Голф 4 1.6 16v Алтернатор
Голф 4 1.6 16v Алтернатор
Здравейте, реших да си замеря напрежението на алтернатора с което зарежда и на запален двигател ми показва 12.89. Това е без да съм включил консуматори и не е карана преди това. До колкото знам под 13 волта се смята за доста слабо зареждането и е хубаво да е около 14. Замерих и директно от алтернатора към батерията и беше същото ,та не е от кабела или клемите. Отделно след като загасих и запалих отново след няколко минути напрежението доста играеше между 14 и 17волта. Дали е проблем с регулатора или е нормално да е така?
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор
вероятно има проблем не трябва да надвишава 14.5v
- ktamen
- Мнения: 6147
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор
Най вероятно проблемът е, че не знаеш как да мериш и/или мултицетът е негоден.
Обясни подробно как си измервал и с какво И се постарай да се изразяваш максимално правилно.
Пример за неадекватно обяснение е примерно това:
Обясни подробно как си измервал и с какво И се постарай да се изразяваш максимално правилно.
Пример за неадекватно обяснение е примерно това:
Замерих и директно от алтернатора към батерията и беше същото
Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор
Ами до сега не съм имал проблеми с точността на мултиметъра. Най-обикновен е ама за такова замерване мисля ,че е достатъчно. Това което имах предвид под директно е че свързах червеният край с + на алтернатора и черният с - на батерията и стойността беше същата като при замерване на + и - на батерията. Само дето първият път беше стабилно 12.89 ,а вторият доста играеше. След като писах във форума излизах и като замерих пак така се менеше стойността между 13 и 17
- ktamen
- Мнения: 6147
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор
Тези най обикновените мултицети не живеят много дълго
Така или иначе за да измери алтернатора трябва да мериш между корпуса му и плюсовия болт.
Вероятно реле-регулатора е за боклука, ама това в случай, че числата ти са истински, а аз не им вярвам.
Така или иначе за да измери алтернатора трябва да мериш между корпуса му и плюсовия болт.
Вероятно реле-регулатора е за боклука, ама това в случай, че числата ти са истински, а аз не им вярвам.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор
ktamen написа:Вероятно реле-регулатора е за боклука,.
Или горното, или имаш хлабава клема някъде и окислени контакти.
Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор
Замерих алтернатора и от болта към корпуса и ми показа 12.98. тоя път беше стабилно. Тея дни ще замеря и с друг мултицет. Самият регулатор има ли как да се провери ако го сваля?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор
gddbg написа:Замерих алтернатора и от болта към корпуса и ми показа 12.98. тоя път беше стабилно. Тея дни ще замеря и с друг мултицет. Самият регулатор има ли как да се провери ако го сваля?
Да има начин , но като чета писанията ти забрави за този начин.
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
- Автомобил: lancia y10 golf 3
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор
Sменяй реле регулатора. Напр ежението трябва да е между 13.9 и 14.6 без никво значение къде го мериш. Ако нямаш волтметър на тъмно гледаш дали фаровете се усилват при даване на газ. На германския варел не знам колко струва релето, на ланчата май беше 10 и пейсе или 11 и двайсе.
- ktamen
- Мнения: 6147
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор
radotom написа:ktamen написа:Вероятно реле-регулатора е за боклука,.
Или горното, или имаш хлабава клема някъде и окислени контакти.
Възможно е хлабавата връзка да е между четките и контактните пръстени. Това ще се види като се свали релерегулатора, който е и държач на четките. Свалянето би трябвало да е много лесно, ако има достъп до алтернатора. Самия алтернатор не би трябвало да се сваля. Новият регулатор може да е менте, никак не е сигурно, че ще работи коректно.
Алтернаторът ти трябва да има и тънка кафява жичка, по нея компютърът управлява алтернатора, възможно е проблемът да идва и от това управление, а самият алтернатор да е изправен.
Първо свали регулатора и огледай работната повърхност на четките и пръстените. Ако нещо не ти хареса питай тук. Каналите от износване на пръстените не са проблем, докато не станат толкова дълбоки, че да прережат самите пръстени. Ако четките и пръстените изглеждат добре, си купи друг регулатор и пробвай с него.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], grafa59, vadoiv, valio_, Ивайло Димов и 172 госта