Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Купих колата на 14 години.Компресията беше в норма и реших , че всичко е ОК. Карах я 5 години. Оказа се , обаче че всмукателя на маслената помпа е с гъста и малка по площ цедка , и се е запушила с времето.В резултат задра 1ви лагер на разпределителния вал.Когато лампата за маслото светна ,аварията беше станала. Купих глава и вал от морга, свалих клапаните и я измих с "мелио" и пароструйка (беше много мръсна) .Смених сегменти(маслените бяха запушени и запечени) , биелни лагери(основните бяха добри).Забелязах ,че маслото за главата се подава през 5мм дупка , пробита при 4ти лагер до дупката на един от болтовете на главата , а дотам стига през 5 мм цепнатина на гарнитурата , което е меко казано неграмотно.Сглобих мотора , но понеже главата е стара ,явно с луфтове , при 800 оборота има виене на разпределителния вал и чукат клапани.Мисля да подам допълнително масло в главата , от място до датчика за масло , чрез медна спирачна тръбичка до тапата на маслената магистрала на главата .Някъде четох ,че при по високо налягане на маслото има опасност повдигач да отвори клапан предварително.Възможно ли е това , ако някой е сведущ моля да обясни.На високи обороти върви идеално, с лекота вдига 160 ,170 .Лампа за маслото не свети.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
На мене ми се е случвало в големите студове повдигачите да се надървят дотолкова, че клапаните да спрат да затварят. Когато пробвам да запаля отново двигателя върти като трактор с натиснат декомпресор.
При теб дори и да докараш повече дебит на маслото до главата налягането там няма да се повиши. Налягането зависи от помпата и от загубите по лагерите.
При теб дори и да докараш повече дебит на маслото до главата налягането там няма да се повиши. Налягането зависи от помпата и от загубите по лагерите.
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Аз също така мисля.Освен това помпата има клапан за надналягане , и на изхода от филтъра има втори .
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
При някои марки има и трети, пак след филтъра, а втория е вътре във филтъра. Лошото е, че много филтри са с некачествени клапанчета...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Като качих обороти виенето/чукането изчезват ли?
Какво е налягането на маслото? Ако е ниско и да качваш дебите към главата няма да текне повече масло. Или ако текне ще падне налягането към основните лагери и проблемтие ще станат по-големи.
Какво е налягането на маслото? Ако е ниско и да качваш дебите към главата няма да текне повече масло. Или ако текне ще падне налягането към основните лагери и проблемтие ще станат по-големи.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Вала няма как да вие, опънал си повече обтяжната ролка.
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Ролката е опъната точно , тя има белег до който се опъва.Вала вие само на ниски обороти.Щом подам газ виенето изчезва.Налягането не съм го мерил.Датчика е от 1,2 до 1,6 бара(атмосфери).Ако е под 1,2 той ще писне. Аз така разсъждавам.Съгласен съм ,че налягането долу може да падне ,но тръбичката е около 3 мм диаметър и самата тя ще прави налягане подобно на 5 мм. цепнатина в гарнитурата.
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Ба маааму 20 години не съм чувал как вие вал. Я качи някое клипче...
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Не си ли чул когато се трие метал в метал.Утре ще снимам , не знам как да кача клипа във форума , но ще пробвам.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Качи го в youtube и дай линк.
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Клипа е на youtube "Виене на разпределителен вал".
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Това не знам как се прави , ще се образовам и ще сложа.
- ogogin
- Мнения: 396
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 3:34
- Автомобил: Vw Golf MKV
- Двигател: BWA
- Местоположение: София
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Няма нужда да ми благодарите.
Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.
Според мен въпросния звук е от ангренажният ремък. Не се занимавай с щуротии.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Дечев89 и 80 госта