Привет,
Голфа нещо не зарежда както трябва. На празен ход без товар - 13.8 волта. С товар - 13.5-13.6 волта. На 2000 оборота без товар - 13.9 волта.
Това е леко ниско за зареждане на акумулатора по моите представи. Да търся ли проблем с алтернатора?
Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Измери ги пак на изхода на алтернатора, и ако пак са толкова - ремонт.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Мерих - 14.15 до 14.20 волта на изхода на алтернатора. Със товар, без товар, на празен ход, на обороти - все тая.
Акумулатора при товар (без значение от оборотите) отива на 13.6-13.7 волта (по-горе са грешни цифрите). На плюса се губят около 0.2 волта, на минуса - 0.3 волта.
Връзки са, Golf-а все пак е 99ти набор. След кратка справка - 5 места трябва да проверя:
1) Между кабела на алтернатора и плюсова клема
2) Между кабела и минусова клема
3) Между алтернатора и кабела към акумулатора
4) Кабел маса към блока на мотора
5) Кабел маса към рога/купето
Нещо пропускам ли?
Акумулатора при товар (без значение от оборотите) отива на 13.6-13.7 волта (по-горе са грешни цифрите). На плюса се губят около 0.2 волта, на минуса - 0.3 волта.
Връзки са, Golf-а все пак е 99ти набор. След кратка справка - 5 места трябва да проверя:
1) Между кабела на алтернатора и плюсова клема
2) Между кабела и минусова клема
3) Между алтернатора и кабела към акумулатора
4) Кабел маса към блока на мотора
5) Кабел маса към рога/купето
Нещо пропускам ли?
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Виж и за окиси по самите клеми, ако трябва ги смени.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Между клемите и акумулатора няма проблеми. Падовете са мерени до самите клеми на акумулатора.
Но да - това трябваше да го спомена за пълнота.
Но да - това трябваше да го спомена за пълнота.
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Нормално е напрежението, не търси проблеми където ги няма. Зарядното напрежение се регулира спрямо околната температура, сега като е жега зарежда под 14в (случвало ми се е да пада и на 13.2 с климатик фарове, вентилатора на 2 и 38 градуса навън.
Сутрин като е 15 градуса зарежда на 14.1. Като падне температурата ще вдигне волтажа :)
Сутрин като е 15 градуса зарежда на 14.1. Като падне температурата ще вдигне волтажа :)
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
0.5-0.6 волта пад между алтернатора и акумулатора при товар фарове мисля, че си е проблем. Регулатора на алтернатора си държи 14.2 волта. Ще премеря какво става като завърти перките с пуснат климатик, ама подозирам, че ще иде около 13 волта...
Акумулатора ми седи зареден на около 70-80 процента. Дори днес след 2.5 часа каране (по магистрала основно) 10 минути след като изгасих колата беше на 12.6 волта. А очаквам като е добре зареден там да виждам 12.8-12.9 волта.
Акумулатора ми седи зареден на около 70-80 процента. Дори днес след 2.5 часа каране (по магистрала основно) 10 минути след като изгасих колата беше на 12.6 волта. А очаквам като е добре зареден там да виждам 12.8-12.9 волта.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Всеки акумулатор държи различни волтове в покой, не мисля че имаш проблем там. По-скоро си прегледай връзките.
- tdi fen
- Мнения: 4701
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
сваляй го за рециклиране, като взех реното ми направи впечатление,че като натискам спирачките или подавам газ фаровете намалят светенто сложих в запалката един волтметър и ми направи впечатление,като примигват пада напрежението на 13.4/5 ,направо го свалих и смених всичко лагери,колектор,диоден блок,реле-регулатор, по спомен излезе около 120-140 с качествени части, труда от мен резултата е, че сега на алтернатора измерено с и без консуматори държи 14.5v
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Провери си кабелите дали всичко е стегнато и почистено и си смени четкодържателя с четките.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Защо да сменям части по алтернатора? 14.2V ниско напрежение ли е за него?
14.2 на загрял мотор, 14.35 на студен. Това дава алтернатора. И с пуснати, и със спрени фарове е толкова.
Ще помоля за аргументирани отговори. Факт е, че масово се ремонтира алтернатор при проблеми със зареждането. Ама е и факт, че има случай когато не е в него проблема.
14.2 на загрял мотор, 14.35 на студен. Това дава алтернатора. И с пуснати, и със спрени фарове е толкова.
Ще помоля за аргументирани отговори. Факт е, че масово се ремонтира алтернатор при проблеми със зареждането. Ама е и факт, че има случай когато не е в него проблема.
Последна промяна от brum на Пет 18 сеп 2020 10:35, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
След справка с Мишо от Герман - напрежението на изхода на алтернатора е идеално. Драмата е във връзките. Най-вероятно кабелната обувка при бушоните над акумулатора. Била слабо място.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Туй се оказа масов проблем. Малко търсене в интернет изкарва доста теми за стопени кутии с предпазителите над акумулатора. Имало даже драма с VW които отказвали да признаят проблема. Кабела от алтернатора към акумулатора се сменя и проблема се решавал.
Отивам да свалям акумулатора и да гледам дали мога да "закърпя" сегашният кабел като го кримпна и запоя. Но е факт, че като пусна фаровете и климатика първият бушон започва да пари заради пада на напрежение който е някъде около буксата. Дали пречупеният кабел до нея, дали самото връзка между обувката и кабела - не съм сигурен...
Ей тук една тема за това как е решен проблема - https://forums.vwvortex.com/showthread. ... -cable-DIY .
Отивам да свалям акумулатора и да гледам дали мога да "закърпя" сегашният кабел като го кримпна и запоя. Но е факт, че като пусна фаровете и климатика първият бушон започва да пари заради пада на напрежение който е някъде около буксата. Дали пречупеният кабел до нея, дали самото връзка между обувката и кабела - не съм сигурен...
Ей тук една тема за това как е решен проблема - https://forums.vwvortex.com/showthread. ... -cable-DIY .
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Вчера оглеждах на сина ми стартера, защото изхърква след развъртане (втулки).
Бях много изненадан да видя, че кабела от генератора не се свързва към акумулатора през клемата на стартера (като на по-старите модели), а върви директно към кутията над аку-то.
Да, става дума за АУДИ А3, ама и на Г4 е същото.
Другото, което ме изненада е колко е тъничък и немощен тоя кабел
... Както и нещастната ламаринка, която е на плюсовата клема на акумулатора.
Та ще се прави 'тунинг'
Поне 16кв.мм кабел (вероятно ще е 25 всъщност), нови, дебели медни кабелни обувки, добре кримпнати, както и почистване на контактните площи със ситна шкурка и леко намазване с медна грес.
Бях много изненадан да видя, че кабела от генератора не се свързва към акумулатора през клемата на стартера (като на по-старите модели), а върви директно към кутията над аку-то.
Да, става дума за АУДИ А3, ама и на Г4 е същото.
Другото, което ме изненада е колко е тъничък и немощен тоя кабел

... Както и нещастната ламаринка, която е на плюсовата клема на акумулатора.
Та ще се прави 'тунинг'

Поне 16кв.мм кабел (вероятно ще е 25 всъщност), нови, дебели медни кабелни обувки, добре кримпнати, както и почистване на контактните площи със ситна шкурка и леко намазване с медна грес.
- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане
Масов проблем е кабела от алтернатора до бушониерата над акумулатора кримпнете и запоете нов и всичко ще е наред :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 165 госта