Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Аз на предната Джета така я смених. Отворих, почистих хубаво нови болтове и затворих. И карах доста време след това. Ако колата не е била прегрявана няма проблеми.
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Шлаиф ще има,задължително.Даже съм се разбрал с човека. Само да не объркам нещо.Трудно ли се сменят гумичките на клапаните?
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Ако ще шлайфаш, направо я разглоби и си я обслужи. Като е свалена става по-лесно всичко.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Барон Мюнхаузен написа:Трудно ли се сменят гумичките на клапаните?
Не, амааа... има малко особености.
Смяната на гумички няма как да е излишна, но ако са износени водачите на клапаните, ефекта от смяната ще е незадоволителен.
Ама пък и самата смяна е малко 'чалъмлийска'
Главата се нагрява (най-добре във фурната, макар, че аз я пекох на слънце, при 45* жега ) а водачите се охлаждат във фризера.
Припасват се клапаните (леглата им) с шлайф-паста.
След това се мъчите да вкарате гумичките с подходящ дорник.
Лошо става, ако на всички гумички почнат да се прерязват ръбчетата
Оказа се, че водачите, които бях взел, просто нямат хубава фаска, за да подведе гумичката
Айде 'новите' водачи вън, още по-нови, ама с визуална инспекция, ново припасване на клапани и т.н.
А бе, както казах, най-лесното в цялата операция е смяната на гарнитурата.
Трябва ти динамометричен ключ и да четеш инструкцията, която върви в комплект с гарнитурата, както написа muns
Много по трудно е перфектното почистване на всичко и дефектоскопията на частите ти.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Я барона да каже колко е доливал масло от смяна до смяна.
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
radotom написа:Барон Мюнхаузен написа:Трудно ли се сменят гумичките на клапаните?
Не, амааа... има малко особености.
Смяната на гумички няма как да е излишна, но ако са износени водачите на клапаните, ефекта от смяната ще е незадоволителен.
Ама пък и самата смяна е малко 'чалъмлийска'
Главата се нагрява (най-добре във фурната, макар, че аз я пекох на слънце, при 45* жега ) а водачите се охлаждат във фризера.
Припасват се клапаните (леглата им) с шлайф-паста.
След това се мъчите да вкарате гумичките с подходящ дорник.
Лошо става, ако на всички гумички почнат да се прерязват ръбчетата
Оказа се, че водачите, които бях взел, просто нямат хубава фаска, за да подведе гумичката
Айде 'новите' водачи вън, още по-нови, ама с визуална инспекция, ново припасване на клапани и т.н.
А бе, както казах, най-лесното в цялата операция е смяната на гарнитурата.
Трябва ти динамометричен ключ и да четеш инструкцията, която върви в комплект с гарнитурата, както написа muns
Много по трудно е перфектното почистване на всичко и дефектоскопията на частите ти.
Така е!!! Глория има една песен,която жена ми много я харесва.Да срещнеш принца от мечтите докрай да са щастливи дните но не винаги така е
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Може да харчи 1л на 1000км ако не в изправност,това по книга. Масло го дават 3-3.5л при мен побира 3.2л от смяна до смяна без да доливам за 10 000км.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1382
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Преди 3 месеца гледах същия филм с моето АБУ, и благодарение на колегите от форума го изгледах до край
Аз издуханата гарнитура я хванах по ръждата на свеща: download/file.php?id=387923&mode=view
На тия мотори нема кой знае какви сложни процедури. Важното е да работиш бавно, внимателно и ако не знаеш нещо да питаш. Освен динамометричен ключ, ще ти е от полза и ударен гайковерт, щото ще имаш поне 1 болт дето няма да се развие. Примерно аз не успях да развия болтовете на шайбата на коляновия вал и затова изденах ангренажа директно от зъбното колело на разпределителния. Болта на зъбното колело на раз. вал също ме изтормози доста но накрая се предаде макар и с леки щети. Може би най трудните болтове за развиване бяха тези на всмукателния колектор. Добре че беше перфоратора от Лидъл та с много бой се развиха Ама ти свалиш ли главата после лесно можеш да я закараш на някой да ти развие болтовете.
Другия инструмент който ще ти трябва е скоба за пружините на клапаните (ако сменяш гумичките).
Аз допуснах 2 големи грешки. Първата е че викнах "майстор" да ми покаже как се вадят клапаните и той ми надра половината клапани и леглата на повдигачите + че ми затри и 1 от кученцата на клапаните
Втората грешка е че не попитах (не проверих) никой как се слагат новите гумички на клапаните. Оказа се че трябва да се набият с дорник а аз ги натиснах с палец колкото можах За сега още не са излезли от леглата и дано си останат там
От цялата работа най лесно и приятно беше събирането на клапаните (след като се сдобих със скоба) и шлайфането им.
Като носиш главата да ти я шлайфат, свали шпилките с който се захваща раз, вал, щото мен никой не ме предупреди и по време на шлайфането ми изкривиха едната шпилка. Също така си свали и датчиците за налягането на маслото щото аз си ги оставих на главата и при шлайфането от течността и стружките се затиснаха и се вкарах в шаш докато разбера че проблема е в тях.
Аз издуханата гарнитура я хванах по ръждата на свеща: download/file.php?id=387923&mode=view
На тия мотори нема кой знае какви сложни процедури. Важното е да работиш бавно, внимателно и ако не знаеш нещо да питаш. Освен динамометричен ключ, ще ти е от полза и ударен гайковерт, щото ще имаш поне 1 болт дето няма да се развие. Примерно аз не успях да развия болтовете на шайбата на коляновия вал и затова изденах ангренажа директно от зъбното колело на разпределителния. Болта на зъбното колело на раз. вал също ме изтормози доста но накрая се предаде макар и с леки щети. Може би най трудните болтове за развиване бяха тези на всмукателния колектор. Добре че беше перфоратора от Лидъл та с много бой се развиха Ама ти свалиш ли главата после лесно можеш да я закараш на някой да ти развие болтовете.
Другия инструмент който ще ти трябва е скоба за пружините на клапаните (ако сменяш гумичките).
Аз допуснах 2 големи грешки. Първата е че викнах "майстор" да ми покаже как се вадят клапаните и той ми надра половината клапани и леглата на повдигачите + че ми затри и 1 от кученцата на клапаните
Втората грешка е че не попитах (не проверих) никой как се слагат новите гумички на клапаните. Оказа се че трябва да се набият с дорник а аз ги натиснах с палец колкото можах За сега още не са излезли от леглата и дано си останат там
От цялата работа най лесно и приятно беше събирането на клапаните (след като се сдобих със скоба) и шлайфането им.
Като носиш главата да ти я шлайфат, свали шпилките с който се захваща раз, вал, щото мен никой не ме предупреди и по време на шлайфането ми изкривиха едната шпилка. Също така си свали и датчиците за налягането на маслото щото аз си ги оставих на главата и при шлайфането от течността и стружките се затиснаха и се вкарах в шаш докато разбера че проблема е в тях.
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
muns61 написа:Я барона да каже колко е доливал масло от смяна до смяна.
Не доливам, не губи.... както го сложа тей го източвам. Айде 100 грама да изгуби,ама аз не го забелязвам.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Щом не губи масло, не пипай водачите на клапаните.
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
100 грама са нищо може от капака на клапаните да ти сълзи. Виждам че си решил да се откажеш от АБД-то? Ако купуваш Голф 4 Не ти препоръчвам 1.4 16в
и Пасат 1.6 101к.Виж то всеки автомобил си иска поддръжка на всеки може да духне гарнитура. А твоето АБД с ремонт от 200-300лв може да те вози още.
Ако си любител на високи обороти по добре от 1.8 и на горе!
и Пасат 1.6 101к.Виж то всеки автомобил си иска поддръжка на всеки може да духне гарнитура. А твоето АБД с ремонт от 200-300лв може да те вози още.
Ако си любител на високи обороти по добре от 1.8 и на горе!
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
kirobg написа:Ако си любител на високи обороти по добре от 1.8 и на горе!
Не съм любител нито на високите скорости,нито на високите обороти. Карам нормално. Въпроса е ,че ме наплашиха - 50лв гарнитура, незнам какво още,всичко 500 лева. Нямало смисъл....Голфа струвал 500 лв...
- dontaskdontsay
- Мнения: 1382
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Абе 100-тина лв трябва да те оправят ако си я ремонтираш ти. Да, факт е че на ABU-то незнайно защо гарнитурата на главата е в пъти по скъпа от на другите мотори. За ABD не съм проверил но предполагам е същото.
На виктор рейнц излиза около 50лв. с малка отстъпка. Имаше и други марки за под 40лв.
Болтове ако слагаш нови още 20 и шлайф 20-30.
Тая цена дето са ти казали, сигурно е за основен ремонт на главата.
Водната помпа и ангренажа ако са сменявани скоро, може да ги пропуснеш.
На виктор рейнц излиза около 50лв. с малка отстъпка. Имаше и други марки за под 40лв.
Болтове ако слагаш нови още 20 и шлайф 20-30.
Тая цена дето са ти казали, сигурно е за основен ремонт на главата.
Водната помпа и ангренажа ако са сменявани скоро, може да ги пропуснеш.
Последна промяна от dontaskdontsay на Чет 19 ное 2020 7:36, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
На мен само за труд - да я отворят и затворят са ми искали 300лв.
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Яко са те наплашили! Идват празници,майстори на път и край път. Моя майстор, който работи само по VW i AUDI. За 500лв ще живнеш от радост и
смениш,сегменти,биели,бутала,всички гарнитури, писах ти моят ремонт + консумативи беше 270лв. Не се плаши масло не ти харчи, имаш само пробив в цилиндрите. Не знам при теб колко пъти е шлайфана главата ? И ти не знаеш, за това си трябва майстор! Ти сам можеш да разглобиш мотора но ако намериш,някой да го затвори може да излезе и по евтино.Това което си описал свещите стават черни, мотора зависи от 3 неща ток,вода и свещи другото го знаеш, ако искаш да продължиш с него. Виж аз как си изпатих от менте свещи а съм изминал 34 000км от ремонта с истинските свещи. Защо ли? На ли сме икономисти и си мислим че евтиното излиза по скъпо.
Поздрави Кирил!
смениш,сегменти,биели,бутала,всички гарнитури, писах ти моят ремонт + консумативи беше 270лв. Не се плаши масло не ти харчи, имаш само пробив в цилиндрите. Не знам при теб колко пъти е шлайфана главата ? И ти не знаеш, за това си трябва майстор! Ти сам можеш да разглобиш мотора но ако намериш,някой да го затвори може да излезе и по евтино.Това което си описал свещите стават черни, мотора зависи от 3 неща ток,вода и свещи другото го знаеш, ако искаш да продължиш с него. Виж аз как си изпатих от менте свещи а съм изминал 34 000км от ремонта с истинските свещи. Защо ли? На ли сме икономисти и си мислим че евтиното излиза по скъпо.
Поздрави Кирил!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 85 госта