Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 21 дек 2019 11:32


Да мисля, че за бензиновите не се предлага, то не е и нужно, те си загряват за норматив. Основно германските го имат, комбинира се с подгрев на седалките, пръскалките на челното стъкло, като има най различни комбинации разбира се, най-точно е по рама да се види дали е заложена екстрата.




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот cecoa1 » Пон 30 дек 2019 2:28


Оказа се, че и моята Фабия 1 RS я има тая екстра. Направи ми впечатление, че доста бързо започва да духа топло, и особено забележимо е сега, когато трябва да размръзява замръзналото предно стъкло.
В тая връзка попрочетох, и видях твърдения, че такъв доотоплител го имали всички дизелови Фабии...поне първо поколение...ъъъ, да, това от немски форум, може за някои пазари и да не е точно така... Понеже Фабията е Поло, същото важало и за Поло.
По-интересното обаче, което без да знаех го видях и на практика, и което вероятно важи и за Голф, е логиката, по която бачкало това нещо. За да работи, трябва външна температура под 19 градуса, температура на охлаждащата течност под 80 градуса(на друго място пишеше 70), двигателят да работи(обороти над 450, те на празен ход са двойно), да е включено отоплението на салона(при обикновен климатик, врътката за топло на над 80% ), напрежение над 11V, и най-важното - алтернатора да се товари под 50% от останалите консуматори.
Като това последното условие е особено важно за логиката на работа - на практика две релета захранват три нагревателя - едното един, второто два(общата им мощност е към 900W или близо киловат). Като заработи мотора, се включва само релето с единия нагревател, ако всички условия са изпълнени, и алтернатора се товари под 50% от други консуматори. След малко се изключва релето с единия нагревател, и се включва това с два... После пак според това колко ток се произвежда, се включват и двете релета, и така греят и трите нагревателя т.е. ползва се цялата отоплителна мощност. При достигане на 95% от максимума ток подаван от алтернатора, започва обратно поетапно изключване на нагревателите.
Казват, че щракането и превключването на релетата се чувало понякога, а и се познавало по краткото примигване на фаровете(ако са включени естествено) при включване на релетата(трите нагреватели дърпат общо около и над 70А).
Важно е да се знае, че електрическият доотоплител е първият консуматор, който(поетапно) се изключва при по-високо натоварване на алтернатора. Т.е. при включено отопление на задното стъкло, огледалата, отопление на седалките, фарове и пр, доотоплителят на въздуха не винаги може да работи на пълна мощност.
Това последното го изпитах на собствен гръб, и наистина е така - казано накратко, ако на човек му трябва бързо размръзяване на предното стъкло, по-добре да не включва други консуматори на ток. И на мен ми беше много чудно, защо при изгасени фарове и добре зареден акумулатор(че иначе карам на много късо), топи леда на стъклото за броени минутки и то при работа на празен ход на място, явно това е обяснението.


Потребителски аватар
Kaloyan_78
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 16 май 2011 9:19
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 19 TDI PD BXE
Местоположение: Плевен / София
Контакти:

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот Kaloyan_78 » Сря 04 ное 2020 10:35


Аз си оправих моята печка като презапоих единия резистор, всичко стана за под час и зимата вече ще ми е топло :smile . Тук имам снимки и малко инфо. Общо взето - има 5 резистора, проверете спойките им.

https://www.instagram.com/p/CHHfOKjJVUb/


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: подгрев на челно стъкло голф 5 2.о тди

Мнениеот lubo007 » Чет 03 дек 2020 10:27


VWGT написа:Разбира се, че не е простотия. Зимно време вместо купето да смуче топлина от студения двигател и да му пречи да загрее, се отоплява в началото от тази ел. печка. За да сработи има определени условия:
- външната температура трябва да е 5 или по-малко градуса по целзий
- парното трябва да е на high
- вентилаторът трябва да е на втора или по-висока степен. Според мен много по-висока няма голям смисъл, защото реотана не смогва и си духа студен въздух. Този нагревател върши някаква работа, но не очаквай чудеса. За да подсилиш малко ефекта може да пускаш вътрешния кръг. За мен тази джаджа повече помага на двигателя да загрее по-бързо, отколкото да се ползва за сериозно отопление.

забравяте ,мого вайно нещо - климатика трябва да е пуснат!!! иначе не работи. И не е вярно че трябва да е под 5 градуса, също не е вярно и че не топли - топли прекрасно. На втората минута почва марно и постепенно усилва.
п.с. Малко късно се включвам в темата, но зимния период е сега :c020


deas
Мнения: 99
Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
Автомобил: VAG 5+
Двигател: engine19
Местоположение: XackoBo

Re: подгрев на челно стъкло голф 5 2.о тди

Мнениеот deas » Сря 24 фев 2021 9:41


Andonov написа:Има много условия за да тръгне въпросния подгрев. И на коли след 2006г не е по CAN, както този, а се управлява с 2 релета както при старите ТДИ-та с 3 свещи за водата.


Възможна ли е промяна на температурата на включване на подгрева при някой от вариантите CAN / без CAN ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: подгрев на челно стъкло голф 5 2.о тди

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 24 фев 2021 14:30


lubo007 написа:
VWGT написа:Разбира се, че не е простотия. Зимно време вместо купето да смуче топлина от студения двигател и да му пречи да загрее, се отоплява в началото от тази ел. печка. За да сработи има определени условия:
- външната температура трябва да е 5 или по-малко градуса по целзий
- парното трябва да е на high
- вентилаторът трябва да е на втора или по-висока степен. Според мен много по-висока няма голям смисъл, защото реотана не смогва и си духа студен въздух. Този нагревател върши някаква работа, но не очаквай чудеса. За да подсилиш малко ефекта може да пускаш вътрешния кръг. За мен тази джаджа повече помага на двигателя да загрее по-бързо, отколкото да се ползва за сериозно отопление.

забравяте ,мого вайно нещо - климатика трябва да е пуснат!!! иначе не работи. И не е вярно че трябва да е под 5 градуса, също не е вярно и че не топли - топли прекрасно. На втората минута почва марно и постепенно усилва.
п.с. Малко късно се включвам в темата, но зимния период е сега :c020

колегата VWGT е описал как е при пасат В7 , там климатика не е необходимо да е пуснат, на 5.5 градуса не тръгва, тръгва на 5 и надолу.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот milmar » Пон 15 мар 2021 16:34


Мисля, че не беше обяснено много ясно как ел. нагревател помага за по-бързо загряване на ДВГ, а това става по две причини:
1. Помага за затопляне на купето, като внася 1kW във вид топлина, която не е за сментка на все още студения двигател
2. Двигателя изгаря допълнително количество гориво за да върти генератора и да произведе горните 1kW ел. мощност. Това количество гориво произвежда механична мощност грубo 1kW, при което съобразно КПД на ДВГ се отделя във вид на загуби повече от 2kW топлина в самия двигател. Като цяло има едни над 3кW топлинна мощност, които се получват екстра, точно заради тази духалка 1kW.

Тези повече от 3kW в плюс се забелязват съвсем ясно зимата.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: подгрев на челно стъкло голф 5 2.о тди

Мнениеот Andonov » Вто 16 мар 2021 9:07


deas написа:
Andonov написа:Има много условия за да тръгне въпросния подгрев. И на коли след 2006г не е по CAN, както този, а се управлява с 2 релета както при старите ТДИ-та с 3 свещи за водата.


Възможна ли е промяна на температурата на включване на подгрева при някой от вариантите CAN / без CAN ?


Аз поне не знам. Мисля че няма начин, защото в условието за пускане има няколко изисквания, които от своя страна са променливи.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 16 мар 2021 9:23


Може ли да споделиш познатите ти условия. Аз знам за:
-околна температура под 5 градуса целзий
-температура охлаждаща течност под 65 градуса целзий
-зададена температура на парно/климатик/климатроник над над 2/3 от максималната
-работещ ДВГ
-
-
-
-

Празните тирета оставям за добавяне :)
Аз говоря за Passat B7 2011г 1.6 tdi cayc (защото предполагам ще има някое и друго разминаване в различните модели и години на производство)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот milmar » Вто 16 мар 2021 11:15


При Passat B6 2009 се управлява с едно реле, според Autodata.
B6.PNG
B6.PNG (36.35 KиБ) Видяна 1994 пъти


Потребителски аватар
geshat
Мнения: 103
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 10:24
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR 2006
Местоположение: sofia

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот geshat » Вто 16 мар 2021 19:21


Изчетох цялата тема и не ми стана ясно следното: ако нагревателя е по кан и дава грешка "014-defective" , то с принудителното пускане на нагревателя през VCDS (7D) възможно ли е "да се оправи" и да ми се размине разглобяването и презапояването на елементи? С други думи да разбирам ли , че има и друга причина (софтуерна) за вдигане на грешка и отказ на нагревателя, освен хардуерно дефектирали елементи/спойки ?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот Andonov » Сря 17 мар 2021 14:51


Не. Презапояваш и ще се оправи. Друго не търси.


Потребителски аватар
geshat
Мнения: 103
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 10:24
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR 2006
Местоположение: sofia

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот geshat » Чет 18 мар 2021 22:04


ОК. тествах го с VCDS сутринта и показа 26А и 350W при 14.5V. - значи работи. Обаче не става да топля купето всяка сутрин с лаптопа, та реших да сваля нагревателя и да го оправя, но ударих на камък. Свалих кората над педалите под волана, както и ниския страничен панел на средната конзола и вече виждам тръбите на радиатора и за него има място да го извадя, но не и за нагревателя, освен ако не махна цялата средна конзола с лоста за скорости и/или цялата секция под таблото с ключалката за палене на колата . А това ми изглежда абсурдно :gruebel . Трябва да има по-лесен начин, но интернета няма клипчета за пасат 6. Търсих и тук из форума, но нещо нищо не намирам. . Ясно, че откачам двата захранващи кабела (които са под напрежение) , буксата за управление и изтеглям нагревателя, но няма свободно място, където да го изтеля .Ще може ли някой да даде инфо как се сваля този нагревател или няма тънък начин и ще трябва да разглобявам таблото наред ?
Прикачени файлове
IMG_20210320_122942.jpg


Dr_bomba
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 12 авг 2020 23:14
Автомобил: Vw Golf Variant DSG
Двигател: 1-9 TDI 2007

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот Dr_bomba » Нед 07 ное 2021 11:04


При мен когато натисна бутона за подгряването на предното стъкло температурата ми се променя на Hi.
Силата на вентилатора ми отива на предпоследната или последна степен. Лампата ECON се изключва. Винаги съм си мислил, че сутрин на -5 градуса когато натисна този бутон климатика ми се включва и съм намалял вентилатори отново съм натискал ECON за да ми светне лампата (да го изключа).
Ще пробвам всички което е написано, благодаря.
Голф 5 2007 1.9TDI климатроник


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот cecoa1 » Нед 07 ное 2021 11:16


Включва компресора за да обира влагата.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта