Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Сря 31 юли 2019 22:45


За развъртането не мога да кажа. Трябва да го пробвам...по принцип не ръчкам особено. Карам колата извънградско.
Майстора е огледал вакумите(каквото и да включва това) отгоре и отдолу. Свалил е въздушния колектор с дроселовата клапа и я е почистил.
Според него такива отклонения от 10 градуса са половин зъб и при 2000 оборота трябва да се чува здраво тракане. Смята, че 95% не е от веригата, а от vvt или датчиците. Ще ми ги свали да ги тествам.
Може ли малко разяснения какво прави VVT при Golf 4 и по-скоро какво трябва да се проверява по него. Той ми обясняваше, че реализацията при Golf била с някакви легенчета и ако са износени ще се чува жужене.....поне така разбрах аз.
Според него ламбда сондата също е взела-дала тотално и е за смяна.
Мерси




Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Вто 06 авг 2019 9:48


Прочетох за VVT. Горе долу се ориентирах какво прави.
Почнах си припомням работи по електроника, дет не ми се занимава да ги помня.

Снимка 1 трите датчика: http://prikachi.com/images.php?images/241/9625241u.jpg
Снимка 2 трите датчика: http://prikachi.com/images.php?images/242/9625242i.jpg
Снимка 3 датчик разпределителен вал: http://prikachi.com/images.php?images/243/9625243e.jpg
Снимка 4 датчик колянов вал: http://prikachi.com/images.php?images/244/9625244T.jpg
Снимка 5 букса датчик колянов вал: http://prikachi.com/images.php?images/245/9625245c.jpg
Снимка 6 принципна схема на свързване на датчици разпределителни валове: http://prikachi.com/images.php?images/253/9625253b.jpg
Снимка 7 принципна схема на свързване на датчици колянов вал: http://prikachi.com/images.php?images/254/9625254Z.jpg

Двата датчика на разпределителните валове използват ефекта на Хол. В принципните схеми ги отбелязват като G40 и G163 OEM номерата са им (06A905161A). Накратко обяснено тези датчици работят на следния принцип. Имаме три елемента, чувствителен на магнитно поле полупроводников елемент, усилвател, ключов транзистор. Под влияние на магнитното поле се променя съпротивлението на полупроводниковия елемент(ефекта на Хол е това), тази промяна се усилва като действие от усилвателя, който отпушва крайния транзистор и това се регистрира от ЕКУ.
Има два вида сензори PULL UP и PULL DOWN. Принципа на работа им е идентичен. Просто в единия случай нормалното състояние е нула и при задействане става 5.5(или друга стойност)волта, а при другия вид обратното.
В мойта машинка е от вида PULL DOWN
Общо казано този сензор е по-усъвършенствания вариянт и подава правоъгълни импулси(почти) на ЕКУ.
Моите работят. Чакам потвърждение на 100% от мой приятел сервизен техник по електроника.

Повече на : https://wellsve.com/sft503/Counterpoint3_1.pdf

Тестване на : https://youtu.be/9DirjbUJKXE

Датчика на коляновия вал използва принципа на отчитане нарушенията в магнитно поле създадено от индуктивна намотка. В принципните схеми се води G28 ОЕМ номера му е (0261210146; 022 957 147; 06A 906 433 A; 06A 906 433 E; 22957147). Моя е неоригинален на БОШ с номер 0261210145.
Накратко, генератор на сигнал генерира сигнал с определена честота към датчика. Като се върти маховика се създават смущения в това магнитно поле и тези смущения се отчитат от ЕКУ. Като цяло може да се каже, че това е аналогов дачтик, а горните два цифрови. Тук се разчита на селективноста на ЕКУ да разпознава смущенията в магнитното после и да ги регистрира като импулси. Съответно и вероятностите за грешки са повече(полепнали метални стружки, вибрации, топлинни разширения)
Тестване става като се замерва съпротивление на намотката с омметър. Трябва да е около 860 ома(в този случай). По-коректен тест е като се замери с индуктивен метър. Най-коректно е закачен за двигателя и вързан към осцилоскоп.
Добро описание на действието и защо се прецакват тук: https://www.hella.com/techworld/uk/Technical/Sensors-and-actuators/Crankshaft-sensor-4506/

В ръководството на Бентли се дава процедура на тестване само за сензора на коляновия вал. За тези на разпределителните се мери само здрави кабели и сигнал от ЕКУ.
Доколкото аз чета има доста случаи на замерени по съпротивление датчици и "уж" работещи, а като се сменят и всичко тръгва. Та и аз рискувах и си купих нов на БОШ. Излезе ми 55 лв. с отстъпката от Ауто+
Ще ги сменим и ще върна обратна връзка.

Най-вероятно моя проблем няма се разреши със смяна на този сензор, но пък може наученото да помогне на други тук.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Пон 12 авг 2019 9:34


Най-после имам напредък.
След смяна на датчика на коляновия вал и връщане на датчиците на разпределителните валове нямаше ефект върху проблема(според майстора).
Казах му, че ще я взимам да я водя на диагностика в София. След 3 часа ми се обади. Пак я огледал. Изчистил хубаво датчиците, почистил пак дроселовата клапа. Първата ламбда сонда не беше в час, защото някой недъгав майстор беше оставил кабела й да виси върху катализатора и той е изгорял. Майстора изолирал хубаво кабела и го отделил и о чудо колата стабилизира работа. Подобрението в работата на мотора е около 85%. Вече може да се управлява нормално в града. Откача също една по една кабелите на бобините. На пети цилиндър като закачи и откачи кабел и сякаш изведнъж нещо утихна в двигателя. Според него евентуално бобината на пети е за смяна. Отделно гледахме блок 34 ламда сондата показваше температура 225 градуса. Според него по-добре да я сменя с нова. Блокове 208/209 и 90/91/92/93 показват идентични отклонения около -10.....дори беше по едно време -12
Майстора искаше след диагностиката в София да му я оставя да смени всички тръби на вакумите. Също гарнитурата на изпускателния колектор според него била за смяна. Каза ми, че вече няма детонации в изпускателния колектор както преди....аз въобще не мога да ги разпозная.
Иначе я развъртях на магистралата. Вдигнах около 180. Двигателя се развърта до червено и на 6500 включва прекъсвача.
Ще се радвам на обратна връзка от вас ако нещо ви направи впечатление в писанията ми.
Утре водя колата в Д БРОС да направят една свястна пълна диагностика. После ще я закарам на газаджиите.

Поздрави

Последна промяна от Drakezoid на Чет 28 ное 2019 17:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Вто 27 авг 2019 12:08


От сервиза на Д БРОС съм със смесени впечатления. Който го интересува да ми пише да му ги споделя.
Потвърдиха ми проблем със синхронизацията ангренажното задвижване. Цитират ми се едни суми...колкото колата за оправяне на проблема. Ясно е, че няма да я правя там ако я правя.
Засега върви задоволително. Почти изчезна тресенето и пропадането. Смених маслото с Castrol Edge 5W-40. Много да е утихнал двигателя не установявам. Може ми се усеща малко по-мазно като работи.
Ще сменя маслото след 5000 км. Чудя се дали да бутна една добавка на ХАДО за почистване на двигателя...Отпушвала маслените магистрали и евентуално заседнал соленоид за VVT.
Не съм сигурен дали няма да стане някоя бела като с ползването на промивно масло.
Следващия месец ще сменя и прословутата ламбда сонда с нова. Подозирам, че и в момента не работи много читаво(гледах някъде с VCDS 225 градуса температура поддържа)

Поздрави


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Пет 08 ное 2019 10:40


Ориентирах се към сервиза на Сами(Гюнтер сервиз) във Варна. Правят VAG i Skoda по-специално. Прозвучаха ми надеждно по телефона. Сменяли са верига като на мойта преди няколко години.
Първичната ламбда сонда държи 225 градуса на място и вдига до 500 при движение из града.
Наблюдавах misfire на целиндрите(measure blocks 14,15,16). На цилиндри 1 и 2 няма проблеми. Трети цилиндър генерира misfire рядко. Четвърти генерира misfire почти постоянно. Пети цилиндър, по-рядко и от трети.
Извода е, че ще се въртят бобините.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Вто 21 яну 2020 13:24


Здравейте, колеги
Ходих до Варна при Сами. Със смесени впечатления съм.
Първо говори, че ще слага оригинална верига, после минава на вариянт с Febi-Bilstein. Цената беше грубо 1000 лв. труд и около 700-800 части.
Общото впечатление ми е, че би се справил с тази работа(може би грешки в комуникацията да имахме).
Закупих си две бобини втора ръка.
Смених само тази на четвърти цилиндър. Изчезнаха misfire na 3,4,5. Двигателя звучи по-равномерно и без пропадания.
Сами ме посъветва да слагам масло 5W-3O. Сложих такова на Bardahl и преди това бърза промивка с Хадо.
Освен чисто утихване на двигателя от новото масло сякаш веригата трака една идея по-слабо като съм в купето.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 217
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти

Мнениеот Drakezoid » Съб 17 окт 2020 20:18


Здравейте колеги
Днес смених първата ламбда сонда(горна) с BOSCH 0258007361.
Сменя се леко тегаво. Трябва закривен гаечен ключ, че мястото е малко за нормален.
След смяната двигателя работи по-равномерно. Качва обороти и ускорява много по-бързо. При отнемане на газ се държи по-адекватно. Ходих да ми замерят CO2(въглеродния диоксид) на изхода и беше в идеално състояние. За справка на предния технически преглед беше много зле. Доволен съм
Единствено остана да сменя шибаната верига.
Имам едни misfires, които при стартиране на автомобила се появяват почти на всички цилиндри. После остават само на четвърти. Сменял съм му бобините няколко пъти с други втора ръка. Свещи са сменени скоро с нови. На бензин имам на четвърти цилиндър минимум 5 и максимум 10 misfire за цикъл преди нулиране. На газ имам на същия цилиндър минимум 10 и максимум 30 misfire на цикъл.
Идеи от какво се случва това имате ли. Предполагам си е свързано с разтегнатата верига, но все пак ако мога да направя нещо друго преди да събера кеш и за нея ще е хубаво да го знам.
Мерси за отговорите.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 284 госта