голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
barutchiev
Мнения: 561
Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
Автомобил: VW BORA
Двигател: AUS 2000

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот barutchiev » Нед 04 юли 2021 11:34


Проследи маркуча за картерната вентилация.




neron83
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 08 сеп 2009 9:01
Автомобил: Wv golf
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Varna

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот neron83 » Нед 04 юли 2021 20:11


:question Колеги, помагайте!? Днес смених кабели, свещи, почистен дросел, колекторите и измерена компресия на цилиндрите 1-ви 9.5 всички останали над 10. След сглобяване на всичко и запалване пак си духаше от щеката и капачката??? Майстора се хвана за главата.. Не знае от какво може да е...
Прикачени файлове
IMG_20210704 4 ти цилиндър.jpg
IMG-20210704-WA0002.jpeg


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот lion_heart002 » Нед 04 юли 2021 21:54


Е добре де, не може ли просто да се види откъде идва проблема ? Пускат се 10 атмосфери на всеки цилиндър и се вижда от къде духа, изпускателен, всмукателен колектор, съответно изгорял клапан всмукателен или изпускателен. Ако духа отдолу през отвора за измерване на нивото на маслото са сегменти. Не е някаква философия. Колата пак ли работи на 3 цилиндъра ? Картерната вентилация проверена ли е да не е задръстена ? PCV клапана проверен ли е ?


kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот kalin09 » Нед 04 юли 2021 22:27


Тия 10 обаче ,след като свали ангренажа. И капака на клапаните ,за да види на кой да подава.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот lion_heart002 » Нед 04 юли 2021 22:35


Няма такова нещо, буталото в горна мъртва точка да заторят и двата клапана на първи цилиндър и после по реда на запалване.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот ktamen » Пон 05 юли 2021 2:35


Очаквах снимки на четирите свещи заедно, няколко снимки на четирите свещи :exclaim
Духането през капачката и щеката го има на всички коли, включително и новите, въпросът е колко силно духа. Силно се съмнявам, че ти или майсторът ти можете да прецените правилно дали духането е проблем.
Колко е компресията на цилиндрите?
Как разбрахте, че двигателят работи на 3 цилиндъра?
Какво стана с почукването, изчезна ли? Усили ли се?


neron83
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 08 сеп 2009 9:01
Автомобил: Wv golf
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Varna

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот neron83 » Пон 05 юли 2021 5:51


Чукането изчезна пще след смяната на биелните лагери. След изминатите 1000км и доналиването от моя страна на маслото започна да работи на тези три цилиндъра и да духа през щеката и капачката. На едната снимка със схемата се вижда маслен сепаратор, но за други мотори.. А при Akl къде може да е..
Прегледахме и всички колектори.
Вариянт е вече да пробвам с добавка римет за спекли сегменти.. Знам ли!??
Прикачени файлове
IMG_20210704_175417.jpg
Screenshot_20210703_231110_com.android.chrome.jpg


neron83
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 08 сеп 2009 9:01
Автомобил: Wv golf
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Varna

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот neron83 » Пон 05 юли 2021 6:09


Прилагам и клипове, за да може да видите и кажете дали е нормално.. Според мен изобщо след катп досега мъркаше двигателя и не духаше от никъде.
Възможно ли е майстора...нещо да е объркал с биелните лагери...???
Прикачени файлове

[ Play Quicktime file ] YouCut_20210705_070432738.mp4 [ 9.96 MiB | Видяна 2148 пъти ]

[ Play Quicktime file ] YouCut_20210705_065853747.mp4 [ 9.71 MiB | Видяна 2148 пъти ]



brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот brum » Пон 05 юли 2021 6:48


За да ти заминат биелните лагери е имало проблем с мазането. Т.е. нещата намирисват на проблем с железата. Бих проверил:
1) Клапани
2) Цилиндри
3) Бутала и сегменти

И за трите се сваля главата. Надяваш се на най-лекото - проблеми с някой клапан. Ако не бяха проблемите с биелните лагери щях да съм почти убеден, че там е проблема.

За компресията не те интересува най-ниската стойност, а разликата между цилиндрите. Ако единият е 9.5 а другите три са на 10.2 е ОК. Обаче ако единият е 9.5, а другите три са на 13 е зле. Та колко точно е компресията на всеки цилиндър?

Щом нещата със запалването не са оправили проблема варианта ти е да продължиш с отваряне на мотора. Лекото отваряне - сваляне на глава.

И много важно - измери ли налягане на маслото след смяна на лагери? Да не се окаже тръгнала маслена помпа и ниско налягане...

Има някакъв шанс да се окаже и проблемна дюза. Но при проблеми с лагерите и по-ниска компресия на единият цилиндър е леко съмнително.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот stefan4o » Пон 05 юли 2021 7:41


Тези свещи така или иначе са за кофата, ако виждам правилно. Помислих си, че при такъв разход може да са омаслени, но те реално не са.


kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот kalin09 » Пон 05 юли 2021 8:22


lion_heart002 написа:Няма такова нещо, буталото в горна мъртва точка да заторят и двата клапана на първи цилиндър и после по реда на запалване.

Много малък е шанса да закрепиш така ГМТ ,че да не превърти като го надуеш.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот ktamen » Пон 05 юли 2021 19:20


След като няма чукане, тогава къв е проблема с тая кола? Не върви или какво?
Да се правят изводи от полвин кило масло е несериозно.
От завода дават за нормален разход 1 литър на хиляда км. Малко коли го достигат защото не се карат на високи обороти. Предполагам, че тези 1000км си карал на магистрала и е нормално да имаш по-висок разход. Освен това няма как да си сигурен точно колко е изгорила за тези 1000км. Не можеш да засечеш количеството само по щеката, тя е нормално да те излъже с 200 - 300г и дори повече. Ако само разхода на масло ти е проблема, не бързай да я ремонтираш. Покарай 20 000км и после ще си помислиш. Мен разход от 1 литър на 1000км изобщо не би ме изплашил и ще си карам и ще си доливам.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот PzKpfW » Пон 05 юли 2021 21:00


Аз залагам на пробито бутало или счупени сегменти. През дупката на свещта може да се бръкне с ендоскоп и да се потвърди.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот tdi fen » Пон 05 юли 2021 21:07


и на мен ми прилича на пролем с бутало или сегменти пуши доста от капачката на маслото


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: голф 4 1.6 sr 74kw 100 кс. 2000г. Колата работи на 3 цилиндъра и духа през щеката и капачката за масло

Мнениеот ktamen » Пон 05 юли 2021 22:22


Току що гледах клипчетата. Явно проблемът е сериозен. Купи си още един такъв голф, ама ръждив или блъснат. Покарай го преди това да си сигурен, че двигателят е наред и после сменяй двигателя.
Не знам какво му е на твоя двигател, ама ремонта вероятно ще е 4 цифрено число и не си струва да се прави. Не търси дребни проблеми, като маслени сепаратори и прочее щуротии.
Има малък шанс да е от сегментите, ама това ще се разбере след като се извадят буталата.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта