
Golf 4 1.4 16V Мотора гасне
Golf 4 1.4 16V Мотора гасне
Прибирах се по Хемус, бях пуснал по инерция със скорост около 100 километра, и без никаква причина мотора загасна. Включих на скорост и запали, до София го направи още веднъж. Голфа е . Какъв може да е проблема? 

- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Мотра гасне - Golf 4
Стъпков мотор в тялото на дроселовaтa клапа, зацaпaнa дроселовa клапа,проблем с микроконтaктa за ПХ в тялото на дроселовaтa клaпa
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мотра гасне - Golf 4
Ако има проблем със стъпковия мотор на дросела, той ще се проявава и в градски условия.Нормално е при движение по инерция с такава скорост рано или късно мотора да изгасне. През въздухозаборника влиза много въздух, който се набива под налягане в дросела и понеже той не е 100% затворен (никой дросел не може да се затвори 100% на бензинов мотор), въздуха попада в двигателя. Ефекта е като да имаш постоянно блъскащо турбо. 1.4 16V няма дебитомер, който да мери този дебит на въздуха и съответно корекцията на гориво-въздушната смес в този случай, отива на майната си. Принципно производителя не приема за нормално да се кара по инерция с висока скорост. Ако махнеш въздуховода,който е между въздушния ф-р ( в кората на двигателя отгоре се намира) и решетката на колата, ще ти изчезне и проблема при каране по инерция...само че мотора ще дърпа нон стоп топъл въздух от около себе си, което ти намалява КПД-то.


- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Мотра гасне - Golf 4
Е чак пък от високата скорост да гасне...Аз съм пускал от 180 по инерция и не е гаснела,хем с обикновена газова,дето там има голямо значение вхоящия въздух на празен ход.
Според мен дросела му прави проблеми,едно зачистване и да пробва пак,но нищо чудно да почне и по светофарите да му гасне
Според мен дросела му прави проблеми,едно зачистване и да пробва пак,но нищо чудно да почне и по светофарите да му гасне

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Мотра гасне - Golf 4
+1 за това че влиза прекалено много въздух и затова гасне като пускаш по инерция.
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Вто 25 дек 2007 9:42
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9 AJM 2000
- Местоположение: Разград Русе
Re: Мотра гасне - Golf 4
Може и да е датчик на колянов вал! Един приятел имаше същия проблем и излезе този датчик но за по сигурно можеш да го вържеш на комп и да видиш за грешки.
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Мотра гасне - Golf 4
Колега имах същия Голф,възможно е и стъпковия мотор да е.Като запалиш студена има ли обороти?Ако е стъпковия мотор и до утре да чистиш дросела няма да се оправи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мотра гасне - Golf 4
И как точно датчика на коляновия вал и стъпковия мотор не работят само по магистралата по инерция?
Те са възможни варианти, ако колата гасне тенденциозно и в града и извън него, а не само с висока скорост по инерция. Същото важи и за бобина, за релето за Engine control и всички други причини да изгасне една кола...ама при тях, гасне когато и скимне, без значение дали е на скорост, дали не е, с каква скорост се движи и т.н. И аз съм карал с 190 по инерция ама с махнат въздуховод...иначе на 80-90 още гаснеше
. Това с въздуха въобще не е за подценяване, защото при 100км/ч въздушния поток, който буквално се набива в двигателя никак не е малък. Дросела на всички бензинови коли е така измислен, че никога не може да се затвори на 100% (90 градуса)...което значи, че мотора не може да си компенсира притока на толкова много въздух в режим на празен ход, колкото и да затваря дросела, стига един лимит,след който механично не може да затвори повече. В обороти е друго, защото тогава да кажем ако дросела е отворен на 60 градуса при 100км/ч и се набива много въздух, винаги дросела може да се затвори с 2-3-5 градуса и да се компенсира....което обаче не е така, когато мотора е в режим на п.х. и дросела е затворен максимално (май 83 или 87 градуса беше или нещо такова).През останалия отвор,който не може да се затвори, набутваш много въздух в мотора и малко гориво (колкото е нормалното за режим на п.х.) и резултата е много бедна смес - мотора гасне. Другия вариант е буташ много въздух и малко гориво, ламбда сондата е нова и пъргава и регистрира много бедна смес срвнително бързо (заради малкото гориво и много въздух) и компенсира, докато сместа стане относително ок - мотора не гасне, ама този процес е малко бавен и тогава се случва да изгасне мотора преди електрониката да успее да компенсира.В този случай понякога се случва мотора да държи празен ход от сорта на 1000 или 1100 или 1200 оборота по инерция с висока скорост, защото влиза много въздух с много гориво, което е равно на по-високи обороти. Ако имаше дебиотмер, тогава е по-различно, защото още при постъпването на голям дебит въздух към мотора, той щеше да си увеличи горивото доста по-бързо и мотора много по-рядко би могъл да пропадне до толкова бедна смес, че да изгасне (но пак е възможно да се случи).
Ако колата има газ, процеса е почти същия при ГИ (защото повечето ГИ имат собствен MAP) и доста по-различен при обикновена газ, защото при обикновената газ важно значение за работата на обикновения изпарител (не вакуумния) има подналягането над дросела, което в случая при движението с висока скорост по инерция си е налягане и съответно ако въздуховода си е закачен, колата гасне мигновено, защото изпарителя си реже сам газта, която подава към мотора (за незапознатите,изпарителя има една мембрана - колкото повече вакуум имаш от страна на двигателя над дросела (където е плочката за смесване на въздуха и газта), толкова повече мембраната се опъва и изпарителя пуска повече газ към мотора. Когато вакуума е много малък или е обратното - налягане (в случая със закачения въздуховод), изпарителя не пуска газ или пуска много по-малко, от колкото е нужна и ефекта е, че колата гасне заради липса на гориво. Повечето изпарители имат един друг винт за регулиране на количеството газ,което да подават постоянно,без значение от положението на мембраната,само че ако той се развие за да не гасне колата при висока скорост, нон стоп в мотора се налива повече газ,от колкото е нужна и съответно колата започва да не работи добре и да харчи примерно 20-25/100 км (пробвал съм
).
Простия тест в случая на колегата е да се махне въздуховода от решетката при следващото извнградско каране и ще стане ясно веднага дали това и е проблема или не :)
Ето тук парчето между заборника и тръбата липсва..не случай снимката е от сайт на колеги,които се занимават с АГУ
:



Ако колата има газ, процеса е почти същия при ГИ (защото повечето ГИ имат собствен MAP) и доста по-различен при обикновена газ, защото при обикновената газ важно значение за работата на обикновения изпарител (не вакуумния) има подналягането над дросела, което в случая при движението с висока скорост по инерция си е налягане и съответно ако въздуховода си е закачен, колата гасне мигновено, защото изпарителя си реже сам газта, която подава към мотора (за незапознатите,изпарителя има една мембрана - колкото повече вакуум имаш от страна на двигателя над дросела (където е плочката за смесване на въздуха и газта), толкова повече мембраната се опъва и изпарителя пуска повече газ към мотора. Когато вакуума е много малък или е обратното - налягане (в случая със закачения въздуховод), изпарителя не пуска газ или пуска много по-малко, от колкото е нужна и ефекта е, че колата гасне заради липса на гориво. Повечето изпарители имат един друг винт за регулиране на количеството газ,което да подават постоянно,без значение от положението на мембраната,само че ако той се развие за да не гасне колата при висока скорост, нон стоп в мотора се налива повече газ,от колкото е нужна и съответно колата започва да не работи добре и да харчи примерно 20-25/100 км (пробвал съм

Простия тест в случая на колегата е да се махне въздуховода от решетката при следващото извнградско каране и ще стане ясно веднага дали това и е проблема или не :)
Ето тук парчето между заборника и тръбата липсва..не случай снимката е от сайт на колеги,които се занимават с АГУ

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Мотра гасне - Golf 4
По принцип си прав,и аз винаги съм уважавал мненията ти,понеже не говориш празни приказки както доста юзъри,но на тая снимка е с Г.И. и там въобще не го интересува дали има тая тръба или не
На моя голф с 2.0 на предишния с 1.6 и по предишния 1.6 все пълни инжекции са направени така,че щом колата е в движение тя автоматично си поддържа 1000-1100 об./мин на празен ход.Вече като спре чак тогава си ги нормализира до 800.Явно компа на колата си чете и от датчика за скорост и щом засече скорост над примерно 5 км/ч си вдига оборотите автоматично.
Когато на 1.6 АЕЕ-то с проблемния дросел,който е на 90%същия като на колегата с 1.4/16в. имах проблеми с него,първо започна да ми гасне по инерция,после започна и по светофарите и след някой друг месец се скапа напълно.
Нали не мислите,че от завода са щели да ги пуснат ако гаснат при по-висока скорост?
Хората са го измислили и според мен причината не е във въздуховода
Той цял живот си е бил там и не е гаснела,а сега да се маха според мен не решение


На моя голф с 2.0 на предишния с 1.6 и по предишния 1.6 все пълни инжекции са направени така,че щом колата е в движение тя автоматично си поддържа 1000-1100 об./мин на празен ход.Вече като спре чак тогава си ги нормализира до 800.Явно компа на колата си чете и от датчика за скорост и щом засече скорост над примерно 5 км/ч си вдига оборотите автоматично.
Когато на 1.6 АЕЕ-то с проблемния дросел,който е на 90%същия като на колегата с 1.4/16в. имах проблеми с него,първо започна да ми гасне по инерция,после започна и по светофарите и след някой друг месец се скапа напълно.
Нали не мислите,че от завода са щели да ги пуснат ако гаснат при по-висока скорост?
Хората са го измислили и според мен причината не е във въздуховода



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.4 16V Мотора гасне
Аз съм напълно съгласен,че ГИ-то не го бърка,нали това казах - има си МАП :) .Иначе за въздуховода ,да,заводски вероятно не е пречил ама тоя мотор е примерно на 300 000км от както е излезнал от завода и всичко по него е "разлуфтено до безсъзнание" и вероятно ламбда сондата му е отдавна мъртва
.Най-лесно е колегата да изскубе въздуховода при следващото извънградско каране и то ще се види дали е от него или не е. Ако не е,може много лесно да го върне обратно и да продължи с търсенето на проблема.Ако е дросела,би трябвало да му даде грешка при диагностика с ваг-а ако го прочете.



- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf 4 1.4 16V Мотора гасне
Да,нека пробва без него и ако пак гасне,една диагностика не е лошо да и направят



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 1.4 16V Мотора гасне
Пък и ще имаме база за още умуване след махането на тръбата и диагностиката. Този дросел е малко по-умен от на АЕЕ-то и ако "пропадне" празния ход,обикновено веднага бие грешка и излиза при диагностиката,а тя е гаснала 2 пъти даже :) .


- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf 4 1.4 16V Мотора гасне
Да на АЕЕ-то съм пробвал да се самоадаптира и не ще и не ще,иска си закачане и от там адаптация.
При голф 4 вече са го измислили и след еди колко си километра минаване се самообучавал
Иначе самите дросели си приличат,но вътре явно имат разлики.
При голф 4 вече са го измислили и след еди колко си километра минаване се самообучавал

Иначе самите дросели си приличат,но вътре явно имат разлики.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пет 13 апр 2012 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
Re: Golf 4 1.4 16V Мотора гасне
Здравейте!
Много ще съм благодарен ако някой може да ми помогне в борбата с оборотите на моя голф.
Става въпрос за голф 4 1.6 74 киловата 1999 година акл мотор.
Колата не иска да държи стабилни обороти и когато пусна климатика веднага гасне.
Сутрин на студен двигател по същия начин... вместо да стабилизира оборотите примерно.... да държи 1000 1200 докато загрее тя държи 500 600 оборота и гасне...
Досега съм сменил дросел, свещи, една черна кутийка за газовете от резервоара, датчик на хидравличната помпа,датчик температура на дригателя, о пръстени на всукателните колектори, клапан картерните газове ииии не знам какво ли още ... когато я закача на ваг излиза грешка тротал позишън сензор..
не ми отваря група 60 или 98 за евентуална адаптация, излиза ми и една грешка за датчика за вътрешната температура в купето, който мисля че няма общо с оборотите но да го кажа за да буда по точен.
И така начетох се доста и стигнах до извода че за мен можеби има алтернативен вариант да пусна един директен кабел към дросела и просто преди да си пусна климатика да натисна един бутон който да дава информация че има натоварване в системата и да се вдигнат оборотите, другия можеби е да проследя всички кабели към дросела но не знам къде да из търся изводите, евентуално късо съединение м-у някой от кабелите или не знам какво друго да сменям и да търся.
Остават и варианти да сменя ламбда сонда и дебитомер и може да се каже че карам нова кола..
Също не знам какви токове трябва да има на буксата на дросела ако е възможно да ги замеря.
Ако някой е имал подобен проблем или е чул от някъде за решение на проблема ще ви бъда много благодарен.
Поздрави !
Много ще съм благодарен ако някой може да ми помогне в борбата с оборотите на моя голф.
Става въпрос за голф 4 1.6 74 киловата 1999 година акл мотор.
Колата не иска да държи стабилни обороти и когато пусна климатика веднага гасне.
Сутрин на студен двигател по същия начин... вместо да стабилизира оборотите примерно.... да държи 1000 1200 докато загрее тя държи 500 600 оборота и гасне...
Досега съм сменил дросел, свещи, една черна кутийка за газовете от резервоара, датчик на хидравличната помпа,датчик температура на дригателя, о пръстени на всукателните колектори, клапан картерните газове ииии не знам какво ли още ... когато я закача на ваг излиза грешка тротал позишън сензор..
не ми отваря група 60 или 98 за евентуална адаптация, излиза ми и една грешка за датчика за вътрешната температура в купето, който мисля че няма общо с оборотите но да го кажа за да буда по точен.
И така начетох се доста и стигнах до извода че за мен можеби има алтернативен вариант да пусна един директен кабел към дросела и просто преди да си пусна климатика да натисна един бутон който да дава информация че има натоварване в системата и да се вдигнат оборотите, другия можеби е да проследя всички кабели към дросела но не знам къде да из търся изводите, евентуално късо съединение м-у някой от кабелите или не знам какво друго да сменям и да търся.
Остават и варианти да сменя ламбда сонда и дебитомер и може да се каже че карам нова кола..
Също не знам какви токове трябва да има на буксата на дросела ако е възможно да ги замеря.
Ако някой е имал подобен проблем или е чул от някъде за решение на проблема ще ви бъда много благодарен.
Поздрави !
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Golf 4 1.4 16V Мотора гасне
Щом си сменил дросел и отново ти дава грешка за TPS, значи вероятно проблема е някъде в буксата или кабелите. Нямаш дебитомер и колата ти е 55kW/75к.с.
Нека някой с аутодата (скоро преинсталирах и не съм слагал подобни програми) да погледне схемата какво напрежение/съпротивление трябва да има и на кои пинове, за да го измериш.
Нека някой с аутодата (скоро преинсталирах и не съм слагал подобни програми) да погледне схемата какво напрежение/съпротивление трябва да има и на кои пинове, за да го измериш.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта