Здравейте, колеги.
Мина време, смених главата, смених генерацията. Останах доволен от резултата, но със смяната на генерацията дойде едно МНОГО досадно скърцане.
Понеже се подмени всичко след колектора с 50мм от 1.8 стана така, че ауспухчията ми е сложил чисто нови (неоригинални скоби) на конуса на колектора, където се съединява с изпускателната система. Оттогава насетне вече почти година ми пили нервите. Сменихме уплътнението (мисля с Topran) в началото беше утихнало за известно време. После пак се възобнови. Особено като е студен автомобила, като отпусна газта (и явно се премести леко мотора) се чува много гадно еднократно скърцане. Като загрее, сякаш изчезва, но мен това не ме устройва. Отдавна се канех да пусна тема с питане, но все се занимавам с разни неща и не успявам. Моля, ако някой колега знае лек за това чудо - нека сподели. Доколкото зная скърцането идва от самите скоби, които притискат колектора и конуса на тръбата след него, но не съм сигурен дали това е така на 100%.
Мерси предварително
Vw Jetta Mk2 - дразнещо скърцане от конуса на изпускателния колектор
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 - дразнещо скърцане от конуса на изпускателния колектор
мазано ли е там с графитна смазка или медна ?
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 - дразнещо скърцане от конуса на изпускателния колектор
Нямам представа, не присъствах на смяната. Оставих колата, после си я взех. В началото биваше, после пак така скърца. Ходих един път, не зная, какво прави, пак за малко утихна и сега пак скърца... Дразнеща работа.
- boar
- Мнения: 314
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Vw Jetta Mk2 - дразнещо скърцане от конуса на изпускателния колектор
Да не ти скърца някой тампон на генерацията от вибрациите?
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 - дразнещо скърцане от конуса на изпускателния колектор
Ами не. Баш си е от конуса. Даже я закарах и на сервиз да видим дали някой тампон на мотора не е тръцнал, но всичко беше ОК. Чичакът като разклати колектора и тръбата надолу след него вика "от тук ти скърца"
Викам на ауспухчията - защо ми махна старите скоби с тях не скърцаше, сложи ги пак. Той ми каза - аз сменям всичко с ново и старите съм ги хвърлил.
Викам на ауспухчията - защо ми махна старите скоби с тях не скърцаше, сложи ги пак. Той ми каза - аз сменям всичко с ново и старите съм ги хвърлил.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Vw Jetta Mk2 - дразнещо скърцане от конуса на изпускателния колектор
Конусът от кой тип е - монолитен или оплетка? При първият не може да се получи добро прилягане и е нормално да скърца, особено ако не е използвана паста за изпускателни колектори. При скобите мазането на леглата с медна или графитна грес е силно препоръчително. Трябва да се внимава и за самите скоби - масово са с прави краища (дори и тези на Walker), за разлика от оригиналните, които са с предварително извити и след монтаж застават перпендикулярно в леглата. Досега само скоби на Bosal съм намирал с форма като на оригиналните.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Vw Jetta Mk2 - дразнещо скърцане от конуса на изпускателния колектор
Ангеле, не разбирам въпроса ти за конуса.
Относно скобите - сякаш не се сещам да е имало видима разлика между моите оригиналните и новите.
Ако направя някакви скоби, но с резба и ги натегна яко вместо тези пружинните дали е добра идеята?
Относно скобите - сякаш не се сещам да е имало видима разлика между моите оригиналните и новите.
Ако направя някакви скоби, но с резба и ги натегна яко вместо тези пружинните дали е добра идеята?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Vw Jetta Mk2 - дразнещо скърцане от конуса на изпускателния колектор
Не мисля, че е добра идея. По-скоро свали тези скоби и с шкурков диск заобли ръбовете по краищата.
Мазне с нищо няма да помогне, смазките ще изгорят и пак си на изходна позиция.
Мазне с нищо няма да помогне, смазките ще изгорят и пак си на изходна позиция.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: w_smith и 249 госта