Здравейте!
Колата е Golf 4 1.6SR газ/бензин 1998г.
Проблема е следния - Има играене на обороти, както на бензин така и на газ. Всичко започва, когато колата достигне около 60 градуса и спра примерно на светофар. Колата е на газ и започва играене на обороти от 600-900,700-1000 и така, някой път даже и гасне. На бензин също има играене на обороти, но едва забелижимо(850-900,900-850). Като натисна съединител или освободя от скорост, отново започват да играят оборотите. Колата е обслужена преди месец, също така са сменени свещи и е чистен дросела. Бих казал, че няма подобрение, даже стана по-зле. Започна да гасне доста често, особено докато завивам Странното което открих е, че като пусна компресора на климатика оборотите забиват на около 920 и няма никакво играене, но след като спра компресора, отново започват да играят... На диагностика излиза ламбда-сонда. Пробвахме да гледаме живи данни, но странното е, че се появява информация за 1 секунда, после изчезва информацията .
Golf 4 98 1.6SR; Играещи обороти
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Golf 4 98 1.6SR; Играещи обороти
Възможностите са:
1. Смуче неотчетен въздух отнякъде ( оринги на смукателен колектор, сервото и маркуча към него, клапанчето за вихровите клати, въздуховода между филтъра и дросела);
2.Кофти настроена газ, която бърка бензиновия компютър. Тук е интересна ситуацията, когато сместа идва богата и ламбдата забива на 0 В. все едно е бедна. Газаджията започва да обогатява, един, два пъти, пък тя все бедна, докато не почне да гасне двигателя;
3. Проблемен дросел;
4. Проблемна ламбда сонда.
Битката ще бъде дълга, но скъпа, разни майстори шушукат да ти сменят дори ЕКУ-то, но не им се доверявай. Най-добре търси печен диагностик.
1. Смуче неотчетен въздух отнякъде ( оринги на смукателен колектор, сервото и маркуча към него, клапанчето за вихровите клати, въздуховода между филтъра и дросела);
2.Кофти настроена газ, която бърка бензиновия компютър. Тук е интересна ситуацията, когато сместа идва богата и ламбдата забива на 0 В. все едно е бедна. Газаджията започва да обогатява, един, два пъти, пък тя все бедна, докато не почне да гасне двигателя;
3. Проблемен дросел;
4. Проблемна ламбда сонда.
Битката ще бъде дълга, но скъпа, разни майстори шушукат да ти сменят дори ЕКУ-то, но не им се доверявай. Най-добре търси печен диагностик.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Чет 03 яну 2019 12:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 98 1.6SR; Играещи обороти
Майстора каза, че О-ринговете са добре уж и ставали. А и ако проблема беше от тях не трябваше ли проблема да е само сутрин на студено?
Въздуховода между филтъра и дросела е здрав. Ламбда сондата я гледаха преди време с Vag-com и казаха, че работи, отделно че грешка се появява само когато е на газ
Възможно ли е това нещо да е заради неправилна адаптация на дросела? (Simos). Не знам дали е адаптиран, както трябва..
А какво ще рече клапанче за вихровите клапи
Въздуховода между филтъра и дросела е здрав. Ламбда сондата я гледаха преди време с Vag-com и казаха, че работи, отделно че грешка се появява само когато е на газ
Възможно ли е това нещо да е заради неправилна адаптация на дросела? (Simos). Не знам дали е адаптиран, както трябва..
А какво ще рече клапанче за вихровите клапи
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 98 1.6SR; Играещи обороти
viewtopic.php?t=438353
Виж на втората снимка онова , оградено в червено. Идеята на това нещо е изменение на геометрията на смукателния колектор при по-високи натоварвания. Клапана се управлява от вакуума. На моята кола се беше скъсала мембраната на този клапан и оттам смучеше МАЛКО допълнително неотчетен въздух. Проблем с оборотите , обаче не съм имал. Докато намеря много трудно друг такъв клапан временно го бях откачил този и бях запушил с едно винтче маркуча от вакуума.
Дебелата тръба от въздушния филтър към дебитомера и смукателния колектор казваш си я гледал и няма напуквания. При мене проблема беше в разклонението на тази тръба за маслените пари към капачката на маслото. Там беше скъсано и оборотите играеха както ти казваш на загряла кола и при спиране на светофар.
Колега, защо не пробваш да караш с откачена ламбда сонда да видиш дали проблема го има?
Току що се сетих и нещо друго - при мене проблема идваше и от една скъсана жица на буксата на първата ламбда сонда един път. Никой не можа да го установи това. Просто след два месеца менене на обороти случайно видях скъсаната жица. След това всичко си дойде на мястото.
Що се отнася до адаптирането на дросела - да , ТРЯБВА да се адаптира в VAG COM. Преди години един майстор ми го беше адаптирал. Тогава при мене не играеха оборотите, въпреки че беше неадаптиран.
Виж на втората снимка онова , оградено в червено. Идеята на това нещо е изменение на геометрията на смукателния колектор при по-високи натоварвания. Клапана се управлява от вакуума. На моята кола се беше скъсала мембраната на този клапан и оттам смучеше МАЛКО допълнително неотчетен въздух. Проблем с оборотите , обаче не съм имал. Докато намеря много трудно друг такъв клапан временно го бях откачил този и бях запушил с едно винтче маркуча от вакуума.
Дебелата тръба от въздушния филтър към дебитомера и смукателния колектор казваш си я гледал и няма напуквания. При мене проблема беше в разклонението на тази тръба за маслените пари към капачката на маслото. Там беше скъсано и оборотите играеха както ти казваш на загряла кола и при спиране на светофар.
Колега, защо не пробваш да караш с откачена ламбда сонда да видиш дали проблема го има?
Току що се сетих и нещо друго - при мене проблема идваше и от една скъсана жица на буксата на първата ламбда сонда един път. Никой не можа да го установи това. Просто след два месеца менене на обороти случайно видях скъсаната жица. След това всичко си дойде на мястото.
Що се отнася до адаптирането на дросела - да , ТРЯБВА да се адаптира в VAG COM. Преди години един майстор ми го беше адаптирал. Тогава при мене не играеха оборотите, въпреки че беше неадаптиран.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 4 98 1.6SR; Играещи обороти
1. @ "Започна да гасне доста често, особено докато завивам" - клапан на хидравликата.
2. Почистването на дърта др. клапа е нож с остриета. При дърта др. клапа има износване в местата на лагеруванена остта. След почистване пада "уплътняването " от нагар и посмуква малко нерегламентиран въздух.
3. Симоса е хемороид за адаптация.
4. Тънкия маркуч към др. клапа в ляво от гофрирания за вентилация на картерните газове ли е ?
Ако е направи следното: на загрял двигател -загаси д-ля, изкарай този маркуч. Запали , ще вдигне обороти , остави я да поработи2 мин. Загаси. Сложи пак маркуча и запали. Пиши дали има промяна.
При мен маркуча за картерните газове е закачен за гофрираната тръба. И описаното горе ми помогна.
2. Почистването на дърта др. клапа е нож с остриета. При дърта др. клапа има износване в местата на лагеруванена остта. След почистване пада "уплътняването " от нагар и посмуква малко нерегламентиран въздух.
3. Симоса е хемороид за адаптация.
4. Тънкия маркуч към др. клапа в ляво от гофрирания за вентилация на картерните газове ли е ?
Ако е направи следното: на загрял двигател -загаси д-ля, изкарай този маркуч. Запали , ще вдигне обороти , остави я да поработи2 мин. Загаси. Сложи пак маркуча и запали. Пиши дали има промяна.
При мен маркуча за картерните газове е закачен за гофрираната тръба. И описаното горе ми помогна.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Чет 03 яну 2019 12:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 98 1.6SR; Играещи обороти
https://imgur.com/a/76rU9Xt и https://imgur.com/a/rtlj4xO
Може ли този ,,маркуч,, да е виновника ? Според майстора нямало проблем и вършел работа
Може ли този ,,маркуч,, да е виновника ? Според майстора нямало проблем и вършел работа
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 98 1.6SR; Играещи обороти
При мене виновника беше точно този маркуч.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Чет 03 яну 2019 12:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 98 1.6SR; Играещи обороти
Май, че проблема не е от този маркуч. Забелязах обаче, че вакуум регулатора на вс. колектор не мърда, както е на клипчето - https://youtu.be/5gFTLdtqSY8
Отделно се чува съскане около дросела като форсирам...
Отделно се чува съскане около дросела като форсирам...
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 98 1.6SR; Играещи обороти
А провери ли дали мембраната на този клапан не е спукана като го надуеш ? При мене беше. Провери ли дали можеш свободно да движиш лостчето на клапана ?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: angelo999, kazakstaneca, nii и 220 госта