна, отново.
Опитах с лек напън, после опитах с повечко сила, но не искам да я счупя и затова се допитвам, дали не е на резба или друг детайл.
Благодаря ви!


58057804_586443371854530_6396996201299836928_n.jpg


57485488_602528573601311_7406440178740363264_n.jpg




Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот slaveiko67 » Сря 17 апр 2019 19:15


Не е на резба.Дърпа се.Ако се счупи,има в магазините...около лев-два... :th_up


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот Ton4o_84 » Сря 17 апр 2019 19:26


Ами търсих, но не намерих същата, а само на по-нови модели и то комплект за по 15-20лв...
Затова и питам.
Благодаря за инфото!


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот Алекси Георгиев » Сря 17 апр 2019 23:39


Моята така беше изгоряла, че при една съвсем рутинна проверка на маслото я извадих заедно с щеката. Не се шашкай - продават се навсякъде и монтажа (нахлузването) е повече от лесен.
Тънкия момент е в това, докато я слагаш, да не я счупиш или да не прескочи зАсега, който я ограничава долу (че пак ще я пукнеш)
Мисля, че "гАлено" му викаха "морков"
Славе, аз го купих за 4 лева, но няма да спори е за две-три монети от 1 лев
:beer


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7920
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот goppa » Чет 18 апр 2019 6:21


Гърловина го водят този детаил по авточастите. Номерът му за АЕЕ е 030115636A.
https://m.autodoc.bg/rezervni-chasti/oem/030115636a


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот slaveiko67 » Чет 18 апр 2019 8:21


Ако е проблем намирането и цената е 15-20лв....да ти подаря една,свалена здрава... :th_up


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот MMX » Чет 18 апр 2019 10:10


slaveiko67 написа:Не е на резба.Дърпа се.Ако се счупи,има в магазините...около лев-два... :th_up

Аа, в никакъв случай тия от "лев-два". Купува се оригинална щека, не струва кой знае колко (20-тина лв). Имах неблагоразумието да мина със "заместител". Трябваше да чакам 2 дни за оригинална, а не ми се искаше тръбата на щеката да стои отворена и викам айде ще мина с алтернативна. Имах маса грижи после (от наливане на повече масло) и в крайна сметка си купих оригинална. В краен случай оригинална втора ръка, стига да е точно от същия двг.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот Ton4o_84 » Чет 18 апр 2019 15:27


За пореден път се убеждавам, че това е един от най-яките форуми и всеки отговор, беше по темата!!
Благодаря ви!!
-Впрочем, един въпрос, ей така, да си кажете мнението. Какво мислите за наливането на масло синтетично, както и напълно синтетично масло 5w40, на стар двигател, като АЕЕ?


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот Алекси Георгиев » Чет 18 апр 2019 16:52


Тъкмо похвали темата - с тоя въпрос ще събудиш зверовете! :rolleyes
Какво значи стар двигател ?! :screwy
Мотора или е здрав или не е. Има много нови мотори, които всъщност са гробници.
Масло по предписание - няма "гъсто" и "тънко"
:th_up


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот Ton4o_84 » Чет 18 апр 2019 17:39


Знам, аз, че този мой въпрос, е като камък в бистрия гьол.. :mhihi :mhihi
-Стар двигател, означава, технология старо поколение, а 5W40 е вискозитет, непознат по това време.
Но това, което слушах като коментар е, че хидрокрекинга (по-евтината версия на синтетика) и 100% виснтетика, са агресивни към семерингите на автомобилите, произведени, преди 2000-та година. :gruebel


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7920
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот goppa » Чет 18 апр 2019 17:44


Пълни глупости. Просто семерингите на колите от преди 2000година са над 20 годишни.


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот Алекси Георгиев » Чет 18 апр 2019 17:57


goppa написа:Просто семерингите на колите от преди 2000година са над 20 годишни.

Много точно казано!
Слагаш каквото са казали, че се слага :th_up


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот Ton4o_84 » Чет 18 апр 2019 18:12


Ами... аз вече направих експеримента с 5W40 на Тотал, минах 8000км с него и ми направи впечатление, че където ми сълзеше масло около делкото, сега имам цяло мазно петно. :11
-Останах с добри впечатления от това масло, защото, въпреки затворената капачка, това е единствената ми бутилка, която се омазни около капачката, което ми прилича на добър белег, че прониква на всякъде и което ме учуди, че колата, въобще не изгоря масло до първите 5-6000км.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот MMX » Пет 19 апр 2019 9:46


Ton4o_84 написа:5W40 на Тотал

Да не е някой Тотал от 38лв (примерно) за 5л туба?


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с пластмасовата част на щеката за масло на двигател AEE

Мнениеот Ton4o_84 » Пет 19 апр 2019 14:19


MMX написа:
Ton4o_84 написа:5W40 на Тотал

Да не е някой Тотал от 38лв (примерно) за 5л туба?


Струваше ми повече, тогава, защото го доставиха на монтьора ми от магазин Евро 07, а те се водят нещо като представител на Тотал и вероятно е истински. Две години е в двигателя ми, защото се води longlife и нямам никакви нагари и маслото е бистро. Нямам никакви шумове, дори и сега.
-Само трябва да внимаваш след 5000км, може да се наложи да долееш 2-3 черти.
Аз карам на газ, а това съхранява маслото - много. Само не вземай кутията със зеления надпис "energy", защото е за френски коли.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], madmen и 66 госта