Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4976
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 21 дек 2019 11:32


Да мисля, че за бензиновите не се предлага, то не е и нужно, те си загряват за норматив. Основно германските го имат, комбинира се с подгрев на седалките, пръскалките на челното стъкло, като има най различни комбинации разбира се, най-точно е по рама да се види дали е заложена екстрата.




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 766
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот cecoa1 » Пон 30 дек 2019 2:28


Оказа се, че и моята Фабия 1 RS я има тая екстра. Направи ми впечатление, че доста бързо започва да духа топло, и особено забележимо е сега, когато трябва да размръзява замръзналото предно стъкло.
В тая връзка попрочетох, и видях твърдения, че такъв доотоплител го имали всички дизелови Фабии...поне първо поколение...ъъъ, да, това от немски форум, може за някои пазари и да не е точно така... Понеже Фабията е Поло, същото важало и за Поло.
По-интересното обаче, което без да знаех го видях и на практика, и което вероятно важи и за Голф, е логиката, по която бачкало това нещо. За да работи, трябва външна температура под 19 градуса, температура на охлаждащата течност под 80 градуса(на друго място пишеше 70), двигателят да работи(обороти над 450, те на празен ход са двойно), да е включено отоплението на салона(при обикновен климатик, врътката за топло на над 80% ), напрежение над 11V, и най-важното - алтернатора да се товари под 50% от останалите консуматори.
Като това последното условие е особено важно за логиката на работа - на практика две релета захранват три нагревателя - едното един, второто два(общата им мощност е към 900W или близо киловат). Като заработи мотора, се включва само релето с единия нагревател, ако всички условия са изпълнени, и алтернатора се товари под 50% от други консуматори. След малко се изключва релето с единия нагревател, и се включва това с два... После пак според това колко ток се произвежда, се включват и двете релета, и така греят и трите нагревателя т.е. ползва се цялата отоплителна мощност. При достигане на 95% от максимума ток подаван от алтернатора, започва обратно поетапно изключване на нагревателите.
Казват, че щракането и превключването на релетата се чувало понякога, а и се познавало по краткото примигване на фаровете(ако са включени естествено) при включване на релетата(трите нагреватели дърпат общо около и над 70А).
Важно е да се знае, че електрическият доотоплител е първият консуматор, който(поетапно) се изключва при по-високо натоварване на алтернатора. Т.е. при включено отопление на задното стъкло, огледалата, отопление на седалките, фарове и пр, доотоплителят на въздуха не винаги може да работи на пълна мощност.
Това последното го изпитах на собствен гръб, и наистина е така - казано накратко, ако на човек му трябва бързо размръзяване на предното стъкло, по-добре да не включва други консуматори на ток. И на мен ми беше много чудно, защо при изгасени фарове и добре зареден акумулатор(че иначе карам на много късо), топи леда на стъклото за броени минутки и то при работа на празен ход на място, явно това е обяснението.


Потребителски аватар
Kaloyan_78
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 16 май 2011 9:19
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 19 TDI PD BXE
Местоположение: Плевен / София
Контакти:

Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло

Мнениеот Kaloyan_78 » Сря 04 ное 2020 10:35


Аз си оправих моята печка като презапоих единия резистор, всичко стана за под час и зимата вече ще ми е топло :smile . Тук имам снимки и малко инфо. Общо взето - има 5 резистора, проверете спойките им.

https://www.instagram.com/p/CHHfOKjJVUb/


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1224
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: подгрев на челно стъкло голф 5 2.о тди

Мнениеот lubo007 » Чет 03 дек 2020 10:27


VWGT написа:Разбира се, че не е простотия. Зимно време вместо купето да смуче топлина от студения двигател и да му пречи да загрее, се отоплява в началото от тази ел. печка. За да сработи има определени условия:
- външната температура трябва да е 5 или по-малко градуса по целзий
- парното трябва да е на high
- вентилаторът трябва да е на втора или по-висока степен. Според мен много по-висока няма голям смисъл, защото реотана не смогва и си духа студен въздух. Този нагревател върши някаква работа, но не очаквай чудеса. За да подсилиш малко ефекта може да пускаш вътрешния кръг. За мен тази джаджа повече помага на двигателя да загрее по-бързо, отколкото да се ползва за сериозно отопление.

забравяте ,мого вайно нещо - климатика трябва да е пуснат!!! иначе не работи. И не е вярно че трябва да е под 5 градуса, също не е вярно и че не топли - топли прекрасно. На втората минута почва марно и постепенно усилва.
п.с. Малко късно се включвам в темата, но зимния период е сега :c020



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта