Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Здравейте, колеги!
Имам съмнения че съм издухал гарнитурата на главата, но вътрешно си се надявам авариите да не са свързани помежду си.
И така, преди няколко седмици ми се случи да се отчупи щуцера на изпарителя и изминах около 7км градско без вода. Датчика за нивото не сработи, лампи не светнаха и аз си карах. Бях спрял за малко и когато запалих звука беше като на разбита ролка от ремъците. Оправих маркучите, сипах вода, запалих, малко трудно обезвъздуши. Маркучите бяха станали твърди на камък докато обезвъздуши, но после си омекнаха.
Сложих си метални щуцери, измих казанчето за да се оправи и датчика че беше събрал много глеч, и хоп, след 2 дена изби пластмасовата тръба която минава зад двигателя и влиза във водната помпа. Рекох си, тя е на 7г. дошло и е времето. Смених тръбата и бам нов теч Тъкмо се бях върнал от малко пътуване и бях минал 50-тина км и съм си паркирал пред нас. След 4 часа се качвам в колата и датчика светва че няма вода. Долях 3л. и със сипването видях че капе някъде зад двигателя до помпата + предната част на фланеца за водата (капачката с двата винта която държи термостата). На фланеца се е получило някаква ситна дупчица, по малка и от карфица и пръска на струя.
След като измих казанчето датчика ми работи или поне се надявам че работи постоянно, което означава че тези 3л. трябва да са изтекли докато е била на паркинг за 4 часа. Сипах вода и качих прохода Петрохан без без проблеми. Вдигна си 90С има си парно всичко наред. Оставих я 2 дена пред нас (без да отстранявам течовете) и сега гледам само половин литър течност изгубила
Маслото си е наред не го меша с водата, отзад не пуши, маркучите не са на камък (е след 3-4км стават малко твърди но не и на камък), капачката си държи 1,5-2 бара, не изхвърля през нея.
Кажете как да разбера дали със сигурност съм за гарнитура?
Имам съмнения че съм издухал гарнитурата на главата, но вътрешно си се надявам авариите да не са свързани помежду си.
И така, преди няколко седмици ми се случи да се отчупи щуцера на изпарителя и изминах около 7км градско без вода. Датчика за нивото не сработи, лампи не светнаха и аз си карах. Бях спрял за малко и когато запалих звука беше като на разбита ролка от ремъците. Оправих маркучите, сипах вода, запалих, малко трудно обезвъздуши. Маркучите бяха станали твърди на камък докато обезвъздуши, но после си омекнаха.
Сложих си метални щуцери, измих казанчето за да се оправи и датчика че беше събрал много глеч, и хоп, след 2 дена изби пластмасовата тръба която минава зад двигателя и влиза във водната помпа. Рекох си, тя е на 7г. дошло и е времето. Смених тръбата и бам нов теч Тъкмо се бях върнал от малко пътуване и бях минал 50-тина км и съм си паркирал пред нас. След 4 часа се качвам в колата и датчика светва че няма вода. Долях 3л. и със сипването видях че капе някъде зад двигателя до помпата + предната част на фланеца за водата (капачката с двата винта която държи термостата). На фланеца се е получило някаква ситна дупчица, по малка и от карфица и пръска на струя.
След като измих казанчето датчика ми работи или поне се надявам че работи постоянно, което означава че тези 3л. трябва да са изтекли докато е била на паркинг за 4 часа. Сипах вода и качих прохода Петрохан без без проблеми. Вдигна си 90С има си парно всичко наред. Оставих я 2 дена пред нас (без да отстранявам течовете) и сега гледам само половин литър течност изгубила
Маслото си е наред не го меша с водата, отзад не пуши, маркучите не са на камък (е след 3-4км стават малко твърди но не и на камък), капачката си държи 1,5-2 бара, не изхвърля през нея.
Кажете как да разбера дали със сигурност съм за гарнитура?
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
тест изгорели газове в антифриза
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Дали си за гарнитура се разбира само като я свалиш. Ако гарнитурата е читава се гледа за пукнатини по главата.
Но с теста предложен по-горе ще разбереш дали е нужно да сваляш главата.
Но с теста предложен по-горе ще разбереш дали е нужно да сваляш главата.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Развий свещите, направи им една хубава снимка и я качи тук.
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
- Автомобил: lancia y10 golf 3
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Свещите трябва да бъдат еднакво кафеникави ако има една по бяла в този цилиндър има проблем
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Е при мен излезе че е обратното. 3 са бели но проблема е в 4-та която е кафява, защото не е точно кафява а ръждясала
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Доколкото си спомням, аз имах по-ръждясала свещ, ама аз и доста покарах да се натрупат повечко доказателства за издухана гарнитура. Ремонта ми отне един ден. Самата гарнитура струваше 10 - 20лв. На голф 2 1.6. Нищо не съм шлайфал. Свалих главата, почистих старателно и после стегнах да скъсване и половин оборот назад.
Теста за изгорели газове може би не е излишен, все пак не съм 100% сигурен, че си за гарнитура, но 95%.
Теста за изгорели газове може би не е излишен, все пак не съм 100% сигурен, че си за гарнитура, но 95%.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Каква е тая гарнитура за 15-20лв На моето абу в Еуро07 излизат от 35,40 до 60лв. А като добавя водна помпа за 50 и болтове за 30 То целия двигател не струва толкова. Виждал съм читави двигатели да се продават в нашия форум за 80лв. ама са от дъжд на вятър
А теста за газовете ще го направя, ама още не мога да намеря сервиз в Монтана който да извършва тази услуга. Въпреки че ръждата по свещта няма от къде да е дошла ако не влиза вода.
А теста за газовете ще го направя, ама още не мога да намеря сервиз в Монтана който да извършва тази услуга. Въпреки че ръждата по свещта няма от къде да е дошла ако не влиза вода.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Погледни другите подобни теми и виж как накрая винаги се стига до смъкване на главата.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Да няма пробита мембрана на изпарителя на газовата ?
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Изпарителя е с отделен кръг и не може да надуе в охладителната система.
При шлайфането трябва ли да се разглоби цялата глава (да се свали вала,клапаните) или може да мине само със сваляне на зъбното колело ?
Също така, има ли значение каква дебелина ще е гарнитурата на главата ? Гледам има два модела 1,61 и 1,75мм
При шлайфането трябва ли да се разглоби цялата глава (да се свали вала,клапаните) или може да мине само със сваляне на зъбното колело ?
Също така, има ли значение каква дебелина ще е гарнитурата на главата ? Гледам има два модела 1,61 и 1,75мм
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
dontaskdontsay написа:Изпарителя е с отделен кръг и не може да надуе в охладителната система.
Какво ще рече отделен кръг? Каква марка изпарител е?
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
Изпарителя е БРЦ. Не се наричаше точно отделен кръг но мисля че се сещате за какво говоря. При тези изпарители антифриза не е разделен с мембрана а си е в отделно отделение и няма досег с газта.
Та за гарнитурата какво казахте, има ли значение каква дебелина ще е: 1,61 или 1,75мм
Та за гарнитурата какво казахте, има ли значение каква дебелина ще е: 1,61 или 1,75мм
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
dontaskdontsay написа:Каква е тая гарнитура за 15-20лв На моето абу в Еуро07 излизат от 35,40 до 60лв. А като добавя водна помпа за 50 и болтове за 30 То целия двигател не струва толкова. Виждал съм читави двигатели да се продават в нашия форум за 80лв. ама са от дъжд на вятър
А теста за газовете ще го направя, ама още не мога да намеря сервиз в Монтана който да извършва тази услуга. Въпреки че ръждата по свещта няма от къде да е дошла ако не влиза вода.
Като махнеш 40% от 35лв и твоята става 20лв. почти съм сигурен че гарнитурата ми беше 13лв и стотинки след отстъпката от същия магазин, ама едва ли това е най-важното.
И аз съм продавал перфектен двигател за 70лв, ама никой не го купи, щото цената е подозрително ниска. А аз се отказах да го сложа в моя голф, щото смяната на гарнитурата беше лесна, а узаконяването на другия двигател си е разправия. Сигурен ли си, че болтовете и помпата не могат да останат старите?
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf MK3 1993г. 1.6 ABU Съмнение за издухана гарнитура на главата
На предишната смяна болтовете се разтягаха като кашкавал и си взех нови. Тези със сигурност и те вече са омекнали като предишните. Помпата е с пластмасова перка и не искам след някоя и друга година да го ям същия.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта