Здравейте, имам странен проблем, колата е голф 2 1.3 с код на двигателя "GT" карбуратор. (1983г)
Интересува ме как да проверя дали бобината работи, защото спря да пали, смених всичко : Свещи,кабели,чукче,капачка,палец и кондензатор.
Също така ме интересува дали има релета на бобината, или бушони. Благодаря предварително за отделеното време. :)



Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
- simeond96
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 23 дек 2019 21:25
- Автомобил: Volkswagen Golf 2
- Двигател: GT 1983
- Местоположение: Габрово / Плевен
Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
Последна промяна от simeond96 на Пон 23 дек 2019 22:25, променено общо 1 път.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Голф 2 Проблем с паленето.
Коригирай заглавието според шаблона:
viewtopic.php?f=5&t=352508
Лек автомобилVWGOLF II 1.3 - 08.83 - 06.87 - Код на двигателя MH, HK
viewtopic.php?f=5&t=352508
Лек автомобилVWGOLF II 1.3 - 08.83 - 06.87 - Код на двигателя MH, HK
- stefan4o
- Мнения: 19320
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
Има и такъв код на мотора, IvanMan. Просто се среща по-рядко от останалите.
По темата - за да не пали трябва да се установи дали има искра и гориво. От раз ли спря да пали? Стояла ли е дълго време без да е била палена и т.н. Дайте повече подробности.
Относно бобината - може да я провериш, като подадеш контакт с контактния ключ, трябва да се появят 12 волта на едната от клемите й на ниското напрежение. Да знаеш, че бобината пасва само от коли с контактна запалителна система - от по-новите са по-различни с различно съпротивление на вторичната намотка за високото - респ. има различна работна характеристика.
По темата - за да не пали трябва да се установи дали има искра и гориво. От раз ли спря да пали? Стояла ли е дълго време без да е била палена и т.н. Дайте повече подробности.
Относно бобината - може да я провериш, като подадеш контакт с контактния ключ, трябва да се появят 12 волта на едната от клемите й на ниското напрежение. Да знаеш, че бобината пасва само от коли с контактна запалителна система - от по-новите са по-различни с различно съпротивление на вторичната намотка за високото - респ. има различна работна характеристика.
Последна промяна от IvanMan на Вто 24 дек 2019 8:23, променено общо 1 път.
Причина: Добави го в темата за Golf II :)
Причина: Добави го в темата за Golf II :)
- Ник никишето
- Мнения: 759
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
Стефчо преди година на моя мк1 с мотор 1.1 с чукче и кондензатор изгоря бобината и сложих от 1.8 и не усетих разлика на тия 4.9коня или някой преди мен я сложил същата . По темата при мен почна да придърпва после почна да изгасва в движение и на финала спря на светофара и я рапатрирах до сервиза за 1мин сложих за теста д-р с една свинска и така кара бая време. Д-р което ми се случи е клеморед да върти но не впуснал ток към бобина еку помпи , лесно се хваща пускаш един проводник от +на акумулатора до бобината мисля беше черен кабела и прескачаш клеморед бушон табло и трасето и въртиш
- stefan4o
- Мнения: 19320
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
Неправилно се изказах. Бобината пасва, но е по-различна. При колите с чукче:
1. Първична намотка - 1.6 - 2.2 Ома
2. Вторична намотка - 7-12 кОма
Коли с безконтактно запалване (два модела бобини):
1. Първична намотка
- зелен стикер - 0.5 - 0.8 Ома
- сив стикер - 0.6 - 0.8 Ома
2. Вторична намотка
- зелен стикер - 2.4 - 3.5 кОма
- сив стикер - 6.9 - 8.5 кОма
Предполагам, че разликите идват само и единствено заради типа запалване.
Относно двигателя - добавих го, но нямам точните му данни. Ще помоля колегата, който е пуснал темата да сподели колко кВт се води автомобила (пише го и на стикера отзад). Защото подозирам, че с този еднокамерен карбуратор и по-ниската степен на сгъстяване от останалите 1.3-мотори би следвало да е под 40кВт. Определено е по-различен - различни бутала, различна глава, различен разпределителен вал.
1. Първична намотка - 1.6 - 2.2 Ома
2. Вторична намотка - 7-12 кОма
Коли с безконтактно запалване (два модела бобини):
1. Първична намотка
- зелен стикер - 0.5 - 0.8 Ома
- сив стикер - 0.6 - 0.8 Ома
2. Вторична намотка
- зелен стикер - 2.4 - 3.5 кОма
- сив стикер - 6.9 - 8.5 кОма
Предполагам, че разликите идват само и единствено заради типа запалване.
Относно двигателя - добавих го, но нямам точните му данни. Ще помоля колегата, който е пуснал темата да сподели колко кВт се води автомобила (пише го и на стикера отзад). Защото подозирам, че с този еднокамерен карбуратор и по-ниската степен на сгъстяване от останалите 1.3-мотори би следвало да е под 40кВт. Определено е по-различен - различни бутала, различна глава, различен разпределителен вал.
- simeond96
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 23 дек 2019 21:25
- Автомобил: Volkswagen Golf 2
- Двигател: GT 1983
- Местоположение: Габрово / Плевен
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
Здравейте, днес проверих и кабелите които отиват към бобината (+)(-), върви ток до нея, но от нея към свещите няма никой.
За сега смених всичко : Кабели, свещи, дистрибуторна капачка, палец , чукче и пак няма никой.
Извинявам се но забравих да напиша какво точно стана, започна първоначално да ми придръпва и да прекъсва, след това започна доста трудно да пали и свалих чукчето и видях че е пробило и го смених с ново, 2,3 дни нямаше палене изобщо след смяната и подкарах всичко наред, смених всичко 2,3 дни се занимавам с чукчето и накрая свалих свещите бяха черни изчистих ги, смених кондензатор-а и запали нямаше проблеми работи си нормално направих едно 2 кръгчета нямаше проблеми, оставих я малко и после реших да направя още едно кръгче и започна чак тогава пак да прекъсва, реших че е от чукчето и малко увеличих разстоянието и спря тотално, после го връщах как ли не го правих и няма палене, постепенно реших да сменям и другите неща до преди това бях сменил само : чукчето, капачката,кондензатора и палеца, в последствие на времето смених и кабелите и свещите и пак няма никой.
Ето и снимка на двигателя.
За сега смених всичко : Кабели, свещи, дистрибуторна капачка, палец , чукче и пак няма никой.
Извинявам се но забравих да напиша какво точно стана, започна първоначално да ми придръпва и да прекъсва, след това започна доста трудно да пали и свалих чукчето и видях че е пробило и го смених с ново, 2,3 дни нямаше палене изобщо след смяната и подкарах всичко наред, смених всичко 2,3 дни се занимавам с чукчето и накрая свалих свещите бяха черни изчистих ги, смених кондензатор-а и запали нямаше проблеми работи си нормално направих едно 2 кръгчета нямаше проблеми, оставих я малко и после реших да направя още едно кръгче и започна чак тогава пак да прекъсва, реших че е от чукчето и малко увеличих разстоянието и спря тотално, после го връщах как ли не го правих и няма палене, постепенно реших да сменям и другите неща до преди това бях сменил само : чукчето, капачката,кондензатора и палеца, в последствие на времето смених и кабелите и свещите и пак няма никой.
Ето и снимка на двигателя.
- Ник никишето
- Мнения: 759
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
Колега бобината ти е избомбила сменяй и атака на това 1.3 бегач
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
simeond96 написа:Здравейте, днес проверих и кабелите които отиват към бобината (+)(-), върви ток до нея, но от нея към свещите няма никой.
Я обясни как разбра, че след бобината няма никой?
Ако някой знае как да провери това, би трябвало и да може да си направи очевидния извод, че бобината е дала фира. А ти очевидно не си си направил такъв извод, затова се съмнявам, че знаеш как да провериш, дали след нея се случва нещо. Кондензатора сигурен ли си, че е читав? Делкото не може ли да се смени и да се сложи делко с датчик на Хол, без чукче?
ПП Първия ми голф беше с бобина от Лада и си вървеше добре.
- stefan4o
- Мнения: 19320
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
То за моженето, може да се сложи, но не свършва само с делко. Имаш и комутатор да монтираш. Оттам малко кабелаж и така.
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
След като има U на бобината, изкарай високоволтовия кабел от капачката на делкото и пробвай за искра.
Чукчето контактува ли нормално?
Чукчето контактува ли нормално?
- caro
- Мнения: 571
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
Защото подозирам, че с този еднокамерен карбуратор и по-ниската степен на сгъстяване от останалите 1.3-мотори би следвало да е под 40кВт. Определено е по-различен - различни бутала, различна глава, различен разпределителен вал.
43 kW -58 к.с. според аутодата.
- stefan4o
- Мнения: 19320
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
Аутодата не я гледам. Там пише, че HK е 37квт, аз лично съм имал кола с този мотор и на стикера пишеше 40кВт, както си е реално. А и не ми звучи логично кола с по-ниска степен на сгъстяване и с еднокамерен карбуратор да е с по-висока мощност от кола с двукамерен и с по-голяма степен на сгъстяване.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
caro написа:43 kW -58 к.с. според аутодата.
Според ETKA също е толкова, а на нея вярвам най-много.
- Ник никишето
- Мнения: 759
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
Аз на мк1 купих делко с хол и вс да я подкарам ама се оказа че идва много далеч от белезите и се отказах рециклираха ми делкото че течеше яко масло и атака за 50коня вървеше много прилично
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 2 1.3 GT 1983г. - Проблем с паленето.
stefan4o написа:То за моженето, може да се сложи, но не свършва само с делко. Имаш и комутатор да монтираш. Оттам малко кабелаж и така.
От белия голф продадох бобина, делко, комутатор и кабели за 40лв. Едва ли са поскъпнали оттогава. Момчето каза, че ще ги слага на шкодичка от най-старите.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта