Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Мнениеот brum » Вто 22 сеп 2020 19:52


Абе не е само той. Пада по масата между корпуса на алтернатора и минус клемата на акумулатора - 0.25 волта. Пада от кабела между алтернатора и бушона - 0.3 волта.

Иначе да - и аз кабели ще правя. Според скромното ми мнение 16мм2 е предостатъчно ако е меден. С този размер кабела който е метър и малко при 100 ампера ще даде 0.3 волта пад. Т.е. колкото дава фабричният на празен ход. За масата ще пусна 2ри кабел успоредно на първият (без връзка към купето) и ще е 10мм2. Така се надявам загубите от 0.5-0.6 волта сега (след почистване на обувките) да паднат до 0.1-0.2 волта което ще е съвсем приемливо и ще дава едни 13.9 волта при товар на празен ход и загрял двигател.

За справка - тоя кабел се води 46". 120см кабел би трябвало да пасне идеално. Само за този между блока и акумулатора трябва да издиря размера.

Относно ламаринката на плюса на акумулатора - през нея тече само тока за зареждане на акумулатора и не е драма. Има си директен кабел за стартера. Но въпреки това в афтърмаркет версиите на тази кутията с бушоните (aliexpress) е заменено с кабел.

При мен е тръгнала да се разтапя кутията с бушоните. Кабела който идва от акумулатора загрява до парене на кабелната обувка. Точно това дето го има на картинките в интернет като се напише за тоя проблем. Още е почти козметично и ако след смяната на кабела не загрява повече няма да го пипам.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Мнениеот ktamen » Сря 23 сеп 2020 14:28


Общо взето и без мен вече знаеш какво да правиш, но да добавя и аз мъничко.
Пад се мери на всяка снадка поотделно, примерно единия пробник забучен в голите жички на кабела влизащ в обувката, а другия пробник на самата обувка.
10мм2 кабел е достатъчен, това явно и сам можеш да си го сметнеш. По-големият е по-неудобен за работа и по-уязвим за нараняване при бъдещи ремонти, ама и 16 става.
Обувките ги запои, става и само с горелка и тенол, без поялник. Кримпването не е надеждно, особено като поостарее и се замърси.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Мнениеот brum » Сря 23 сеп 2020 16:19


Първият опит ще е да разкримпна обувките, да почистя кабела, да ги кримпна обратно и да запоя. Това и на кабела за масата, и на този за зареждането. Гледам, че и кабела към купето му е нужна тази процедура. Ако се справя с тези двата и той ще мине по нея. Там работата е по-зле - имам пад от 0.6 волта до запалката при пуснати фарове.

Ако това не стане - нови дебели, но меки кабели (захранващи аудио кабели с читава изолация и тънки нишки) с задължително медна сърцевина, а не такава от помеднен алуминий. Дали 10, дали 16 мм2 - зависи кое намеря читаво.

Иначе да - точно обувките изглеждат проблемни...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Мнениеот ktamen » Чет 24 сеп 2020 1:09


brum написа:Първият опит ще е да разкримпна обувките, да почистя кабела, да ги кримпна обратно и да запоя.

Това ми се струва много сложна работа с неясен резултат. Ако обувката се топне в киселина за запояване и после във ваничка с разтопен припой, може би пак ще стане добра спойка. Ама после трябва обилно промиване с вода. за ваничка може да се ползва корпус от стар кондензатор.
Медта може да се почисти и с азотна киселина и после да се запои с обикновен колофон, но не съм го пробвал с кербована стара обувка.
Най лесно ми се струва с нови кабели.
И задължително измери пада между жичките и обувката, щото понякога само изглежда зле.
До запалката има много снадки и тънки кабели и е нормално да има голям пад.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Мнениеот brum » Пет 09 окт 2020 22:48


Още съм до никъде, че колата остана далеч от мен за 2 седмици. Но пък имам хидравлични кримпвачки. Та свалям обувката, почиствам медният кабел и я слагам обратно. После стягам до откат и ще пробвам да я запоя за капак. Ако не стане - целият кабел така или иначе ще е свален и просто ще го сменя с друг.

Иначе ей тъй за пробата кримпнах един кабел 20мм2 в подходяща медна обувка и стана бетон. Ама трудно се запоява с наличната техника - голяма медна маса и много бързо се охлажда. Евентуално с масата за допълнително подгряване може да стане...


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Мнениеот Duke_BG » Вто 13 окт 2020 11:45


brum, купи направо нова обувка и я кримпни
не си заслужава целия цирк по сваляне на стара обувка и кримпването и на ново
струва стотинки по магазините за ел материали
има с къса и с дълга тръбичка медни покалаени
само трябва да знаеш сечението на кабела и диаметъра на болта :)

не се занимавай със запояване след като имаш хидравлично кримпване друго не ти трябва ако се притесняваш вземи обувка с дълго рамо и кримпни няколко пъти, и ако сложиш и термо свиваем шлаух с лепило на Raihem ще стане бетон


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Мнениеот brum » Вто 13 окт 2020 11:54


Ясно ми е, че цирка със сваляне и връщане на старата обувка е по-голям. Частите за нов кабел са налични (20мм2 кабел, медни обувки М6 и М8). Но предпочитам да запазя инсталацията колко се може по-близка до заводската. Т.е. предпочитам заводският кабел (ако може да заработи нормално след намеса) отколкото самоделен вариант (пък бил той и по-добър). Друго си е да отвориш капака и от долу всичко да е фабрично и по местата си.

Та първо това ще направя - свалям кабела, оправям обувките и монтирам обратно. Ако резултата не е задоволителен - сменям кабела. Ако се стигне до там ще пробвам да сложа новият кабел в гофре (и то е налично). Само трябва да проверя гофрето как се държи на 100-120 градуса.

Термосвиваем шлаух с лепило също имам, ама май беше голям диаметър. Трябва да го издиря. Не се бях сетил, че може да спре окисляването на медта.


Потребителски аватар
Duke_BG
Мнения: 439
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
Автомобил: GOLF 4+BORA
Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
Местоположение: Бургас

Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Мнениеот Duke_BG » Вто 13 окт 2020 12:05


не му пречи че е голям диаметър виж на него какво пише - примерно ако е 20-8 това означава че е 20 мм и се свива до 8 мм
райхем имат голямо свиване
провери дали ще му е достатъчно
тия с лепилото ако ги направиш както трябва попсле може и да потопиш снадката във вода без да се притесняваш че ще гръмне :)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.8T AGU Ниско напрежение на зареждане

Мнениеот brum » Нед 25 окт 2020 11:35


Смених най-накрая кабелната обувка към разпределителната кутия с предпазителите над акумулатора. Сега зарежда на 14.35V на празен ход. Като пусна къси, дълги и вентилатора в купето пада по кабела между алтернатора и акумулатора е 0.07 волта. Преди наближаваше половин волт при такъв товар.

Вече го няма и загряването което водеше до разтапяне на разпределителната кутия над акумулатора. Моята леко е разтопена точно там където влиза кабела от алтернатора, но не е драма. Та ще си карам с нея.

Другото което е правено - почистени кабелни обувки на масата под стойката на алтернатора.

Отделно, че тествах зареждането с тестера (Konnwei KW600) и този път теста мина успешно. Зареждането е в норма. Преди теста не завършваше поради някаква причина.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта