голф 3 ABU зумер

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Калоян98
Мнения: 45
Регистриран на: Съб 21 яну 2017 19:44
Автомобил: Голф 3
Двигател: ABU 1994
Местоположение: София

голф 3 ABU зумер

Мнениеот Калоян98 » Нед 11 юли 2021 19:59


IMG_20210711_193932189.jpg
IMG_20210711_193946732.jpg
IMG_20210711_192643437.jpg
Здравейте колеги , преди седмица за пръв път ми изписка зумера на маслото на дълъг път в байр и резултата е следния.
Ще си решя ли проблема с едни нови биелни лагери или да се ровя по-дълбоко :surprised




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот muns61 » Нед 11 юли 2021 20:21


Измери дебелината на черупките, диаметъра на шийките на вала и хлабините в маслената помпа и ги сравни с първоначалните.


Потребителски аватар
caro
Мнения: 570
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот caro » Пон 12 юли 2021 19:20


Карам дядото на твоя двигател - МН имам проблеми с налягането на маслото,дори тази вечер като се прибирам таблото ми пусна неприятна музика.Двигателя е дрогиран с разни Бардали затова малко не се притеснявам.Биелни и основни лагери проверени по -добри са от твоите Смених маслена помпа с такава от ABD кола на по -малко от 150 000 км внесена от мой приятел от германия с удар.Налягането на маслото го меря с механичен манометър -студена пиково 8бара после като отвори клапана на маслената помпа държи 5.5 - 6 бара.Като се прибирам меря напълно горещ двигател няма кръвно налягане.Сменил съм една кофа датчици и няколко километража.Един съвет ми даде мой приятел става въпрос за зъбното колело което задвижва маслената помпа от коляновия вал често превъртало.Аз не го проверих като сменям маслената помпа.Не трябва ли да е с шпонка или топло запресовано.Ще помоля "Стефанчо" да удари едно рамо за задвижването на масл. помпа с ЕТКА.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот muns61 » Пон 12 юли 2021 19:33


Нещата се правят с измерване.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот stefan4o » Пон 12 юли 2021 19:53


Ами според схемата е с верига. Но аз не съм пипал маслена помпа досега по мотора.
При ABU ABD я дават същата (схемата е от Мк2 с 1.3). А кое върти тая верига - не зная. На коляновия вал няма никакво зъбно колело :wink
Намерих схемата, с картинки на руски:
http://www.autoprospect.ru/volkswagen/g ... nasos.html
Кучето явно е заровено зад семеринга на коляновия вал, откъм страната на ремъците :Mr Green Fun
Прикачени файлове
oilpump.jpg


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот muns61 » Пон 12 юли 2021 21:13


Проблемът не е в привода на маслената помпа.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот stefan4o » Пон 12 юли 2021 21:21


В зъбните колела ли е?


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот mitko23 » Пон 12 юли 2021 22:28


Само за протокола зъбното колело е на колянови вал и то върти веригата на, която е закачана маслената помпа. Както е казал muns61 направи измерване на частите, за да видиш дали има износване. Шийките на вала не ги мери с шублер а с микрометър, за най-голяма точност. Ето помпата как изглежда. По спомен колелото на маслената помпа е запресовано за оста и беше без шпонка. При мен лопатките на помпата се бяха износили и това ми правеше проблем, но първо направи измервания и тогава виж как е положението, защото може и да е от друго.
Прикачени файлове
IMG_1156.JPG


Калоян98
Мнения: 45
Регистриран на: Съб 21 яну 2017 19:44
Автомобил: Голф 3
Двигател: ABU 1994
Местоположение: София

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот Калоян98 » Сря 14 юли 2021 13:23


Вала го измерих на шийките на биелните лагери е в норми.На основните няма как да го измеря точно.
Тръгнах да свалям помпата , но се отказах защото 2 дена търся нова и абсолютно никъде няма такова животно в цяла София.Даже в автофар , магазина за VW AUDI ми казаха , че досега никой не е купувал такова нещо.


Потребителски аватар
caro
Мнения: 570
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот caro » Сря 14 юли 2021 21:32


stefan4o написа:Ами според схемата е с верига. Но аз не съм пипал маслена помпа досега по мотора.
При ABU ABD я дават същата (схемата е от Мк2 с 1.3). А кое върти тая верига - не зная. На коляновия вал няма никакво зъбно колело :wink
Намерих схемата, с картинки на руски:
http://www.autoprospect.ru/volkswagen/g ... nasos.html
Кучето явно е заровено зад семеринга на коляновия вал, откъм страната на ремъците :Mr Green Fun



Много ти Благодаря за това което направи ,възможно е да излезе при схемата на коляно- мотовилковия механизъм. моля, провери пак. Ша черпя, че моя комп. е с ХР и вече не мога да го ползвам за интернет в доста сайтове.


mitko23 написа:Само за протокола зъбното колело е на колянови вал и то върти веригата на, която е закачана маслената помпа. Както е казал muns61 направи измерване на частите, за да видиш дали има износване. Шийките на вала не ги мери с шублер а с микрометър, за най-голяма точност. Ето помпата как изглежда. По спомен колелото на маслената помпа е запресовано за оста и беше без шпонка. При мен лопатките на помпата се бяха износили и това ми правеше проблем, но първо направи измервания и тогава виж как е положението, защото може и да е от друго.



Благодаря за отговора. Митак, знаеш ли веднага ша му отделя "алумина" от желязото на този двигател, но тази седмица съм на преглед и искам да го мина през преглед пък не бута и грам масло. После ще има ново сърце ...и то яко.


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: голф 3 ABU зумер

Мнениеот mitko23 » Вто 20 юли 2021 18:51


Калоян98 написа:Вала го измерих на шийките на биелните лагери е в норми.На основните няма как да го измеря точно.
Тръгнах да свалям помпата , но се отказах защото 2 дена търся нова и абсолютно никъде няма такова животно в цяла София.Даже в автофар , магазина за VW AUDI ми казаха , че досега никой не е купувал такова нещо.


Колега, помпата може и да не я намериш неоригинална. Аз преди няколко години като си правех основен ремонт на двигателя също исках да я сменя, но никъде не я намерих по магазините за авточасти и в крайна сметка я взех нова оригинална :banghead . Цената беше колкото цял оборудван двигател ABU втора ръка тогава и бая време пестих за тая помпа, но просто колата има сантиментална стойност за мен и за това се и прежалих. Иначе както колегата caro е споменал доста време се чудих дали направо да не върна двигателя за рециклиране и да не сложа ABF или AUM, но просто единственото нещо което ме спираше беше доста високата цена на тези двигатели тогава. Да те предупредя, че VW правят инженерни изменения при новите помпи за разлика от старите такива главно в самите лопатки и най вече в пластмасовия водач на веригата. При новия модел липсва водача да не се чудиш, ако намериш атлтернативна помпа и успокоителят на веригата липсва. Ето за какво говоря:
На първата снимка старата помпа от колата, а на втората снимката вече новия дизайн на VW, без отвори за болтовете за успокоителя на веригата, които е на третата снимка.
Прикачени файлове
IMG_1291.JPG
IMG_1292.JPG
IMG_1157.JPG



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта