Здравейте,
Карам бензинов мотор 1.4 16V 75hp. Проблемът е, че при сутрешно палене не ми работи смукача. При по-ниски температури от 15 градуса се появава този проблем. Моторът тресе дори и след запалване няколко минути, поне докато не му паднат оборотите. Откакто я помня, винаги е тресяла на студен мотор няколко минути преди да й паднат оборотите, но последните няколко седмици стана страшно вече. Абсолютно никакъв проблем нямам с карането, като недостиг на тяга, тресене и т.н. Пред фирмата я изгасям загряла, а вечер пали без проблем след 9 часа в покой. Единствено, ако е било студено през целия ден ще запали по същия начин. Диагностиката показа, че температурите на околната среда, тази на въздуха във всмукателния колектор и на антифриза са вярни. Стигнах до заключението, че или не му стига бензина или прекалено много въздух влиза. Преди 5к км. съм сменял всички филтри. Дюзите ги пробвах една по една, не пикаят, добре ми изглеждат. Чистил съм MAP сензор и всмукателен колектор. Направих си експеримента да впръскам допълнително гориво в дросела, запали веднага. Не мисля, че е прекалено многото въздух, а малкото гориво (след като загрее й падат оборотите до 600). За жалост не намерих някъде да измерва налягането на бензиновата помпа, вероятно нямам такъв датчик (единствено видях за нивото на бензина в резервоара). При току-що запален двигател на 1000-1100 оборота ми показва около 330 mbar във всмукателния колектор, а когато е само на контакт - около 950 mbar, след което пада до въпросните 330.
Прикачвам клип за да видите и чуете.
Благодаря за отделеното време!
https://streamable.com/kb4all
Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
Да започнем оттам, че нямаш смукач, колега.
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
има ли газ ?
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
stefan4o написа:Да започнем оттам, че нямаш смукач, колега.
Автоматичен е, при студен старт се впръсква повече гориво.
tdi fen написа:има ли газ ?
Не.
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
не може да се каже как са дюзите на око,но аз бих проверил налягането на бензиновата помпа и клапана който го държи
п.п за мен има и някъкъв проблем в стартера
п.п за мен има и някъкъв проблем в стартера
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
tdi fen написа:не може да се каже как са дюзите на око,но аз бих проверил налягането на бензиновата помпа и клапана който го държи
Ако имах запушени дюзи, вероятно щеше да ми се отрази и при карането. Налягането на помпата е единственото нещо, което не съм проверявал, поради факта, че нямам датчик както казах. По същата логика би трябвало да ми се отрази при карането, ако помпата не прави достатъчно налягане. Въпроса ми е дали налягането при студен мотор е по-голямо от това при загрят, защото според мен е едно и също, а просто дюзите работят по-често, съответно помпата работи по-често.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
Генерален проблем със стартера няма. Това не е дизел,да развърти до определени обороти!
Може да гресира,има нужда. После ще изхвърли на стартер двигателя от коша.
Може да гресира,има нужда. После ще изхвърли на стартер двигателя от коша.
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
Почвам да си мисля дали не е някаъв дефект на 16V. Моята е 1,6 и си го обяснявах с прецаканите газови инжектори, ама ето, колегата няма газ. За последния месец това е сигурно трета такава тема.
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
Vlado_39 написа:stefan4o написа:Да започнем оттам, че нямаш смукач, колега.
Автоматичен е, при студен старт се впръсква повече гориво.tdi fen написа:има ли газ ?
Не.
Ми не ,пак си няма смукач. Премери налягането на бензина.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
Като за начало подай принудително напрежение на помпата за малко преди първо палене на студен мотор. За дюзите наистина не може да се каже дали пръскат добре първоначално или не. На студен мотор преди първо палене провери температурата на охладителната течност на диагностика и я сравни с околната. Ако са близки то би трябвало "автоматичния смукач" да работи като ЕКУ-то увеличава времената на впръскване на дюзите.
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
Мисля, че оправих проблема.
Регулатора за налягането на бензина се намира във филтъра. По документация го дават 3 бара, но манометъра показа 2. Още докато дам на контакт и заработи помпата вдига 2,5 бара и веднага след изключването й пада до 2. При палене, докато тресе мотора стои константа около 2,3-2,4 бара. Запуших изхода на филтъра, който отива към резервоара от клапана и манометъра показа 4 бара. Съответно запали моментално. Купих си нов филтър, но на 4 бара, тъй като за моята кола предлагат и на 3 и на 4. При работеща помпа показва 3.1, а като спре - клапана го задържа на 3 бара. Предполагам, че тази, която я пишат 3 бара е 2, а 4 бара - 3. Уви, обаче, тресенето при палене остана, но много по-малко ...
Тогава свалих ламбда сондата и я изчистих. Вече пали добре, но все още не разбирам какво общо има с паленето? Ако е била зацапана, къде е логиката само при първо палене да прави мизерия, едва ли не щеше да се отрази и при карането?
Регулатора за налягането на бензина се намира във филтъра. По документация го дават 3 бара, но манометъра показа 2. Още докато дам на контакт и заработи помпата вдига 2,5 бара и веднага след изключването й пада до 2. При палене, докато тресе мотора стои константа около 2,3-2,4 бара. Запуших изхода на филтъра, който отива към резервоара от клапана и манометъра показа 4 бара. Съответно запали моментално. Купих си нов филтър, но на 4 бара, тъй като за моята кола предлагат и на 3 и на 4. При работеща помпа показва 3.1, а като спре - клапана го задържа на 3 бара. Предполагам, че тази, която я пишат 3 бара е 2, а 4 бара - 3. Уви, обаче, тресенето при палене остана, но много по-малко ...
Тогава свалих ламбда сондата и я изчистих. Вече пали добре, но все още не разбирам какво общо има с паленето? Ако е била зацапана, къде е логиката само при първо палене да прави мизерия, едва ли не щеше да се отрази и при карането?
Re: Проблем със смукача 1.4 16V /бензин/
До колкото разбирам става дума за голф 5, защото там при 1.4 16v, клапана за налягането е във филтъра. До колкото знам O2 сензора не действа при палене ,а се задейства след около минута тъй като трябва да се подгрее.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: loopci и 268 госта