Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
- fire146
- Мнения: 151
- Регистриран на: Чет 16 авг 2018 10:56
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFT 1997
- Местоположение: Пазарджик
Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
Здравейте колеги, наскоро ми умря стария акумулатор след малко над 2 години. Купих си нов на Bosch, но се оказа, че след замерване с мултицета алтернатора не зарежда както трябва. На празен ход акумулатора се зарежда с 13.8V, а при пуснати къси светлини пада на 13.3V, което е доста под нормалното. Това, което знам е че би трябвало акумулатора да се зарежда с 14V. От къде е най-добре да започна да търся проблема? Може би четки, реле-регулатор. Има ли някакъв начин да се измери с колко волта зарежда алтернатора и дали тока не се губи някъде между алтернатора и акумулатора?
Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
Мери се , като единия кабел на мултицета , слагаш на плюсовата клема на акумулатора а другата някъде на корпус по двигателя или където е удобно. Ако по този начин , ти покаже нормални стойности, то значи ти се губи маса някъде. А колкото до ремонта, най- добре да го дадеш на специализиран сервиз за стартери и алтернатори. Там си имат стендове и могат да видят какво точно се е сговнило. А и вземат 20- на лв. за труд ( поне тука в Русе)
Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
fire146 написа:Здравейте колеги, наскоро ми умря стария акумулатор след малко над 2 години. Купих си нов на Bosch, но се оказа, че след замерване с мултицета алтернатора не зарежда както трябва. На празен ход акумулатора се зарежда с 13.8V, а при пуснати къси светлини пада на 13.3V, което е доста под нормалното. Това, което знам е че би трябвало акумулатора да се зарежда с 14V. От къде е най-добре да започна да търся проблема? Може би четки, реле-регулатор. Има ли някакъв начин да се измери с колко волта зарежда алтернатора и дали тока не се губи някъде между алтернатора и акумулатора?
Премери колко ти зарежда алтернатора,може тока да се губи по кабелите или някъде да има нагоряло или хлабава връзка.
- fire146
- Мнения: 151
- Регистриран на: Чет 16 авг 2018 10:56
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFT 1997
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
А каква може да е причината на студен двигател да зарежда на 14.1V и след като загрее да спада на под 13.8V?
- fire146
- Мнения: 151
- Регистриран на: Чет 16 авг 2018 10:56
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFT 1997
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
Колеги, опитвам се да сваля капака на алтернатора, за да видя реле-регулатора. Махнах големия болт, който държи плюсовия кабел, развих болтовете на капака, обаче той дори не помръдва. Трябва ли да направя нещо друго, за да го сваля?
Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
Причините може да са много или само една [emoji6]. За това ти казах , че най добре в сервиз който се занимават с такива неща. Там имат специални стендове и тестват различните чаркалаци. В домашни условия с мултицета няма да стане. То може ама трябва да смениш всичко- диоди , лагери, тройник, реле, четки,колектори ( ако са сменяеми). И пак няма да си сигурен в ротор и статор, защото няма как да ги замериш. Капака да не би да има някакви чопчета от страни и да трябва да се бутнат с отвертката. А и дори да видиш регулатора едва ли ще разбереш нещо. Успех все пак.[emoji6]fire146 написа:А каква може да е причината на студен двигател да зарежда на 14.1V и след като загрее да спада на под 13.8V?
- boar
- Мнения: 329
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
viewtopic.php?t=134688#p1660313 гледай надолу в мненията
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
fire146 написа:А каква може да е причината на студен двигател да зарежда на 14.1V и след като загрее да спада на под 13.8V?
реле регулатора - 15-20лв е и върви заедно с четките. Не си мисли да сменяш само четки - главоболие за мижави икономисани пари./ 5-7лв/.
2017г го сменях .Във Франсизкуп, че ми е на 100м имаше 2 модела : китаец за 15 лв/ оглед и не ми вдъхнаха доверие изводите/ и уж " американец' за 20 лв. Видимо по-добра изработка на външен вид за 20 лв. Взех "хамериканеца"
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с алтернатор Golf 3 1.6 101 AFT
fire146 написа:А каква може да е причината на студен двигател да зарежда на 14.1V и след като загрее да спада на под 13.8V?
Вероятно окислени кабели между алтернатора и акумулатора. Измери напрежението на самия алтернатор, със и без консумация и на клемите на акумулатора пак със и без консумация и напиши четирите числа тук.
Не бързай да отваряш алтернатора, вероятно е в пълна изправност.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], zidarov и 99 госта