Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Угасна и не ще да запали :( РЕШЕНО :)

Мнениеот Bob.Baev » Сря 22 авг 2007 11:19


Въпреки, че знам, че дистанционно питанията за такива неща не са много удачни, но поне да споделя проблемацията, която се получи.

Миналия уикенд колата взе да се държи странно. Както си карам почва да притриса и да примигва лампата на маслото, все едно аха-и ще угасне. като намаля и спра след такова притрисане - директно си гасне. като угаснеше трудно палех...

Както и да е. В неделя вечерта тръгвам да се прибирам от Габрово към София и какво се случва: потеглям от Етъра без проблем (пали на студено от раз). Спирам в центъра до у нас да си приготвя багажа (разстоянието е толкова колкото да си загрее до нормалната работна температура колата). Паля пак от раз, тръгвам... и малко преди първия светофар пак почва да притриса... стигам до светофара... светва червено... спирам... и до там - угасна. въртя, 1, 2, 3, 4, 5 пъти - не пали. избутях я настрани в уличката.
добре че един приятел беше с мен. той е автомонтьор, но за късмет, както казах, е неделя вечер, части няма откъде да се вземат дори за проба, той инструментите си дори не носеше...
отворихме на моното клапанчето: при завъртане на контакт хвърля бензин да те окъпе - значи не е бенз. помпа :idea: според майсторчето ми и бобината не е, защото ток има.
не искам да коментирам друго, защото искам да ви помоля за идеи какво може да е... моля ви! много ми е мъчно за колицата ми, изоставена е самотна на една габровска уличка...
благодаря ви за мненията предварително!

Последна промяна от Bob.Baev на Нед 26 авг 2007 0:50, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Мнениеот MaRtiNsKi » Сря 22 авг 2007 11:24


На газ ли си ? :roll:


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Сря 22 авг 2007 11:25


creativs написа:На газ ли си ? :roll:


забравих да кажа - НЕ, само бенз


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 22 авг 2007 12:07


Обсъждано с vaskoto1
синичкото са неговите коментари ;)
radotom написа:
Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.

Според мен си или за бобина, или централния кабел от бобината до капачката (най-вероятно!)


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Сря 22 авг 2007 13:24


благодаря за изчерпателния отговор! търсачката помага, но по такива теми... има стотици резултати...

НО!

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.


ей тва го пробва моя човек - има искра... за това си мисля, че е нещо по горивната система. добре де, основните съмнения са за, (1) както и ти ми подсказваш, алармата да е дала фира.
но варианта, който ни се струва най-възможен е да е (2) нещо свързано с горивната система - спекла дюза на моното? възможно ли е?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 22 авг 2007 13:51


Изведнъж да се запуши дюзата... :roll:
Хм... не, че е невъзможно, амаааа.... за къв е там горивния филтър, тогава?!!

Прякото ми шефче имаше много подобен проблем преди 2 години със СЕАТ Кордоба. Както си кара, че дори и със 130 по магистралата бяхме, изведнъж загасва и до там!
Бяхме заедно в командировка. Вадя свещ. върт той - искра да те убие!
Вадя маркуч от моното (1.4 му е моторчето, като на Г3)- бензин пръска... След няколко неуспешни опита и почивка от 5 минути върти, пали и продължаваме! след 10-15-20 км. същата работа :(
Оказа се силно износена бензинова помпа. От там тя загрявала, блокирала и СТОП!
Като починела малко, пак тръгвала.
Такова обяснение му дали от сервиза. Но вече над 2 години няма грижи с новата помпа. :dontknow:
Явно са били прави.
Може и при теб да е нещо такова...
все пак, повече ме съмняват кабелни проблеми. Ако щеш, куплунга на дюзата може дори да е! Като се разклати колата, откача... Знам ли?


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Сря 22 авг 2007 14:00


мерси, бате радо, отново за отговора!

това, за което разказваш, доста напомня за моя проблем! защото точно се проявява като загрее колата! като завъртиш на контакт от клапанчето при моното хвърля бенз яко, но не ще да запали и това е! като поизстине пак запалва, но после пак гасне. ще го имаме предвид и това като вариант. естествено и всичко по електриката ще бъде проверено обстойно.

благодаря!


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Сря 22 авг 2007 20:43


Боб.Баев, откачи за няколко минути акумулатора за "Reset" на компа, може да не помогне , но нчма да навреди. Не го прави ако имаш кодирана музика на която не знаеш кода, тогава трябва да се изключи захранването на ECU-то


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Чет 23 авг 2007 8:16


Помпата /ако е тя/ може да се оправи и с една вана с ултразвук /30-40 лв. с демонтажа и монтажа на помпата/ - поне при мен така стана... Колата ми се държеше почти по същия начин като Сеат-а, описан от Радо, но с присветване на лампите за тока /това ме насочи погрешно към ел. проблем :?: / и маслото... Смених какво ли не по запалването... :) Опитаха се и да ме "засилят" направо с нова помпа на няколко места... Измерете налягането /нищо, че "на око" бенз. си има на моно-то/, извадете помпата и вижте да не се е затлачила цедчицата...

За 70-90 лв. има нови, китайски, но някои от тях не могат да издържат и 2 месеца, изпробвано е, при това са излъгали един колега, че има 6 месеца гаранция, а се оказа, че сменят с нова само ако покаже дефект в момента на монтажа... :evil:

Внимавайте много за ментета - има на Бош, ВДО, Валбро и т.н., цената си е като за истинско изделие /или малко по-надолу/, а ти пробутват същото китайско л...но от недоправена пластмаса, често без никакви маркировки...

Само като инфо - наскоро на Зафира 1.6, 101 к.с., закупена нова от БГ преди 2 год. /пробега го забравих, но не беше голям/, също се оправиха нещата с ултразвук на помпата - иначе отказа да запали и след като мина време и изстина... По запалването вс. се оказа в ред, а бенз. е зареждан само на Лукойл и ОМВ на Сторгозия /в Плевен/ и мн. рядко на ЕМА-Транс/Ромпетрол...

П.П. Ако в Габрово сте там, където си мисля, можете да се спуснете в уличката под автогарата и там да си "човъркате" по-спокойно... :) На този светофар колата чака под наклон, с "навирена" предница, което може да е спомогнало за проблема... Сервизи, магазини и морга /до кръговото след гарата/ също има наблизо... Успех, пиши какво е станало!


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Чет 23 авг 2007 8:46


kokovanev написа: П.П. Ако в Габрово сте там, където си мисля, можете да се спуснете в уличката под автогарата и там да си "човъркате" по-спокойно... :) На този светофар колата чака под наклон, с "навирена" предница, което може да е спомогнало за проблема... Сервизи, магазини и морга /до кръговото след гарата/ също има наблизо... Успех, пиши какво е станало!


хехехе, голяма мафия ей! ама не сме там, а до ХЕИ-то в уличката до реката.
относно ултразвука - виждам, че познаваш града, къде в габрово могат да ми направят тази интервенция?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 23 авг 2007 8:56


историята познава случаи на наличие на искра но тя е недостатъчна... слаба един вид. все пак мисля да се пробваш с друга бобина-може да се окажеш изненадан... :wink:


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Чет 23 авг 2007 8:58


Жена ми е от там :) . За ултразвук - не знам, може би в "Тойота" /до евтината бензиностанция/автомивка до кръговото/, но не съм сигурен... За цените също не знам как са там... Да звънна ли на шурека да го поразпитам?

П.П. Сега видях на Васко поста - ако намерите др. кола с този ДВГ /може и с АБУ да са съвместими, не знам.../ изпробвайте с размяна на елементите по запалването /нищо не се знае!/ - без датчика на хол всичко се разменя лесно... Помпата ако ще носите все пак на ултразвук, можете да си я свалите и Вие, особено щом приятеля ти е монтьор, само откачете акумулатора преди това.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 23 авг 2007 9:11


Колега поне при палене не повишава ли оборотите, не се ли опитва да запали, или като въртиш е едно и също...??? :roll:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 23 авг 2007 9:13


Според мен е прецакан датчика на Хол, но пробвайте първо с друга бобина само за тест (ваското1 мисля има предвид повреден комутатор, но той върви комплект с бобината).


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Чет 23 авг 2007 9:20


:офф Аз и него смених, и бобината/комутатора, и... :twisted:

Не знам дали делко-то е същото, но ако е като моето му вземете и нов О-пръстен...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Пешо123 и 55 госта