Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
gddbg
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот gddbg » Сря 14 апр 2021 20:57


Здравейте, реших да си замеря напрежението на алтернатора с което зарежда и на запален двигател ми показва 12.89. Това е без да съм включил консуматори и не е карана преди това. До колкото знам под 13 волта се смята за доста слабо зареждането и е хубаво да е около 14. Замерих и директно от алтернатора към батерията и беше същото ,та не е от кабела или клемите. Отделно след като загасих и запалих отново след няколко минути напрежението доста играеше между 14 и 17волта. Дали е проблем с регулатора или е нормално да е така?




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот tdi fen » Сря 14 апр 2021 21:23


вероятно има проблем не трябва да надвишава 14.5v


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6147
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот ktamen » Сря 14 апр 2021 22:26


Най вероятно проблемът е, че не знаеш как да мериш и/или мултицетът е негоден.
Обясни подробно как си измервал и с какво :exclaim И се постарай да се изразяваш максимално правилно.
Пример за неадекватно обяснение е примерно това:
Замерих и директно от алтернатора към батерията и беше същото


gddbg
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот gddbg » Сря 14 апр 2021 23:25


Ами до сега не съм имал проблеми с точността на мултиметъра. Най-обикновен е ама за такова замерване мисля ,че е достатъчно. Това което имах предвид под директно е че свързах червеният край с + на алтернатора и черният с - на батерията и стойността беше същата като при замерване на + и - на батерията. Само дето първият път беше стабилно 12.89 ,а вторият доста играеше. След като писах във форума излизах и като замерих пак така се менеше стойността между 13 и 17


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6147
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот ktamen » Чет 15 апр 2021 0:53


Тези най обикновените мултицети не живеят много дълго :exclaim
Така или иначе за да измери алтернатора трябва да мериш между корпуса му и плюсовия болт.
Вероятно реле-регулатора е за боклука, ама това в случай, че числата ти са истински, а аз не им вярвам.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот radotom » Чет 15 апр 2021 7:39


ktamen написа:Вероятно реле-регулатора е за боклука,.

Или горното, или имаш хлабава клема някъде и окислени контакти.


gddbg
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 18 юни 2016 20:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот gddbg » Чет 15 апр 2021 15:04


Замерих алтернатора и от болта към корпуса и ми показа 12.98. тоя път беше стабилно. Тея дни ще замеря и с друг мултицет. Самият регулатор има ли как да се провери ако го сваля?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот kris11 » Чет 15 апр 2021 18:41


gddbg написа:Замерих алтернатора и от болта към корпуса и ми показа 12.98. тоя път беше стабилно. Тея дни ще замеря и с друг мултицет. Самият регулатор има ли как да се провери ако го сваля?

Да има начин , но като чета писанията ти забрави за този начин.


lubo_Y10
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
Автомобил: lancia y10 golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот lubo_Y10 » Чет 15 апр 2021 20:40


Sменяй реле регулатора. Напр ежението трябва да е между 13.9 и 14.6 без никво значение къде го мериш. Ако нямаш волтметър на тъмно гледаш дали фаровете се усилват при даване на газ. На германския варел не знам колко струва релето, на ланчата май беше 10 и пейсе или 11 и двайсе.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6147
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 1.6 16v Алтернатор

Мнениеот ktamen » Пет 16 апр 2021 1:12


radotom написа:
ktamen написа:Вероятно реле-регулатора е за боклука,.

Или горното, или имаш хлабава клема някъде и окислени контакти.

Възможно е хлабавата връзка да е между четките и контактните пръстени. Това ще се види като се свали релерегулатора, който е и държач на четките. Свалянето би трябвало да е много лесно, ако има достъп до алтернатора. Самия алтернатор не би трябвало да се сваля. Новият регулатор може да е менте, никак не е сигурно, че ще работи коректно.
Алтернаторът ти трябва да има и тънка кафява жичка, по нея компютърът управлява алтернатора, възможно е проблемът да идва и от това управление, а самият алтернатор да е изправен.
Първо свали регулатора и огледай работната повърхност на четките и пръстените. Ако нещо не ти хареса питай тук. Каналите от износване на пръстените не са проблем, докато не станат толкова дълбоки, че да прережат самите пръстени. Ако четките и пръстените изглеждат добре, си купи друг регулатор и пробвай с него.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], grafa59, vadoiv, valio_, Ивайло Димов и 172 госта