Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
изгледах клипа нищо фрапантно 2/3 от колите,които съм чувал работят така,ако все пак искаш да пробваш бих препоръчал oil flush добавка и по-качествено масло
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Като загрее , ако е в задръстване , на празен ход започна да работи нестабилно.Все едно , че не работи една свещ , ама не точно (свещите са ми що годе нови ,свалях двете странични , работили са добре) .
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Те половината коли у нас работят нестабилно на празен ход, но това е друга тема. Я, направи все пак една хубава промивка и после пробвай с едно по-гъсто масло, а ако имаш пари с 15W50, естествено, да не е менте...
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Почти съм готов с тръбичката , ще я сложа да видя какво ще стане. След това ще направя , това което препоръчваш.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Не се отчайвай, понякога експериментите помагат...
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Ремонта се оказа по сложен , отколкото си мислех. Това се води маслен корпус , и има специална гарнитура (стоманена пластина със силикон).На много неудобно място е и трудно се работи(много неща пречат) . Няма никакво изменение в шумовете. На по високи обороти от 3 Хил. , понякога писва зумера и лампата светва. Като пусна газтта изгасва. Клипа е на yuotube , казва се " Без изменение". За сега ще я карам така , поне работи стабилно на празен ход.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Двама души ти казахме да направиш промивка на маслената система. Месец май на магистралата при висока скорост, обороти и горещо време взе много леко да премигва лампата на маслото. Викам си: хайде, някой лагер заминава! Преди 3 седмици направих много сериозна промивка с препарат, като смених 3 пъти маслото, защото не е добре, препаратът да остава дълго време в системата. Миналата събота изкарах колата на магистралата. Ако си спомняш, беше много горещо - 30 гр. Двеста километра и никакъв помен от червения семафор. Иска се много търпение, но това е евтиното решение. Ако не даде резултат, идват скъпите...
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Съгласен съм с теб. Засега промивката ще почака , масленият корпус беше чист (светеше) отвътре.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
И 10 промивки да направиш, увеличените хлабини няма да се свият.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
И това е вярно, но може да опита и хлабините спадат към скъпите решения. А това, че масленият корпус блести, нищо не означава. Проблемните стеснения са на други места...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Опитът ме е научил, че проблемите в 90% идват от разширения, не от стеснения. В дадения случай ефект може да се е получил от качествата на новото масло след промивката.
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Ирник написа:Съгласен съм с теб. Засега промивката ще почака , масленият корпус беше чист (светеше) отвътре.
Ами той, колегата, май още не е правил промивка...
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Проблема е решен . Извинявам се за закъснението. Прибързано написах ,че е без изменение , тръбичката решава проблема.5 милиметровата изрезка в гарнитурата , през която се подава маслото в главата е редуктор /намалява и ограничава/налягането /съответно дебита/ .Явно при директно подаване от помпата , повдигачите ще отварят клапани когато си искат . Така маслото за кол.вал е с по голямо налягане от това за разпределителния.Това работи добре до време , при стар мотор с луфтове не съвсем. Освен това маслото се подава при 4ти лагер, а до 1ви има 30-40 см и при замърсена магистрала , повдигачите на 1ви цилиндър работят с недостиг на масло.Това води до намаляване на силата , с която повдигат нагоре разпр.вал към лагерите , а ремъка го натиска надолу и така е станало задирането на 1ви лагер. Вече втора година мотора работи перфектно, стабилно на празен ход , не чукат клапани и осезаемо колата върви повече
Проблема може да се реши и със сваляне на главата. При изрезката в гарнитурата , да се направи тунелче в главата, дълбоко 1-2 мм, 7-8мм дължина за да се увеличи притока на масло в главата . В този случай са възможни проблеми с отворени клапани не когато трябва . Да кажа за лагерите на разпр.вал ,това са черупките ,които се свалят/пружините и повдигачите притискат нагоре вала/, са основните лагери . При свалени повдигачи с пластина 0.05 може да се проверят луфтовете . На гладка повърхност с много финна шкурка , с проби на няколко пъти луфтовете се обират. Аз имах малки на 1ви ,2ри и 3ти лагер ,на 4ти нямаше ,пети не може да се проверява . Може ,ако е нужно през тапата на главата до тройника за антифриз , със елементарен шомпол от стоманена тел и парцалчета напоени с бензин да се изчисти маслената магистрала до блясък. Тя е с диаметър 8-9 мм . Шомпола се прави лесно, сплесква се телта от единия край и с бургия 1мм се прави процеп 5-7мм за парцалчето.
Проблема може да се реши и със сваляне на главата. При изрезката в гарнитурата , да се направи тунелче в главата, дълбоко 1-2 мм, 7-8мм дължина за да се увеличи притока на масло в главата . В този случай са възможни проблеми с отворени клапани не когато трябва . Да кажа за лагерите на разпр.вал ,това са черупките ,които се свалят/пружините и повдигачите притискат нагоре вала/, са основните лагери . При свалени повдигачи с пластина 0.05 може да се проверят луфтовете . На гладка повърхност с много финна шкурка , с проби на няколко пъти луфтовете се обират. Аз имах малки на 1ви ,2ри и 3ти лагер ,на 4ти нямаше ,пети не може да се проверява . Може ,ако е нужно през тапата на главата до тройника за антифриз , със елементарен шомпол от стоманена тел и парцалчета напоени с бензин да се изчисти маслената магистрала до блясък. Тя е с диаметър 8-9 мм . Шомпола се прави лесно, сплесква се телта от единия край и с бургия 1мм се прави процеп 5-7мм за парцалчето.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 267 госта