Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
fire146
Мнения: 151
Регистриран на: Чет 16 авг 2018 10:56
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFT 1997
Местоположение: Пазарджик

Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Мнениеот fire146 » Съб 25 юли 2020 11:04


Здравейте колеги, наскоро ми умря стария акумулатор след малко над 2 години. Купих си нов на Bosch, но се оказа, че след замерване с мултицета алтернатора не зарежда както трябва. На празен ход акумулатора се зарежда с 13.8V, а при пуснати къси светлини пада на 13.3V, което е доста под нормалното. Това, което знам е че би трябвало акумулатора да се зарежда с 14V. От къде е най-добре да започна да търся проблема? Може би четки, реле-регулатор. Има ли някакъв начин да се измери с колко волта зарежда алтернатора и дали тока не се губи някъде между алтернатора и акумулатора?




бат рамбо
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 24 юни 2017 14:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Мнениеот бат рамбо » Съб 25 юли 2020 11:36


Мери се , като единия кабел на мултицета , слагаш на плюсовата клема на акумулатора а другата някъде на корпус по двигателя или където е удобно. Ако по този начин , ти покаже нормални стойности, то значи ти се губи маса някъде. А колкото до ремонта, най- добре да го дадеш на специализиран сервиз за стартери и алтернатори. Там си имат стендове и могат да видят какво точно се е сговнило. А и вземат 20- на лв. за труд ( поне тука в Русе)


Rtt T
Мнения: 55
Регистриран на: Вто 21 апр 2020 9:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Мнениеот Rtt T » Съб 25 юли 2020 12:06


fire146 написа:Здравейте колеги, наскоро ми умря стария акумулатор след малко над 2 години. Купих си нов на Bosch, но се оказа, че след замерване с мултицета алтернатора не зарежда както трябва. На празен ход акумулатора се зарежда с 13.8V, а при пуснати къси светлини пада на 13.3V, което е доста под нормалното. Това, което знам е че би трябвало акумулатора да се зарежда с 14V. От къде е най-добре да започна да търся проблема? Може би четки, реле-регулатор. Има ли някакъв начин да се измери с колко волта зарежда алтернатора и дали тока не се губи някъде между алтернатора и акумулатора?

Премери колко ти зарежда алтернатора,може тока да се губи по кабелите или някъде да има нагоряло или хлабава връзка.


Потребителски аватар
fire146
Мнения: 151
Регистриран на: Чет 16 авг 2018 10:56
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFT 1997
Местоположение: Пазарджик

Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Мнениеот fire146 » Нед 26 юли 2020 11:41


А каква може да е причината на студен двигател да зарежда на 14.1V и след като загрее да спада на под 13.8V?


Потребителски аватар
fire146
Мнения: 151
Регистриран на: Чет 16 авг 2018 10:56
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFT 1997
Местоположение: Пазарджик

Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Мнениеот fire146 » Нед 26 юли 2020 13:45


Колеги, опитвам се да сваля капака на алтернатора, за да видя реле-регулатора. Махнах големия болт, който държи плюсовия кабел, развих болтовете на капака, обаче той дори не помръдва. Трябва ли да направя нещо друго, за да го сваля?
Прикачени файлове
20200726_143837.jpg


бат рамбо
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 24 юни 2017 14:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Мнениеот бат рамбо » Нед 26 юли 2020 14:20


fire146 написа:А каква може да е причината на студен двигател да зарежда на 14.1V и след като загрее да спада на под 13.8V?
Причините може да са много или само една [emoji6]. За това ти казах , че най добре в сервиз който се занимават с такива неща. Там имат специални стендове и тестват различните чаркалаци. В домашни условия с мултицета няма да стане. То може ама трябва да смениш всичко- диоди , лагери, тройник, реле, четки,колектори ( ако са сменяеми). И пак няма да си сигурен в ротор и статор, защото няма как да ги замериш. Капака да не би да има някакви чопчета от страни и да трябва да се бутнат с отвертката. А и дори да видиш регулатора едва ли ще разбереш нещо. Успех все пак.[emoji6]


Потребителски аватар
boar
Мнения: 329
Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
Автомобил: Golf III
Двигател: ADZ 1995
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Мнениеот boar » Вто 28 юли 2020 7:57


viewtopic.php?t=134688#p1660313 гледай надолу в мненията


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Мнениеот kris11 » Вто 28 юли 2020 18:43


fire146 написа:А каква може да е причината на студен двигател да зарежда на 14.1V и след като загрее да спада на под 13.8V?

реле регулатора - 15-20лв е и върви заедно с четките. Не си мисли да сменяш само четки - главоболие за мижави икономисани пари./ 5-7лв/.
2017г го сменях .Във Франсизкуп, че ми е на 100м имаше 2 модела : китаец за 15 лв/ оглед и не ми вдъхнаха доверие изводите/ и уж " американец' за 20 лв. Видимо по-добра изработка на външен вид за 20 лв. Взех "хамериканеца"


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT

Мнениеот ktamen » Сря 29 юли 2020 6:56


fire146 написа:А каква може да е причината на студен двигател да зарежда на 14.1V и след като загрее да спада на под 13.8V?

Вероятно окислени кабели между алтернатора и акумулатора. Измери напрежението на самия алтернатор, със и без консумация и на клемите на акумулатора пак със и без консумация и напиши четирите числа тук.
Не бързай да отваряш алтернатора, вероятно е в пълна изправност.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], zidarov и 99 госта