Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот tdi fen » Сря 22 сеп 2021 16:59


изгледах клипа нищо фрапантно 2/3 от колите,които съм чувал работят така,ако все пак искаш да пробваш бих препоръчал oil flush добавка и по-качествено масло




Ирник
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 07 авг 2021 19:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот Ирник » Сря 22 сеп 2021 18:18


Като загрее , ако е в задръстване , на празен ход започна да работи нестабилно.Все едно , че не работи една свещ , ама не точно (свещите са ми що годе нови ,свалях двете странични , работили са добре) .


nikmar
Мнения: 345
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот nikmar » Сря 22 сеп 2021 18:31


Те половината коли у нас работят нестабилно на празен ход, но това е друга тема. Я, направи все пак една хубава промивка и после пробвай с едно по-гъсто масло, а ако имаш пари с 15W50, естествено, да не е менте...


Ирник
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 07 авг 2021 19:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот Ирник » Сря 22 сеп 2021 18:48


Почти съм готов с тръбичката , ще я сложа да видя какво ще стане. След това ще направя , това което препоръчваш.


nikmar
Мнения: 345
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот nikmar » Сря 22 сеп 2021 19:26


Не се отчайвай, понякога експериментите помагат...


Ирник
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 07 авг 2021 19:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот Ирник » Съб 25 сеп 2021 15:58


Ремонта се оказа по сложен , отколкото си мислех. Това се води маслен корпус , и има специална гарнитура (стоманена пластина със силикон).На много неудобно място е и трудно се работи(много неща пречат) . Няма никакво изменение в шумовете. На по високи обороти от 3 Хил. , понякога писва зумера и лампата светва. Като пусна газтта изгасва. Клипа е на yuotube , казва се " Без изменение". За сега ще я карам така , поне работи стабилно на празен ход.


nikmar
Мнения: 345
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот nikmar » Съб 25 сеп 2021 17:32


Двама души ти казахме да направиш промивка на маслената система. Месец май на магистралата при висока скорост, обороти и горещо време взе много леко да премигва лампата на маслото. Викам си: хайде, някой лагер заминава! Преди 3 седмици направих много сериозна промивка с препарат, като смених 3 пъти маслото, защото не е добре, препаратът да остава дълго време в системата. Миналата събота изкарах колата на магистралата. Ако си спомняш, беше много горещо - 30 гр. Двеста километра и никакъв помен от червения семафор. Иска се много търпение, но това е евтиното решение. Ако не даде резултат, идват скъпите...


Ирник
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 07 авг 2021 19:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот Ирник » Съб 25 сеп 2021 18:00


Съгласен съм с теб. Засега промивката ще почака , масленият корпус беше чист (светеше) отвътре.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот muns61 » Съб 25 сеп 2021 18:52


И 10 промивки да направиш, увеличените хлабини няма да се свият.


nikmar
Мнения: 345
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот nikmar » Съб 25 сеп 2021 19:23


И това е вярно, но може да опита и хлабините спадат към скъпите решения. А това, че масленият корпус блести, нищо не означава. Проблемните стеснения са на други места...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот muns61 » Съб 25 сеп 2021 20:42


Опитът ме е научил, че проблемите в 90% идват от разширения, не от стеснения. В дадения случай ефект може да се е получил от качествата на новото масло след промивката.


nikmar
Мнения: 345
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот nikmar » Пон 27 сеп 2021 8:55


Ирник написа:Съгласен съм с теб. Засега промивката ще почака , масленият корпус беше чист (светеше) отвътре.


Ами той, колегата, май още не е правил промивка... :exclaim


Irnik
Мнения: 89
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Бора 1,6 ср, АКЛ , 1999г- вие разпределителният вал и чукат клапани.

Мнениеот Irnik » Пон 17 апр 2023 9:58


Проблема е решен . Извинявам се за закъснението. Прибързано написах ,че е без изменение , тръбичката решава проблема.5 милиметровата изрезка в гарнитурата , през която се подава маслото в главата е редуктор /намалява и ограничава/налягането /съответно дебита/ .Явно при директно подаване от помпата , повдигачите ще отварят клапани когато си искат . Така маслото за кол.вал е с по голямо налягане от това за разпределителния.Това работи добре до време , при стар мотор с луфтове не съвсем. Освен това маслото се подава при 4ти лагер, а до 1ви има 30-40 см и при замърсена магистрала , повдигачите на 1ви цилиндър работят с недостиг на масло.Това води до намаляване на силата , с която повдигат нагоре разпр.вал към лагерите , а ремъка го натиска надолу и така е станало задирането на 1ви лагер. Вече втора година мотора работи перфектно, стабилно на празен ход , не чукат клапани и осезаемо колата върви повече

Проблема може да се реши и със сваляне на главата. При изрезката в гарнитурата , да се направи тунелче в главата, дълбоко 1-2 мм, 7-8мм дължина за да се увеличи притока на масло в главата . В този случай са възможни проблеми с отворени клапани не когато трябва . Да кажа за лагерите на разпр.вал ,това са черупките ,които се свалят/пружините и повдигачите притискат нагоре вала/, са основните лагери . При свалени повдигачи с пластина 0.05 може да се проверят луфтовете . На гладка повърхност с много финна шкурка , с проби на няколко пъти луфтовете се обират. Аз имах малки на 1ви ,2ри и 3ти лагер ,на 4ти нямаше ,пети не може да се проверява . Може ,ако е нужно през тапата на главата до тройника за антифриз , със елементарен шомпол от стоманена тел и парцалчета напоени с бензин да се изчисти маслената магистрала до блясък. Тя е с диаметър 8-9 мм . Шомпола се прави лесно, сплесква се телта от единия край и с бургия 1мм се прави процеп 5-7мм за парцалчето.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, Google [Bot] и 154 госта