Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот mitko23 » Вто 05 фев 2013 14:42


Здравейте колеги, от доста време правя един основен ремонт на Голф 3 ABU и стигнах до поставянето на ангренажния ремък и имам известни проблеми и въпроси. Изчетох де що има теми за този двигател във форума относно смяна на ангренажен ремък, но явно аз не правя нещо като хората и затова искам да попитам къде бъркам. Напасване на белезите:
Белега на разпределителния вал нагласен
Изображение
Белега та коляновия вал нагласен
Изображение
Обтягане на водната помпа
Изображение
Проблема идва от това, че когато почвам да обтягам ремъка с водната помпа белезите започват да се разминават и когато завъртя двигателя с два пълни оборота единствено съвпада белега на разпределителния вал.Този на коляновия вал идва, където е червената линия:
Изображение
В този ред на мисли искам да попитам, когато обтягам водната помпа трябва ли да държа някаква контра за да не се завърта ремъка или въобще не съм на прав път :rolleyes .




vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот vladini » Вто 05 фев 2013 15:08


Така се получава,когато хлабината на ремъка не е от към водната помпа,или прекаляваш с натягането на ремъка.


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот Петър Христов » Вто 05 фев 2013 18:16


Извинявам се за тъпия въпрос ама ремъчните колела дали са каквито трябва?Да не си сменил някое и вече да не отговаря преводното отношение?Иначе аз при смяна само на ремък хич не барам водната помпа,ремъка го изхлузвам настрани и новия наобратно,малко пипкаво ама става.Не вярвам да е от пренатягане,тези ремъци по принцип не се разтягат а направо се късат.
Ако направиш четири оборота изместването удвоява ли се?Пробвай,на ръка и да опреш клапан нищо няма да му стане.


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот mitko23 » Вто 05 фев 2013 18:26


Петър Христов написа:Извинявам се за тъпия въпрос ама ремъчните колела дали са каквито трябва?Да не си сменил някое и вече да не отговаря преводното отношение?Иначе аз при смяна само на ремък хич не барам водната помпа,ремъка го изхлузвам настрани и новия наобратно,малко пипкаво ама става.Не вярвам да е от пренатягане,тези ремъци по принцип не се разтягат а направо се късат.
Ако направиш четири оборота изместването удвоява ли се?Пробвай,на ръка и да опреш клапан нищо няма да му стане.

Ремъчните колела са си същите колега, просто ги поизмих и за това са някак по-нови ако това ти е мисълта.Водната помпа е нова,но ме съмнява в нея да е проблема. Всичко правя както го пише по книгите и т.н интересното е,че белезите не съвпадат, но и няма блокаж на клапани в бутала, като въртя на ръка двигателя.Единствено остана отново да преброя дали зъбите на нови ремък са колкото на стария. Ако ли не ще закача скоростите и по маховика ще пробвам да зацепя, пък дано се получи. Имам чувството, че май аз нещо не правя :banghead , ма знам ли.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот stefan4o » Вто 05 фев 2013 18:52


Тоя белег на шайбата според мен трябва да е на позиция 0 и да си коригираш 5-те градуса от делкото. Да ме поправят колегите ако греша.


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот Петър Христов » Вто 05 фев 2013 19:12


Идеята ми е както си е опънат ремъка да го изхлузиш настрани,наместваш си белезите и го връщаш - без да бараш водната помпа.На този мотор не съм пробвал,но на опелските от 90 те става,правено не веднъж


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот ludiq1918 » Вто 05 фев 2013 22:33


На опелите от 90-те става този номер , там сменяш ремък без да бараш обтяжка, или презацепваш отново без намеса по обтяжката. Ама тука не знам дали ще стане номера. И другото което е , колега провери дали наистина оставаш хлабавата част на ремъка при водната помпа. Отпред го опъваш както трябва и излишното при помпата за да стане както трябва.
Или другия по сложен вариант местиш коляновия с 1-2 зъба назад че да може като обтегнеш да си дойдат нещата на място. Ама не ти го препоръчва че метода е сложен и болезнен :mhihi .


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот moimoimoi » Вто 05 фев 2013 22:34


зацепи го с един зъб разминаване така че да ти дойде точно

аванса на ремъка трябва да остава от към помпата за опъване, а от другата страна дето е между двата вала трябва да е опънат


Jack Krauser
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот Jack Krauser » Сря 06 фев 2013 0:09


mitko23 написа:
Петър Христов написа:Извинявам се за тъпия въпрос ама ремъчните колела дали са каквито трябва?Да не си сменил някое и вече да не отговаря преводното отношение?Иначе аз при смяна само на ремък хич не барам водната помпа,ремъка го изхлузвам настрани и новия наобратно,малко пипкаво ама става.Не вярвам да е от пренатягане,тези ремъци по принцип не се разтягат а направо се късат.
Ако направиш четири оборота изместването удвоява ли се?Пробвай,на ръка и да опреш клапан нищо няма да му стане.

Ремъчните колела са си същите колега, просто ги поизмих и за това са някак по-нови ако това ти е мисълта.Водната помпа е нова,но ме съмнява в нея да е проблема. Всичко правя както го пише по книгите и т.н интересното е,че белезите не съвпадат, но и няма блокаж на клапани в бутала, като въртя на ръка двигателя.Единствено остана отново да преброя дали зъбите на нови ремък са колкото на стария. Ако ли не ще закача скоростите и по маховика ще пробвам да зацепя, пък дано се получи. Имам чувството, че май аз нещо не правя :banghead , ма знам ли.


Клапаните не могат да ударят буталото, защото горивната камера е в главата и има достатъчно разстояние. Относно зацепването, от снимките които си дал изглежда, че има разминаване в синхронизацията с един зъб. Най-вероятно не опъваш достатъчно силно ремъка по посоката на въртене и затова центровката ти става грешна още преди да си стегнал. Опъни максимално ремъка откъм посоката на движение и тогава синхронизирай двете шайби(зъбни колела) по белезите.

Когато стегнеш ремъка и като завъртиш няколко оборота, ако изместването на белезите се запазва едно и също при всеки оборот, това означава, че не зацепваш правилно ремъка и зъбните колела първоначално.
Но ако при всеки следващ оборот отклонението на белезите става все по-голямо, това означава, че едно от двете зъбни колела не е оригиналното, а е подменено с друго.


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот mariovasi » Сря 06 фев 2013 6:40


На моето ABU имаше същата дилема преди години...имам и същите снимки като при колегата.
При мен тогава бутнаха делкото и тва е ...брат ми имаше също ABU и при него е така.
stefan4o написа:Тоя белег на шайбата според мен трябва да е на позиция 0 и да си коригираш 5-те градуса от делкото. Да ме поправят колегите ако греша.

:th_up

PS Има доста голяма старичка тема във форума по въпроса .


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот Петър Христов » Сря 06 фев 2013 20:24


mariovasi написа:...имам и същите снимки като при колегата.
При мен тогава бутнаха делкото и тва е ...


:11 И как точно се компенсира закъснение на разпределителния вал с бутване на делкото? Ако не е тайна де :mhihi


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот stefan4o » Сря 06 фев 2013 20:29


T.e. според теб е по-логично (правилно) да е центровано на белега 5 :gruebel


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот Петър Христов » Сря 06 фев 2013 20:37


Доколкото виждам на снимката белега е на 5 6 градуса след нулата,според червения маркер.Според мен трябва да си е на нула,и ако не е няма как да се компенсира с бутане на делкото.


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот mitko23 » Сря 06 фев 2013 23:39


Здравейте отново колеги, днеска бая време се мъчих с тоя ремък и май горе-долу стана работата. Имах съмнения в зъбното колело на коляновия вал и го смених с ново плюс нов болт. Интересното е, че при водната помпа ремъка наистина по стегнат, а от другата страна по хлабав и в момента в който почвам да натягам водната помпа и бягат белезите. За сега стана така, но мисля,че пак не е центрирано правилно по отношение на разпределителния вал. Този на коляновия съвпадна.Извинявам се за лошите снимки,но си забравих фотоапарата, а пък телефона снима лошо.
Разпределителен вал:
Изображение
Коляновия вал:
Изображение


vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със зацепване на ангренажен ремък Голф 3 ABU ?

Мнениеот vladini » Сря 06 фев 2013 23:52


Това,вече правилното зацепване на ремъка.Белега на коляновия вал,трябва да е срещу 0-та,тогава ще дойде и белега на разпределителния вал.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: williams_vn и 68 госта