Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Точно!
Затягането на главата е най-лесната част. Стигнеш ли до там - оправил си се
Аз лично по- бих се плашил от развиването на всички клеясали гайки и болтчета, а дойде ли време до дефектоскопия - загинал съм прав!
Иска си опит и знания, които аз нямам.
Кире, за парното може и да си прав, макар, че явно си от редките щастливи случайности.
Ама от крив клапан няма как да губиш антифриз.
Конструктивно тези двете неща нямат допирни точки.
Сегааа... ако лее вода в цилиндрите - това е друго.
Ама тогава проблема няма да е (само) кривия клапан, нали?
Затягането на главата е най-лесната част. Стигнеш ли до там - оправил си се
Аз лично по- бих се плашил от развиването на всички клеясали гайки и болтчета, а дойде ли време до дефектоскопия - загинал съм прав!
Иска си опит и знания, които аз нямам.
Кире, за парното може и да си прав, макар, че явно си от редките щастливи случайности.
Ама от крив клапан няма как да губиш антифриз.
Конструктивно тези двете неща нямат допирни точки.
Сегааа... ако лее вода в цилиндрите - това е друго.
Ама тогава проблема няма да е (само) кривия клапан, нали?
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
muns61 написа:Барон Мюнхаузен написа:Наплашиха ме със затягането на главата....
Ако сам си направиш другите неща, нищо не ми пречи да се разходим с жената до Свищов за един ден и да ти затегна главата.
До Киро - липса на парно основно е от 2 неща - липса на циркулация и необезвъздушаване. Написах ти как да обезвъздушиш, та не ми пиши глупости. И си напиши в темата решението на проблема.
И да напиша проблема с парното! Кой ще повярва? Ако нямаше циркулация до сега да е прегряла.Обезвъздушавахме от най висока точка и нямаше парно.
А дойде след месец! Колко въздух побира охладителната система? Твоя начин на обезвъздушаване от маркучите на парното не ми помогна и се оказа фалшив.Аз не пиша глупости явно твоя майсторлък е по надежден от другите майстори,като моя, който ми каза карай само ще дойде.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
За обезвъздушаването - и аз го разбрах по трудния начин (изправиха ми се косите на един светофар, като видях, къде ми отиде стрелката след като смених главата). Накрая се отказах и просто стегнах капачката и карах докато сама се обезвъздуши. Реално това е най-правилното. Просто си имал въздух в системата, който не е могъл да излезе на момента. Аз също съм любител, но смея да кажа, че се справям с такива ремонти без да имам особена нужда от помощ. На предната Джета със зет ми за един предиобед бяхме сменили гарнитурата и колата беше в движение. Без да шлайфаме де, просто разцепихме мотора, зачистихме повърхностите и резбите, сложихме новата и стегнахме с новите болтове.
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Нищо не съм направил. Все още. Лада 2103 книгата ми е подръки,ако ще всърши работа.
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Аз имам специална книга за ремонт на голф 3 има 4ри етапа на затягане.
1-40Н.м
2-60Н.м
3-дозатягане на 180градуса
4-двигателя се загрява до 80гр. И болтовете се затягат на 1/4 оборот.
1-40Н.м
2-60Н.м
3-дозатягане на 180градуса
4-двигателя се загрява до 80гр. И болтовете се затягат на 1/4 оборот.
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
nikson85 написа:Аз имам специална книга за ремонт на голф 3 има 4ри етапа на затягане.
1-40Н.м
2-60Н.м
3-дозатягане на 180градуса
4-двигателя се загрява до 80гр. И болтовете се затягат на 1/4 оборот.
Има нещо особено за да ми го кажат,аз събирам мнения от 100 страни и тогава почвам да прая нещо,ако изобщо ще правя нещо.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
В опаковката на гарнитурата, която ще купиш, има инструкция за последователност и момент на затягане.
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Абе бащата каза тей като тръгнах да купувам кола - "Вземи си кола да се научиш да караш и да я ремонтираш". То кво се оказа - закараи я да я поправят.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Барон Мюнхаузен написа:
Има нещо особено за да ми го кажат,аз събирам мнения от 100 страни и тогава почвам да прая нещо,ако изобщо ще правя нещо.
Няма нищо особено.
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Ако махна главата да и сменя гарнитурата, мога ли да разчитам на всички да я затворим както трябва?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Само ако почистиш перфектно всички остатъци от старата гарнитура и се увериш, че по челото на блока няма язви.
И ако дадеш главата на шлайф.
Доста хора съм чувал да казват (пишат) "Аз само почистих, сложих новата гарнитура и готово! "
За някои от тях съм чувал, че са продали колата даже без да свалят глава наново
Явно са късметлии
И ако дадеш главата на шлайф.
Доста хора съм чувал да казват (пишат) "Аз само почистих, сложих новата гарнитура и готово! "
За някои от тях съм чувал, че са продали колата даже без да свалят глава наново
Явно са късметлии
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Аз на предната Джета така я смених. Отворих, почистих хубаво нови болтове и затворих. И карах доста време след това. Ако колата не е била прегрявана няма проблеми.
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Шлаиф ще има,задължително.Даже съм се разбрал с човека. Само да не объркам нещо.Трудно ли се сменят гумичките на клапаните?
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Ако ще шлайфаш, направо я разглоби и си я обслужи. Като е свалена става по-лесно всичко.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД
Барон Мюнхаузен написа:Трудно ли се сменят гумичките на клапаните?
Не, амааа... има малко особености.
Смяната на гумички няма как да е излишна, но ако са износени водачите на клапаните, ефекта от смяната ще е незадоволителен.
Ама пък и самата смяна е малко 'чалъмлийска'
Главата се нагрява (най-добре във фурната, макар, че аз я пекох на слънце, при 45* жега ) а водачите се охлаждат във фризера.
Припасват се клапаните (леглата им) с шлайф-паста.
След това се мъчите да вкарате гумичките с подходящ дорник.
Лошо става, ако на всички гумички почнат да се прерязват ръбчетата
Оказа се, че водачите, които бях взел, просто нямат хубава фаска, за да подведе гумичката
Айде 'новите' водачи вън, още по-нови, ама с визуална инспекция, ново припасване на клапани и т.н.
А бе, както казах, най-лесното в цялата операция е смяната на гарнитурата.
Трябва ти динамометричен ключ и да четеш инструкцията, която върви в комплект с гарнитурата, както написа muns
Много по трудно е перфектното почистване на всичко и дефектоскопията на частите ти.